Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.
Re: Reis Mariskaaa: 1e keer Amerika, advies route e.d.
Wij hebben dit jaar in Williams overnacht, we hadden net als jullie 2 overnachtingen voor Grand Canyon gepland. In onze periode waren de prijzen in Tusayan echt veel te hoog, meer dan 200 euro per nacht. Daarom onze keuze voor Williams. Het ritje naar Grand Canyon valt best mee.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tusayan is inderdaad niet goedkoop, in het park heb je goedkopere mogelijkheden. Kijk eens naar de Maswik Lodge South. Het is niet luxe, maar je hebt een normale kamer met een eigen badkamer, en je zit er vlak bij de rim. Je betaalt daar 112 dollar (ex tax) per nacht. De Bright Angel Lodge is goedkoper (97 dollar) maar dan heb je een gedeelde badkamer.
Voor Bryce is Tropic een mogelijkheid, daar zaten wij vorig jaar, maar de Bryce View Lodge (ongever 120 dollar per nacht) is ook een mogelijkheid, of Ruby's Inn. Dan zit je aan de rand van het park. Vooral de Bryce view Lodge is snel uitverkocht. Ik zou overal zo snel mogelijk reserveren. Je kunt altijd nog annuleren.
Je kunt natuurlijk ook overwegen om een tent aan te schaffen. Dan zit je voor 30 dollar midden in het park.
Marianne
Voor Bryce is Tropic een mogelijkheid, daar zaten wij vorig jaar, maar de Bryce View Lodge (ongever 120 dollar per nacht) is ook een mogelijkheid, of Ruby's Inn. Dan zit je aan de rand van het park. Vooral de Bryce view Lodge is snel uitverkocht. Ik zou overal zo snel mogelijk reserveren. Je kunt altijd nog annuleren.
Je kunt natuurlijk ook overwegen om een tent aan te schaffen. Dan zit je voor 30 dollar midden in het park.
Marianne
Fijn om de bevestiging te hebben! Wij hadden hier zelf ook een goed gevoel bij, maar zoals we eerder merkten kan je soms dingen verkeerd/anders inschatten als je iets leest op internet.Martin & Marianne schreef:Jullie route is prachtig, met die extra nacht erbij!
Kan iemand mij vertellen hoe het precies in z'n werk gaat? Ik lees veel over gratis annuleren. Moet je vooraf een betaling doen? Of betaal je pas tijdens je overnachting? En hoe gaat het annuleren in z'n werk?Martin & Marianne schreef:Ik zou overal zo snel mogelijk reserveren. Je kunt altijd nog annuleren.
Bedankt allemaal voor de ervaringen en tips! Hier kunnen we zeker wat mee. Ook gaan we ons storten op de vele reisverslagen van iedereen
We gaan komende dagen op zoek naar vliegtickets, zodat de data vaststaan en we kunnen beginnen met boeken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je boekt moet je goed naar de voorwaarden kijken. Soms heb je een aanbieding waarbij je niet kunt annuleren. Maar bij de normale prijzen kan dat vrijwel altijd tot een dag van te voren.
Bij de parken betaal je de eerste nacht aan. Dat krijg je meteen teruggestort als je annuleert.
Het annuleren gaat doorgaans online, dat is heel eenvoudig, nog nooit problemen mee gehad.
Marianne
Bij de parken betaal je de eerste nacht aan. Dat krijg je meteen teruggestort als je annuleert.
Het annuleren gaat doorgaans online, dat is heel eenvoudig, nog nooit problemen mee gehad.
Marianne
Wij zaten vorig maand nog in de Bryce View Lodge en de Best Western premier Squire Inn in Tusayan (net ietsie luxer).
Beiden waren top!
Beiden waren top!
Even snel op mijn werk naar Bryce View Lodge gekeken, dat ziet er leuk uit!
Weet iemand wat AAA rate betekend? Ik zie dat dit een soort korting is, maar wanneer mag je dat boeken?
Ik heb het al vaker voorbij zien komen.
Moet de creditcard ook een aantal maanden bij terugkomst geldig zijn? Of is dit alleen voor je paspoort het geval?
Weet iemand wat AAA rate betekend? Ik zie dat dit een soort korting is, maar wanneer mag je dat boeken?
Goed om te weten dat dit geen problemen oplevert.Martin & Marianne schreef:Het annuleren gaat doorgaans online, dat is heel eenvoudig, nog nooit problemen mee gehad.
Moet de creditcard ook een aantal maanden bij terugkomst geldig zijn? Of is dit alleen voor je paspoort het geval?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
AAA (American Automobile Association) kun je vergelijken met de Nederlandse ANWB.Mariskaaa schreef:Weet iemand wat AAA rate betekend? Ik zie dat dit een soort korting is, maar wanneer mag je dat boeken?
Als je ergens een AAA rate tegenkomt kun je daar gebruik van maken op vertoon van je ANWB pas (indien lid, bekijk de pas maar eens aan de voorkant 'ARC Europe, show your card!'). Bij een online boeking kun je dan gewoon kiezen voor de AAA rate, bij het inchecken kan er naar gevraagd worden maar mijn ervaring is dat dat heel vaak niet gebeurt.
Ook als je terplekke een motel boekt, vraag bij het inchecken vooraf naar een AAA rate, scheelt vaak toch weer enkele dollars.
Roalnd
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Dit is niet nodig, zolang je creditcard maar geldig is als je er betalingen mee doet in Amerika.Mariskaaa schreef:Moet de creditcard ook een aantal maanden bij terugkomst geldig zijn? Of is dit alleen voor je paspoort het geval?
Het kan zelfs voorkomen dat je reserveert (al dan niet met een gehele of gedeeltelijke betaling) en je creditcard verloopt voor je naar Amerika gaat en je hebt ondertussen een nieuwe creditcard gekregen. Je nieuwe creditcard toon je dan bij het inchecken.
Een paspoort moet in principe geldig zijn zolang jij in Amerika bent. Al zou ik het er niet op aan laten komen als de vervaldatum 1 of 2 dagen na de geplande terugkeer is.
Roland
Altijd leuk om korting te ontvangen
Wij zijn beiden lid van de ANWB en zie inderdaad het logo op de pas. Goed in de gaten te houden met de boekingen!
Dit is onze route geworden met Sequoia erbij.
Nu denken wij er toch over na om Monument Valley toe te voegen. ipv 1 nacht SF.
Waar kunnen we dat het beste tussenplaatsen?
Dag 1 Aankomst Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Needles of Kingman
Dag 5 Needles/Kingman - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon - Zion/Springdale
Dag 11 Zion/Springdale
Dag 12 Zion/Springdale - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Furnace Creek/Stovepipe Wells
Dag 14 Furnace Creek/Stovepipe Wells - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - Grant Grove
Dag 18 Grant Grove
Dag 19 Grant Grove - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Terugreis
Dag 24 Aankomt Nederland
Nu denken wij er toch over na om Monument Valley toe te voegen. ipv 1 nacht SF.
Waar kunnen we dat het beste tussenplaatsen?
Dag 1 Aankomst Los Angeles
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Los Angeles
Dag 4 Los Angeles - Needles of Kingman
Dag 5 Needles/Kingman - Grand Canyon
Dag 6 Grand Canyon
Dag 7 Grand Canyon - Page
Dag 8 Page
Dag 9 Page - Bryce Canyon
Dag 10 Bryce Canyon - Zion/Springdale
Dag 11 Zion/Springdale
Dag 12 Zion/Springdale - Las Vegas
Dag 13 Las Vegas - Furnace Creek/Stovepipe Wells
Dag 14 Furnace Creek/Stovepipe Wells - Mammoth Lakes
Dag 15 Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite - Grant Grove
Dag 18 Grant Grove
Dag 19 Grant Grove - San Francisco
Dag 20 San Francisco
Dag 21 San Francisco
Dag 22 San Francisco
Dag 23 San Francisco - Terugreis
Dag 24 Aankomt Nederland
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Grand Canyon - Monument Valley 175 mile
Monument Valley - Page 125 mile
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wil ik de Monument Valley. Als je niet perse een zonsondergang / opkomst wil zien (ik vind ze overal mooi), maar een jeeptocht, korte wandeling of alleen van het uitzicht genieten, is het met een beetje goede wil in één dag te doen.
Monument Valley - Page 125 mile
Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wil ik de Monument Valley. Als je niet perse een zonsondergang / opkomst wil zien (ik vind ze overal mooi), maar een jeeptocht, korte wandeling of alleen van het uitzicht genieten, is het met een beetje goede wil in één dag te doen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ik zou het ook zoals Hans zegt doen. Omdat je al een hele dag GC erop hebt zitten denk ik dat je die dag vroeg wilt vertrekken? Betekent ook dat je dan vroeg bij MV zult zijn. Je zult nog wel wat tijd kwijt zijn als je de Desert View Drive aan het rijden bent (mooi stuk weg langs de canyon) maar dan nog zul je wel in de middag al in MV zijn. Op zich niet erg, maar aangezien het voor veel mensen niet meer is dan een uitzichtpunt, is dat goed te weten. Je kunt natuurlijk ook aldaar de scenic road rijden, daar ben je wel een uur of drie zoet mee. Deze is echter wel onverhard en niet iedereen voelt zich comfortabel om daar te rijden (het mag ook niet van de verhuurder). Het is wel heel mooi om te doen! Het uitzichtpunt zelf vond ik mooi, maar niet enorm bijzonder.
Als je alleen het uitzichtpunt gaat bekijken, zijn en er nog wat andere zaken in de buurt die leuk zijn: Je kunt, als je zin hebt, ook nog iets verder door rijden en bv nog Goosenecks State Park meepakken. Daarvoor ligt ook nog Mexican Hat Rock, best grappig om eens te zien.
Succes.
Als je alleen het uitzichtpunt gaat bekijken, zijn en er nog wat andere zaken in de buurt die leuk zijn: Je kunt, als je zin hebt, ook nog iets verder door rijden en bv nog Goosenecks State Park meepakken. Daarvoor ligt ook nog Mexican Hat Rock, best grappig om eens te zien.
Succes.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En als je toch bij Goosenecks S.P. bent en nog wat tijd hebt, zou je 10km verder kunnen rijden naar de Moki Dugway en van daar is Muley Point ook maar 5km verder. (Ik vermeld maar niet dat je onderweg ook nog langs de Valley Of The Gods Road komt.
)
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Voor je het weet zit je in Moab 
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Let op dat ze je straks niet de Ut95 op sturen richting capitol reef 
Bedankt voor de reacties en tips!
Haha inderdaad, we moeten uitkijken dat we niet opnieuw teveel gaan plannen in dat gebied
Haha inderdaad, we moeten uitkijken dat we niet opnieuw teveel gaan plannen in dat gebied
Kunnen jullie wat vertellen over Goosenecks State Park, is dat de moeite om verder te rijden? En is het inderdaad te doen in combi met Monument Valley?
We verwachten inderdaad 's ochtends te vertrekken bij Grand Canyon.
We verwachten inderdaad 's ochtends te vertrekken bij Grand Canyon.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je moet je van Goosenecks S.P. niet al te veel voorstellen. Niet dat het niet mooi is, hoor. Het is echter niet groot; één uitzichtpunt over een meander in de San Juan River. Niet iets waar je je leven lang spijt van gaat hebben als je het mocht missen maar, in ieder geval in mijn ogen, een bezoekje de moeite waard als je tijd hebt en toch in de buurt bent. Het is er heerlijk rustig en wij hebben er een half uurtje zitten genieten, ook van een roofvogel die er rondvloog.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Precies wat Old Faithful zegt, met één kanttekening: het is er niet meer zo rustig als het ooit was. De laatste keer dat ik er was (afgelopen mei) stopte er ook een grote touringbus. Weg rust.
Jullie gaan ook nog naar Horseshoe Bend (denk ik?), dat is een klein beetje vergelijkbaar. Toch vind ik beide wel de moeite waard om te bezoeken.
Jullie gaan ook nog naar Horseshoe Bend (denk ik?), dat is een klein beetje vergelijkbaar. Toch vind ik beide wel de moeite waard om te bezoeken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
We gaan inderdaad ook naar Horseshoe Bend.
Even overwegen dus of we dit nog toevoegen.
Voor Death Valley denken wij nu aan Stovepipe Wells ipv Furnace Creek. Is dat een goede uitvalbasis voor onze route? Of zouden jullie voor een andere plaats/accommodatie kiezen?
Even overwegen dus of we dit nog toevoegen.
Voor Death Valley denken wij nu aan Stovepipe Wells ipv Furnace Creek. Is dat een goede uitvalbasis voor onze route? Of zouden jullie voor een andere plaats/accommodatie kiezen?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2196 Weergaves
-
Laatste bericht door pierresoixantehuite
-
- 14 Reacties