Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GeertjeL: West-Amerika in 20 dagen.
Re: Reis GeertjeL: West-Amerika in 20 dagen.
@RoelB; Dat jij het probleem niet kan inzien wil niet zeggen dat anderen het wel zo kunnen ervaren. Ik rijd ook wel eens een stukje verder na een lange vlucht, maar ik voel me echt wel een stuk vermoeider dan na een werkdag. En die 11 uur klopt natuurlijk niet; met een vroege aankomsttijd is het zeer aannemelijk dat ze ook vroeg vertrokken zijn vanuit Europa en dus al een flink stuk langer wakker zijn dan die 11 uur. Dat moet je ook gewoon meetellen.
En de een zal er beter mee om (kunnen) gaan dan de ander, zeker. Maar ik vind het zeer billijk dat men waarschuwt dat een paar uur rijden na een lange vlucht vermoeiend kan zijn.
En de een zal er beter mee om (kunnen) gaan dan de ander, zeker. Maar ik vind het zeer billijk dat men waarschuwt dat een paar uur rijden na een lange vlucht vermoeiend kan zijn.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Op een normale werkdag stap je ook 16 uur nadat de weklker ging gewoon in de auto. En dan ben je de hele dag bezig geweest, in een vliegtuig kun je uitrusten. Het is niet alsof je naar de andere kant van de wereld vliegt en een hele nacht hebt overgeslagen, dan is het inderdaad misschien niet zo verstandig.
Maar goed, laten we die discussie niet gaan voeren, ik wilde een tegengeluid geven aan alle mensen die vol overtuiging roepen dat je echt niet meer kunt autorijden als je in een vliegtuig hebt gezeten. Overigens is drie uur nadat je geland bent wel heel erg lang. Normaal gesproken moet je in 90 tot max 120 minuten echt wel onderweg zijn. Ik ben nog nooit door immigrations in SFO geweest, maar vanaf een domestic vlucht zit je daar binnen no-time in je huurauto.
Maar goed, laten we die discussie niet gaan voeren, ik wilde een tegengeluid geven aan alle mensen die vol overtuiging roepen dat je echt niet meer kunt autorijden als je in een vliegtuig hebt gezeten. Overigens is drie uur nadat je geland bent wel heel erg lang. Normaal gesproken moet je in 90 tot max 120 minuten echt wel onderweg zijn. Ik ben nog nooit door immigrations in SFO geweest, maar vanaf een domestic vlucht zit je daar binnen no-time in je huurauto.
Ik weet niet wat voor uren jij maakt maar als mijn wekker om 7 uur gaat zit ik niet om 23 uur s'avonds terug in de autoOp een normale werkdag stap je ook 16 uur nadat de weklker ging gewoon in de auto.

Maar goed, ieder zijn ding en het is aan TS om een eigen te keuzen te maken. Zoals je ziet doet een ieder het op zijn/haar manier.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Oh, regelmatig gedaan hoor, weken achter elkaar. Als er iets af moet moet het af.. Voordeel is dat het 's avonds lekker rustig is op de weg. Ik werkte toen in Den Haag, daar kun je tussen 16.00 en 18.30u toch de stad niet uitkomen en in de spits sta je dan op de A12 en de A2 continu in de file, dus tot 22.00u op kantoor blijven zitten was een stuk prettiger. Inmiddels is er een thuisfront en kan ik zo'n work ethic niet meer maken, maar toen was dat echt heel normaal.
Maar goed, ook voor werk binnen vrijwilligersclubs is 's avonds is een vergadering aan de andere kant van het land bij mij iig geen uitzondering. Zit je ook zo ruim anderhalf uur in de auto om er te komen, en later weer om terug naar huis te komen. Na een volle werkdag. Dan is 11 uur uitrusten in een vliegtuig toch echt een betere voorbereiding.
Overigens zou ik hier de OP niet aanraden om het park cq de valley in te rijden, maar juist om op een uurtje rijafstand van Yosemite te overnachten. Ergens rond Tracy, Modesto, Oakdale. Ben je er de volgende dag al bijna, heb je ook meteen een supermarkt bij de hand om al wat boodschappen te doen en de hotelprijzen zijn vele malen gunstiger dan rond de bay of in het park. En dat is twee uurtjes vanaf SFO ofzo, waar hebben we het over?
Maar goed, ook voor werk binnen vrijwilligersclubs is 's avonds is een vergadering aan de andere kant van het land bij mij iig geen uitzondering. Zit je ook zo ruim anderhalf uur in de auto om er te komen, en later weer om terug naar huis te komen. Na een volle werkdag. Dan is 11 uur uitrusten in een vliegtuig toch echt een betere voorbereiding.
Overigens zou ik hier de OP niet aanraden om het park cq de valley in te rijden, maar juist om op een uurtje rijafstand van Yosemite te overnachten. Ergens rond Tracy, Modesto, Oakdale. Ben je er de volgende dag al bijna, heb je ook meteen een supermarkt bij de hand om al wat boodschappen te doen en de hotelprijzen zijn vele malen gunstiger dan rond de bay of in het park. En dat is twee uurtjes vanaf SFO ofzo, waar hebben we het over?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:

Maar in een vliegtuig kan ik bv al niet slapen. Dus echt rusten is er ook niet bij. Verder verteer idd niet iedereen zo'n vlucht op dezelfde manier. Maar ik vind het al wel een belangrijk verschil of je tussen 1130 en 1300 daar aankomst of pas na 16.00
Itt tot alle horrorverhalen over LA is voor mij San Francisco de stad waar ik veruit de meeste tijd in de file heb gestaan. En dan voornamelijk ook nog rond SFO en vanaf het vliegveld de binnenstad in.
Voordeel is dat de OP hier naar het zuiden gaat en dan de San Mateo over. Geen last van drukte om downtown SF in te komen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Maar ik heb het idee dat jij geen economy Classic meer vliegt op het moment 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1742 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-