Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Basd1983: Hard op zoek naar advies! 21-28 dagen westkust

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Basd1983: Hard op zoek naar advies! 21-28 dagen westkust

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou direct kiezen voor de tweede route, maar ik ben dan ook een echte fan van Moab! Arches en Canyonlands in de sneeuw, dat moet geweldig zijn :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, ik krijg er zelf ook zin in. :lol: :lol:
Moab kan ook in de eerste route als de reis 4 weken mag duren.

Marianne
Basd1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Basd1983 »

Wauw mensen, ontzettend bedankt voor alle antwoorden. En Marianne, je bent geweldig!

We zijn heel blij met alle feedback, al kwam het gisteren even hard aan. Zaken doen met de door ons uitgekozen touroperator leek in eerste instantie zo leuk...

Het doet ons echt goed om nu een planning te hebben die wel haalbaar is. Nog een vraagje: we dachten (mocht Yosemite haalbaar blijken) vanuit daar door te rijden naar Sequoia NP. Zou dat volgens jullie tot de mogelijkheden behoren, rekening houdend met het weer en een gunstige route?

We gaan vanavond alles uitwerken, data erbij, kijken naar tickets en vooronderzoek doen naar hotels. Als we iets moois klaar hebben deel ik het.

Nogmaals veel dank!
Groeten Bas
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Hallo Bas, kan me voorstellen dat je even schrok. Maar ben blij dat je de wijsheid had nog even dit forum te bezoeken! Het is echt verschrikkelijk dat een reisorganisatie ten eerste: deze bizarre route aan jou voorstelt, en ten tweede: jou niet voorlicht over de omstandigheden die in de winter kunnen optreden.

Aangaande jouw laatste vraag: als Yosemite haalbaar is qua weer, dan kun je ter plaatse bekijken of Sequoia ook open is. Qua afstand natuurlijk wel te doen. Nog wel een kanttekening hierover: ook al is het begaanbaar, op die hoogte kan het weer zo omslaan. Ik las eens een blog van mensen die lekker aan het wandelen waren in Yosemite met een heerlijke zonnetje. Ineens was er een sneeuwstorm en zaten ze enkele dagen vast aldaar. Beetje een doemscenario, maar meer om aan te geven dat je de winter in die hoge gebieden niet moet onderschatten. Dat gezegd hebbende: het lijkt mij schitterend daar in die periode.

Toch zou ik persoonlijk de tweede route die Marianne zo mooi uitschreef eens verder uitwerken, dus zonder de Sierra's. Heb je meteen een rede om eens in de zomer terug te komen voor Yosemite! :thumbup:
Groetjes,
Daniel
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Het is in principe mogelijk om van Yosemite naar Sequoia door te rijden maar ...
Ook daar kan je in de sneeuw terecht komen.
Let op: als er sneeuwkettingen vereist worden, zal je niet kunnen gaan want je mag geen sneeuwkettingen aanbrengen op een huurauto.
Als je van Yosemite naar Sequoia rijdt dan zou je daarna richting kust kunnen rijden.

Kijk ook eens naar plaatsen als San Diego, Joshua Tree, Tucson (met oa Saguaro NP) in die periode.

In 2012 deden wij Tucson, wel in de super hete zomer maar het geeft je misschien een idee van wat er te zien is.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let wel op dat bv de weg tussen Bryce en Capitol Reef mocht je over de UT12 willen rijden in de winter ook wel eens afgesloten wordt. Deze weg gaat ook richting de 3km hoogte namelijk.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Op die weg reden wij zelfs half mei in de sneeuw. Je zit daar echt op hoogte.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik wil nog even benadrukken dat ik alleen maar een mogelijke route heb gegeven, niet een die garantie biedt op open wegen en toegankelijke parken. Ik zou zeker wat alternatieven bekijken zoals de omgeving van Phoenix zoals ik al aangaf.

Marianne
Basd1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Basd1983 »

Hoi Marianne,

Helemaal duidelijk.
Je hebt ons in ieder geval geweldig geholpen met een advies voor een route die haalbaar is.
En of het eenmaal haalbaar is als we daar zijn zullen we dan zien.
Voor nu gaan we de route concreet voor onszelf uitstippelen en we data aan vast hangen.
Het duur nog een paar dagen voordat we een zekere datum hebben waarop we wegkunnen, daarna boeken we de tickets.

Heeft er iemand leuke ideeen, mooie bezienswaardigheden, parken e.d. in de buurt van Phoenix?
Of is het beter als ik hiervoor een nieuw onderwerp open? (sorry, weet nog niet precies hoe het werkt op dit mooie forum).
Dan gaan we meteen werken aan een alternatieve route die we eventueel zullen gebruiken.

Wederom dank voor jullie geweldige hulp!
Groeten Bas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Heb je al eens op www.ontdek-amerika.nl gekeken bij de bezienswaardigheden? Ik denk dat je daar heel veel kunt vinden.
Een aantal dingen is hier al genoemd zoals Saguaro NP.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik wilde net hetzelfde voorstellen, maar Marianne was me weer eens voor. :evil: :wink: :wink:

Ik zou verder aanraden de route niet al te definitief te maken. Op ontdek-amerika.nl vind je inderdaad een scala aan mogelijkheden om de route ter plaatse aan de weersomstandigheden aan te passen.

Succes en veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Over je vraag mbt Phoenix: Je zou naar Phoenix kunnen rijden via Sedona (kun je mooi wandelen), Montezuma National Monument, Jerome State Historic en via de Apache Trail naar Tucson.

Aldaar is best heel veel te zien: Saguaro National Park (west en oost), Arizona-Sonora Desert Museum (aanrader), Sabino Canyon, Pima Air Museum, Mission San Xavier del Bac etc etc.
Groetjes,
Daniel
Basd1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Basd1983 »

Hoi allemaal,

Na alle reacties heb ik nu de route van Marianne (optie twee) uitgezet.
Dat ziet er goed uit, en vele malen haalbaarder dan duizenden kilometers die we eerst voor onze kiezen kregen.
We kijken nog steeds uit naar een vertrekdatum rond 10 december en een verblijf van 3 a 3,5 week.
We kunnen pas over een dag of 10 tickets boeken omdat er eerst een definitieve afstudeerdatum gepland moet worden voor mijn vriendin.

Op advies van veel forumleden hebben zijn we ook een alternatie route aan het uitzetten die wat zuidelijker ligt.
We gaan dan meer de klant op van Tucson en Phoenix.
Qua planning komen we niet helemaal lekker uit de voeten omdat we het liefste de kerst op een mooie plek (mooi park)of in een stad willen vieren, en de nacht van oudjaar in een stad (bij voorkeur LA of Vegas).
Tot nu toe begon onze route steeds in SF. Zouden jullie het aanbevelen om misschien in Tucson of Phoenix te beginnen en dan de andere kant op te rijden?

Nogmaals, het is een alternatieve route en bij voorkeur zouden we de route aanhouden die Marianne deelde.
Anderzijds, we moeten meerder opties open houden.
Als iemand een klein tipje van de sluier op kan lichten over wat logica in een route vanaf de andere kant dan heel graag.
Tot nu toe hadden we zelf o.a. de bestemmingen Phoenix/Kofa/Mojave (of Presscot) Vegas, Deathvalley, Joshua Tree, LA, Pismo en SF)

Bijvoorbaat dank voor jullie moeite.
Groeten Bas
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik zou niet weten waarom je niet gewoon de hele route om kan draaien. Kerstmis in Los Angeles en Oudejaarsavond in San Francisco?

Kijk in plaats van Prescott eens naar Sedona, erg mooi!
Basd1983
Amerika-ontdekker

Trip USA 9 dec - 6 jan. Graag aanvullend advies!

Bericht door Basd1983 »

Hoi Allemaal,

Enkele weken geleden heb ik op dit forum gevraagd om hulp voor het plannen van een reis in december naar de westkust van de USA. Jullie adviezen over het kiezen van een logische route heb ik ter harte genomen, en heb nog niet te veel vastgelegd i.v.m. de onzekerheid m.b.t. het weer. Ook qua vlucht heb ik hier rekening mee gehouden:
We vliegen op 9 december vanuit Amsterdam naar San Francisco (tussenstop Chicago) en op 5 januari terug vanuit Phoenix naar Amsterdam (tussenstop Chicago).

Het eerste deel van onze route begint voorzichtig vorm te krijgen en ziet er als volgt uit:

9-Dec Amsterdam > San Francisco
10-Dec San Francisco
11-Dec San Francisco
12-Dec San Francisco > Monterey
13-Dec Monterey > Pismo Beach
14-Dec Pismo Beach > Los Angeles
15-Dec Los Angeles
16-Dec Los Angeles > Palm Springs
17-Dec Palm Springs
18-Dec Palm Springs > Joshua Tree
19-Dec Joshua Tree
20-Dec Joshua Tree > richting Death Valley

Maar dan… De reis die we het liefst zouden maken zou opvolgend de volgende bestemmingen (bezienswaardigheden) in zich hebben:

Death Valley ---> Las Vegas
Las Vegas (tevens visit Red Rock) ---> Valley of Fire
Valley of Fire ---> Zion
Zion ---> Bryce
Bryce ---> Capitol Reef
Capitol Reef ---> Moab
Moab (Arches,Canyonlands) ---> Monument Valley
Monument Valley ---> Grand Canyon
Grand Canyon ---> Sedona
Sedona ---> Phoenix
Phoenix ---> Amsterdam

Nogmaals, dit is de blue blue sky. En we zullen na Vegas moeten gaan bepalen of de rit die we willen maken haalbaar is ja of nee. We hebben ruime voorbereidingen getroffen qua klimaatinfo en weten hoe bar en boos het kan zijn. Omdat het allemaal afhangt van de mogelijkheden ter plaatse zullen we na Vegas niet te veel dingen (hotels etc.) vastleggen. Ook qua planning in de vorm van data laten we het open.

Voor nu heb ik twee vragen waarvan ik hoop dat jullie als kenners je oordeel willen geven.

1. Wat vinden jullie van bovenstaande planning? Logisch? Zouden jullie er iets uit laten, iets toevoegen?
2. Nogmaals, we zijn er door jullie uitgebreide feedback ter degen van bewust dat we bestemmingen als Bryce, Zion, GC zullen moeten laten schieten. Daarom hebben we een vlucht terug vanuit Phoenix. Stel dat e.e.a echt tegenvalt qua weer, vanaf welk punt in onze droomroute zouden jullie dan richting het zuiden rijden?

Ik hoor heel graag van jullie!

Groeten Bas
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Op zich een hele mooie route, en met een beetje mazzel ook gewoon haalbaar. Het laatste stuk van je reis is wel wat druk, je rijd dan elke dag. Dat kan best vermoeiend zijn.

Wel is de tijd die je voor Moab uitrekt wel heel erg karig. Op deze manier zou ik dat helemaal skippen. De dagen zijn al veel korter dan in het hoogseizoen dus als je daar de parken een beetje wilt zien zijn minimaal twee dagen toch eigenlijk wel aan te raden.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Daniel, dat is alleen de route. Het aantal dagen is meer als ik goed tel.

Bij Palm Spings en Joshua Tree kan wel een dag minder: dat ligt bij elkaar.
Verder zou ik echt ter plekke de mogelijkheden bekijken. Als bijvoorbeeld de ut12 niet te doen is kun je toch naar Moab via de 15 en de 70.
Vergeet Page niet. Dat mis ik nu in je route.
Misschien kijken of je naar de Wave kunt? Ik weet niet hoe het nu gaat met de permits. Google daar eens op.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer