Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kofrinho: roadtrip april 2019 SF - SF hulp gevraagd.
Re: Reis Kofrinho: roadtrip april 2019 SF - SF hulp gevraagd.
okee bedankt dan skippen we Mesa Verde NP.
wat zouden jullie doen; de campings nu al vast leggen, of op de bonnefooi omdat het April is (geen hoogseizoen) en veel campings first in optie hebben.
Wil namelijk niet gebonden zijn en dat ben ik wel als ik nu de campings vast leg...
wat zouden jullie doen; de campings nu al vast leggen, of op de bonnefooi omdat het April is (geen hoogseizoen) en veel campings first in optie hebben.
Wil namelijk niet gebonden zijn en dat ben ik wel als ik nu de campings vast leg...
bedankt voor jullie tips/adviezen.
1 laatste vraag: campings nu al vantevoren boeken of gewoon ter plekke daar kijken omdat het in April is en geen hoogseizoen?
Wil namelijk niet nu al vast zitten aan dagen. Stel we willen ergens langer blijven dan lukt het niet omdat de campings allemaal voor geboekt zijn
Dilemma.....
iemand een goede oplossing?
1 laatste vraag: campings nu al vantevoren boeken of gewoon ter plekke daar kijken omdat het in April is en geen hoogseizoen?
Wil namelijk niet nu al vast zitten aan dagen. Stel we willen ergens langer blijven dan lukt het niet omdat de campings allemaal voor geboekt zijn
Dilemma.....
iemand een goede oplossing?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeker Yosemite vastleggen. Het is immers vrij zeker wanneer je daar bent. En ook al is het april, het is er toch druk. Mede omdat in april sommige campings buiten de vallei nog niet open zijn.
Zion is ook altijd druk. Je kunt kijken hoeveel plaats er nog is en als er maar weinig plaatsen meer zijn iets gaan vastleggen. Annuleren kan ook altijd. Dat kost je wel geld per reservering maar die kosten vallen wel mee.
Edit: ik heb even gekeken naar Yosemite. Je zit daar in het weekend. Ik zie voor 2 nachten vanaf de 26e maar 2 vrije plekken. Die zou ik meteen vastleggen.
Marianne
Zion is ook altijd druk. Je kunt kijken hoeveel plaats er nog is en als er maar weinig plaatsen meer zijn iets gaan vastleggen. Annuleren kan ook altijd. Dat kost je wel geld per reservering maar die kosten vallen wel mee.
Edit: ik heb even gekeken naar Yosemite. Je zit daar in het weekend. Ik zie voor 2 nachten vanaf de 26e maar 2 vrije plekken. Die zou ik meteen vastleggen.
Marianne
Yosemite zitten we 24 25 en 26 april voor t weekend.
Bij HODGDON MEADOW nog genoeg plekken maar die ga ik wel reserveren dat is toch het laatste van onze trip. Prima deze spot?
Een andere site hipcamp.com staan ook vele campings op. Ben je hier bekend mee?
Bij HODGDON MEADOW nog genoeg plekken maar die ga ik wel reserveren dat is toch het laatste van onze trip. Prima deze spot?
02 april San Francisco
03 april San Francisco – Carmel/Monterey
04 april Monterey – Pismo Beach
05 april Pismo Beach – Santa Barbara
06 april Santa Barbara - Los Angeles
07 april Los Angeles
08 april Los Angeles – Joshua Tree
09 april Joshua Tree - Grand Canyon
10 april Grand Canyon – Page
11 april Page – Monument Valley
12 april Monument Valley – Moab
13 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
14 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
15 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
16 april Canyonlands – Capitool Reef
17 april Capitool Reef – Bryce Canyon
18 april Bryce Canyon – Zion NP
19 april Zion NP
20 april Zion – Las Vegas
21 april Las Vegas
22 april Las Vegas – Death Valley
23 april Death Valley – Lake Isabella - Bakersfield
24 april Bakersfield - Yosemite NP
25 april Yosemite NP
26 april Yosemite NP
27 april San Francisco
28 april San Francisco
29 april Vertrek San Francisco
NU KOM IK OP 4 NACHTEN Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint UIT. Lijkt mij zelf teveel ofniet? Waar nog 1 of 2 nachten langer kamperen verblijven? Dan staat het vast en kan ik Yosemite boeken en Zion.
03 april San Francisco – Carmel/Monterey
04 april Monterey – Pismo Beach
05 april Pismo Beach – Santa Barbara
06 april Santa Barbara - Los Angeles
07 april Los Angeles
08 april Los Angeles – Joshua Tree
09 april Joshua Tree - Grand Canyon
13 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
14 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
15 april Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint
16 april Canyonlands – Capitool Reef
17 april Capitool Reef – Bryce Canyon
18 april Bryce Canyon – Zion NP
19 april Zion NP
20 april Zion – Las Vegas
21 april Las Vegas
22 april Las Vegas – Death Valley
23 april Death Valley – Lake Isabella - Bakersfield
24 april Bakersfield - Yosemite NP
25 april Yosemite NP
26 april Yosemite NP
27 april San Francisco
28 april San Francisco
29 april Vertrek San Francisco
NU KOM IK OP 4 NACHTEN Moab – Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint UIT. Lijkt mij zelf teveel ofniet? Waar nog 1 of 2 nachten langer kamperen verblijven? Dan staat het vast en kan ik Yosemite boeken en Zion.
Er is best veel te zien en te doen in Moab, dus het is maar net wat je allemaal nog meer wilt doen behalve het bezoeken van de parken.
Als je 3 nachten doet heb je in ieder geval genoeg tijd om de 3 parken te zien. De nacht zou je bijvoorbeeld bij Page kunnen gebruiken, leuke plaatst en niet gek om hier 2 nachten te zitten en zo hoef je niet 4 dagen achter elkaar te verkassen.
Een extra nacht Capitol Reef zou ik zelf ook nog niet erg gek vinden. Wij waren hier afgelopen jaar en vonden het veel mooier dan verwacht, had er graag wat meer tijd willen hebben achteraf gezien. Mocht je daar voor kiezen geeft je dat ook meer tijd voor de Scenic Route tussen Moab en Capitol Reef en Scenic Byway 12 (tussen Capitol Reef en Bryce).
Als je 3 nachten doet heb je in ieder geval genoeg tijd om de 3 parken te zien. De nacht zou je bijvoorbeeld bij Page kunnen gebruiken, leuke plaatst en niet gek om hier 2 nachten te zitten en zo hoef je niet 4 dagen achter elkaar te verkassen.
Een extra nacht Capitol Reef zou ik zelf ook nog niet erg gek vinden. Wij waren hier afgelopen jaar en vonden het veel mooier dan verwacht, had er graag wat meer tijd willen hebben achteraf gezien. Mocht je daar voor kiezen geeft je dat ook meer tijd voor de Scenic Route tussen Moab en Capitol Reef en Scenic Byway 12 (tussen Capitol Reef en Bryce).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had naar een eerdere route gekeken, maar buiten het weekend zal het meevallen.Kofrinho schreef:Yosemite zitten we 24 25 en 26 april voor t weekend.
Waarom Hodgdon Meadows? Dat zou ik nooit doen. Je kunt het beste iets in de vallei nemen. Dat zal dan wel Upper Pines worden. Rij je de 26e of 27e naar SF? Van 24-26 aril is er nog maar 1 plaats op Upper Pines, die zou ik echt nu gaan vastleggen. Maak een account aan en boek meteen.
Ik had al Joshua Tree genoemd; en dan met nog een stop tussen JT en de GC. Of twee nachten GC omdat je anders wel een lange rijdag hebt, wat Markstaal zegt: een extra nacht Page is ook niet verkeerd. Ik zou een nacht in Valley of Fire ook wel mooi vinden. Dat geeft je ook wat meer tijd voor Zion en Las Vegas. In die tijd van het jaar is een bezoek daar sowieso een must vind ik.Markstaal schreef:Waar nog 1 of 2 nachten langer kamperen verblijven?
Er staan leuke dingen op de hipcamp-site, maar ik denk dat je qua prijs en afstand beter naar iets in de parken kunt kijken.
Heb je al eens naar de verslagen van Kalaman gekeken voor zijn reizen in het voorjaar?
Marianne
Net gekeken van 24 april tm 26 april upper pines. Kan niets vinden staat eerst 1 vrij idd. Maar als ik dan door klik is alles bezet. Bijzonder?
Ben bang dat ie volgeboekt is.. waarom is hodgen niets dan?
Ben bang dat ie volgeboekt is.. waarom is hodgen niets dan?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel vreemd, ik zie inderdaad ook niets. Wel als je maar 1 nacht doet; site 138. Boek die, grote kans dat er nog wel een plaats vrij is of komt voor de tweede nacht.
Geen Hodgdon Meadows omdat je daar nog 40 minuten rijden van de vallei zit.
Marianne
Geen Hodgdon Meadows omdat je daar nog 40 minuten rijden van de vallei zit.
Marianne
En wat is handig in moab... ik verblijf daar 3 nachten om Arches – Canyonlands – Dead Horsepoint etc te zien.
Wil het liefst 1 centrale camping zodat ik van daar uit de plekken kan bezoeken;)
tips??
Wil het liefst 1 centrale camping zodat ik van daar uit de plekken kan bezoeken;)
tips??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind Devils Garden in Arches wel een aanrader voor een nacht. En dan twee nachten op bijvoorbeeld Canyonlands RV park, Ik dacht dat ze daar ook wel tentplaatsen hebebn. Of drie nachten daar. Je zit daar midden in het dorp, op loopafstand van winkels en restaurants.
Misschien leuk om eens te kijken naar de Fiery Furnace walk in Arches; dat moet wel gereserveerd worden,
Marianne
Misschien leuk om eens te kijken naar de Fiery Furnace walk in Arches; dat moet wel gereserveerd worden,
Marianne
Wij verblijven dit jaar 3 bij Archview RV & campground, wel buiten Moab maar wel direct bij de routes naar Arches, Canyonlands en Dead Horse. Wij hebben hier een cabin gehuurd, misschien ook leuk voor de afwisseling en niet eens zo duur (wij betaalden 200eu voor 3 nachten).
WIl je liever in Moab zelf dan is zoals Marianne zei Canyonlands RV Resort ook een mooie optie. Op beide plaatsen kan je kamperen met een tent als het goed is. Canyonlands RV resort zou wat rustiger zijn s'nachts dan Archview RV resort, deze ligt dichter bij een doorlopende weg.
WIl je liever in Moab zelf dan is zoals Marianne zei Canyonlands RV Resort ook een mooie optie. Op beide plaatsen kan je kamperen met een tent als het goed is. Canyonlands RV resort zou wat rustiger zijn s'nachts dan Archview RV resort, deze ligt dichter bij een doorlopende weg.
Beide parken die jullie noemen zijn op die data bezet.... hebben jullie anders eventueel een goede plek om te kamperen welke centraal ligt. Slaan we ons tentje er wel voor 3 nachten op. Luxe hotels etc doen we wel even in Vegas. Voor de rest willen we zoveel mogelijk kamperen om kosten te besparen. Iemand nog tips voor campings langs de highway 1??
Bij Moab Valley RV resort & campground zie ik nog wel dingen vrij (vanuitgaande van 12-15 april, ik weet niet welke dagen jullie nu gepland hebben voor Moab).
Moab is erg populair en niet erg groot, dus als je wat vind, zo snel mogelijk vastleggen anders is het vol.
Moab is erg populair en niet erg groot, dus als je wat vind, zo snel mogelijk vastleggen anders is het vol.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zonder stops is jt - grand canyon al dik 6 uur rijden. Je wilt onderweg misschien nog iets van route66 zien of een keer lunchen dus tel er een uur bij op. Dan kom je pas echt in de middag bij de GC aan. Ik zou dan pas gedurende de dag daarna laat naar Page rijden en daar 2 nachten nemen. Nu doe je dit wel heel snel.09 april Joshua Tree - Grand Canyon
12-15 april idd. Wat zie je vrij dan? Op hun site zelf of...?Markstaal schreef:Bij Moab Valley RV resort & campground zie ik nog wel dingen vrij (vanuitgaande van 12-15 april, ik weet niet welke dagen jullie nu gepland hebben voor Moab).
Via booking.com kon ik een cabin vinden voor die data en via de site zelf een camping plaats.
Bijzonder als ik via de site zelf doe lukt een kampeer plaats me niet. Ik vul dan ook tent in bij RV type... hoe doe jij dit?
Bij booking.com zie ik het idd. Maar ga niet voor 3 nachten 383 euro betalen. Dan beter ergens op een kleine camping. Heb nu Moab valley RV gemaild of ze een klein stukje over hebben voor een tentje.. Ben benieuwd.. Anders nog tips of ideeen waar we kunnen staan>
Ik zie het er inderdaad nu ook niet meer bij staan, misschien heb ik iets fouts ingetypt. Had inderdaad gewoon tent ingevuld.
Google anders ook even op Moab campgrounds, er zijn meerdere campings, hier is vast ergens nog wel plek.
Google anders ook even op Moab campgrounds, er zijn meerdere campings, hier is vast ergens nog wel plek.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1620 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties