Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mier37: mei/juni 2019 SF-LA-LV-SF.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis Mier37: mei/juni 2019 SF-LA-LV-SF.
Hoeveel dagen in Las Vegas to much zijn is heel persoonlijk. Ik kan er gemakkelijk een week blijven, er is genoeg te zien en te beleven. Maar sommigen willen er na een dag weer met piepende banden vertrekken. Ik denk dat 3 nachten en 2 dagen een mooie middenweg is.
Las Vegas naar Bischop of iets in die buurt is een lange reisdag maar kan wel. Zeker als je vroeg vertrekt. Dan kun je onderweg nog in Lone Pine stoppen om even door het dorpje te lopen en de benen te strekken. Maar stel je er niet teveel bij voor, het is leuk maar klein, in feite een doorgaande weg met aan beide zijden wat oude gebouwen waar winkeltjes en restaurants inzitten. De Alabama Hills zijn prachtig en die zie je dan vanaf een afstand liggen. Je hebt eigenlijk geen tijd om daar dichterbij te komen en/of te gaan wandelen. Als je dat zou willen zou de route vanuit LV naar Yosemite aan moeten passen. Bijvoorbeeld een overnachting in Lone Pine inlassen en daarna door naar Lee Vining. Dat zou je tijd geven voor de Alabama Hils, Mono Lake etc.
Las Vegas naar Bischop of iets in die buurt is een lange reisdag maar kan wel. Zeker als je vroeg vertrekt. Dan kun je onderweg nog in Lone Pine stoppen om even door het dorpje te lopen en de benen te strekken. Maar stel je er niet teveel bij voor, het is leuk maar klein, in feite een doorgaande weg met aan beide zijden wat oude gebouwen waar winkeltjes en restaurants inzitten. De Alabama Hills zijn prachtig en die zie je dan vanaf een afstand liggen. Je hebt eigenlijk geen tijd om daar dichterbij te komen en/of te gaan wandelen. Als je dat zou willen zou de route vanuit LV naar Yosemite aan moeten passen. Bijvoorbeeld een overnachting in Lone Pine inlassen en daarna door naar Lee Vining. Dat zou je tijd geven voor de Alabama Hils, Mono Lake etc.
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Alabama Hills hoeven niet veel tijd te kosten. Mooi is het om er tegen de avond of in de vroege ochtend te zijn.
Mono Lake en de Alabama Hills zijn allebei de moeite waard en kosten niet veel tijd.
Lee Vining ligt het mooiste voor een overnachting maar Bridgeport kan ook als je naar Bodie gaat. De Virginia Creek Settlement ligt vlakbij de afslag naar Bodie als ik me niet vergis.
Bedenk wel dat Page en Zion niet met elkaar te vergelijken zijn; het ene is een dorp met veel bezienswaardigheden er omheen waarvan het ene wat drukker en toegankelijker is dan het andere; Zion is een nationaal park, met veel wandelmogelijkheden, maar ook een grote drukte. Wij hadden vorig jaar 2 nachten in Page omdat we een stuk over de Colorado wilden raften. Andere vakanties deden we er 1 nacht; voldoende voor Antelope Canyon, de dam, en Horseshoe Bend.
Marianne
Mono Lake en de Alabama Hills zijn allebei de moeite waard en kosten niet veel tijd.
Lee Vining ligt het mooiste voor een overnachting maar Bridgeport kan ook als je naar Bodie gaat. De Virginia Creek Settlement ligt vlakbij de afslag naar Bodie als ik me niet vergis.
Antelope Canyon moet je reserveren, dus daar maakt de Memorial Day drukte niet veel uit. Bij Horseshoe bend zal het druk zijn, maar dat is het altijd wel. vroeg of juist laat op de dag wil wel helpen. En als je naar Lower Antelope Canyon gaat zou ik de eerste tour in de ochtend doen.Wij waren in 2013 ook in het Memorial Day weeekend in Page; niets gemerkt van extra drukte. Verder is het helemaal afhankelijk van wat je er wilt doen.Mier37 schreef:Op de dag dat we naar Page rijden is het Memorial day, dan schijnt het overal stikdruk te zijn. Ik vraag me dan af of we wel voldoende tijd kunnen inplannen voor de bezienswaardigheden rondom Page. Ik vermoed dat de antilope canyon ook erg druk gaat zijn,ook daarom denken we (op zijn verjaardag na) extra tijd nodig te moeten hebben voor alles rondom Page.
Bedenk wel dat Page en Zion niet met elkaar te vergelijken zijn; het ene is een dorp met veel bezienswaardigheden er omheen waarvan het ene wat drukker en toegankelijker is dan het andere; Zion is een nationaal park, met veel wandelmogelijkheden, maar ook een grote drukte. Wij hadden vorig jaar 2 nachten in Page omdat we een stuk over de Colorado wilden raften. Andere vakanties deden we er 1 nacht; voldoende voor Antelope Canyon, de dam, en Horseshoe Bend.
Marianne
Hoi Marianne, Ik ben nog even aan het kijken in mijn planning. We zijn er nog niet helemaal uit of we aan Page of alsnog Zion de nacht extra toevoegen.Martin & Marianne schreef:Wat de reistijd betreft kan het prima. Je moet zelf kijken wat er overal te doen is en wat jullie het meest aanspreekt.
De Alabama Hills zijn zeker de moeite waard, maar dat geldt ook voor Death Valley, voor Bodie, voor de Tioga Pass etc. Wij vonden ook het Bristlecone Pines Forest de moeite waard. Maar je moet keuzes maken.
Kijk eens in onze laatste 3 reisverslagen voor het stuk tussen Las Vegas en Yosemite.
Als je in Page alleen naar Antelope Canyon en Horseshoe Bend gaat kan dat prima met 1 overnachting. Maar meer tijd kan ook. Wij hadden er vorig jaar 2 nachten en we zaten in de Red Rock Motel. Je hebt daar een eigen keuken dus ideaal als je eens zelf wilt koken.
Dat eten zal trouwens best wel lukken, ook in restaurants. Er zijn doorgaans veel mogelijkheden om je dieetwensen door te geven. Je zou ook kunnen kiezen voor twee voorgerechten in plaats van een hoofdgerecht. Ook in de parken kun je vaak prima eten. Je kunt eens wat menukaarten bekijken. Zie hier bijvoorbeeld de menukaart van het restaurant in Bryce.
Marianne
Omdat DV dus ook wat moois te bieden heeft is misschien een nacht extra ook wel te doen, maar dan zullen we moeten schuiven. Is het een mogelijkheid om bv. vanuit Joshua tree richting Grand Canyon te gaan, maar dan niet te overnachten in Kingsman, maar een stuk verder bv Valle en dan de dag erna vroeg de Grand Canyon South Rim aandoen en dan tegen eind van de middag naar Page? Dus ipv dat we de nacht niet doorbrengen in de GC, doorrijden zodat we een nacht kunnen toevoegen in DV? Of heb je zoveel tijd nodig in de Grand Canyon dat dit onmogelijk is? Ik ga je verslagen nog even lezen..dankjewel

Las Vegas houden we er gewoon in hebben we besloten. Juist ook voor te fotograferen idd. Ik denk dat er genoeg te zien is en we willen toch ook even lekker chillen voordat we weer een flink eind gaan rijden. Ik ga ook zeker even naar je tip van Holiday Inn express kijken. Dankjewel en ik denk dat het zeker een hele mooie reis gaat wordenIngridZw schreef:Nee dat vind ik niet. Wij zijn 2 keer in Las Vegas geweest en er valt zoveel te zien dat je er de tijd heus wel vol krijgt. Vergeet ook vooral Fremont Street niet. Dat is naast de Strip met alle thema hotels ook een attractie op zich. Je kunt eventueel ook een uitstapje maken naar de Hoover Dam of gewoon wat relaxen aan het zwembad. En als je van straatfotografie houdt dan is dit denk ik ook wel the place to be.Mier37 schreef: Is 2 volle dagen (en 3 nachten) Las Vegas too much?
Wij hadden de laatste keer een prachtig appartement in Holiday Inn Express Hotel and Suites dat net achter de Strip ligt. Met complete keuken incl. apparatuur, vaatwasser en een eigen wasmachine/droger.
Maar wat jullie ook besluiten het wordt vast een fantastische reis

Hai Franciscus, het was de bedoeling inderdaad even te stoppen in Lone Pine voor wat strekwerk, iemand had het over een mooi klein parkje??? (geen idee wat er bedoeld werd) maar was zeker niet van plan om ook nog te gaan wandelen in de Alabama Hills. Gewoon even een stop, kijken, een refreshment en go. Maar omdat er suggesties werden gegeven over Dead Valley zelf, twijfelen we nu of we hier misschien alsnog een nachtje gaan blijven.Franciscus schreef: Las Vegas naar Bischop of iets in die buurt is een lange reisdag maar kan wel. Zeker als je vroeg vertrekt. Dan kun je onderweg nog in Lone Pine stoppen om even door het dorpje te lopen en de benen te strekken. Maar stel je er niet teveel bij voor, het is leuk maar klein, in feite een doorgaande weg met aan beide zijden wat oude gebouwen waar winkeltjes en restaurants inzitten. De Alabama Hills zijn prachtig en die zie je dan vanaf een afstand liggen. Je hebt eigenlijk geen tijd om daar dichterbij te komen en/of te gaan wandelen. Als je dat zou willen zou de route vanuit LV naar Yosemite aan moeten passen. Bijvoorbeeld een overnachting in Lone Pine inlassen en daarna door naar Lee Vining. Dat zou je tijd geven voor de Alabama Hils, Mono Lake etc.
Ja, ik zag het gisteren van de Antilope Canyon. Helaas niet de mogelijkheid om dit zelf aan te doen, maar met een tour dus. Goed om te weten, zodat ik dit wel kan gaan vastleggen. Zion en Page zijn inderdaad beide totaal verschillend zoals we via verslagen op youtube zagen.Martin & Marianne schreef: Antelope Canyon moet je reserveren, dus daar maakt de Memorial Day drukte niet veel uit. Bij Horseshoe bend zal het druk zijn, maar dat is het altijd wel. vroeg of juist laat op de dag wil wel helpen. En als je naar Lower Antelope Canyon gaat zou ik de eerste tour in de ochtend doen.Wij waren in 2013 ook in het Memorial Day weeekend in Page; niets gemerkt van extra drukte. Verder is het helemaal afhankelijk van wat je er wilt doen.
Marianne
Nog even een vraagje, als ik besluit te boeken bij Bright Angel Lodge krijg ik de volgende waarschuwing:
Please be advised, due to road construction inside Grand Canyon NP, guests may experience delays, detours, or road closures during their visit. The project started on January 2, 2018, and is scheduled to be completed by the end of July, 2019. Please visit www.nps.gov/grca for updates.
Maar kan ik dan nog wel de Lodge bereiken? Ik heb ze gemaild, maar helaas geen antwoord. Kan ook niet helemaal wijs uit de geplaatste website en waar ik dan moet kijken.
Please be advised, due to road construction inside Grand Canyon NP, guests may experience delays, detours, or road closures during their visit. The project started on January 2, 2018, and is scheduled to be completed by the end of July, 2019. Please visit www.nps.gov/grca for updates.
Maar kan ik dan nog wel de Lodge bereiken? Ik heb ze gemaild, maar helaas geen antwoord. Kan ook niet helemaal wijs uit de geplaatste website en waar ik dan moet kijken.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Je kunt vanuit Joshua Tree NP naar Grand Canyon NP via een stuk route 66 beter in één keer rijden. Het is een laange rijdag, maar op dat stuk is niet zoveel te beleven op de kleine plaatsjes aan route 66 na zoals Seligman, Hackleberry en Kingman. Als je vroeg vertrekt pak je in de GC nog een zonsondergang mee, de volgende dag evt. een helicoptervlucht of korte wandeling bij de rim en rond 13.00 vertrekken naar Page. Dat scheelt je al een nacht. Die zou ik bij Zion NP plaatsen.Mier37 schreef:Is het een mogelijkheid om bv. vanuit Joshua tree richting Grand Canyon te gaan, maar dan niet te overnachten in Kingsman, maar een stuk verder bv Valle en dan de dag erna vroeg de Grand Canyon South Rim aandoen en dan tegen eind van de middag naar Page? Dus ipv dat we de nacht niet doorbrengen in de GC, doorrijden zodat we een nacht kunnen toevoegen in DV? Of heb je zoveel tijd nodig in de Grand Canyon dat dit onmogelijk is? Ik ga je verslagen nog even lezen..dankjewel(ook voor je tips!)
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... MP_2383232Mier37 schreef:Nog even een vraagje, als ik besluit te boeken bij Bright Angel Lodge krijg ik de volgende waarschuwing:
Please be advised, due to road construction inside Grand Canyon NP, guests may experience delays, detours, or road closures during their visit. The project started on January 2, 2018, and is scheduled to be completed by the end of July, 2019. Please visit http://www.nps.gov/grca for updates.
Michel H. Thanx voor het meezoeken!
Het is inderdaad een lange rit, maar vernam dat deze niet zo heel boeiend was. Hoe denken anderen hierover?

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook Joshua Tree overslaan, of alvast wat verder doorrijden. Maar ook als je bijvoorbeeld in Twentynine Palms overnacht is het wel te doen om in een keer door te rijden naar de grand Canyon. Ik zou echt in het park overnachten; dat is toch veel mooier dan het park onderweg bezoeken. De zonsopkomst en zonsondergang zijn de mooiste momenten in het park.
De lodge zal zeker te bereiken zijn; anders zou je daar niet kunnen boeken.
De genoemde NPS-site is de officiële site voor de Grand Canyon. Bekijk die eens goed, dat is erg leerzaam. Ook voor de andere parken zijn de NPS-sites een goede manier om te weten te komen wat je in de parken kunt doen, wat de huidige omstandigheden zijn etc. Let altijd op de alerts. En de maps daarnaast zijn ook altijd handig om te bekijken.
Voor Death Valley heb je ook nog wel tijd als je in Lone Pine of Bishop overnacht, zeker als je vroeg vertrekt. Maar overnachten in het park is wel mooi. Je kunt ook ene nacht Las Vegas minder doen en tegen de middag/avond richting DV vertrekken. Dan heb je toch nog bijna een volle dag Las Vegas en je ziet Death Vlaley bij de mooiste uren van de dag.
Een korte wandeling bij de Alabama Hills is wel mooi; bijvoorbeeld naar de Mobius Arch. Zie hier ons verslag.
Probeer niet te veel te quoten; het topic wordt wel erg lang op die manier. Het quoten van bovenliggende berichten is ook tegen de forumregels.
Marianne
De lodge zal zeker te bereiken zijn; anders zou je daar niet kunnen boeken.
De genoemde NPS-site is de officiële site voor de Grand Canyon. Bekijk die eens goed, dat is erg leerzaam. Ook voor de andere parken zijn de NPS-sites een goede manier om te weten te komen wat je in de parken kunt doen, wat de huidige omstandigheden zijn etc. Let altijd op de alerts. En de maps daarnaast zijn ook altijd handig om te bekijken.
Voor Death Valley heb je ook nog wel tijd als je in Lone Pine of Bishop overnacht, zeker als je vroeg vertrekt. Maar overnachten in het park is wel mooi. Je kunt ook ene nacht Las Vegas minder doen en tegen de middag/avond richting DV vertrekken. Dan heb je toch nog bijna een volle dag Las Vegas en je ziet Death Vlaley bij de mooiste uren van de dag.
Een korte wandeling bij de Alabama Hills is wel mooi; bijvoorbeeld naar de Mobius Arch. Zie hier ons verslag.
Probeer niet te veel te quoten; het topic wordt wel erg lang op die manier. Het quoten van bovenliggende berichten is ook tegen de forumregels.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Holoday inn expressie achter het reuzenrad zaten wij ook, perfect appartement! Wij zijn 3 nachten in LV geweest, erg leuk! Als je van fotografie houdt is een bezoeke aan de Seven magic mountains erg leuk, prachtige bizarre locatie voor (insta) foto’s. Goed te combineren met bezoek aan de premium outlet south en het ‘welcpme to Las Vegas’ bord, ligt allemaal kort bij elkaar. Ook de show MJ Live in the stratosphere is de moeite waard, tickets op de dag zelf kopen in 1 vd kortingsboots, scheelt de helft.
Dank dat je me erop wijst Marianne, dit wist ik namelijk niet van het quoten.
We gaan vanuit Joshua toch doorrijden naar de GC. Dat scheelt een nacht, die we plakken tussen Las Vegas en DV. Leek ons toch net wat relaxter en mooier om juist dan op die route net wat meer mee te pakken. Heel misschien Page alsnog een nachtje korten en deze bij Zion te plaatsen. Maar dat zal zich komende dagen vanzelf wel uitvouwen omdat we net wat meer aan het lezen zijn over die gebieden.
Thanx Marieke, ik sla je tips op en ga hier zeker naar kijken als ik Las Vegas ga plannen... Die show van MJ lijkt me trouwens heel tof!
We gaan vanuit Joshua toch doorrijden naar de GC. Dat scheelt een nacht, die we plakken tussen Las Vegas en DV. Leek ons toch net wat relaxter en mooier om juist dan op die route net wat meer mee te pakken. Heel misschien Page alsnog een nachtje korten en deze bij Zion te plaatsen. Maar dat zal zich komende dagen vanzelf wel uitvouwen omdat we net wat meer aan het lezen zijn over die gebieden.
Thanx Marieke, ik sla je tips op en ga hier zeker naar kijken als ik Las Vegas ga plannen... Die show van MJ lijkt me trouwens heel tof!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 1687 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties