Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Elisha: eerste keer, standaard rondreis zuidwesten, help :)
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Elisha: eerste keer, standaard rondreis zuidwesten, help :)
De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. En je zit er op een prachtige locatie. Check regelmatig of er iets vrij is, er zijn altijd annuleringen.nieuwenoord schreef: ↑28 feb 2019, 09:56Grand Canyon: mocht je niks meer in het park kunnen vinden (boeken via www.grandcanyonlodges.com) of het gewoon te duur vinden, dan is Williams ook nog een goed alternatief. Leuk Route 66 plaatsje!
Voor Monument Valley is de San Juan Inn in Mexican Hat niet gek. Maar misschien is Tipi Village ook iets.
In Page is de Red Rock Motel inderdaad leuk, wij zaten er in 2017 2 nachten.
In Springdale zou je naar de Zion Park Motel kunnen kijken.
Monique noemt www.usparklodging.com voor DV maar je kunt beter rechtstreeks boeken. Dan kun je ook gratis annuleren.
Zie voor de Oasis Resort
https://www.oasisatdeathvalley.com/lodging. Je kunt ook naar Stovepipe Wells kijken.
Zie daarvoor
https://deathvalleyhotels.com.
Alles in de vallei is qua ligging prima. De goedkoopste mogelijkheden zijn Housekeeping Camp en Half Dome Village.nieuwenoord schreef: ↑28 feb 2019, 09:56En dan Yosemite ... tja, in het park is duur, maar wel de mooiste ervaring. Ik laat de adviezen voor overnachtingen daar graag aan de experts over (Marianne?).
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor de volledigheid:
[/quote]
Dank u. Knottsberry farm kon ik even niet opkomen,
maar dat schijnt verrassend leuk te zijn
Zoveel berichten, wat fijn dat jullie allemaal mee willen denken, vind ik echt tof! 

Wel haalbaar is dus Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce.
De route blijft dan vrijwel hetzelfde als in mijn vorige bericht, behalve dit:
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (200km / 3u 30min) (dus geen Arches)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Capitol Reef - Bryce (200km / 3u)
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Bryce
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Bryce - Zion (130km / 1u 50 min)
Is dit dan een haalbare route, om Capitol Reef op doorreis te doen? Zo is er ook weer een extra dag Bryce terug in de route.
Vind wat dat betreft de natuur belangrijker en om even een dag in de grote steden geweest te zijn. (Vandaar dus LA in de route.)
Marianne, ook bedankt voor de aanvulling later in het topic, heel fijn
Ik heb echt serieus last van een jetlag van oost naar west omdat ik een extreem ochtendmens ben en niet kan uitslapen. Ik ben dus een week lang om 03.00/04.00u wakker en letterlijk twee dagen fysiek niet in orde (zeer brak en misselijk) vanwege het tekort aan slaap. Daarom plan ik die paar dagen graag voor de start van de reis zodat ik kan acclimatiseren.
Van west naar oost vind ik ideaal omdat ik dan in een soort avondmens ritme terecht kom (laat naar bed, laat wakker) wat zich met een week weer rechttrekt in mijn normale ritme. Gezien ik met de huidige route op donderdag thuis kom en maandag weer moet werken heb ik net een paar dagen om de extremen eruit te slapen
Volle dag Grand Canyon is omdat ik elk park de tijd wil geven om te bekijken. Het geeft ook een rustdag tussen alle rijdagen door. Maar als er weinig te zien is en ergens anders meer, waar zou jij die dag dan extra plakken? (Moab is alweer uit de plannen verdwenen).

Ik had nog niet helemaal door dat Arches onder Moab viel en dat daar nog veel meer te zien is. Ik krijg van meerdere mensen te horen dat dit te ambitieus is voor deze route, dus dan halen we hem er weer uitMarkstaal schreef: ↑28 feb 2019, 08:11Moab is meer dan alleen Arches NP. Hier kan je ook Canyonlands NP en Dead Horse SP bezoeken. 1 nacht is hier helaas veel te kort. Mocht je hier toch willen verblijven kies dan voor 3 nachten. Deze nacht zou ik eerder in dit geval elders indelen.
Verder moet het inplannen van zowel Capitol Reef als Monument Valley als Moab niet wordt meegenomen geen probleem zijn in jullie schema.

Wel haalbaar is dus Page - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce.
Dat klopt. Nu het rondje andersom is, vind ik het persoonlijk zonde om te rusten rondom de nationale parken. Gelukkig kom ik donderdag aan in Nederland en hoef ik maandag pas weer te werken. Dat geeft ook nog een paar dagen rust.Mr. Patrick schreef: ↑28 feb 2019, 09:07Wat @ Markstaal zegt.
Behalve Moab is de rest van de reis wel te doen qua reistijden en zo, maar de gevraagde rust op het eind (zoals je in je OP bij de kustroute zocht) zit er nu volgens mij niet meer in.
Voor mij de samenvatting: Moab eruit, Joshua Tree er weer in. Page minimaal twee nachten, want een hoop te zien.nieuwenoord schreef: ↑28 feb 2019, 09:25Hoi Elisha, even vanuit je pb op Bokt. Ben hier een oude bekende, maar al lang niet meer echt actief. Toch nog wat adviezen. Het omdraaien van je route was hier ook al geadviseerd zag ik. Het beste wat je kan doen hoor.
<knip heel veel tekst>
De route blijft dan vrijwel hetzelfde als in mijn vorige bericht, behalve dit:
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (200km / 3u 30min) (dus geen Arches)
Is dit dan een haalbare route, om Capitol Reef op doorreis te doen? Zo is er ook weer een extra dag Bryce terug in de route.
Dank! Ik zou Disney of Six Flags wel gaaf vinden, maar ik weet niet of het in mijn drukke route past

Oh wow, wat een hoop bruikbare tips voor accommodaties!! Hier ga ik later nog verder induiken.
Marianne, ook bedankt voor de aanvulling later in het topic, heel fijn

Nee, de vluchten liggen nog niet vast, maar ik moet de rondreis starten op maandag 27 mei ivm mijn reisgenoot en zij moet 19 juni weer terugvliegen.Marcopstal schreef: ↑28 feb 2019, 10:15Liggen de vluchten al vast ? Die eerste dagen SF zou ik anders achteraan de reis kleven. Dat bekomen van de jetlag (voor zover nodig als je naar het westen reist) doe je in mijn ogen nog altijd het best door vanaf dag 1 op stap te gaan en in het nieuwe ritme te kruipen. In een sta dblijven leent zich eerder tot in het oude ritme blijven hangen.
Als je echt wil relaxen aan een mooi stukje kust dan zou je beter ten zuiden van LA of naar San Diego gaan.
Waarom een volle dag Grand Canyon ? Plan je een lange wandeling in de Canyon ? Anders heb je het op één dag wel gezien.
Moab heeft op deze wijze niet veel zin, je hebt er amper tijd voor.
Ik heb echt serieus last van een jetlag van oost naar west omdat ik een extreem ochtendmens ben en niet kan uitslapen. Ik ben dus een week lang om 03.00/04.00u wakker en letterlijk twee dagen fysiek niet in orde (zeer brak en misselijk) vanwege het tekort aan slaap. Daarom plan ik die paar dagen graag voor de start van de reis zodat ik kan acclimatiseren.
Van west naar oost vind ik ideaal omdat ik dan in een soort avondmens ritme terecht kom (laat naar bed, laat wakker) wat zich met een week weer rechttrekt in mijn normale ritme. Gezien ik met de huidige route op donderdag thuis kom en maandag weer moet werken heb ik net een paar dagen om de extremen eruit te slapen

Volle dag Grand Canyon is omdat ik elk park de tijd wil geven om te bekijken. Het geeft ook een rustdag tussen alle rijdagen door. Maar als er weinig te zien is en ergens anders meer, waar zou jij die dag dan extra plakken? (Moab is alweer uit de plannen verdwenen).
Vanwege de lengte van mijn vorige bericht, hier nu het huidige reisschema na mijn aanpassingen aan de hand van al jullie tips
(Dag 1 vrijdag 24 mei 2019 Amsterdam - San Francisco)
(Dag 2 zaterdag 25 mei 2019 San Francisco)
(Dag 3 zondag 26 mei 2019 San Francisco)
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Monterey (190 km / 2u 30 min)
Dag 5 dinsdag 28 mei 2019 Monterey - Pismo Beach (240km / 3u 30 min)
Dag 6 woensdag 29 mei 2019 Pismo Beach - Los Angeles (320km / 3u 30 min)
Dag 7 donderdag 30 mei 2019 Los Angeles
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min)
Dag 9 zaterdag 1 juni 2019 Joshua Tree - Needles (260km / 3u 40 min)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Needles - Grand Canyon (280km / 3u 30 min)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (250km / 3u 30min)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion
Dag 20 woensdag 12 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Death Valley - Mammoth Lakes (460km / 5u 0 min)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Mammoth Lakes - Yosemite NP (315km / 4u 0 min)
Dag 25 maandag 17 juni 2019 Yosemite NP
Dag 26 dinsdag 18 juni 2019 Yosemite NP - San Francisco (300km / 4u 0 min)
Dag 27 woensdag 19 juni 2019 San Francisco - Amsterdam
Dag 28 donderdag 20 juni 2019 Amsterdam

Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Needles - Grand Canyon (280km / 3u 30 min)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (250km / 3u 30min)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion
Dag 20 woensdag 12 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Death Valley - Mammoth Lakes (460km / 5u 0 min)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Mammoth Lakes - Yosemite NP (315km / 4u 0 min)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou een extra dag Yosemite doen. Dat is prachtig in juni. Je kunt je er ook nog wel meer dagen vermaken, zeker als je ook naar Glacier Point en de Mariposa Grove gaat.
Wanneer wil je Joshua Tree bezoeken? En waar wil je overnachten? Als je op dag 8 het park bezoekt en dan in Twentynine Palms overnacht zou je de volgende dag wel verder kunnen rijden dan Needles.
Marianne
Wanneer wil je Joshua Tree bezoeken? En waar wil je overnachten? Als je op dag 8 het park bezoekt en dan in Twentynine Palms overnacht zou je de volgende dag wel verder kunnen rijden dan Needles.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 feb 2019, 22:09, 3 keer totaal gewijzigd.
Tussen Capitol Reef en Bryce Canyon loopt 1 van de mooiste wegen in het zuidwesten, de UT-12. Deze route kost je wel iets meer tijd, zeker omdat er veel te zien is onderweg maar is zeker de moeite waard. Vergeet niet te stoppen bij Kiva Koffeehouse, erg leuk tentje met een mooi uitzicht.
Klopt het dat hotels rondom Yosemite (Groveland, Mariposa, Oakhurst, El Portal) alsnog minimaal 200 euro per nacht zijn in juni? Of komt dat omdat ik zo 'laat' wil boeken?
Ik wil best 200 euro per nacht betalen om IN Yosemite te zitten, maar ik vind het wel bizar dat hotels die nog een uur rijden van de ingang zitten alsnog zulke hoge prijzen vragen.
Ik zie online ook prijzen rond de 80 euro per nacht, maar dat is als je voor in maart boekt. Vandaar dat ik me afvroeg of de prijzen in juni sowieso hoog liggen.
Ik wil best 200 euro per nacht betalen om IN Yosemite te zitten, maar ik vind het wel bizar dat hotels die nog een uur rijden van de ingang zitten alsnog zulke hoge prijzen vragen.
Ik zie online ook prijzen rond de 80 euro per nacht, maar dat is als je voor in maart boekt. Vandaar dat ik me afvroeg of de prijzen in juni sowieso hoog liggen.
Jep, het is duur daar rondom Yosemite. Als je bereid bent iets verder weg te zitten (Mariposa, Oakhurst) dan is het wel wat goedkoper (vanaf 120 euro per nacht).
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In El Portal heb je nog Indian Flat RV Park. Heb hier geen persoonlijke ervaring mee, maar misschien is het een optie. Hier heb je de mogelijkheid om bv een tent/cabin te boeken. Je zit dan erg gunstig t.o.v. Yosemity Valley en de prijs valt mee.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat het in maart niet zo duur is, snap ik wel. Dan komen alleen wintersporters 
Yosemite is gewoon heel duur.

Ja, ik zag het later dat de prijzen in april al verdubbelen.nieuwenoord schreef: ↑01 mar 2019, 17:02Dat het in maart niet zo duur is, snap ik wel. Dan komen alleen wintersporters
Voordat ik hotels kan reserveren moet ik eerst de route definitief hebben. Ik zit dus nog met de extra nacht in Grand Canyon die verschoven kan worden. Ik kwam het Kings Canyon & Sequoia Nationaal Park tegen die dan tussen Death Valley en Yellowstone meegepakt kan worden, voornamelijk vanwege de extreem grote sequoias. Is dit handig: a. in plaats van Mammoth Lakes, b. op doorreis naar Mammoth Lakes (dus onderweg), c. een nacht in Sequoia Nationaal Park, d. het park overslaan want deze prachtige bomen kun je ook in Yosemite zien (Mariposa Grove).
Andere optie was extra nacht in Yosemite. Dit gaat sowieso niet IN het park worden, want dat is erg duur. Daarnaast is de extra nacht in Yosemite de mogelijkheid om toch nog een beetje "uit te rusten" aan het einde van de reis. Dan zou ik het fijn vinden om een accommodatie met zwembad te hebben (om bij te komen na de wandeling). Ik zit al een beetje te zoeken naar leuke plekjes en kom al gauw verder van het park uit.
Nu zijn er 5 ingangen, Lee Vining komen we doorheen vanuit Mammoth Lakes, hopelijk, als de Tioga Pass open is. Hetch Hetchy Entrance is vrij noordelijk. Big Oak Flat Entrance (via Groveland), Arch Rock Entrance (via El Portal/Mariposa) zijn volgens mij de meest gebruikte. South Entrance (Fish Camp, Oakhurst) is dan weer dicht bij Mariposa Grove.
De accommodatie moet centraal liggen om vanuit daar makkelijk twee dagen in Yosemite te komen. Nu vind ik leuke accommodatie in Twain Harte, maar dat is volgens mij echt ver van de ingang en niet aan te raden. Kan ik stellen dat Groveland, Mariposa en Oakhurst zo'n beetje de uiterste locaties zijn om via de bovengenoemde ingangen binnen te komen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker voor Yosemite niet met boeken wachten tot de route definitief is. Je kunt meestal gratis annuleren . Wil je niet in het park overnachten? Heb je al gekeken naar de mogelijkheden daar? Je moet zelf zien wat voor jou nog te doen is qua afstanden. Kijk dan niet naar de afstand tot de parkgrens maar tot aan Yosemite Village. Als je in Twain Harte zit ben je op een dag al 4 uur reistijd kwijt. Bedenk ook dat je er alleen maar slaapt dus waarom niet iets basics?
Als je via de Tioga Pass of de Sonora Pass rijdt Is Sequoia NP geen optie want daar kun je alleen via het westen binnen rijden. Voer eens General Sherman Tree in in Google Maps. Ook als je na Death Valley niet richting Mammoth Lakes gaat maar onderlangs rijdt is het een aardige omweg om iets van Sequoia mee te nemen.
Het zou dan mooi zijn om er meer tijd voor uit te kunnen trekken. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor de mogelijkheden daar.
Marianne
Als je via de Tioga Pass of de Sonora Pass rijdt Is Sequoia NP geen optie want daar kun je alleen via het westen binnen rijden. Voer eens General Sherman Tree in in Google Maps. Ook als je na Death Valley niet richting Mammoth Lakes gaat maar onderlangs rijdt is het een aardige omweg om iets van Sequoia mee te nemen.
Het zou dan mooi zijn om er meer tijd voor uit te kunnen trekken. Kijk eens naar ons 2013-verslag voor de mogelijkheden daar.
Marianne
De eerste hotelreservering is een feit, voor Yosemite, omdat die hotels zo hard gaan aan de westkant.
Ik heb de Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (https://www.yosemitebug.com/) geboekt voor 3 nachten. Die kan ik nog gratis annuleren tot 5 dagen voor aankomst. Een privékamer gekozen met eigen badkamer voor 170 dollar per nacht (192 incl tax). Ziet er erg leuk en vooral gezellig uit. Had ook voor de tent of kamer zonder badkamer kunnen gaan, maar dat vond ik wat basic voor drie nachten achter elkaar
Het zit in Midpines, dus een stukje dichterbij dan Mariposa, maar verder weg dan El Portal. Het is nu een uur rijden tot Yosemite Valley. Dit lijkt ons nog acceptabel.
Ik heb de Yosemite Bug Rustic Mountain Resort (https://www.yosemitebug.com/) geboekt voor 3 nachten. Die kan ik nog gratis annuleren tot 5 dagen voor aankomst. Een privékamer gekozen met eigen badkamer voor 170 dollar per nacht (192 incl tax). Ziet er erg leuk en vooral gezellig uit. Had ook voor de tent of kamer zonder badkamer kunnen gaan, maar dat vond ik wat basic voor drie nachten achter elkaar

Het zit in Midpines, dus een stukje dichterbij dan Mariposa, maar verder weg dan El Portal. Het is nu een uur rijden tot Yosemite Valley. Dit lijkt ons nog acceptabel.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit dan inderdaad wat verder weg, maar wij accepteren dat vaak ook wel. Kiezen tussen een tent of comfort, daar heb ik het rijden wel voor over. Ik zou Sequoia alleen doen als je echt niet over de Tioga Pass of de Sonora Pass kan. Anders is die route echt veel te mooi om te laten schieten. Je kan dan ook Bodie en Mono Lake niet meenemen, allebei zeer de moeite waard.
Sequoia kan je altijd nog overwegen als je via de zuidelijke route moet, maar eigenlijk is de tijd dan te kort om het puur als tussenstop te doen. In Yosemite zelf kan je in de Mariposa Grove ook prachtige grote sequoiabomen zien.
Sequoia kan je altijd nog overwegen als je via de zuidelijke route moet, maar eigenlijk is de tijd dan te kort om het puur als tussenstop te doen. In Yosemite zelf kan je in de Mariposa Grove ook prachtige grote sequoiabomen zien.
Dit is nu het definitieve reisschema geworden, met dank aan jullie
Alleen Mammoth Lakes is nog een vraagteken in verband met de opening van de Tioga Pass. Nu dacht ik een overnachting rondom Bridgeport te zoeken en in geval van nood via Lake Tahoe te rijden, weet alleen niet of dat haalbaar is (ik vond deze blog erover)?
Ook een aantal hotels die we al geboekt hebben, allemaal nog te annuleren. Had superveel mazzel met de Grand Canyon, er was ineens een kamer vrij! Alle kamers zijn met 2 queens en een eigen badkamer, behalve de Bright Angel Lodge en de B&B in Monument Valley.
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min) (America's Best Value Inn and Suites - Yucca Valley $79)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Needles - Grand Canyon (280km / 3u 30 min) (Bright Angel Lodge $104)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min) (Lake Powell Canyon Inn $128)
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Page (Lake Powell Canyon Inn $128)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u) (Teardrop Arch B&B $100)
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (250km / 3u 30min) (Broken Spur Inn & Steakhouse - Torrey $134)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Capitol Reef - Bryce (200km / 3u) (Bryce Pioneer Village $122)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Bryce (Bryce Pioneer Village $122)
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Bryce - Zion (130km / 1u 50 min) (Zion Park Motel $123)
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Zion (Zion Park Motel $123)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 20 woensdag 12 juni 2019 Las Vegas
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min) (Stovepipe Wells $162)
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Death Valley - Mammoth Lakes (460km / 5u 0 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Mammoth Lakes - Yosemite NP (315km / 4u 0 min) (Yosemite Bug Rustic Mountain Resort $192)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Yosemite NP (Yosemite Bug Rustic Mountain Resort $192)
Dag 25 maandag 17 juni 2019 Yosemite NP (Yosemite Bug Rustic Mountain Resort $192)

Alleen Mammoth Lakes is nog een vraagteken in verband met de opening van de Tioga Pass. Nu dacht ik een overnachting rondom Bridgeport te zoeken en in geval van nood via Lake Tahoe te rijden, weet alleen niet of dat haalbaar is (ik vond deze blog erover)?
Ook een aantal hotels die we al geboekt hebben, allemaal nog te annuleren. Had superveel mazzel met de Grand Canyon, er was ineens een kamer vrij! Alle kamers zijn met 2 queens en een eigen badkamer, behalve de Bright Angel Lodge en de B&B in Monument Valley.
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min) (America's Best Value Inn and Suites - Yucca Valley $79)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Needles - Grand Canyon (280km / 3u 30 min) (Bright Angel Lodge $104)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min) (Lake Powell Canyon Inn $128)
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Page (Lake Powell Canyon Inn $128)
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u) (Teardrop Arch B&B $100)
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (250km / 3u 30min) (Broken Spur Inn & Steakhouse - Torrey $134)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Capitol Reef - Bryce (200km / 3u) (Bryce Pioneer Village $122)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Bryce (Bryce Pioneer Village $122)
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Bryce - Zion (130km / 1u 50 min) (Zion Park Motel $123)
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Zion (Zion Park Motel $123)
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min) (Stovepipe Wells $162)
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Death Valley - Mammoth Lakes (460km / 5u 0 min)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Mammoth Lakes - Yosemite NP (315km / 4u 0 min) (Yosemite Bug Rustic Mountain Resort $192)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Yosemite NP (Yosemite Bug Rustic Mountain Resort $192)
Dag 25 maandag 17 juni 2019 Yosemite NP (Yosemite Bug Rustic Mountain Resort $192)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt hier op het forum van alles vinden over alternatieve routes. In dat blog wordt de CA88 niet genoemd; dat is ook een mogelijkheid.
Ik weet niet wat je bedoelt met haalbaar; de route van Bridgeport naar de Yosemite Bug? Dat kun je wel op GoogleMaps vinden.
De Sonora Pass lijkt mij trouwens zeker haalbaar tenzij er nog heel veel sneeuw bij komt de komende weken.
Marianne
Ik heb echt heel veel aan de tips op dit forum
Fijn dat hier een community bestaat van Amerika liefhebbers die elkaar willen helpen. Op deze manier kun je heel laagdrempelig toch je eigen reis samenstellen.
Misschien is het interessant voor andere reizigers om te zien waar we overnachten en hoeveel we betalen. De kamers zijn laat geboekt (korter dan 3 maanden van tevoren) en we hebben bijna overal 2 queens met eigen badkamer.
(Dag 1 vrijdag 24 mei 2019 Amsterdam - San Francisco) Luz Hotel ($99 pn, gedeelde badkamer)
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Monterey (190 km / 2u 30 min) Motel 6 ($61)(onze goedkoopste overnachting)
Dag 5 dinsdag 28 mei 2019 Monterey - Pismo Beach (240km / 3u 30 min) Beachwalker Inn & Suites ($102)
Dag 6 woensdag 29 mei 2019 Pismo Beach - Los Angeles (320km / 3u 30 min) Travelodge Hollywood-Vermont ($120 pn)
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min) America's Best Value Inn and Suites - Yucca Valley ($79)
Dag 9 zaterdag 1 juni 2019 Joshua Tree - Kingman (260km / 3u 40 min) Best Western Wayfarer's Inn ($118)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Kingman - Grand Canyon (280km / 3u 30 min) Bright Angel Lodge ($104)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min) Lake Powell Canyon Inn ($128 pn)
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Page
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u) Teardrop Arch B&B ($100)
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (250km / 3u 30min) Broken Spur Inn & Steakhouse - Torrey ($134)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Capitol Reef - Bryce (200km / 3u) Bryce Pioneer Village ($122 pn)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Bryce
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Bryce - Zion (130km / 1u 50 min) Zion Park Motel ($123 pn)
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Zion
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min) Encore @ Wynn ($168 pn via Hotwire surprise hotel, 5 sterren!)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min) Stovepipe Wells ($162)
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Death Valley - Bridgeport (460km / 5u 0 min) Silver Maple Inn ($168)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Bridgeport - Yosemite NP (315km / 4u 0 min) Yosemite Bug Rustic Mountain Resort ($192 pn)(duurste overnachting!)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Yosemite NP
Dag 26 dinsdag 18 juni 2019 Yosemite NP - San Jose (300km / 4u 0 min) Caravelle Inn & Suites ($121)
Nog twee weken

Misschien is het interessant voor andere reizigers om te zien waar we overnachten en hoeveel we betalen. De kamers zijn laat geboekt (korter dan 3 maanden van tevoren) en we hebben bijna overal 2 queens met eigen badkamer.
(Dag 1 vrijdag 24 mei 2019 Amsterdam - San Francisco) Luz Hotel ($99 pn, gedeelde badkamer)
Dag 4 maandag 27 mei 2019 San Francisco - Monterey (190 km / 2u 30 min) Motel 6 ($61)(onze goedkoopste overnachting)
Dag 5 dinsdag 28 mei 2019 Monterey - Pismo Beach (240km / 3u 30 min) Beachwalker Inn & Suites ($102)
Dag 6 woensdag 29 mei 2019 Pismo Beach - Los Angeles (320km / 3u 30 min) Travelodge Hollywood-Vermont ($120 pn)
Dag 8 vrijdag 31 mei 2019 Los Angeles - Joshua Tree (200km / 3u 0 min) America's Best Value Inn and Suites - Yucca Valley ($79)
Dag 9 zaterdag 1 juni 2019 Joshua Tree - Kingman (260km / 3u 40 min) Best Western Wayfarer's Inn ($118)
Dag 10 zondag 2 juni 2019 Kingman - Grand Canyon (280km / 3u 30 min) Bright Angel Lodge ($104)
Dag 11 maandag 3 juni 2019 Grand Canyon - Page (215km / 2u 30 min) Lake Powell Canyon Inn ($128 pn)
Dag 12 dinsdag 4 juni 2019 Page
Dag 13 woensdag 5 juni 2019 Page - Monument Valley (200km / 2u) Teardrop Arch B&B ($100)
Dag 14 donderdag 6 juni 2019 Monument Valley - Capitol Reef (250km / 3u 30min) Broken Spur Inn & Steakhouse - Torrey ($134)
Dag 15 vrijdag 7 juni 2019 Capitol Reef - Bryce (200km / 3u) Bryce Pioneer Village ($122 pn)
Dag 16 zaterdag 8 juni 2019 Bryce
Dag 17 zondag 9 juni 2019 Bryce - Zion (130km / 1u 50 min) Zion Park Motel ($123 pn)
Dag 18 maandag 10 juni 2019 Zion
Dag 19 dinsdag 11 juni 2019 Zion - Las Vegas (200km / 2u 30 min) Encore @ Wynn ($168 pn via Hotwire surprise hotel, 5 sterren!)
Dag 21 donderdag 13 juni 2019 Las Vegas - Death Valley (200km / 2u 30 min) Stovepipe Wells ($162)
Dag 22 vrijdag 14 juni 2019 Death Valley - Bridgeport (460km / 5u 0 min) Silver Maple Inn ($168)
Dag 23 zaterdag 15 juni 2019 Bridgeport - Yosemite NP (315km / 4u 0 min) Yosemite Bug Rustic Mountain Resort ($192 pn)(duurste overnachting!)
Dag 24 zondag 16 juni 2019 Yosemite NP
Dag 26 dinsdag 18 juni 2019 Yosemite NP - San Jose (300km / 4u 0 min) Caravelle Inn & Suites ($121)
Nog twee weken

We maken nagenoeg dezelfde reis (zonder Joshua) in 25 dagen/24 nachten. Slechts 1 hotel hetzelfde
Bright Angel Lodge. Onze reis staat wel tussen het overzicht met alle reizen hier. Ook met hotels.
Jullie gaan in een mooie periode! Wij gaan nu september, maar een evt volgende Canada of Amerika reis wordt zeker ook mei/juni. Mooie watervallen! Heel veel plezier gewenst.

Jullie gaan in een mooie periode! Wij gaan nu september, maar een evt volgende Canada of Amerika reis wordt zeker ook mei/juni. Mooie watervallen! Heel veel plezier gewenst.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooi! En goede prijzen!
Bridgeport verrast me dan wel; je zou ook Mammoth Lakes kunnen proberen als je goedkoper wilt zitten.
En nu hopen op een open Tioga Pass!
Marianne
Bridgeport verrast me dan wel; je zou ook Mammoth Lakes kunnen proberen als je goedkoper wilt zitten.
En nu hopen op een open Tioga Pass!
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1452 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne