Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).
Re: Reis Wendyp: route rondje Las Vegas (met Yellowstone, Moab).
Bedankt! Ik ga even plussen en minnen en dan knoop doorhakken. Wel leuk, vijf jaar terug heb je goede bijdragen gegeven aan onze reis toen en nu weer.. Op papier is een route toch altijd heel anders en dan is het fijn om te horen wat de mooie stukken zijn om te rijden...
Vind je het niet leuk om in Salt Lake City iets " stads" te doen?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ja, dat vinden we zeker wel even leuk tussendoor, ook voor onze kinderen.
We hebben nu stan:
26/7 dag 3. Las Vegas – Fillmore o.i.d. (tussenstop of andere plaats???)
27/7 dag 4. Fillmore – Salt Lake City
Ik hoopte door op dag vroeg te vertrekken dan de rest van de dag in SLC te hebben.
We kunnen ook kiezen voor een lange reisdag op dag 3 door in een stuk van Las Vegas naar SLC te reizen zodat we daar al zijn dan de hele dag in SLC hebben....
We hebben nu stan:
26/7 dag 3. Las Vegas – Fillmore o.i.d. (tussenstop of andere plaats???)
27/7 dag 4. Fillmore – Salt Lake City
Ik hoopte door op dag vroeg te vertrekken dan de rest van de dag in SLC te hebben.
We kunnen ook kiezen voor een lange reisdag op dag 3 door in een stuk van Las Vegas naar SLC te reizen zodat we daar al zijn dan de hele dag in SLC hebben....
Ik zit toch nog te kijken wat ik kan aanpassen om een dag extra in Jackson/Grand Teton erbij te pakken.
Nu zit ik te denken om direct op dag twee door te reizen naar bv. Cedar City of Fillmore en dan op dag 3 naar Salt Lake City. We komen wel laat aan op dag 1 in Las Vegas, maar kunnen dan iets later op pad gaan dag 2..
Dan winnen we een nacht voor Grand Teton, zodat we 4 nachten Yellow Stone en 2 nachten Jackson/Grand Teton hebben. We eindigen ook al met twee nachten in Las Vegas...
Nu zit ik te denken om direct op dag twee door te reizen naar bv. Cedar City of Fillmore en dan op dag 3 naar Salt Lake City. We komen wel laat aan op dag 1 in Las Vegas, maar kunnen dan iets later op pad gaan dag 2..
Dan winnen we een nacht voor Grand Teton, zodat we 4 nachten Yellow Stone en 2 nachten Jackson/Grand Teton hebben. We eindigen ook al met twee nachten in Las Vegas...
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je bent nu vier dagen onderweg om vooral Yellowstone te bereiken. Weliswaar vast wel iets te zien onderweg, maar het gaat er vooral om om naar Yellowstone te komen, toch? Is het een overweging om te vliegen naar Jackson? Dan ben je meteen bij Grand Teton en heb je dagen over om ergens anders in te plannen. Ik weet niet of de tickets LV-LV echt heel veel goedkoper zijn dan naar Jackson vliegen en vanaf Las Vegas terug? Dat laatste doen wij komende zomer en ik vond de prijs acceptabel voor de rij-dagen die ik bespaar.
Is maar een overweging...
Na een week Yellowstone/Grand Teton rijden we dan naar Utah om de diverse parken te bezoeken en op het einde Las Vegas.
Is maar een overweging...
Na een week Yellowstone/Grand Teton rijden we dan naar Utah om de diverse parken te bezoeken en op het einde Las Vegas.
We hebben de tickets naar Las Vegas al... We konden deze voor net iets boven de 2.200 euro aanschaffen met zijn vieren en vonden dat de moeite waard... Het is dus geen optie meer om naar Jackson te vliegen alhoewel ik begrijp dat het planning technisch misschien beter was geweest.. (heb eerder helemaal niet aan Jackson gedacht, wel aan rondje Denver, dat was oorspronkelijke idee..).
Maar we vinden het ook erg leuk om de vakantie af te sluiten in Las Vegas.
Ik wil nu wel al direct op dag 2 doorreizen richting tussenstop (Fillmore of Cedar City) en dan Salt Lake City. Hierdoor heb ik een extra nacht bij Grand Teton. We hebben dan vier nachten Yellowstone en twee nachten Grand Teton/Jackson. Dit lijkt me een mooi aantal dagen daar..
Maar we vinden het ook erg leuk om de vakantie af te sluiten in Las Vegas.
Ik wil nu wel al direct op dag 2 doorreizen richting tussenstop (Fillmore of Cedar City) en dan Salt Lake City. Hierdoor heb ik een extra nacht bij Grand Teton. We hebben dan vier nachten Yellowstone en twee nachten Grand Teton/Jackson. Dit lijkt me een mooi aantal dagen daar..
Heb je dan plannen in Cedar City? Op zich kun je daar ook wel mooie dingen zien onderweg/in de buurt. Persoonlijk zou ik gewoon direct doorrijden naar Salt Lake City, het is zes uurtjes rijden maar dat is in het begin van de reis vaak niet zo'n probleem. Je kunt in de ochtend rustig in LV ontbijten en wat spullen inslaan en vervolgens op pad.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- josea
- Amerikakenner
Ow ja, al geboekt, niet goed gelezen.... en dat is ook wel een hele mooie prijs in het hoogseizoen! Twee nachten Teton en vier Yellowstone zal ook zeker wel genoeg zijn. Nu dan op jacht naar hotelovernachtingen! Blijven kijken, er komen altijd wel weer kamers vrij na annuleringen. Wij hebben ook één nacht in Gardiner erbij genomen als we in het noorden van het park zitten. Weer even wat anders dan de cabins van Yellowstone (en WiFi... wij gaan ook met tieners
)
Ik zie wel wat vrije kamers nog in YS. Wel behoorlijke prijzen (bepaalde locaties boven de 200 euro per nacht voor 4 personen, dan gaat het snel..) en even goed nadenken waar we willen zitten en wat handig is.
We komen via Salt Lake City aan, dus misschien één nacht bij aankomst in Yellowstone West, dan het park in en bv. een of twee nachten in Canyon Village en een nacht Old Faithfull en van daaruit door richting Grand Teton. Of een nacht in het Noorden (Mammoth of Rooseveld, dan Canyon Village en dan Old Faitfull...
Maar weet nog niet wat echt handig is, ben nog druk aan het lezen...
Leuk dat jullie ook gaan, veel plezier met plannen. Heb je jullie schema ook ergens hier staan?
We komen via Salt Lake City aan, dus misschien één nacht bij aankomst in Yellowstone West, dan het park in en bv. een of twee nachten in Canyon Village en een nacht Old Faithfull en van daaruit door richting Grand Teton. Of een nacht in het Noorden (Mammoth of Rooseveld, dan Canyon Village en dan Old Faitfull...
Maar weet nog niet wat echt handig is, ben nog druk aan het lezen...
Leuk dat jullie ook gaan, veel plezier met plannen. Heb je jullie schema ook ergens hier staan?
In een keer doorrijden naar Salt Lake City is ook een idee inderdaad, het gaat er uiteindelijk om om in Yellow Stone te komen... We komen dan wel later op de dag aan en willen wel iets van Salt Lake City zien (we hebben ook onze kinderen mee, die ook wel even stad in willen....), dus mogelijk worden het dan toch twee nachten daar zodat we wel een dag wat kunnen doen...
Dat zou ik persoonlijk doen. Als je om een uur of zes arriveert in SLC heb je niet echt meer iets aan je dag. De dag erna zou je dan de stad kunnen bezoeken, op zich kun je je daar prima vermaken. Mooie, schone stad waar ook prima gewinkeld kan worden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik ga dat inderdaad zo aanpassen! En dan kunnen ze inderdaad even shoppen, daarna genoeg natuur!
- josea
- Amerikakenner
Meteen van LV naar Salt Lake lijkt me een goed idee. Meestal ben je die eerste morgen ook wel vroeg wakker!
Onze route heb ik indertijd ook op dit forum geplaatst, maar is inmiddels wel wat veranderd t.o.v. De eerste ideeen. Uiteindelijk is het zo geworden (met het aantal nachten tussen haakjes):
Amsterdam --> Jackson (3) - Yellowstone (4) - Park City (2) - Bryce Canyon (2) - Torrey (2) - Moab (3) - Monument Valley (1) - Page (1) - Zion (3) - Las Vegas (3) en dan weer naar huis....
Onze route heb ik indertijd ook op dit forum geplaatst, maar is inmiddels wel wat veranderd t.o.v. De eerste ideeen. Uiteindelijk is het zo geworden (met het aantal nachten tussen haakjes):
Amsterdam --> Jackson (3) - Yellowstone (4) - Park City (2) - Bryce Canyon (2) - Torrey (2) - Moab (3) - Monument Valley (1) - Page (1) - Zion (3) - Las Vegas (3) en dan weer naar huis....
Mooie route! Hoe hebben jullie de overnachtingen verder ingedeeld in Yellowstone?
Idealiter zou ik vanuit Salt Lake City vertrekken en die avond overnachten bij Old Faithful. Tegen het avondeten verdwijnen alle toeristen daar en heb je de geyser en de rest van de basin haast voor jezelf alleen. De ochtend erna kun je dan met een kopje koffie nogmaals van de geyser genieten.
Daarna wellicht twee nachten Canyon zodat je het noordelijk deel van het park kunt verkennen. De laatste nacht zou je bij Lake Lodge kunnen doen. Je kunt dan onderweg naar Grand Teton nog West Thumb Geyser Basin bezoeken.
Sommige mensen vinden het echter ook prettig om enkele nachten op dezelfde plaats te blijven en alles vanuit daar te doen. Als je daarvoor kiest zou ik Canyon aanhouden.
Daarna wellicht twee nachten Canyon zodat je het noordelijk deel van het park kunt verkennen. De laatste nacht zou je bij Lake Lodge kunnen doen. Je kunt dan onderweg naar Grand Teton nog West Thumb Geyser Basin bezoeken.
Sommige mensen vinden het echter ook prettig om enkele nachten op dezelfde plaats te blijven en alles vanuit daar te doen. Als je daarvoor kiest zou ik Canyon aanhouden.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- josea
- Amerikakenner
Wij hebben Teton en Yellowstone als volgt:
1. Avond aankomst Jackson (Virginian Lodge)
2. Grand Teton (Virginian Lodge)
Rondrit Outer Parkroad/Signal Mountain Road/Teton Park Road, 's avonds Bridger Gondola in Teton Village
3. Grand Teton (Virginian Lodge)
Jenny Lake boottochtje naar trail Hidden Falls en Inspiration Point, middag: zwemmen bij String Lake, avond sunset floattrip
4. Grand Teton - Lake (Lake Hotel Cabin)
Mormon Row, naar Yellowstone: Moose Falls, West Thumb, Yellowstone Lake, Mud Volcano
5. Lake - Gardiner (bed and breakfast in Gardiner)
Ochtend: Canyon of the Yellowstone, middag: Tower Falls, Undine Falls, Boiling River, Gardiner
6. Gardiner - Old Faithful (Snow Lodge Cabin)
Mammoth Hot Springs, Sheepeater Cliffs, Norris Geyser Basin, Artist's Paintpot, Gibbon Falls, Firehole Canyon Drive, na avondeten nog Old Faithful bekijken.
7. Old Faithful (Snow Lodge Cabin)
Ochtend: Lower Geyser Basin en Black Sand Basin/Biscuit Basin, middag: Upper Geyser Basin, na avondeten Grand Prismatic Spring trail.
8. Old Faithful - Park City
En dan verder naar de parken in Utah

1. Avond aankomst Jackson (Virginian Lodge)
2. Grand Teton (Virginian Lodge)
Rondrit Outer Parkroad/Signal Mountain Road/Teton Park Road, 's avonds Bridger Gondola in Teton Village
3. Grand Teton (Virginian Lodge)
Jenny Lake boottochtje naar trail Hidden Falls en Inspiration Point, middag: zwemmen bij String Lake, avond sunset floattrip
4. Grand Teton - Lake (Lake Hotel Cabin)
Mormon Row, naar Yellowstone: Moose Falls, West Thumb, Yellowstone Lake, Mud Volcano
5. Lake - Gardiner (bed and breakfast in Gardiner)
Ochtend: Canyon of the Yellowstone, middag: Tower Falls, Undine Falls, Boiling River, Gardiner
6. Gardiner - Old Faithful (Snow Lodge Cabin)
Mammoth Hot Springs, Sheepeater Cliffs, Norris Geyser Basin, Artist's Paintpot, Gibbon Falls, Firehole Canyon Drive, na avondeten nog Old Faithful bekijken.
7. Old Faithful (Snow Lodge Cabin)
Ochtend: Lower Geyser Basin en Black Sand Basin/Biscuit Basin, middag: Upper Geyser Basin, na avondeten Grand Prismatic Spring trail.
8. Old Faithful - Park City
En dan verder naar de parken in Utah
Ik ga eens goed kijken naar jullie plannen, daar kunnen we vast wat van gebruiken! Bedankt!
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Als je op 1 dag van LV wilt rijden zou je eventueel nog stop kunnen toevoegen bij Kolob Canyons. Wij vonden het daar allezins de moeite waard.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan veel goedkoper dan 200 dollar per nacht. Vooral bij Old Faithful en bij Lake zijn goedkope cabins. En een kamer in de het oude deel van de Old Faithful Inn is ook erg mooi. Zie daarvoor ons 2008- en 2017-verslag. Mischein heb je ook iets aan ons 2015-verslag voor een mogelijke indeling.Wendyp schreef:Ik zie wel wat vrije kamers nog in YS. Wel behoorlijke prijzen (bepaalde locaties boven de 200 euro per nacht voor 4 personen, dan gaat het snel..) en even goed nadenken waar we willen zitten en wat handig is.
Ik zou meteen iets vastleggen zodra er iets betaalbaars vrij is. De indeling van josea is mooi, maar in principe is elke indeling prima; je ontkomt er niet aan om heen en weer te rijden. Wij vonden vooral de overnachting bij Old Faithful prachtig omdat je dan nog tegen de avond een wandeling langs de geisers kunt maken. Heel mooi en heerlijk rustig.
Marianne
Ik heb inmiddels 2 twee persoonskamers bij Old Faithfull (goedkoopste lodge met gedeelde badkamer) a 95 dollar per kamer voor de eerste avond en
2 twee persoonskamers bij Lake Logde (ook de goedkoopste) tevens a 95 dollar per kamer voor de laatste avond.
Nu moet ik nog de twee tussenliggende nachten invullen. Ik wilde hiervoor de Canyon Lodge boeken, maar dat kost dan rond de 690 dollar en dat vind ik echt wel heel veel geld..
Nu kan ik Mammoth Lodge wel voor een mooie prijs boeken (100 dollar voor vierpersoons kamer). Nu denk ik aan evt. twee nachten Old Faithfull, een nacht Mammoth en dan een nacht Lake Lodge ....? Is dit ook een goede verdeling.
2 twee persoonskamers bij Lake Logde (ook de goedkoopste) tevens a 95 dollar per kamer voor de laatste avond.
Nu moet ik nog de twee tussenliggende nachten invullen. Ik wilde hiervoor de Canyon Lodge boeken, maar dat kost dan rond de 690 dollar en dat vind ik echt wel heel veel geld..
Nu kan ik Mammoth Lodge wel voor een mooie prijs boeken (100 dollar voor vierpersoons kamer). Nu denk ik aan evt. twee nachten Old Faithfull, een nacht Mammoth en dan een nacht Lake Lodge ....? Is dit ook een goede verdeling.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht