Hoi Mark,
Ik begrijp het wel hoor, het is ook erg druk maar dat is toch wel een weloverwogen beslissing.
Betreft Capitol Reef en Death Valley (en ook Monument Valley), dit heb ik er bij gezet omdat we er langs komen maar we willen er eigenlijk weinig tijd aan besteden. De keuze is gemaakt voor de andere parken zoals beschreven. Wellicht stoppen we er niet eens, dat laat ik aan het moment over.
Wij zijn best vroege vogels, meestal tussen 6 en 7 wel wakker dus vroeg op pad om zoveel mogelijk uit de dag te halen. We gaan het zien.
Ik kijk verder ook vooral naar wat we allemaal WEL gaan zien en niet wat we dan nog allemaal missen. We gaan dus wandelen in Zion, Bryce, Moab, GC, Page en vast nog wel ergens bij de Tioga Road, Yosemite en elders. Lijken me al zeer veel fantastische indrukken dus ik vind het dan ook wel genoeg.
De 3 volle dagen in Vegas zijn een grote wens van mijn dochter en zelf lijkt het me toch ook wel lekker om 3 dagen even niks te doen. Ook aan het eind de 3 volle dagen San Diego zijn een bewuste keuze, net zoals minder/weinig tijd in Los Angeles. Bedankt voor de Mission Valley tip, ga ik me verder in verdiepen, ook het hotel Cielo in Bishop trouwens. EDIT: net even gekeken voor Cielo in Bishop, ziet er goed uit maar Usd 208 voor 1 nacht vind ik toch ook best veel maar ik zet hem er toch nog even bij op de lijst.
Fish Camp heb ik inderdaad gekozen omdat we dan ook Mariposa Grove kunnen bekijken. Eerste keus was El Portal maar dat is dan niet handig.
Toen gekeken naar de Vallei zelf maar dat zie ik toch niet zitten in die tenten, te weinig comfort, is gewoon niet ons ding. Bodie en Mono Lake slaan we sowieso over trouwens, trekt me niet echt.
Ik reken zelf met Santa Barbara tot Santa Monica op iets van 2 uur. Stel dat we 9 uur zouden vertrekken zijn we hopelijk net na de ergste spits bij Santa Monica en kunnen we daar de rest van de dag spenderen en ook naar Venice Beach lopen/fietsen. Eind middag of avond rijden we dan door naar San Diego, hopelijk net voor of anders na de spits. We zien het wel.
@Ron Notenboom : volgens mij kun je een half jaar vooraf reserveren dus ik heb een agendapunt in mijn telefoon gezet