Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
martin484
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF

Bericht door martin484 »

Hallo iedereen,

Is er in onderstaande route nog ruimte voor Sequoia National Park / Kings Canyon. We willen graag de grote bekende bomen zien of voegt het weinig toe aan bijvoorbeeld Yosemite waar ze ook staan?

En is 3,5 dag (afgezien van de 1e dag) teveel SF? En is er nog een Must see die we eigenlijk hier aan deze route zouden moeten toevoegen?

Dag 1 Amsterdam-SF
Dag 2 SF-Monterey
Dag 3 Monterey-Pismo Beach
Dag 4 Pismo Beach-Los Angeles
Dag 5 Los Angeles
Dag 6 Los Angeles-Kingman
Dag 7 Kingman-Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon-Page
Dag 9 Page -Monument Valley
Dag 10 Monument Valley-Capitol Reef
Dag 11 Capitol Reef-Bryce
Dag 12 Bryce- Zion
Dag 13 Zion
Dag 14 Zion -Las Vegas (via VoF)
Dag 15 Las Vegas
Dag 16 Las Vegas -Death Valley
Dag 17 Death Valley- Lee Vining
Dag 18 Lee Vining -Yosemite
Dag 19 Yosemite
Dag 20 Yosemite
Dag 21 Yosemite -SF
Dag 22 SF
Dag 23 SF
Dag 24 SF
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt het over 3.5e dag SF? Dat betekent dus dat je dag 25 en 26 naar huis vliegt?
Als Sequoia & Kings Canyon erin moet zou je 1 dag Yosemite en 1 dag SF eraf kunnen halen. Anders zie ik weinig mogelijkheden om het in te voegen.
3,5e dag in SF kan je makkelijk volkrijgen, maar met een dag minder kan je ook al een goed beeld van deze stad krijgen.

Ik denk dat je reis op deze manier al druk genoeg is, dus ik zou verder buiten evt. dus Sequoia er niets meer aan toevoegen. Je gaat op deze manier heel veel kunnen zien.

Ik weet niet hoe laat je vlucht aankomt, maar als dat niet al te laat is misschien dan al naar Monterey rijden?
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt PSVwally voor je snelle antwoord.

Nee, in totaal niet meer dagen maar in dit schema zit al 3,5 dagen SF, misschien dat dit iets te lang is?
Zou Sequoia echt iets toevoegen? Of ga ik de bekende bomen ook zien in Yosemite?

Dat is wel een goede tip, we hebben nog geen vliegreis geboekt maar zijn daar wel druk naar aan het kijken. Ik kan eventueel er één uitzoeken die aan het begin of half van de middag aankomt, dan de auto ophalen en direct door naar Monterey, scheelt ook een overnachting in de buurt van SF Airport.
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ja, maar het blijft me onduidelijk wanneer je nou terugvliegt. Je geeft aan niet meer dagen te hebben, maar ik mag toch aannemen dat je weet dat je 2 dagen doet over een terugreis ivm de datumgrens? Daarom mijn vraag, op welke dag vlieg je naar huis? Dag 24 naar huis vliegen is dag 25 thuis aankomen. Maar als je maar 24 dagen hebt zou je dag 23 terug naar huis moeten vliegen? Dat maakt wel veel uit of je Seki wel of niet kunt toevoegen. Hoe het nu staat lijkt het dat je dag 25 terug naar huis vliegt (en dan kom je op dag 26 thuis aan), dan zou je Seki kunnen toevoegen met een dag minder SF en een dag minder Yosemite. Die dag minder Yosemite kan je 's ochtends nog wel wat in Yosemite doen, maar dat is eigenlijk de rijdag naar Sequoia NP. Vlieg je eerder terug dan zou ik het zo laten en Sequoia niet doen.

Ook met betrekking tot de heenvlucht. Ik kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken hoe 'gaar' je bent na zo'n lange vlucht. Bij mij gaat na aankomst meestal de adrenalinepomp aan van yes ik ben er en ik kan er nog wel een aantal uren tegen. Er zijn er ook die gesloopt zijn. Hoe later je aankomt hoe minder ik zou aanraden om nog helemaal naar Monterey te rijden, maar je zou bv een uurtje kunnen rijden.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Ik weet dat we er 2 dagen over doen :-) , ik bedoel ook dat we op dag 24 terug naar huis gaan en dan dag 25 aankomen in Nederland. Al twijfel ik daar nog iets over om dit dan misschien op dag 23 te doen en SF iets in te korten. Dan maakt het inderdaad zeker uit of we Seki kunnen toevoegen. Ik ga er goed over nadenken, houden we het bij 24 dagen en dan naar huis dan voeg ik het toe, verkort ik het iets dan voeg ik het niet toe.

Ik heb wel een beetje hetzelfde als jou, op de heenweg kan ik er nog wel een aantal uren tegenaan (terug heb ik er meer last van).
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie ook maar 2,5 dag SF in je route. Er kan een dag af als je graag naar Sequoia wilt. In Yosemite staan ook sequoia's maar minder en minder groot. Dat hoeft echter geen probleem te zijn. Kijk eens in ons 2013-verslag voor de sequoia in Sequoia en Kings Canyon NP en in ons 2015-verlsag voor de sequoia's in de Merced Grove in Yosemite.
Een mooie site voor de verschillende sequoiagroves is deze: http://www.redwoodhikes.com/Sequoias.html

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Marianne,

Klopt, het is inderdaad maar 2,5 dag en dat laten we toch zo staan omdat het anders te kort wordt voor SF. Ik had in eerste instantie niet goed gekeken.
Ik zal in jullie reisverslag gaan kijken en bedankt voor de link die je stuurde. Ik ga nog eens goed nadenken wat we hiermee willen doen (Sequoia).

Martin
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Ik ben bezig met mijn route en het aan het kijken naar de hotels. Zoals het er nu naar uitziet willen we 15 juni vertrekken en op 8 juli terug naar huis. In eerste instantie keek ik naar 1 juni tot 24 juni maar dan lukt het niet om in GC park te overnachten (en ergens zat nog een probleempje) dus nu gekozen (wat we ook iets fijner vinden) voor 15 juni tot 8 juli.

Nu kom ik nog een probleem tegen en dat is in Yosemite Park, ik kan daar Curry Village boeken (heeft niet de voorkeur, vind de prijs best hoog t.o.v. een hotel zoals Wawona) of Wawona Hotel (hoe is de ligging daarvan?) of El Portal maar ook daar zijn de prijzen flink moet ik zeggen. Is er nog een alternatief?
En aangezien we niet echte grote wandelaars zijn (ik bedoel, we vinden het leuk, we houden van natuur maar dan denk ik net als Zion 2 nachtjes) Is Yosemite niet te lang in dit schema qua dagen? Of is er echt zoveel te zien dat we zeker deze dagen moeten aanhouden? Of zegt één van jullie dat het dan misschien beter is om ergens anders een dagje toe te voegen of alles met 1 dag in te korten...(die mogelijkheid hebben we nog aangezien de vliegtickets nog niet geboekt zijn).

Ik heb in dit lijstje ook nog wat hotels vermeld, zitten daar gekke dingen tussen? Het is een beetje een mix van normaal/netjes en iets luxer maar dan vaak om de ligging.

15-jun Dag 1 Amsterdam - SF (nog geen hotel, misschien direct door naar Monterey)
16-jun Dag 2 SF - Monterey (Comfort Inn Monterey)
17-jun Dag 3 Monterey - Pismo Beach (Oceans Palm Motel)
18-jun Dag 4 Pismo Beach - Los Angeles (Sportmen's Lodge Studio City)
19-jun Dag 5 Los Angeles (" ")
20-jun Dag 6 Los Angeles - Kingman (Travelodge Kingman)
21-jun Dag 7 Kingman - Grand Canyon (Bright Angel Lodge)
22-jun Dag 8 Grand Canyon - Page (Comfort Inn & Suites Page)
23-jun Dag 9 Page - Monument Valley ( La Posada Pintada)
24-jun Dag 10 Monument Valley - Cap.Reef (The Rimm Rock in )
25-jun Dag 11 Capitol Reef - Bryce (Bryce Pioneer Village)
26-jun Dag 12 Bryce - Zion (Quality Inn at Zion)
27-jun Dag 13 Zion (" " )
28-jun Dag 14 Zion - Las Vegas (via VoF) (Luxor)
29-jun Dag 15 Las Vegas (Luxor)
30-jun Dag 16 Las Vegas - Death Valley (Furnace Creek Ranch)
1-jul Dag 17 Death Valley - Lee Vining (Nog geen hotel)
2-jul Dag 18 Lee Vining - Yosemite (nog geen hotel)
3-jul Dag 19 Yosemite Idem
4-jul Dag 20 Yosemite Idem
5-jul Dag 21 Yosemite - SF Idem
6-jul Dag 22 SF
7-jul Dag 23 SF
8-jul Dag 24 SF

Nog één vraag over het dag 6, is dit goed te doen? Het is volgens mij qua Km de langste afstand.
En we hebben nog steeds een twijfel over Sequoia Nat. Park, nu we er zo dichtbij komen zouden we het misschien jammer vinden om deze bomen niet te zien (oké...ze staan ook in Yosemite...maar niet zo groot las ik ;-)......wat adviseren jullie?
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind je route prima hoor.

Je kan in Yosemite ook zonder (lange) wandelingen makkelijk 2 dagen of 3 nachten doorbrengen. Je kan ook 1 nacht verplaatsen naar bv LA, daar heb je nu weinig tijd vind ik. Afhankelijk van wat je wilt doen natuurlijk. Maar dan moet je veel hotels weer gaan herboeken. Je kan in Yosemite ook fietsen of gewoon een dagje rustig aan doen, want op dat moment in de vakantie ook gewoon lekker kan zijn. Je kan voor die ene dag ook naar Sequoia rijden. Je gaat wrs alleen niet genoeg tijd hebben om en Sequoia en Kings Canyon te bekijken. Dan ik er op de laatste dag van Yosemite voor kiezen om vb al in Oakhurst of Fresno te overnachten (of nog dichterbij Seki).
Wawona ligt een uur buiten Yosemite Valley. Ik vind het in het geval van Yosemite niet zo'n probleem, alleen zou je wel parkeerproblemen in de valley kunnen krijgen als je niet vroeg vertrekt. Ik vind de prijzen in Yosemite Valley en El Portal ook veel te hoog voor de kwaliteit, maar je hebt dan wel geen probleem van files en parkeren, evt vroeg de shuttlebus en je hebt het park nog vroeg in de avond als velen naar de plaatsen buiten het park rijden. Maak een afweging over prijs en wat je evt kwijt bent met het verschil in benzine en tijd qua op en neer rijden.

Even over je hotels. Van wat ik er zo van kan zien vallen mij er 2 een beetje op. Één is Luxor. Opzich kan het wel, maar het is niet het TOP hotel in Vegas. Qua prijs overigens wel prima.
Een ander hotel is La Posada Pintada. Dat ligt in Bluff, toch al een uurtje boven Monument Valley. Monument Valley is een park waar zonsopkomst een grote highlight is. Daar zit je nu eigenlijk te ver voor weg. Geef je daar overigens geen bal om, dan is er niets mis mee. Maar kijk of je bv nog iets kunt vinden in Mexican Hat, bv de San Juan Inn.

Verder is het voor een eerste keer een prima route om het zuidwesten van de USA te verkennen :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt het beste zelf kijken hoeveel tijd je denkt nodig te hebben voor Yosemite. In juni zijn de watervallen nog erg indrukwekkend, je kunt naar Glacier Point rijden (of er met de bus naar toe gaan en terug naar de vallei lopen), je kunt sequoia's bekijken in een van de groves, etc. Ik had je al naar ons 2013- en 2015-verslag verwezen. Kijk zelf of het je aaanspreekt. Ik zou zeker niet een dag korter gaan, die dagen krijg je echt wel volgepland.

Wat de accommdoatie betreft: veel goedkopers zul je niet in of vlakbij yosemite vinden. Het Wawona hotel ligt niet zo gunstig, dan kun je net zo goed in Oakhurst gaan zitten. Kijk eens op http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park. Kijk daar ook eens naar het Plan your Visit-deel. Als er iets vrij is of komt in Housekeeping Camp dan zou je dat kunnen doen.

Ik vind het wel jammer dat je alleen voor de accommodatie in de GC je schema aanpast. Ik zou proberen Yosemite eerder in juni te doen. En probeer daar het weekend te vermijden.
Je hebt nu voor MV iets in Bluff. dat ligt een eind van MV vandaan. Kijk eens bij the View Hotel, Gouldings, of iets in Mexican Hat. Of Tipi Village.

Het motel in Torrey ken ik niet. Wij vonden vorig jaar de Broken Spur prima, zie daarvoor ons verslag.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt Paul!

Voor zo'n grote stad als LA is het inderdaad misschien weinig...maar daar zit het hem ook gelijk in, op de één of andere manier trekt me deze stad minder dan SF en LV, ik weet niet hoe dat komt, misschien TE groot? Of is het nog de onwetendheid van deze stad van wat er allemaal te doen is...

Ik denk dat ik er dan toch voor kies om nog een dagje naar Sequoia te rijden, om de echte grote bomen te kunnen zien (General Sherman..) al slaap ik hier nog even een nachtje over. Het is dan inderdaad wel een keuze maken tussen Sequoia en Kings Canyon.

Wat betreft de hotels, het is op veel plekken aardig duur moet ik zeggen, dat valt me toch iets tegen. Maar rondom Yosemite lijken de prijzen inderdaad nog een stuk hoger te liggen...en om nu te zeggen dat de hotels er zoooo fantastisch uitzien op de plaatjes.....maar goed...in het park lijkt me dan toch het mooist.

Wat Luxor betreft, qua prijs is het wel een topper vind ik :-) maar wat vind jij dan een TOP hotel? of beter gezegd, wat vind jij echt een aanrader? (moet wel een beetje betaalbaar zijn ;-) )
Bedankt voor je tip met Monument Valley, dat hadden we zeer zeker vergeten, ik ga zeker even kijken voor Mexican Hat.

Nogmaals bedankt!!
Martin
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vind niets mis met het Luxor, ik ken het alleen van binnen en buiten behalve de hotelkamers. Ik vind het een ontzettend mooi gebouw. Al zijn de algemene verhalen wel dat de kamer wat verouderd zijn. Het ligt alleen niet bepaald centraal op de strip. Je zal dus naar het deel rond bv het Bellagio/Ceasars Palace of richting de High Roller een afstand moeten afleggen. Maar ik snap best de afweging van prijs. Luxor, Excalibur, Circus Circus en Stratosphere tower zijn wat dat betreft een beetje de goedkopere van de bekende Strip hotels. Ik weet niet wat bv de Mirage, MGM of NYNY kosten in jouw periode? Vergeet overigens ook niet om downtown Las Vegas/Fremont Street te bezoeken.

Het 'probleem' LA is dat velen alleen de hollywood walk of fame, rodeo drive, venice en santa monica aandoen en dat als LA beschouwen. Dan kom je inderdaad een beetje betreurd uit. Zeker omdat je daar ook grote kans nog flink wat files voor moet trotseren. Evt met 1 dagje pretpark.
Wat dat betreft zijn Las Vegas en San Francisco meer behapbare steden waar alle bezienswaardigheden relatief dicht bij elkaar liggen. En waar het OV ook veel beter is geregeld. Daar is een stad gevoel met 1 of een paar centrums. LA heeft niet echt een stadshart maar 100den centrumpjes.
Als je echt de santa monica & hollywood hills/mulholland drive en Griffith park bv meepakt. Of wat musea. Delen van downtown. Dan krijg je wel een iets ander beeld vind ik. Maar ik begrijp best dat mensen San Francisco en Vegas veel gezelliger vinden aandoen qua stad. LA is huge in vergelijking met die 2 dorpen :D

@Marianne? Ik begrijp dat niet helemaal. Oakhurst ligt nog meer dan 30min verder dan Wawona. Dus dat is ook op en neer alweer een uur. Dan zit je toch beter in Wawona?
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Hoi Marianne,

bedankt voor je reactie. Voor eerder heb ik ook een schema gemaakt, rekeninghoudend met de Tioga Pass zoals eerder besproken is Yosemite ook hierin wat later in de route, maar nu iets eerder dan het schema van net, hier komt Yosemite op 18 juni maar weliswaar ook in een weekend, ik kan nog wel iets schuiven door bijvoorbeeld 3 jun te vertrekken, dan is Yosemite uit het weekend maar bijvoorbeeld Las vegas weer een stukje in het weekend, of ik moet nog iets verder doorschuiven (niet terug richting mei). Jij zou dus zeker iets eerder aanraden? Ons leek 15 juni mooi omdat je dan zeker van de sneeuw af bent en voor ons was het eigenlijk ook nog wel lekker dat de vakantie van dit jaar niet zo vroeg begint (normaal nemen we pas eind aug vakantie).

1-jun Dag 1 Amsterdam - SF
2-jun Dag 2 SF - Monterey
3-jun Dag 3 Monterey - Pismo Beach
4-jun Dag 4 Pismo Beach - Los Angeles
5-jun Dag 5 Los Angeles
6-jun Dag 6 Los Angeles - Kingman
7-jun Dag 7 Kingman - Grand Canyon
8-jun Dag 8 Grand Canyon - Page
9-jun Dag 9 Page - Monument Valley
10-jun Dag 10 Monument Valley - Capitol Reef
11-jun Dag 11 Capitol Reef - Bryce
12-jun Dag 12 Bryce - Zion
13-jun Dag 13 Zion
14-jun Dag 14 Zion - Las Vegas (via VoF)
15-jun Dag 15 Las Vegas
16-jun Dag 16 Las Vegas - Death Valley
17-jun Dag 17 Death Valley - Lee Vining
18-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite
19-jun Dag 19 Yosemite
20-jun Dag 20 Yosemite
21-jun Dag 21 Yosemite - SF
22-jun Dag 22 SF
23-jun Dag 23 SF
24-jun Dag 24 SF

Voor GC had ik inderdaad het schema aangepast, ik weet niet zo goed waar je buiten het park moet overnachten en eigenlijk vind ik dit ook weer zonde (of valt dat mee?) Ik ben qua boeken voor de nationale parken natuurlijk al wat aan de late kant, dit had ik eerder moeten doen maar nu wordt het steeds lastiger. In mijn rondje van 15 juni is het in alle parken nog mogelijk, hetzij erg beperkt maar het kan. Ik ga straks eerst jullie verslag lezen :-)

Wat betreft het "View" Hotel, daar had ik gekeken maar dat zat dacht ik vol rond deze datum en/of het was flink aan de prijs.....

Nog even wat betreft dag 6, is LA - Kingman teveel of is het te doen? (ik ben gewend aan veel autorijden)

Martin
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@ Paul

De NYNY is niet veel duurder zie ik (190 om 219), met MGM bedoel je MGM Grand? Die is wel een flink stuk duurder, 405 EUR, en The Mirage komt op EUR 315. Dan vind ik de NYNY nog het overwegen waard, toch? Als deze centraler ligt dan kan ik idd dit beter doen. (ik heb nu even gekeken maar het NYNY hotel ziet er ook prima uit, haha zelfs met een achtbaan)

Wat LA betreft heb ik dat inderdaad wel eens gelezen, het is een stad zonder centrum maar met vele centra's. Ik ga me zeker nog verdiepen in hetgeen wat er te doen is in LA, op tv vind ik het altijd een indrukwekkende stad qua aanblik (en dan zie je maar een stukkie).
Martin
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Paris Las Vegas en Bally's liggen echt centraal, en zijn, denk ik, goedkoper dan de Mirage. Misschien niet dan NYNY.
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Bedankt Anneleen,

Paris is wel een stuk duurder dan NYNY, Bally's ziet er ook mooi uit en is maar iets duurder dan NYNY (althans, ik check nu alleen even de prijzen op booking.com)
Martin
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

@ Marianne,

Bright Angel Lodge (of iets anders in GC) is aan het begin van juni niet meer te boeken, dit past alleen nog in het rondje vanaf 15 juni. Wat zou jij doen?
Of....als ik dan toch half juni ga, is dan het rondje omkeren misschien toch handiger? Dus eerst vanaf SF richting Yosemite en dan verder? Of kom ik dan toch met het risico te zitten dat er nog sneeuw ligt rondom de Tioga Pass?

Martin
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ook naar de Maswik Lodge kijken. Of naar de Yavapai Lodge. Zie daarvoor http://www.visitgrandcanyon.com.
Er zullen ook altijd wel annuleringen zijn. Maar je hebt nu nog de ruimte om te spelen met de route dus als je met een vertrek op de 15e wel iets hebt en het komt verder ook niet slecht uit, dan kun je dat doen. Leg het alvast vast, annuleren kan altijd nog.
Ik durf pas in april een voorspelling te doen over de Tioga Pass, zie ook dit topic. :wink:

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

PSVwally schreef: @Marianne? Ik begrijp dat niet helemaal. Oakhurst ligt nog meer dan 30min verder dan Wawona. Dus dat is ook op en neer alweer een uur. Dan zit je toch beter in Wawona?
Mijn idee was dat als je toch niet in de vallei zit, je beter in Oakhurst kunt zitten - qua luxe en prijs - dan in Wawona, omdat het niet veel scheelt qua afstand. Ik had echter niet gedacht dat het nog zoveel scheelde in reistijd.

Marianne
martin484
Amerikafan

Bericht door martin484 »

Marianne,

De Yavapai Lodge kende ik nog niet, deze is zowel begin als medio juni beschikbaar (hij is wel een stuk duurder dan Bright Angel) Ik zou daarom ons rondje op 1 juni kunnen laten starten maar zo half juni komt ons inderdaad niet zo slecht uit. Ook hier gaan we nog een nachtje over slapen en dan beslissen wat we doen, 1 juni starten of 15 juni. Misschien dat ik nog wel iets probeer te schuiven met de dagen zodat Yosemite niet in het weekend valt.

Ik denk dat ik verder de opbouw van het rondje zo laat staan, ik heb er nu al aardig wat tijd ingestoken en om nu weer alles om te gaan gooien (met het risico dat we straks de Tioga Pass niet over kunnen) is ook zonde van de tijd, plus alle vragen die er dan weer bij me opkomen :oops: .
We gaan nu beslissen wat het wordt, 1 of 15 en dan hotels vastleggen, eerst de Nationale Parken want die beginnen rond in juni echt vol te raken.

Oja...in Mexican Hat is eigenlijk niets beschikbaar....maar wel "The View" Hotel, het is prijzig maar ik denk wel de moeite waard toch?

Gr.
Martin
Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer