Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bluefreak: eerste keer amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Bluefreak: eerste keer amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben al een aantal keren in de Motel6 in Mammoth Lakes overnacht. Is eenvoudig, maar prima te doen voor alleen een overnachting - en meer zul je er niet doen neem ik aan. In ons 2015-verslag staat precies vermeld waar wij overnacht hebben, had je daar al naar gekeken?
Je gaf eerder aan dat je niet naar DV wilde, maar dat wil je nu toch wel? Dan zou ik in het park overnachten en niet vanaf Lone Pine of zo er naar toe rijden, want dan mis je de mooiste uren in het park. Je kunt vanuit LA in een keer naar Furnace Creek rijden - wij deden dat in omgekeerde richting in 2008- je kunt voor de route ook eens dat verslag bekijken.
Bluefreak schreef: Lijkt het je aangeraden om dan van Mammoth lake naar Mariposa te rijden of beter in Yosemite park overnachten?
Het is al een aantal keren aangegeven: vanuit Mariposa is het een flink stuk rijden naar de vallei. Je rijdt ook vanuit Mammoth Lakes een stuk extra, en dan de volgende dag ook weer twee keer het stuk van Mariposa naar het park. Wat zoeken jullie precies, is een tentcabin (met gedeeld sanitair) een optie? En wat willen jullie in het park doen?
Bluefreak schreef:Overnachten in Lone Pine dan gewoon als slaapplaats , ik bedoel daar zelf is maar weinig te zien zeker hé
Wij hebben in 2015 in Lone Pine overnacht. Het is met name als slaapplaats bedoeld, maar je kunt er ook naar de Alabama Hills. Die zijn vooral tegen de avond of vroeg in de ochtend mooi. En je kunt naar Whitney Portal rijden en daar wandelen. aar daar zul je geen tijd voor hebben lijk me. Als je in DV overnacht, is een overnachting in Lone Pine niet nodig.

Marianne
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

Death Valley gaan we na uitgebreid overleg overslaan, meer door de extreme temperaturen daar...
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Op zich wel zonde om het over te slaan. Je kunt er ook alleen doorheen rijden? Er is al veel gezegd over de hitte in Death Valley. Zie bijvoorbeeld dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ath+valley
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die temperatuur maakt het juist wel erg bijzonder. En vanuit je auto of hotelkamer heb je daar geen last van natuurlijk. Maar als het je niet trekt, dan sla je het over. Het ligt ook niet echt op de route.
Zonder DV heb je tijd voor andere dingen op de route. Zoals gezegd kun je bij Lone Pine naar de Alabama Hills. Bij Big Pine heb je het Ancient Bristlecone Pines forest. Mono Lake en Bodie zijn ook de moeite waard.
Kijk eens op http://www.scenic395.com voor meer ideeën. En nogmaals: kijk eens in ons 2013- en 2015-verslag voor dit deel. En voor Yosemite. En voor de overnachtingsmogelijkheden in Yosemite.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 11 okt 2016, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

voorlopig vanuit Los Angeles trip naar Furnace creek voorzien ( ik overtuig mn vrouwtje wel voor Death Valley hoop ik ;) ),sanderendaags dan via Lone Pine met bezoek aan de Alabama Hills , doorrijden naar Big pine waar we proberen van Ancient Bristlecone Pines forest te bekijken en s'avonds doorrijden naar een hottelletje op 1 uurtje daarvandaan. Sanderendaags graag naar Mammoth Lakes , dan Mono Lake en van daaruit terug zoeken als het haalbaar zou zijn om nog naar YV te rijden om daarginds een betaalbare overnachting te vinden ( zal al heel moeilijk worden) anders mss toch net buiten het park...wat denken jullie? Of zou het meer aan te raden zijn van Mammoth Lakes , MonO Lake en bv Bodie te combineren en dan ergens aan Mammoth Lakes te overnachten vooraleer dan naar YV? Kwil gewoon al de slaapplaatsen geboekt krijgen omdat ik zie dat er al heel veel volgeboekt is en hoelanger we wachten...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens mij doe je in beide gevallen hetzelfde;
LA- Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes
Mammoth Lakes -Yosemite.
Ik zou nu alvast iets vastleggen. Annuleren kan altijd nog.

Marianne
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

wat doen we best wat betreft de inkomgelden van de parken? We zouden dus door DV rijden , de Alabama Hills , hoort dit al bij Yosemite Park of bij Sequoia? En Ancient bristlecone Pines forest , hoort dit bij DV? Dat is dan ieder park afzonderlijk 20$, heb ik het goed voor? Ik las dat je ook voor 80$ alle parken kunt bezoeken , indien ik er maar 2 of 3 aandoe betaal ik best afzonderlijk dek ik hé.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Alabama hills en bristlecone zijn zelfstandige parken. Ik heb voor de ah overigens geen entree betaald.
Death Valley moet je in een VC bij furnace creek of
Stovepipe wells betalen, yosemite heb je zeg maar een soort van toegangspoorten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met 2 nationale parken (30 dolar voor Yosemite en 20 dollar voor DV) en het Ancient Bristlecone Pine Forest (6 dollar) is de AtB niet goedkoper.
Kijk eens op de NPS-sites (www.nps.gov/yose en www.nps.gov/deva) voor kaarten van de parken of koop hier alvast een roadatlas of een Hallwag kaarten (nr 5). Dan zie je precies waar alles ligt en hoe de parkgrens loopt.

Marianne
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

Grote paniek hier opeens.... daar ik een dag of 2 tijd had dacht ik nog eens het een en ander te overlopen en bij te werken ivm onze Amerika trip. Om van punt a naar b te gaan en tussendoor zoveel mogelijk te doen wilde ik wat meer uitwerken. Vanuit soquel gaan we dus via morro bay naar santa barbara naar LA , van daaruit via een hotel in bishop (395) naar mammoth lakes waar we ook overnachten, maar daar begint het.... ik dacht van daaruit de 120 te nemen naar yosemity valley en door te rijden naar mariposa maar de routeplanner stuurt me in 7 uur rond het park?? Is dit omdat ik dit in de winter bekijk en is de weg dan wel te gebruiken in de zomer of heb ik dit verkeerd voor? Kzie dat niet zitten om op 1 dag minimum 7 uur te driven... alle info welkom hoor.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Dat is inderdaad omdat je in de winter kijkt. In de zomer kan je langs de Tioga Pass naar Yosemite Valley.
jan_nl
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door jan_nl »

In google maps kun je een reisdatum ingeven. Als je ergens achteraan in mei zit gaat tie ook via de Tioga pas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb het idee dat je je nog niet echt hebt ingelezen. Gebruik daar je vrije dagen eens voor. Lees wat reisverslagen, dan zie je dat iedereen in de zomer de 120 neemt. En kijk eens op http://www.nps.gov/yose; het eerste wat je daar leest is dat de Tioga Road "is closed for the season". Ik had je ook al verwezen naar de kaart op de NPS-site. Daar zie je bij de Tioga Road staan dat die van ongeveer november tot mei gesloten is. Die verwijzingen zijn er om je te helpen, ik zou daar toch eens iets mee doen.

Als je route niet logisch was geweest hadden we dat ook wel aangegeven. Wat wel jammer is dat je nog steeds naar Mariposa wilt - waarom niet wat dichter bij het park overnachten?
En ga je zowel in Bishop als in Mammoth Lakes overnachten? Dat is nog geen uur rijden. Wat ga je allemaal doen die dag?

Marianne
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

Beste martin en
Marianne , kheb ook al van vele anderen gelezen dat Mariposa best te doen is en lijkt me heel wat betaalbaarder dan in het park...Mariposa ligt toch maar een half uurtje van de rand van het park of heb ik het verkeerd voor? Veel dichter zijn toch niet echt hotelletjes te vinden? in het park zelf is voor ons een stuk boven ons budget en dan kom je snel bij Mariposa toch ? Ik heb inderdaad ook al op http://www.nps.gov/yose; gekeken , alsook verschillende verslagen gelezen , ook daardoor kwam ik tot het besluit de 120 te nemen. Gewoon nog wat meer info opzekend en proberend om mijn reis wat meer uit te stippelen wilde ik nog eens de route herbekijken en dan kwam ik opeens tot de vaststelling dat het (nu blijkbaar) niet meer lukte (door de winter)van daaruit mijn paniekreactie. Ik apprecieer ten volste de info die ik hier krijg maar geloof me , het is veel in 1 keer en dan gaat er wel eens iets verloren in mijn gedachten( ben ook geen professor hoor) Dacht inderdaad om terwijl we in Bishop overnachten daar niet veraf die cedar Groves te gaan bezoeken ( klein stukje terug) alsook death valley... bishop leek me na bv de cedar groves of death valley( het 1 de ene dag , de dag nadien dan het andere , de ideale plaats om te overnachten als we van LA komen op weg naar yosemity park...aan mammoth lakes valt toch ook het één en ander te beleven , van daaruit kunnne we dan naar het Mono Lake en van daaruit naar Mariposa?
Heb al het één en ander gelezen in jullie verslagen maar als leek is het veel om een eigen gedacht en route te bepalen hoor , voor mij is alles nieuw en we proberen gewoon op een rustig tempo toch het één en ander te zien te krijgen. Als ik alles bekijk gaan we met vliegreis , hotels , autohuur , parken , citytrip San Francisco al vlug ( met uiteraard ons voedsel en drinken) een stuk boven de 5000€ zitten. Ik ga hard wereken maar ben ook maar een gewone arbeider dus kan ik geen 250 of 300€ per nacht uitgeven dus zoek ik voor betaalbare oplossingen ..
Laatst gewijzigd door Bluefreak op 30 dec 2016, 19:58, 3 keer totaal gewijzigd.
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

jan_nl schreef:In google maps kun je een reisdatum ingeven. Als je ergens achteraan in mei zit gaat tie ook via de Tioga pas.
Bedankt Jan , dit had ik nog niet gevonden op google maps!
als ik de route vraag en de datum op 28 juli zet , doet hij me toch nog meer dan 6u rijden van mammoth lakes naar mariposa..ik blijf proberen..
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je dan iets fout doet. Zie hier voor de route.
Mariposa is misschien maar een half uur van de parkgrens, maar dan ben je nog nergens. De meeste bezienswaardigheden zijn in de vallei. In GoogleMaps moet je daarvoor Yosemite Village invoeren.
In het park overnachten is duurder, maar je wint er veel (kostbare) tijd mee.

Je kunt vanuit Bishop niet naar Kings Canyon/Cedar grove.

Marianne
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

Als ik op uw link klik komt er bij mij ook iets mer dan 6u op grrrr :( , ligt aan mn tablet zeker? :roll:
ja, probleem is opgelost. Nu eens via de laptop van mijn vrouwtje op de link geklikt en nu neemt ie de 120 en bedraagt de tijd nog 3u, oef. Blijkbaar lag het aan mn tablet die iets teveel onthoud .
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

heeft er iemand van jullie weet dat er problemen zouden kunnen zijn (eventuele werken ofzo volgende zomer op de Tioga pas 120)? als ik nu terug mijn route van mono Lake bv ingeef naar Yosemity Valley , en ik pas de datum aan naar 28 juli 2017 stuurt ie me toch telkens langs de 395 , de 108 afrond het park....ik begrijp er niks meer van . Zowel met google pas als met tomtom. Zowel met vaste pc , laptop als tablet. Ik zou gewoon heel graag weten hoeveel tijd ik gewoon zou nodig hebben als we van Mammoth lakes morgens vetrekken via de 158(June Lake)naar mono Lake en dan via de 120 door het park naar yosemity Valley, vandaaruit zouden we dan in de late namiddag naar Mariposa rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bluefreak schreef: langs de 395 , de 108 afrond het park...
Ik weet niet wat je hier probeert te zeggen; het is óf via de 395, dus onderlangs, óf via de 108.

Als je bij vertrekken een andere datum kiest kun je geen tussenstops aangeven. Je moet de route dus even in stukjes knippen om te zien hoeveel tijd het je kost.
Van Mammoth Lakes naar Yosemite Village is 2,5 uur rijden. Mono Lake zal een uurtje extra kosten. Bedenk ook dat je langs de Tioga Pas mooie wandelingen en uitzichtpunten hebt die ook de nodige tijd kosten. Van Yosemite Valley naar Mariposa is 1 uur en 10 minuten.
Dus pure rijtijd is dat stuk 4,5 uur rijden. Hoe er rekening mee dat je in de vallei moet parkeren en de shuttlebus moet nemen (je kunt alles met de auto doen maar parkeren zal erg lastig zijn). Dat kost allemaal tijd. Bereid je goed voor zodat je weet wat je wilt doen, want anders heb je geen idee waar je moet zijn en wat er mogelijk is. Het park is erg groot dus je moet keuzes maken.

Kijk op www.nps.gov/yose voor wegafsluitingen en voor de bezienswaardigheden. Voor wandelingen kun je mijn wandelsite bekijken.

Marianne
Bluefreak
Amerika-ontdekker

Bericht door Bluefreak »

ik bedoelde op een bepaald moment bovenaan het park vanaf de 395 de 108 nemen Marianne..iets voorbij Fales hot Springs ( zo zend de routeplanner me)Indien ik ingeef op datum van 28 juli van Mammoth lakes naar Yosemity Valley of van mammoth lakes naar Mariposa stuurt ie me zoiezo langs de 108 , niet de 120, ik begrijp er niks van. Van de rest van de uitleg die je geeft ben ik je dankbaar , het geeft me een beter kijk op alles.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer