Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Necreo: LA-LV-SF-LA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis Necreo: LA-LV-SF-LA
Flagstaff werd je reeds afgeraden, dit ligt nog een 1,5 uur van de GC af. een zonsondergang of opgang kan je dan vergeten. Los van het feit dat je flink wat tijd heen- en weer rijdt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Klopt, maar er was simpelweg niets dichter te vinden... dus dat zal dan maar met de bots en buil worden (helaas)...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als we willen beoordelen of dit allemaal te doen is en waar je op welke dag tijd voor hebt is het toch echt wel fijn als je het per dag uitschrijft. En dus even wat moeite doet voor onze hulp.
O jee, alles is al geboekt. En kunnen de hotels niet meer gewijzigd worden?
Als ik het goed zie is het nu zo:
Dag 1 AMS - LA
Dag 2 LA - 29Palms
Dag 3 29Palms - Kingman
Dag 4 Kingman - Flagstaff
Dag 5 Flagstaff
Dag 6 Flagstaff - Page
Dag 7 Page - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley
Dag 12 Death Valley - ?
Dag 13 ? - Yosemite
Dag 14 Yosemite - SF
Dag 15 SF
Dag 16 SF - Monterey
Dag 17 Monterey - Morro Bay
Dag 18 Morro Bay
Dag 19 Morro bay - LA
Dag 20 LA
Eens met de opmerking van Marcopstal dat Flagstaff niet handig is. Overnacht aan de rim; minimaal 1 nacht. Jammer van die stop in Kingman; ik zou op dat stuk een nacht minder doen en een nacht Bryce toevoegen. Die had je toch eerst wel in de route zitten?
Ik gok erop dat de Tigoa Pass open is begin juni. Je hoeft niets te boeken, bekijk het ter plekke waar je naar toe gaat.
Marianne
O jee, alles is al geboekt. En kunnen de hotels niet meer gewijzigd worden?
Als ik het goed zie is het nu zo:
Dag 1 AMS - LA
Dag 2 LA - 29Palms
Dag 3 29Palms - Kingman
Dag 4 Kingman - Flagstaff
Dag 5 Flagstaff
Dag 6 Flagstaff - Page
Dag 7 Page - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Death Valley
Dag 12 Death Valley - ?
Dag 13 ? - Yosemite
Dag 14 Yosemite - SF
Dag 15 SF
Dag 16 SF - Monterey
Dag 17 Monterey - Morro Bay
Dag 18 Morro Bay
Dag 19 Morro bay - LA
Dag 20 LA
Eens met de opmerking van Marcopstal dat Flagstaff niet handig is. Overnacht aan de rim; minimaal 1 nacht. Jammer van die stop in Kingman; ik zou op dat stuk een nacht minder doen en een nacht Bryce toevoegen. Die had je toch eerst wel in de route zitten?
Ik gok erop dat de Tigoa Pass open is begin juni. Je hoeft niets te boeken, bekijk het ter plekke waar je naar toe gaat.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 jan 2015, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik snap niet zo goed:
- waarom 2 nachten Flagstaff? Als je zover van de GC zit, zal je er niet nog een keer heenrijden. Bezoek de GC op de weg vanaf Kingman. Overnacht bij voorkeur in het park (kijk regelmatig of er iets vrijkomt) of net erbuiten in Tusayan, desnoods in Williams.
- ik mis Bryce in je voorstel?
- waarom niet helivlucht vanaf Grand Canyon i.p.v. vanaf Las Vegas (wat is naast de veel hogere kosten de toegevoegde waarde)?
- Je kan in Page de Glen Canyon Dam bezoeken, dan hoef je niet helemaal naar de Hoover Dam te rijden. Iets minder indrukwekkend wellicht, maar moet zeggen dat wij de Hoover Dam na een kwartier wel gezien hadden...
- erg weinig tijd voor Yosemite op deze manier, terwijl op andere, minder interessante plekken, meer tijd is ingeruimd...? De B&B ligt ook niet zo goed in Mariposa; nog zo'n 1:15 uur rijden naar de Valley. Ook hier: zoek iets dichter bij (El Portal, Scenic Wonders) of in het park.
Op weg van 29palms naar Kingman kan je Historic Route 66 nemen via Oatman.
In Page kan je verder nog Antelope Canyon bezoeken.
- waarom 2 nachten Flagstaff? Als je zover van de GC zit, zal je er niet nog een keer heenrijden. Bezoek de GC op de weg vanaf Kingman. Overnacht bij voorkeur in het park (kijk regelmatig of er iets vrijkomt) of net erbuiten in Tusayan, desnoods in Williams.
- ik mis Bryce in je voorstel?
- waarom niet helivlucht vanaf Grand Canyon i.p.v. vanaf Las Vegas (wat is naast de veel hogere kosten de toegevoegde waarde)?
- Je kan in Page de Glen Canyon Dam bezoeken, dan hoef je niet helemaal naar de Hoover Dam te rijden. Iets minder indrukwekkend wellicht, maar moet zeggen dat wij de Hoover Dam na een kwartier wel gezien hadden...
- erg weinig tijd voor Yosemite op deze manier, terwijl op andere, minder interessante plekken, meer tijd is ingeruimd...? De B&B ligt ook niet zo goed in Mariposa; nog zo'n 1:15 uur rijden naar de Valley. Ook hier: zoek iets dichter bij (El Portal, Scenic Wonders) of in het park.
Op weg van 29palms naar Kingman kan je Historic Route 66 nemen via Oatman.
In Page kan je verder nog Antelope Canyon bezoeken.
Laatst gewijzigd door Inge op 26 jan 2015, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit er met Memorial day weekend. Lastig, maar wel nog meer reden om IN het park te overnachten.
Bij de Yavapai Lodge is nog wel iets te vinden, zie http://www.visitgrandcanyon.com.
Voor tips voor onderweg en in de parken zie ons 2013-verslag. Wij waren er in dezelfde periode en deden voor een deel dezelfde parken.
Marianne
Bij de Yavapai Lodge is nog wel iets te vinden, zie http://www.visitgrandcanyon.com.
Voor tips voor onderweg en in de parken zie ons 2013-verslag. Wij waren er in dezelfde periode en deden voor een deel dezelfde parken.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Die heli vlucht had ik even over het hoofd gezien. Als je dit wil doen, doe dat dan niet vanaf Vegas, dan vlieg je immers niet eens over de GC zelf, maar buiten het nationaal park.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Hoi allen,
dank voor de input, inmiddels zullen wij aanpassen dat:
- Wij de eventuele heli vlucht maken vanuit Grand Canyon (papilon)
- Helaas kunnen wij het hotel rondom Flagstaff niet meer aanpassen...
- We de Glen Canyon dam toevoegen vanuit Page
- We Antelope Canyon toevoegen vanuit Page
- We Historic Route 66 zullen nemen vanuit 29palms
Weten nog niet wat te doen met Kingman... stoppen of toch ergens anders heen, dit hotel kunnen we wel annuleren...
We lezen het reis verslag van Martin & Marianne ook nog door
Groeten,
dank voor de input, inmiddels zullen wij aanpassen dat:
- Wij de eventuele heli vlucht maken vanuit Grand Canyon (papilon)
- Helaas kunnen wij het hotel rondom Flagstaff niet meer aanpassen...
- We de Glen Canyon dam toevoegen vanuit Page
- We Antelope Canyon toevoegen vanuit Page
- We Historic Route 66 zullen nemen vanuit 29palms
Weten nog niet wat te doen met Kingman... stoppen of toch ergens anders heen, dit hotel kunnen we wel annuleren...
We lezen het reis verslag van Martin & Marianne ook nog door

Groeten,
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je met Memorial Day weekend bij de Grand Canyon bent, kun je het beste een helikoptervlucht reserveren. Wel even kijken dan op welke dag dat handig is. En ik vraag me ook af of het überhaupt iets is om met een kind van 5 te doen... (Ik denk dat mijn dochters het leuk ,maar ook iets te spannend hadden gevonden).
Als je Flagstaff niet meer kan wijzigen, kan zou ik Kingman ook laten staan. Dan kan je op weg ernaartoe een relatief rustige Route 66 dag doen en heb je nog tijd om aan het eind van de dag het zwembad in je springen.
Vanuit Kingman dan vroeg vertrekken om die dag de GC zoveel mogelijk te bezoeken op weg naar Flagstaff. De dag erna dus gewoon in (de omgeving van) Flagstaff verblijven en een rustige dag aanhouden, Flagstaff schijnt wel een leuk plaatsje je zijn. In de omgeving zou je ook Meteor Crater of Sedona kunnen bezoeken als je er echt op uit wilt. De dag dat je naar Page gaat weer vroeg vertrekken en nog evt. de oostkant van de Grand Canyon meepakken, al levert je dat wel 2 uur extra reistijd op.
Als je Flagstaff niet meer kan wijzigen, kan zou ik Kingman ook laten staan. Dan kan je op weg ernaartoe een relatief rustige Route 66 dag doen en heb je nog tijd om aan het eind van de dag het zwembad in je springen.
Vanuit Kingman dan vroeg vertrekken om die dag de GC zoveel mogelijk te bezoeken op weg naar Flagstaff. De dag erna dus gewoon in (de omgeving van) Flagstaff verblijven en een rustige dag aanhouden, Flagstaff schijnt wel een leuk plaatsje je zijn. In de omgeving zou je ook Meteor Crater of Sedona kunnen bezoeken als je er echt op uit wilt. De dag dat je naar Page gaat weer vroeg vertrekken en nog evt. de oostkant van de Grand Canyon meepakken, al levert je dat wel 2 uur extra reistijd op.
Laatst gewijzigd door Inge op 26 jan 2015, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Inge
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als Flagstaff vast ligt (maar waarom, heb je niet zelf geboekt?) heeft het weinig zin om Kingman nog aan te passen, daar win je dan geen dag mee.
Jammer dat je niets met alle eerdere tips hebt gedaan.
Je zou 1 nacht Flagstaff gewoon kunnen laten vallen - ik neem aan dat dat geen dure overnachting is - en dan Bryce toevoegen tussen Page en Zion.
Ik zou de Lower Antelope Canyon bezoeken, bijvoorbeeld op de dag dat je naar Zion rijdt.
Doe in Zion in het begin van het park (vóór de lange tunnel) de canyon Overlook Trail. Zie daarvoor mijn wandelsite.
Marianne
Jammer dat je niets met alle eerdere tips hebt gedaan.
Je zou 1 nacht Flagstaff gewoon kunnen laten vallen - ik neem aan dat dat geen dure overnachting is - en dan Bryce toevoegen tussen Page en Zion.
Ik zou de Lower Antelope Canyon bezoeken, bijvoorbeeld op de dag dat je naar Zion rijdt.
Doe in Zion in het begin van het park (vóór de lange tunnel) de canyon Overlook Trail. Zie daarvoor mijn wandelsite.
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Marianne
Zoals ik het lees is er slechts 1 overnachting bij Yosemite, 2 in SF, 1 in Monterey, 2 in Morro Bay en 2 in LA...
Zoals ik het lees is er slechts 1 overnachting bij Yosemite, 2 in SF, 1 in Monterey, 2 in Morro Bay en 2 in LA...
Groetjes Inge
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, je hebt gelijk ...
Jammer.
Ik heb het aangepast in mijn schema.
De overnachting in Yosemite zou ik zeker aanpassen., er is zo helemaal geen tijd voor het park. Kijk op http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Een beetje water bij de wijn doen qua luxe.
Marianne
Jammer.
Ik heb het aangepast in mijn schema.
De overnachting in Yosemite zou ik zeker aanpassen., er is zo helemaal geen tijd voor het park. Kijk op http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Een beetje water bij de wijn doen qua luxe.

Marianne
Wel sommige locaties hebben we via Hotwire... zijn meestal goeie deals en dit is er nu toevallig eentje van...helaas een non-refundable.
Ik ga wel kijken hoe we er in Yosemite nog een nacht bij kunnen kleven...dat lijkt me inderdaad een goed punt.
Of toch nog een extra stop via Brice.
Groeten,
Ik ga wel kijken hoe we er in Yosemite nog een nacht bij kunnen kleven...dat lijkt me inderdaad een goed punt.
Of toch nog een extra stop via Brice.
Groeten,
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt natuurlijk lastig om iets aan te passen als alles vastligt.
Wat ik zo jammer vind is dat je al zoveel tips en hulp hebt gehad, en dat je dan alles vastlegt zonder iets te doen met die tips of zonder eerst die hotels hier even voor te leggen.
Het klinkt nu wel negatief en het wordt ongetwijfeld een mooie reis, maar sommige keuzes zijn wat overhaast genomen denk ik.
Wat tips betreft; ik had al eerder naar ons 2013-verslag en andere verslagen verwezen. Kijk nu eerst eens op http://www.ontdek-amerika.nl en in diverse reisverslagen en kijk dan pas eens of je nog concrete vragen hebt. Het is lastig tips te geven als we niet weten wat je vragen precies zijn, en waar je van houdt en wat je al wel en niet gelezen hebt.
Ik neem aan dat Furnace Creek wel te annuleren is; je zou dan in plaats van die overnachting al verder kunnen rijden richting Yosemite. Iets vastleggen is niet nodig, kijk hoever je komt, bijvoorbeeld tot Bishop, of misschien wel Mammoth Lakes.
dat geeft je een extra nacht Yosemite zonder dat je alles op hoeft te schuiven.
Marianne
Wat ik zo jammer vind is dat je al zoveel tips en hulp hebt gehad, en dat je dan alles vastlegt zonder iets te doen met die tips of zonder eerst die hotels hier even voor te leggen.

Het klinkt nu wel negatief en het wordt ongetwijfeld een mooie reis, maar sommige keuzes zijn wat overhaast genomen denk ik.
Wat tips betreft; ik had al eerder naar ons 2013-verslag en andere verslagen verwezen. Kijk nu eerst eens op http://www.ontdek-amerika.nl en in diverse reisverslagen en kijk dan pas eens of je nog concrete vragen hebt. Het is lastig tips te geven als we niet weten wat je vragen precies zijn, en waar je van houdt en wat je al wel en niet gelezen hebt.
Ik neem aan dat Furnace Creek wel te annuleren is; je zou dan in plaats van die overnachting al verder kunnen rijden richting Yosemite. Iets vastleggen is niet nodig, kijk hoever je komt, bijvoorbeeld tot Bishop, of misschien wel Mammoth Lakes.
dat geeft je een extra nacht Yosemite zonder dat je alles op hoeft te schuiven.
Marianne
Marianne,
Nee helemaal niet negatief, we maken er zeker het beste van.
Zag trouwens net dat het hier nog niet stond, maar van Furnace Creek gaan we wel door naar Mammoth Lakes.
Dus dat doen we wel extra.
Groeten,
Nee helemaal niet negatief, we maken er zeker het beste van.
Zag trouwens net dat het hier nog niet stond, maar van Furnace Creek gaan we wel door naar Mammoth Lakes.
Dus dat doen we wel extra.
Groeten,
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, maar ik bedoel dat je tussen Las Vegas en Yosemite een nacht kunt winnen door niet in DV en ML te overnachten maar ergens halverwege.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2445 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne