Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Souraia: Denver - Denver
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Reis Souraia: Denver - Denver
Ja hoe mooi Moab ook is, maar het is toch weer te ver uit de route.
Oh wauw Marianne die cabins zien er geweldig uit. Ik noteer die gelijk als tip.
Union Creek is idd prachtig, daar hebben wij al eens eerder overnacht.
Oh wauw Marianne die cabins zien er geweldig uit. Ik noteer die gelijk als tip.
Union Creek is idd prachtig, daar hebben wij al eens eerder overnacht.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is rustig op mijn werk en ben weer eens wezen puzzelen. Ik zat er aan te denken om heel Utah eruit te gooien en ipv daarvan na Estes Park naar Custer te rijden en daar 3 dagen blijven (Mt Rushmore, Crazy Horse). Wij zijn daar in 2010 geweest en vonden het een erg mooi gebied.
Vanuit Custer plannen we tussenin nog een stop in Cody voordat we doorrijden naar Yellowstone. Dat betekent dat ook Grand Tetons vervalt.
Is dit een betere optie?
Overigens hebben wij gepland dat we de gehele maand augustus zullen gaan. Verlofbriefje is al naar HR.
Vanuit Custer plannen we tussenin nog een stop in Cody voordat we doorrijden naar Yellowstone. Dat betekent dat ook Grand Tetons vervalt.
Is dit een betere optie?
Overigens hebben wij gepland dat we de gehele maand augustus zullen gaan. Verlofbriefje is al naar HR.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Waar rij je dan naar Yellowstone heen? Een dagje Grand Teton zou ik toch niet willen missen...mits je er al eens geweest bent natuurlijk?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grand Teton zijn we idd al geweest en hoewel ik het prachtig vind moeten we helaas keuzes maken. Na Yellowstone rijden we via Helena naar Glacier.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb mijn nieuwe route gemaakt (ik ben zo wispelturig, vergeef mij daarvoor).
28-7 Amsterdam - Denver
29-7 Denver - Estes Park (willen graag een hike doen naar Dream lake en verder gewoon rustig aan doen)
30-7 Estes Park - Custer
31-7 Custer (Mt Rushmore)
1-8 Custer (Crazy horse)
2-8 Custer - Devils Tower - Sheridan
3-8 Sheridan - Yellowstone
4-8 Yellowstone
5-8 Yellowstone
6-8 West Yellowstone
7-8 West Yellowstone - Helena
8-8 Helena - Glacier
9-8 Glacier
10-8 Glacier - Couer d'Alene
11-8 Couer d'Alene - Seattle
12-8 Seattle
13-8 Seattle via Mt Helens naar Bend
14-8 Bend
15-8 Bend - Crater Lake
16-8 Crater Lake - Lake Tahoe
17-8 Lake Tahoe
18-8 Lake Tahoe - DV
19-8 DV - Las Vegas
20-8 Las Vegas
21-8 Las Vegas - LA
22-8 LA
23-8 LA
24-8 LA
25-8 LA-Amsterdam
Ik vind LA een verschrikkelijke tijd, ik wil alleen de 24e naar Universal Studio, de rest wil ik ergens anders bijvoegen.
Met name de stukken tussen Glacier en Seattle zitten mij dwars. Couer d'ALene is absoluut geen must, maar een noodzakelijke tussenstop. Zoonlief wil heel graag naar Seattle, dus ik wil die niet skippen.
Het rondje SD hebben wij al eerder gedaan in 2010. We zijn toen ook naar Badlands geweest, dus die heb ik er bewust uitgehouden. Crazy horse en MT rushmore willen we graag weer naar toe.
28-7 Amsterdam - Denver
29-7 Denver - Estes Park (willen graag een hike doen naar Dream lake en verder gewoon rustig aan doen)
30-7 Estes Park - Custer
31-7 Custer (Mt Rushmore)
1-8 Custer (Crazy horse)
2-8 Custer - Devils Tower - Sheridan
3-8 Sheridan - Yellowstone
4-8 Yellowstone
5-8 Yellowstone
6-8 West Yellowstone
7-8 West Yellowstone - Helena
8-8 Helena - Glacier
9-8 Glacier
10-8 Glacier - Couer d'Alene
11-8 Couer d'Alene - Seattle
12-8 Seattle
13-8 Seattle via Mt Helens naar Bend
14-8 Bend
15-8 Bend - Crater Lake
16-8 Crater Lake - Lake Tahoe
17-8 Lake Tahoe
18-8 Lake Tahoe - DV
19-8 DV - Las Vegas
20-8 Las Vegas
21-8 Las Vegas - LA
22-8 LA
23-8 LA
24-8 LA
25-8 LA-Amsterdam
Ik vind LA een verschrikkelijke tijd, ik wil alleen de 24e naar Universal Studio, de rest wil ik ergens anders bijvoegen.
Met name de stukken tussen Glacier en Seattle zitten mij dwars. Couer d'ALene is absoluut geen must, maar een noodzakelijke tussenstop. Zoonlief wil heel graag naar Seattle, dus ik wil die niet skippen.
Het rondje SD hebben wij al eerder gedaan in 2010. We zijn toen ook naar Badlands geweest, dus die heb ik er bewust uitgehouden. Crazy horse en MT rushmore willen we graag weer naar toe.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan moet je ook wel weten dat je voor Crazy Horse en Mt Rushmore geen 2 dagen nodig hebt
. Maargoed, er is inderdaad voldoende te beleven om je die dagen te vermaken in die hoek haha.
Ik vind LA overigens een heerlijke stad. Alleen moet je inderdaad een beetje geluk hebben met het verkeer en buiten de 'bekende' touristentraps blijven. Dan is het al een stuk leuker daar. Maar ik zou dan denk ik in jullie geval 2 dagen weghalen om 1 stop meer tussen Glacier en Seattle erin te stoppen en om het stuk tussen Seattle en Bend via Mt Saint Helens wat rustiger te maken. Daar kan ook wel een nacht tussen.

Ik vind LA overigens een heerlijke stad. Alleen moet je inderdaad een beetje geluk hebben met het verkeer en buiten de 'bekende' touristentraps blijven. Dan is het al een stuk leuker daar. Maar ik zou dan denk ik in jullie geval 2 dagen weghalen om 1 stop meer tussen Glacier en Seattle erin te stoppen en om het stuk tussen Seattle en Bend via Mt Saint Helens wat rustiger te maken. Daar kan ook wel een nacht tussen.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou idd nog een stop kunnen doen bij Mt Rainier, de laatste keer zijn wij daar alleen doorheen gereden.
Een overnachting bij Mt Helens is dan een optie.
Wat kan jij aanraden dan in LA? Wij willen de laatste dag naar Universal en een dagje strand lijkt mij dan ook wel relaxt. Kan ik dan beter in Santa Monica zijn of Venice Beach? of geen van beiden?
Een overnachting bij Mt Helens is dan een optie.
Wat kan jij aanraden dan in LA? Wij willen de laatste dag naar Universal en een dagje strand lijkt mij dan ook wel relaxt. Kan ik dan beter in Santa Monica zijn of Venice Beach? of geen van beiden?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor het strand maakt het weinig uit. Meestal kan je tussen Venice en Santa Monica pier redelijk doorrijden over de 1. Maar om van SM naar Universal te komen moet je geluk hebben met het verkeer. Het kan in 35min, maar als ik op dit moment kijk (verkeer aanzetten in google maps) dan staat er al een uur voor en ik ken ook mensen die er 2u over hebben gedaan. Daar valt echt helemaal niets over te zeggen.
Ik zou denk ik van Vegas naar Noord LA rijden en dichtbij Universal overnachten en dan s avonds misschien nog naar het strand rijden voor 2 nachten. Het is over het algemeen ook goed te doen langs de kust naar het vliegveld te rijden. Dan heb je dus een dag minder LA die je elders kan inzetten.
21-8 Las Vegas - LA
22-8 LA Universal studio's, na bezoek naar kust rijden
23-8 LA dagje strand
24-8 ..... (evt voor mt rainier)
25-8 LA-Amsterdam
26-8 aankomst Amsterdam
Ik zou denk ik van Vegas naar Noord LA rijden en dichtbij Universal overnachten en dan s avonds misschien nog naar het strand rijden voor 2 nachten. Het is over het algemeen ook goed te doen langs de kust naar het vliegveld te rijden. Dan heb je dus een dag minder LA die je elders kan inzetten.
21-8 Las Vegas - LA
22-8 LA Universal studio's, na bezoek naar kust rijden
23-8 LA dagje strand
24-8 ..... (evt voor mt rainier)
25-8 LA-Amsterdam
26-8 aankomst Amsterdam
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank voor je hulp Paul. Het verkeer in LA kan soms idd dramatisch zijn.
Ik houd je tip aan en ga dan in Noor La zitten voor Universal en de dag erna lekker een dagje relaxen aan het strand. De overige dag vul ik met Mt Rainier.
Ik houd je tip aan en ga dan in Noor La zitten voor Universal en de dag erna lekker een dagje relaxen aan het strand. De overige dag vul ik met Mt Rainier.
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een van de reden voor Seattle is omdat zoon een groot fan is van Seahawks. Hij wil graag naar het stadion. Is dit mogelijk ondanks dat het seizoen gesloten is?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geweldig, mijn zoon gaat helemaal uit zijn dak als hij dit ziet. Dank Paul
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
, die wel alles van je wil weten en ook verder vertelt.PSVwally schreef:google is your best friend...

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb 3 dagen Lake Lodge geboekt voor Yellowstone, was moeilijk doorheen komen, maar uiteindelijk gelukt. Ik zag dat er al veel "uitverkocht" is voor zomer 2017 

- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh en volgens mij heb ik onder een steen geleefd en kom ik er nu achter dat 21 augustus de eclips is. Ik zit dan volgens schema in LV, het is dan een maandag. Zou de eclips goed te zien zijn in LV? moet ik rekening houden met duurdere hotelprijzen of zal dat in LV meevallen?
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb weer eens zitten puzzelen en ben toch geneigd om de route iets aan te passen. Ik neig toch naar een rondje Denver maar wel met LA erin (Universal Studio is de enige reden). Nu krijgen we iets meer vrij van onze werkgevers. De plan zou dan zijn vliegen op 28 juli en terugvlucht 28 augustus, dus we hebben iets meer speling.
Ik mis toch een stuk Utah in mijn route en dat vind ik zonde. Seattle willen mijn zoons absoluut niet laten vallen vanwege de Seahawks waar ze beide fan van zijn en graag heen willen. Anders had ik daarop kunnen besparen.
Ik kom er zelf gewoon niet meer uit. Wat zouden jullie doen met deze extra 3 dagen?
Ik mis toch een stuk Utah in mijn route en dat vind ik zonde. Seattle willen mijn zoons absoluut niet laten vallen vanwege de Seahawks waar ze beide fan van zijn en graag heen willen. Anders had ik daarop kunnen besparen.
Ik kom er zelf gewoon niet meer uit. Wat zouden jullie doen met deze extra 3 dagen?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wil je van Los Angeles terug rijden naar Denver? De snelste route via I-15 en I-70 is al ongeveer 16 uur pure rijtijd. Daarmee ga je geen tijd winnen om parken in Utah te bezoeken.
Je zou terug kunnen vallen op een eerder plan, waarin je South Dakota weglaat en van Denver richting Utah rijdt en dan noordwaarts via Vernal of Salt Lake City naar Grand Teton en Yellowstone, zoals in je route van 16 april. Je zou dan ook nog een overnachting in Bend en/of Lake Tahoe en misschien zelfs Grand Teton voor Utah kunnen gebruiken. Na Moab via Monument Valley, Page en Bryce naar Capitol Reef kost je vier dagen extra. Torrey - Vernal is een half uurtje verder dan Moab - Vernal.
Kiezen is moeilijk. Voordeel is dat je, hoe de keuze ook uitvalt, een heel mooie reis gaat maken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Je zou terug kunnen vallen op een eerder plan, waarin je South Dakota weglaat en van Denver richting Utah rijdt en dan noordwaarts via Vernal of Salt Lake City naar Grand Teton en Yellowstone, zoals in je route van 16 april. Je zou dan ook nog een overnachting in Bend en/of Lake Tahoe en misschien zelfs Grand Teton voor Utah kunnen gebruiken. Na Moab via Monument Valley, Page en Bryce naar Capitol Reef kost je vier dagen extra. Torrey - Vernal is een half uurtje verder dan Moab - Vernal.
Kiezen is moeilijk. Voordeel is dat je, hoe de keuze ook uitvalt, een heel mooie reis gaat maken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Terug naar Denver gaan we niet doen, daar verliezen we idd te veel tijd mee. Ik denk dat we idd terugvallen op onze oorspronkelijke route via Vernal en The Black Hills eruit halen. Het blijft altijd lastig om keuzes te maken, maar het wordt sowieso geweldig 

- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nou mijn reis begint wat meer vorm te krijgen. Ik heb al kamers geboekt voor Yellowstone, Glacier, Death Valley en Las Vegas.
Auto is ook geboekt, nu nog wachten op mooie vliegticket prijzen.
Ik neig toch om Seattle te laten vallen, aangezien wij daar vorig jaar al zijn geweest. Dat zou betekenen dat na Glacier het open ligt tot aan Oregon.
Ik neig ook om Zion nog tussen Las Vegas te doen, het is en blijft ons lievelingsplek.
Iemand nog tips hoe de route vorm te geven na Glacier tot aan Oregon?
Auto is ook geboekt, nu nog wachten op mooie vliegticket prijzen.
Ik neig toch om Seattle te laten vallen, aangezien wij daar vorig jaar al zijn geweest. Dat zou betekenen dat na Glacier het open ligt tot aan Oregon.
Ik neig ook om Zion nog tussen Las Vegas te doen, het is en blijft ons lievelingsplek.
Iemand nog tips hoe de route vorm te geven na Glacier tot aan Oregon?
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Seattle enekel dingen die je kunt bezoeken
tour de Boeing fabriek, Seattle Underground, Pikes Market, iets verder Olympic NP, Mt.Rainier, Mt.St.Helens
De Seahawks zoeken vandaag een plekje in de play off
tour de Boeing fabriek, Seattle Underground, Pikes Market, iets verder Olympic NP, Mt.Rainier, Mt.St.Helens
De Seahawks zoeken vandaag een plekje in de play off

In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en