Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019
-
IngridZw
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Marina B: one way (?) ZW zomer 2019
Als ik mijn mening mag geven dan zou ik eerder kiezen voor de laatste route. Met name omdat daar Bryce en Zion zijn inbegrepen. Dat zijn toch wel hele mooie parken die ik persoonlijk niet zou willen missen. Je hebt nu ook op veel plaatsen meer dan 1 overnachting dus gehaast zou ik het zeker niet willen noemen. Maar zoals al is aangegeven is het een keuze die je zelf zult moeten maken. Of de route iets uitbreiden of op bepaalde plekken langer verblijven.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Dank jullie wel voor de input, Marianne en Ingrid. Het is fijn zoveel advies te krijgen hoewel ik mij natuurlijk realiseer dat wij de enige zijn die weten wat het beste bij ons past. Ik vind het nog best lastig om daar een keuze in te maken. Ik denk ook aan de omstandigheden voor wat betreft de hitte. Ik kan mij namelijk voorstellen dat het in juli/aug ontzettend heet is en dat dat ook invloed heeft op wat je op een dag kan en wil doen. Wat is jullie ervaring met deze regio in de zomer? Zorgt dat ervoor dat je minder doet? Dan zou ik teruggaan naar mijn eerste route, dan kan je lekker rustig aan doen en regelmatig een zwembad pakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook mee laten wegen of je nog eens naar het zuidwesten gaat. En in welke tijd van het jaar je dan zou kunnen gaan.
Zoals Ingrid zegt zijn Zion en Bryce heel mooi, maar dat betekent niet dat je het nu allemaal in die ene reis moet stoppen.
Als je bang bent dat de vorige route wat te langzaam is zou je daar nog Sequoia NP aan toe kunnen voegen. Daar kom je anders niet meer zo snel terwijl je Bryce en Zion ook kunt doen in een rondje met Yellowstone, Moab, of Colorado.
Onze ervaring is dat we nog nooit het idee hebben gehad dat we ergens te lang waren; wel dat we ergens te kort waren. Maar er zijn genoeg mensen die er liever een wat strakker programma op na houden (dit is daar wel een mooi voorbeeld van).
Ik hou zelf niet echt van de warmte; ik merk dat ik dan veel meer moeite heb met wandelen. Vorig jaar ben ik daarom halverwege afgehaakt bij Angels Landing. Maar dat verschilt heel erg per persoon, de dochters hadden nergens last van. Ik zou me daar niet door laten weerhouden.
Marianne
Zoals Ingrid zegt zijn Zion en Bryce heel mooi, maar dat betekent niet dat je het nu allemaal in die ene reis moet stoppen.
Als je bang bent dat de vorige route wat te langzaam is zou je daar nog Sequoia NP aan toe kunnen voegen. Daar kom je anders niet meer zo snel terwijl je Bryce en Zion ook kunt doen in een rondje met Yellowstone, Moab, of Colorado.
Onze ervaring is dat we nog nooit het idee hebben gehad dat we ergens te lang waren; wel dat we ergens te kort waren. Maar er zijn genoeg mensen die er liever een wat strakker programma op na houden (dit is daar wel een mooi voorbeeld van).
Ik hou zelf niet echt van de warmte; ik merk dat ik dan veel meer moeite heb met wandelen. Vorig jaar ben ik daarom halverwege afgehaakt bij Angels Landing. Maar dat verschilt heel erg per persoon, de dochters hadden nergens last van. Ik zou me daar niet door laten weerhouden.
Marianne
Dank je, Marianne. Ja, we willen ieder jaar een mooie reis maken, we zijn echter voorlopig nog wel op de schoolvakanties aangewezen omdat de jongste pas 12 jaar is. Dat is niet erg, maar dan weet je dus dat juli en augustus de maanden zijn waarin je langer dan 2 weken weg kunt omdat de overige vakantie altijd maar maximaal 2 weken zijn, vaak korter. En ik denk dat minimaal 3 weken toch wel aardig is om een mooie reis te maken. Of het altijd jarenlang de VS worden, dat weet ik natuurlijk niet, maar dat we vaker die kant op gaan is wel zeker.
Ik had gisterenavond juist gelezen over de sequoia's en dat leek mij zeker wel iets! En het ligt inderdaad juist in mijn eerste route erg voor de hand om deze mee te nemen. Ik ga eens kijken hoe ik die ga inpassen en dan komt daar route 3 uit.
Hitte weerhoud mij niet hoor, we zijn zoals gezegd al jaren veroordeeld tot reizen in de zomer en dan heb je nou grote kans op hitte. Ik denk ook ook niet dat wij hikes van meer dan 8 km gaan lopen hoor. Denk dat een uur of 2 a 3 wel het max is.
De route die je als link meestuurde had ik voorbij zien komen; vond het erg veel en je moet er dan flink de pas in houden; ik ben dan bang dat wij weer aan vakantie toe zijn als we in het vliegtuig terugzitten
Ik kom weer terug met route 3. tot zover weer erg bedankt.
Ik had gisterenavond juist gelezen over de sequoia's en dat leek mij zeker wel iets! En het ligt inderdaad juist in mijn eerste route erg voor de hand om deze mee te nemen. Ik ga eens kijken hoe ik die ga inpassen en dan komt daar route 3 uit.
Hitte weerhoud mij niet hoor, we zijn zoals gezegd al jaren veroordeeld tot reizen in de zomer en dan heb je nou grote kans op hitte. Ik denk ook ook niet dat wij hikes van meer dan 8 km gaan lopen hoor. Denk dat een uur of 2 a 3 wel het max is.
De route die je als link meestuurde had ik voorbij zien komen; vond het erg veel en je moet er dan flink de pas in houden; ik ben dan bang dat wij weer aan vakantie toe zijn als we in het vliegtuig terugzitten
Ik kom weer terug met route 3. tot zover weer erg bedankt.
14-jul amsterdam - la
15-jul la
16-jul la - san diego
17-jul san diego
18-jul san diego - LV
19-jul LV
20-jul LV
21-jul LV - death valley
22-jul death valley - bridgeport
23-jul bridgeport - yosemite
24-jul yosemite
25-jul Yosemite - Sequoia
26-jul Sequoia
27-jul Sequoia - san francisco
28-jul SF
29-jul SF - montery
30-jul monterey - pismo
31-jul pismo - Santa Monica
01-aug Santa Monica
02-aug Santa Monica
03-aug Santa Monica
04-aug Santa Monica ams
Dit is de derde route, maar ik weet niet of dit het meest optimaal is als we Sequoia willen toevoegen, kwam er niet zo goed uit wat dan de beste route is, omdat ik niet iets wil opgeven in locatie, wel in tijd.
En nu heb ik 1 nacht over want op het einde 4 nachten in Santa Monica hoeft niet, dat mogen er ook 3 zijn.
Is de route omdraaien overigens nog een idee? Dus eerst de kust doen?
15-jul la
16-jul la - san diego
17-jul san diego
18-jul san diego - LV
19-jul LV
20-jul LV
21-jul LV - death valley
22-jul death valley - bridgeport
23-jul bridgeport - yosemite
24-jul yosemite
25-jul Yosemite - Sequoia
26-jul Sequoia
27-jul Sequoia - san francisco
28-jul SF
29-jul SF - montery
30-jul monterey - pismo
31-jul pismo - Santa Monica
01-aug Santa Monica
02-aug Santa Monica
03-aug Santa Monica
04-aug Santa Monica ams
Dit is de derde route, maar ik weet niet of dit het meest optimaal is als we Sequoia willen toevoegen, kwam er niet zo goed uit wat dan de beste route is, omdat ik niet iets wil opgeven in locatie, wel in tijd.
En nu heb ik 1 nacht over want op het einde 4 nachten in Santa Monica hoeft niet, dat mogen er ook 3 zijn.
Is de route omdraaien overigens nog een idee? Dus eerst de kust doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Qua route is Sequoia goed zo; je hebt dan ook de Tioga Pass. Met een extra dag zou je die goed voor Sequoia kunnen gebruiken. Of in Yosemite als je bijvoorbeeld de Panorama trail wilt lopen.
Kijk eens in ons 2006-en 2013-verslag voor beide parken.
Marianne
Kijk eens in ons 2006-en 2013-verslag voor beide parken.
Marianne
Dank je, Marianne. De Tioga Road wilden wij er inderdaad graag inhouden dus vandaar deze optie.
Ik zie een accommodatie in Sequoia: Cedar Grove Lodge, zou dat een geschikte locatie zijn om zowel Sequoia en Kings Canyon te bezoeken? Of moeten we 2x 2 overnachtingen doen in die omgeving?
Ik zie een accommodatie in Sequoia: Cedar Grove Lodge, zou dat een geschikte locatie zijn om zowel Sequoia en Kings Canyon te bezoeken? Of moeten we 2x 2 overnachtingen doen in die omgeving?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vonden Cedar Grove erg leuk voor een nacht maar twee is niet handig. Je zit dan erg ver van Sequoia af en de voorzieningen zijn er minimaal. Heb je naar de ligging gekeken? Het is Kings Canyon, niet in Sequoia. Grant Grove ligt ook in Kings Canyon maar dat is veel centraler.
Marianne
Marianne
Dank je, Marianne. Ik vind het nog knap lastig om goede accommodatie te vinden. Is het plaatsje Three Rivers centraal genoeg voor beide parken? Als we daar b.v. 2 nachten boeken, kunnen we dan dag 1 Sequoia doen en dag 2 Kings Canyon?
De nacht die ik "over" heb moet ik nog inzetten, of hier of in Yosemite. Misschien is extra nachtje San Francisco ook niet gek.
De nacht die ik "over" heb moet ik nog inzetten, of hier of in Yosemite. Misschien is extra nachtje San Francisco ook niet gek.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Three Rivers vind ik hooguit handig voor 1 nacht, maar niet als uitvalsbasis voor beide parken. Je zit daar op 1,5 uur van Grant Grove en op 2,5 uur van Cedar Grove. Is Grant Grove Village niets, heb je daar al naar gekeken? Dat ligt heel centraal. Voor de laatste nacht zou Three Rivers eventueel kunnen maar als je naar SF rijdt is het eigenlijk wel zo handig om in het noorden te blijven.
Marianne
Marianne
Nieuw jaar, nieuwe routes. Unaniem hebben wij besloten om toch Zion, Bryce en Page in onze route op te nemen. We hebben dus het een en ander gewijzigd. Ik zal de nieuwste route hier even plaatsen want ik heb er een aantal vragen over:
14-jul amsterdam - LA
15-jul LA
16-jul LA
17-jul LA - pismo beach
18-jul pismo beach - monterey
19-jul monterey - SF
20-jul SF
21-jul SF - Oakhurst
22-jul Oakhurst - Yosemite
23-jul Yosemite - Bridgeport
24-jul Bridgeport - Death valley
25-jul Death valley - Zion
26-jul Zion
27-jul Zion - Bryce
28-jul Bryce - page
29-jul page - las vegas
30-jul las vegas
31-jul las vegas
01-aug las vegas - san diego
02-aug san diego
03-aug san diego
04-aug san diego -LAX - AMS
We hebben zoals gezegd een aantal zaken gewijzigd:
* LA bezoeken we 1x aan de start van de reis; we verblijven in Hollywood. De eindbestemming Santa Monica hebben we ingeruild voor San Diego. Wij moeten dus op de dag van vertrek vanaf LAX eerst nog het stuk vanuit San Diego naar LAX rijden. Wij vliegen KLM om 17.00 uur, het lijkt mij geen probleem, maar hoor graag reacties.
* We doen eerst de kustroute (in mijn allereerste planning gingen we andersom), is dit de aanbevolen richting? Of beter de kustroute als laatste doen?
* We willen graag naar Yosemite, maar willen niet "heen en weer" rijden. Daarom doen we Yosemite in 3 nachten die we verdelen over de Mariposa Grove (Oakhurst), de Vallei (overnachting in het park) en de Tioga Road (Bridgeport). Is dat aan te bevelen? Of toch beter 2 of 3 overnachtingen in de Vallei?
Vanuit Bridgeport gaan we naar Death Valley maar we willen eerst naar Bodie. We zijn daar eind juli. Wat is aan te bevelen als het gaat om het rijden door Death Valley? Zo vroeg mogelijk vertrekken? Of juist zo laat mogelijk op de dag, dus na bezoek Bodie, rustig aan doen en pas eind van de dag bij hotel aankomen in DV?
* Ik realiseer me dat we nu veel 1 nacht hotels hebben; dat is nooit zo mijn voorkeur, maar het argument van mijn man (en anderen) is ook om niet te veel heen en weer te rijden, dus na 1 nacht weer verder trekken. Is dit een terecht en is dit op de juiste manier in de route verwerkt?
alvast weer hartelijk dank en een mooi en reislustig 2019 toegewenst.
14-jul amsterdam - LA
15-jul LA
16-jul LA
17-jul LA - pismo beach
18-jul pismo beach - monterey
19-jul monterey - SF
20-jul SF
21-jul SF - Oakhurst
22-jul Oakhurst - Yosemite
23-jul Yosemite - Bridgeport
24-jul Bridgeport - Death valley
25-jul Death valley - Zion
26-jul Zion
27-jul Zion - Bryce
28-jul Bryce - page
29-jul page - las vegas
30-jul las vegas
31-jul las vegas
01-aug las vegas - san diego
02-aug san diego
03-aug san diego
04-aug san diego -LAX - AMS
We hebben zoals gezegd een aantal zaken gewijzigd:
* LA bezoeken we 1x aan de start van de reis; we verblijven in Hollywood. De eindbestemming Santa Monica hebben we ingeruild voor San Diego. Wij moeten dus op de dag van vertrek vanaf LAX eerst nog het stuk vanuit San Diego naar LAX rijden. Wij vliegen KLM om 17.00 uur, het lijkt mij geen probleem, maar hoor graag reacties.
* We doen eerst de kustroute (in mijn allereerste planning gingen we andersom), is dit de aanbevolen richting? Of beter de kustroute als laatste doen?
* We willen graag naar Yosemite, maar willen niet "heen en weer" rijden. Daarom doen we Yosemite in 3 nachten die we verdelen over de Mariposa Grove (Oakhurst), de Vallei (overnachting in het park) en de Tioga Road (Bridgeport). Is dat aan te bevelen? Of toch beter 2 of 3 overnachtingen in de Vallei?
Vanuit Bridgeport gaan we naar Death Valley maar we willen eerst naar Bodie. We zijn daar eind juli. Wat is aan te bevelen als het gaat om het rijden door Death Valley? Zo vroeg mogelijk vertrekken? Of juist zo laat mogelijk op de dag, dus na bezoek Bodie, rustig aan doen en pas eind van de dag bij hotel aankomen in DV?
* Ik realiseer me dat we nu veel 1 nacht hotels hebben; dat is nooit zo mijn voorkeur, maar het argument van mijn man (en anderen) is ook om niet te veel heen en weer te rijden, dus na 1 nacht weer verder trekken. Is dit een terecht en is dit op de juiste manier in de route verwerkt?
alvast weer hartelijk dank en een mooi en reislustig 2019 toegewenst.
- Het kan, en zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Zuid Californië is echter wel berucht om de vele files, dus vertrek op tijd. Om 17 uur vliegen wil zeggen dat je veel eerder op LAX moet zijn, om de auto in te leveren en in te checken etc.
- De richting waarin je de kustroute rijd is niet van belang. Soms lees je inderdaad dat je de route het best rijd met de kust aan je rechterkant. Dat is dus als je naar het zuiden rijd. Dat hebben jullie nu dus. Maar die twee meter extra asfalt gaat geen inbreuk doen aan de beleving hoor.
- Dat is een beetje wat je zelf wilt. Als je nog veel plannen in SF hebt zou ik in Oakhurst overnachten en die dag alleen de Mariposa Grove bezoeken.
- De richting waarin je de kustroute rijd is niet van belang. Soms lees je inderdaad dat je de route het best rijd met de kust aan je rechterkant. Dat is dus als je naar het zuiden rijd. Dat hebben jullie nu dus. Maar die twee meter extra asfalt gaat geen inbreuk doen aan de beleving hoor.
- Dat is een beetje wat je zelf wilt. Als je nog veel plannen in SF hebt zou ik in Oakhurst overnachten en die dag alleen de Mariposa Grove bezoeken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik denk dat we gewoon na het ontbijt om een uur of 10 gaan rijden, het leek mij ook al niet zo'n probleem.
Volgens mij hebben wij de kustroute nu nét andersom gepland, dus vanuit het zuiden naar het noorden
Na het lezen van andere routes en de voorbeeldroute, zag ik dat de meeste toch deze volgorde aanhouden.
We hebben nog niet exact vastgesteld wat we willen doen in SF; in ieder geval naar Alcatraz; ik had gezien dat een avondtour ook de moeite waard is. Dus dan kunnen we de volle dag SF weer ergens anders aan besteden. We zullen ons daar ongetwijfeld zo kunnen vermaken dat we niet al te veel haast hebben om SF uit te rijden. Dat maakt dat we wellicht wat later op de dag in Oakhurst aankomen. Yosemite doen we op deze manier in etappes, als ik het tenminste zo goed heb gepland. Dagje Mariposa, dagje vallei en een dag Tioga Road.
Dan de dag erna naar Bodie en door naar DV.
Volgens mij hebben wij de kustroute nu nét andersom gepland, dus vanuit het zuiden naar het noorden
Na het lezen van andere routes en de voorbeeldroute, zag ik dat de meeste toch deze volgorde aanhouden.
We hebben nog niet exact vastgesteld wat we willen doen in SF; in ieder geval naar Alcatraz; ik had gezien dat een avondtour ook de moeite waard is. Dus dan kunnen we de volle dag SF weer ergens anders aan besteden. We zullen ons daar ongetwijfeld zo kunnen vermaken dat we niet al te veel haast hebben om SF uit te rijden. Dat maakt dat we wellicht wat later op de dag in Oakhurst aankomen. Yosemite doen we op deze manier in etappes, als ik het tenminste zo goed heb gepland. Dagje Mariposa, dagje vallei en een dag Tioga Road.
Dan de dag erna naar Bodie en door naar DV.
-
IngridZw
- Amerika-expert
Bedenk wel dat de I 405 de snelweg is met de meeste verkeersdrukte. Jullie rijden op een zondag terug, misschien dat het dan meevalt, maar dan nog. Het is wel een rit van 200 km. Ik zou toch een uurtje eerder vertrekken zodat je wat meer speling hebt voor onvoorziene omstandigheden. Wij hadden bv een keer de pech dat de auto niet wilde starten. Dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Gelukkig waren we nog op tijd bij het vliegveld. En de auto inleveren en daarna met de shuttlebus naar LAX kost ook vaak meer tijd dan dat je van tevoren incalculeert.
Als je trouwens over de 405 rijdt mag je, als je met meer personen rijdt en hij is open, gebruik maken van de HOV carpool lane. Hebben wij ook gedaan. Wij reden zo mooi de files voorbij.
De route ziet er trouwens goed uit.
Als je trouwens over de 405 rijdt mag je, als je met meer personen rijdt en hij is open, gebruik maken van de HOV carpool lane. Hebben wij ook gedaan. Wij reden zo mooi de files voorbij.
De route ziet er trouwens goed uit.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is qua afstanden allemaal goed te doen maar van de wensen in je beginpost zie ik niet veel meer terug. Ik vind het ook jammer om wel de hoek ten oosten van Las Vegas te doen maar Monument Valley en de Grand Canyon over te slaan. En de ene overnachting in Page geeft je ook niet veel tijd om daar iets te doen. Je zou heel goed eens in bijvoorbeeld de meivakantie een rondje Las Vegas kunnen doen met voldoende tijd overal en minder hoge temperaturen.
Als je in de ochtend nog tijd wilt doorbrengen in SF is het de vraag of je die dag nog naar de Mariposa Grove kunt. Wil je dat de volgende dag doen dan heb je maar een halve dag voor de vallei. Voor Glacier Point heb je helemaal geen tijd. Willen jullie niet wandelen of fietsen of misschien raften in Yosemite?
Voor meer rust zou ik twee nachten in de vallei doen en de Mariposa Grove onderweg meenemen. Maar dan moet je wel op tijd uit SF vertrekken.
Wij hadden in 2015 1 dag SF met een avondtour naar Alcatraz. Misschien heb je iets aan het verslag van die dag en de volgende dag voor de rit naar Yosemite.
Marianne
Als je in de ochtend nog tijd wilt doorbrengen in SF is het de vraag of je die dag nog naar de Mariposa Grove kunt. Wil je dat de volgende dag doen dan heb je maar een halve dag voor de vallei. Voor Glacier Point heb je helemaal geen tijd. Willen jullie niet wandelen of fietsen of misschien raften in Yosemite?
Voor meer rust zou ik twee nachten in de vallei doen en de Mariposa Grove onderweg meenemen. Maar dan moet je wel op tijd uit SF vertrekken.
Wij hadden in 2015 1 dag SF met een avondtour naar Alcatraz. Misschien heb je iets aan het verslag van die dag en de volgende dag voor de rit naar Yosemite.
Marianne
-
IngridZw
- Amerika-expert
Death Valley kan je denk ik het beste verkennen in de ochtenduren als het nog niet zo heet is en daarna doorrijden naar Las Vegas. Als je vroeg aankomt, op het heetst van de dag, zal je weinig kunnen ondernemen.Marina B schreef:Vanuit Bridgeport gaan we naar Death Valley maar we willen eerst naar Bodie. We zijn daar eind juli. Wat is aan te bevelen als het gaat om het rijden door Death Valley? Zo vroeg mogelijk vertrekken? Of juist zo laat mogelijk op de dag, dus na bezoek Bodie, rustig aan doen en pas eind van de dag bij hotel aankomen in DV?
Als je in Monterey geen bijzondere dingen plant kun je al op tijd in SF zijn. Met daarna nog een volle dag, incl avondtour Alcatraz, kun je al heel veel van de stad zien. Ik zou daarom ook gewoon direct vertrekken naar Yosemity.
Dank, Ingrid en Marianne.
@Ingrid; goede tip, nog even iets eerder vertrekken want inderdaad die auto moet nog ingeleverd worden en uit ervaring weet ik dat dit best nog lang kan duren.
De dag dat we naar DV gaan, gaan we eerst op ons gemak Bodie bezoeken. Mijn doel is om er einde van de middag te zijn, dan daar mss wat te zwemmen bij het hotel, eten, vroeg naar bed en de andere dag inderdaad bijtijds uit de veren om wat zaken te bekijken op weg naar Zion. Wellicht maken we een stop in LV op weg naar Zion.
@Marianne; je hebt helemaal gelijk dat de route niet meer zo lijkt om de wensen die ik in eerste instantie had. Hoewel ik deze nog steeds wel heb, realiseer ik mij ook dat ik niet alleen reis en dat het een reis moet zijn die voor ons alle 3 (of 4, er wil mss nog een kind mee) de dingen bevat die we leuk vinden. Hier en daar dus wat water bij de wijn.
Page: ik zie dat in de meeste routes daar 1 nacht voor staat, zou dat toch anders moeten? Hoe doen al die andere mensen het dan met 1 nacht? Horseshoe Bend en Antelope Canyon staan daar op het lijstje om te bekijken.
Grand Canyon beiden al geweest en je moet keuzes maken.
Jouw tip om Mariposa te doen vanuit SF (op tijd vertrekken) neem ik over. Ik ga die Oakhurst overnachting inruilen voor een tweede in de vallei. Dank je wel! En we gaan voor de avondtour in Alcatraz. Zag in jouw reisverslag dat je met licht aankomt en dat het donker is bij vertrek. Dat lijkt mij mooi, zo kan je de stad mooi verlicht zien. Bijkomende aardigheid vind ik ook dat in de avondtour het hospital van Alcatraz ook bezocht kan worden.
@Ingrid; goede tip, nog even iets eerder vertrekken want inderdaad die auto moet nog ingeleverd worden en uit ervaring weet ik dat dit best nog lang kan duren.
De dag dat we naar DV gaan, gaan we eerst op ons gemak Bodie bezoeken. Mijn doel is om er einde van de middag te zijn, dan daar mss wat te zwemmen bij het hotel, eten, vroeg naar bed en de andere dag inderdaad bijtijds uit de veren om wat zaken te bekijken op weg naar Zion. Wellicht maken we een stop in LV op weg naar Zion.
@Marianne; je hebt helemaal gelijk dat de route niet meer zo lijkt om de wensen die ik in eerste instantie had. Hoewel ik deze nog steeds wel heb, realiseer ik mij ook dat ik niet alleen reis en dat het een reis moet zijn die voor ons alle 3 (of 4, er wil mss nog een kind mee) de dingen bevat die we leuk vinden. Hier en daar dus wat water bij de wijn.
Page: ik zie dat in de meeste routes daar 1 nacht voor staat, zou dat toch anders moeten? Hoe doen al die andere mensen het dan met 1 nacht? Horseshoe Bend en Antelope Canyon staan daar op het lijstje om te bekijken.
Grand Canyon beiden al geweest en je moet keuzes maken.
Jouw tip om Mariposa te doen vanuit SF (op tijd vertrekken) neem ik over. Ik ga die Oakhurst overnachting inruilen voor een tweede in de vallei. Dank je wel! En we gaan voor de avondtour in Alcatraz. Zag in jouw reisverslag dat je met licht aankomt en dat het donker is bij vertrek. Dat lijkt mij mooi, zo kan je de stad mooi verlicht zien. Bijkomende aardigheid vind ik ook dat in de avondtour het hospital van Alcatraz ook bezocht kan worden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan ook wel met één nacht, maar jullie hebben de volgende dag wel een lange rit, terwijl de meeste mensen ervoor of erna een sotp hebben bij de Grand Canyon of Monument Valley. Dat zijn kortere ritten.Marina B schreef:Page: ik zie dat in de meeste routes daar 1 nacht voor staat, zou dat toch anders moeten? Hoe doen al die andere mensen het dan met 1 nacht? Horseshoe Bend en Antelope Canyon staan daar op het lijstje om te bekijken.
Die avondtour is inderdaad leuk. We hebben ook al eens overdag een tour gedaan maar die avondtour heeft echt wel wat extra's.
In Death Valley hoef je zeker niet vreg aan te komen, maar ik zou tegen zonsondergang toch nog wel iets bekijken. Zwemmen kan ook nog als de zon al onder is.
Marianne
Dat is waar, Marianne. De rit van Page naar Las Vegas is ongeveer 450 km. Daar ben je dus wel even mee bezig.
Kom ik toch weer terug op de keuzes tussen Bryce, Zion & Page doen óf die bewaren voor een latere reis en bv Sequoia en/of Grand Canyon toevoegen.
Want in de 21 nachten die wij hebben kan nu eenmaal niet alles bezocht worden.
Overigens besteden wij nu 9 nachten in LA, LV en San Diego. Wellicht is daar nog een nachtje te winnen.
Het is evengoed nog lastig om een keuze te maken. Je wilt snel te veel en dat wilde ik juist zo graag voorkomen.
Ik ga weer terug naar mijn routeplanner.
Kom ik toch weer terug op de keuzes tussen Bryce, Zion & Page doen óf die bewaren voor een latere reis en bv Sequoia en/of Grand Canyon toevoegen.
Want in de 21 nachten die wij hebben kan nu eenmaal niet alles bezocht worden.
Overigens besteden wij nu 9 nachten in LA, LV en San Diego. Wellicht is daar nog een nachtje te winnen.
Het is evengoed nog lastig om een keuze te maken. Je wilt snel te veel en dat wilde ik juist zo graag voorkomen.
Ik ga weer terug naar mijn routeplanner.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk zelf waar je je goed bij voelt, het is echt wel te doen zo, er zijn ook mensen met een veek hoger reistempo en die vinden dat ook prima. Het hangt er natuurlijk ook van af wat je overal wilt doen. Heb je dat al een beetje in beeld? Met de benodigde tijd er bij?
Je zou wel een dag Las Vegas minder kunnen doen, of je slaat San diego over als je elders meer tijd wilt hebben.
Marianne
Je zou wel een dag Las Vegas minder kunnen doen, of je slaat San diego over als je elders meer tijd wilt hebben.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1556 Weergaves
-
Laatste bericht door Cindysimone
-