Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door markro »

Mrvanilla schreef:7. Lake Tahoe - Susanville
Tijdens deze trip kan je eventueel een bezoek brengen aan het stadje Carson City, dat een historische stadskern heeft en de hoofdstad van de staat Nevada is.

Iets ten noordoosten van deze plaats ligt het goudzoekersstadje Virginia City, NV, waarvan de historische kern ook een bezoekje waard is.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Bedankt voor alle tips Marco! Erg fijn. Dat boottochtje gaat er komen, maar ik denk niet dat het deze wordt:
markro schreef: Dus geen dinnercruise of iets dergelijks (kan jij wel doen, verras je vrouw eens :wink: ).
:lol:

Ik heb ondertussen ook een aantal mooie wandelingen kunnen vinden. Viriginia City ziet er ook leuk uit, net als Vikingsholm. Nogmaals dank!
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wat vonden jullie van Portland? Wij zijn niet zo'n stadsmensen en komen er achter dat we onze dagen ook op andere plaatsen goed kunnen gebruiken. Ik lees dat Portland een leuke 'vibe' heeft, maar is het een echte must-do? Als het gewoon weer een Amerikaanse stad is, zoals vele anderen, dan sla ik deze wellicht graag over. Alvast dank!
Groetjes,
Daniel
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Een paar jaar geleden reden wij vanuit het westen door Portland heen naar het oosten en ik heb er dus alleen iets van gezien vanuit de auto. Het zag er in grote lijnen uit als andere Amerikaanse steden. De TomTom gaf aan dat wij in 20 minuten door Portland heen zouden zijn, het werd echter bijna 2 uur. Wat een drukte op de wegen in de stad.
Wij overnachtten iets te oosten van deze stad, namelijk in de plaats Troutdale en hadden op de planning staan om de volgende dag Portland downtown te bezoeken. Gezien de drukte van de dag er voor, hebben wij toen besloten om niet terug te gaan naar het centrum van die stad. Wij gingen verder met onze roadtrip en zochten bezienswaardigheden op langs de Columbia River Gorge, waaronder de diverse watervallen.
Tijdens de eerste uitzendingen van de laatste "Wie is de Mol?" werden beelden van deze stad getoond en daarin waren wel een paar leuke plekjes te zien, met o.a. veel bruggen over de rivier, foodtrucks en nog wat toeristische plekken.
Ik zou zeggen, heb jij er tijd voor, kijk eens op een website over Portland wat jij eventueel zou willen zien, en anders zoek lekker de natuur op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
B & G
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door B & G »

De meeste Amerikaanse steden zeggen mij ook niet zoveel; maar Portland is ons altijd goed meegevallen. Er hangt een relaxte vibe en downtown is ook echt niet zo groot, op enkele uren heb je de highlights wel gezien. Er is ook een leuke freewalking tour met een gids die je er langsheen voert en wat verhaaltjes verteld. Start ergens in de late voormiddag dacht ik.
De eerste keer zijn we er een hele dag gebleven, de tweede keer gewoon als overnachting. In de vroege namiddag toegekomen; alles nogeens afgelopen en de volgende dag weer op pad naar het volgende. Eigenlijk vond ik een halve dag voldoende want ik heb het meer voor natuur dan steden. Maar iedereen zijn voorkeuren.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Thanks beide. Na een zondagje lezen en dingen opzoeken denk ik toch dat ik het ga skippen. Zo kan ik een overnachting bij Mt Helens plannen en een extra nacht bij Redwood NP, waar het nu wat krap is.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

De kans is redelijk aannemelijk dat Lassen een lastig verhaal gaat worden. Ook daar ligt nog veel sneeuw en we gaan er alleen heen als de doorgaande weg open is. Dat is dus alles behalve zeker rond 15 juni. Wat zijn leuke alternatieven daar in de buurt?

In ieder geval willen we McArthur-Burney Falls Memorial SP aandoen, maar misschien weten jullie nog enkele mooie plekken in die regio te noemen.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik blijf moeite hebben met het indelen van Redwoods NP & SP's. Ik heb nu deze globale planning, aan jullie de vraag of deze logisch is:

Dag 17: Coos Bay - Crescent City (Ochtend kustweg, daarna Jedediah Smith Redwoods State Park, Howland Hill Road Scenic Drive, Stout Grove Trail, Simpson Reed Grove Trail, Boy Scout Trail.

Dag 18: Crescent City - Eureka (Prairie Creek Redwoods State Park, Newton B. Drury Scenic Parkway, Brown Creek Loop, Big Tree Loop, Davison Scenic Road, Fern Canyon Trail

Mis ik verder iets dat eigenlijk onmisbaar is? Effectief spenderen we dus anderhalve dag in dit gebied. Alvast dank.
Groetjes,
Daniel
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

lijkt mij voldoende; wij hadden ongeveer evenveel tijd en na een tijd hadden we allebei wel genoeg grote bomen gezien ;-) . Leuk is wel de dirt roads die kronkelen tusssen de bomen.
De volgorde van je bezoekjes kan je ter plekke nog laten afhangen van bvb het weer en de goesting he ;-)
De kustweg vonden wij het leukste van ons bezoek aan deze streek.
Fern Canyon had ik heel heel veel van verwacht en het was leuk maar geen topper (vond ik). let op - dit kan heel druk zijn en met veel anderen door de canyon lopen lijkt mij echt niet fijn. Wij deden het 's ochtends als allereerste stop en dat kan ik van harte aanbevelen.
Annemiek94
Amerika-ontdekker

Bericht door Annemiek94 »

Wij gaan aanstaande zomer ook naar (South) Lake Tahoe en hebben daar sowieso twee dingen op de planning: een jetski huren en de Heavenly Flyer Zipline doen. Mocht je dit ook gaan doen, ben benieuwd hoe het was, wij gaan pas in juli. :thumbup:
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Thanks Tipsy, ik heb ook veel aan je uitgebreide routeverslag! :thumbup:

@Annemiek: ja, wij gaan enkele wandelingen doen om Emerald Bay, een ochtend fietsen huren, s'avonds heel fout een diner cruise doen en een dagje om het meer rijden. De Gondola doen we niet, we hebben al een aantal van dit soort dingen gedaan in de VS.

Daarnaast willen we de hike naar Aloha Lake ondernemen, schijnt erg mooi te zijn:
Aloha Lake.jpg
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Allen dank voor de tips. De reis is begonnen. Mocht je her leuk vinden dan ben ik te volgen via de link in mijn onderschrift!
Groetjes,
Daniel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ga jullie reisverslag volgen en ik wens jullie een heel fijne vakantie.
Groet,

Old Faithful
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Hele fijne vakantie! Ik ga jullie volgen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heel veel plezier. :thumbup: We gaan jullie volgen!

Marianne
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Veel plezier ik ga je ook volgen!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Thanks allen! Dag 1 staat online. Dag 2 begon vandaag weer heerlijk om 4 uur in de ochtend :lol: Bijzonder dat je toch altijd weer zo vroeg wakker bent terwijl je de dag ervoor een goede 26 uur niet geslapen hebt. Volgens mij zijn wij ook niet de enigen die daar last van hebben....
Groetjes,
Daniel
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Oeps, wist niet dat jullie vertrokken waar, Daniel. Een heel goed reis gewenst en ik volg jullie uiteraard :thumbup: .
Benieuwd ook of er al wat sneeuw geruimd is in Mount Rainier NP. Wij zijn er ook eind deze maand.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Fijne vakantie!
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »