Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis CenR: 3 weken door het Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis CenR: 3 weken door het Zuidwesten
Qua route zit je in ieder geval prima vind ik. Ga je veel plezier aan beleven. Overigens zijn veel hotels in Las Vegas duurder in het weekend, maar bij sommige valt het qua prijs dan nog allemaal wel mee. Het is wat je zelf zoekt natuurlijk.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
We hebben inmiddels alle vervoer en bijna alle overnachtingen geboekt, maar rondom LA komen we er niet helemaal uit. Misschien hebben jullie nog wat advies. Het gaat om deze dagen:
dag 11, 29 jul, Pismo Beach - LA
dag 12, 30 jul, LA
dag 13, 31 jul, LA
dag 14, 1 aug, LA - Kingman
De RV parks in Pismo Beach en Kingman zijn geboekt, maar die in LA nog niet. Dag 12 willen we graag een "hop-on hop-off tour" doen om de stad enigszins te verkennen. We willen in ieder geval The grove en/of de Farmers Market meepakken. Dag 13 willen we naar Disney. Omdat we op dag 14 behoorlijk wat kilometers moeten afleggen zouden we de avond van dag 13 het liefst al een stukje van de route meepakken en overnachten buiten LA. Nu hebben we de volgende vragen:
- Zouden jullie alles ondernemen vanaf 1 camping of eerder verschillende plekken boeken? Welke camping(s) zouden jullie kiezen?
- Welke route zouden jullie van LA naar Kingman nemen? Via de I40 (overnachten in Victorville of Barstow) of via de 62 (overnachten in Twentynine Palms)?
Groetjes,
Carla en Roger
dag 11, 29 jul, Pismo Beach - LA
dag 12, 30 jul, LA
dag 13, 31 jul, LA
dag 14, 1 aug, LA - Kingman
De RV parks in Pismo Beach en Kingman zijn geboekt, maar die in LA nog niet. Dag 12 willen we graag een "hop-on hop-off tour" doen om de stad enigszins te verkennen. We willen in ieder geval The grove en/of de Farmers Market meepakken. Dag 13 willen we naar Disney. Omdat we op dag 14 behoorlijk wat kilometers moeten afleggen zouden we de avond van dag 13 het liefst al een stukje van de route meepakken en overnachten buiten LA. Nu hebben we de volgende vragen:
- Zouden jullie alles ondernemen vanaf 1 camping of eerder verschillende plekken boeken? Welke camping(s) zouden jullie kiezen?
- Welke route zouden jullie van LA naar Kingman nemen? Via de I40 (overnachten in Victorville of Barstow) of via de 62 (overnachten in Twentynine Palms)?
Groetjes,
Carla en Roger
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet dat je je niet even kunt vermaken bij the grove/farmers market, maar ik kan dat toch niet evht hoogtepunten van LA noemen? Gebruik overdag iig de hollywood en de strandlijnen (santa monica en venice) van de hoponoff. Ik zou alleen als je tijd over hebt de farmers market bezoeken.
Ik zou LA dag 12 bij Anaheim overnachten en dag 11 ergens wat noordelijker. Ik ben niet heel erg bekend met campings, maar zorg dat je een beetje bij de hopbus zit zou ik dan zeggen.
Persoonlijk zou ik overigens naar 29palms rijden en de dag erna vanaf daar over route66 via Amboy-Topock-Oatman naar Kingman. Zo overdreven is die rit naar Kingman dan ook weer niet.
Ik zou LA dag 12 bij Anaheim overnachten en dag 11 ergens wat noordelijker. Ik ben niet heel erg bekend met campings, maar zorg dat je een beetje bij de hopbus zit zou ik dan zeggen.
Persoonlijk zou ik overigens naar 29palms rijden en de dag erna vanaf daar over route66 via Amboy-Topock-Oatman naar Kingman. Zo overdreven is die rit naar Kingman dan ook weer niet.
-
- Amerika-ontdekker
Wat the grove betreft, hier willigen we de wens van onze zoon in om een mooie mall te bezoeken, al is ie dan ook in de open lucht
. Een camping bij santa monica of venice zou mooi zijn...
De route over Twentynine Palms klinkt me idd aantrekkelijker in de oren dan over de I40, ik twijfel alleen over laatste stuk (topock, oatman), is dat goed te rijden met een camper?

De route over Twentynine Palms klinkt me idd aantrekkelijker in de oren dan over de I40, ik twijfel alleen over laatste stuk (topock, oatman), is dat goed te rijden met een camper?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik begrijp dat jullie route min of meer definitief is, maar wil toch even antwoorden op bovenstaande vraag. Wij reden nl. in onze vorige reis van Las Vegas naar Bishop via Death Valley en onze ervaring is, dat dit goed te doen is. Onderweg zijn we aantal keren gestopt in Death Valley. In Bishop heb je inderdaad Eric Schat Bakkerij waar we wat lekkere dingen hebben gekocht. Bovendien ben je de eerste morgen al vroeg wakker en kun je dus ook al vroeg vertrekken. Zo heb je een extra dag voor Yosemite en dat lijkt me voor de kids wel net zo aantrekkelijk. In ieder geval qua temperatuur. Maar het is uiteraard jullie keuze.CenR schreef:Is de afstand Bishop - Vegas te groot om in een keer af te leggen?
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je nu de hele reis een camper dan? Wel handig om te weten namelijk. Het stuk route66 is goed te doen met een camper, dat hebben al velen voor je gereden. De sitgreavespass na Oatman is wat smaller, maar ook gewoon te doen.
Heb je de camper bij cruise america gehuurd? Zo nee, dan mag je niet door death valley. Dan kun je beter naar Lee Vining rijden via de 95/266/264 en 6. De 168 naar Bishop schijnt geen fijne camperweg te zijn.
Heb je de camper bij cruise america gehuurd? Zo nee, dan mag je niet door death valley. Dan kun je beter naar Lee Vining rijden via de 95/266/264 en 6. De 168 naar Bishop schijnt geen fijne camperweg te zijn.
De Grove/Farmers Market was wel ok, maar ook als Mall nou niet een van de leukste in die regio. Het was vooral interessant vanwege die Farmers Market. Maar goed, als jullie dat heel leuk lijkt gewoon doen, het heeft ook wel wat!
Je zou ook kunnen opteren om jullie zoon los te laten in de grote outlet mall van Camarillo, die je passeert onderweg van Pismo Beach naar Los Angeles. Die is echt enorm groot en je kunt er veel merkkleding vinden voor kleine prijzen.
Ik rij over twee weken ook van Bishop naar Las Vegas. Ik ben echter wel al in die regio geweest, maar het is prima haalbaar. Je zult je stops in Death Valley dan moeten kiezen. Overigens (al ben ik geen kenner van campers) was ik in de veronderstelling dat je in de zomer niet met een camper door Death Valley mag?
Je zou ook kunnen opteren om jullie zoon los te laten in de grote outlet mall van Camarillo, die je passeert onderweg van Pismo Beach naar Los Angeles. Die is echt enorm groot en je kunt er veel merkkleding vinden voor kleine prijzen.
Ik rij over twee weken ook van Bishop naar Las Vegas. Ik ben echter wel al in die regio geweest, maar het is prima haalbaar. Je zult je stops in Death Valley dan moeten kiezen. Overigens (al ben ik geen kenner van campers) was ik in de veronderstelling dat je in de zomer niet met een camper door Death Valley mag?
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-ontdekker
Het eerste deel van de reis doen we met een auto, in SF ruilen we de auto in voor een camper. In Death Valley hebben we een overnachting in Furnace Creek geboekt. De tip voor de Camarillo mall is fijn, bedankt daarvoor. Het maakt niet wezenlijk uit waar de mall ligt. Onze zoon van 17 wil vooral de 'American way of life' beleven en voor hem hoort daar een mall bij.
Iemand nog camping tips bij santa monica of venice?
Groetjes,
Carla en Roger
Iemand nog camping tips bij santa monica of venice?
Groetjes,
Carla en Roger
Ik kampeer zelf nooit, maar we zijn wel eens langs Malibu Beach RV Park gereden. Dat ligt schitterend aan de zee (met een beetje mazzel dolfijnen of walvissen spotten) en op ongeveer een half uur van Santa Monica.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1599 Weergaves
-