Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis SusanenJermaine: kustroute SF-LA of Moab/Arches?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis SusanenJermaine: kustroute SF-LA of Moab/Arches?
Ik denk het niet, want bv Mammoth Lakes - Death Valley is al zeker tussen de 150 (panamint springs ) en 205 (furnace creek) mijl. En Springdale - Bryce Canyon is al meer dan 80 mijl. Moab - Monument Valley is 146mijl.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
SusanenJermaine
- Amerika-ontdekker
Stom stom van mij!
Heb de afstanden in miles verkeerd in de converter gegooid.. gedeeld door 1,6 ipv vermenigvuldigen..
Hoop dat ik niet meer van die miscalculaties ga maken
..iets met dollars en euro's haha! Ben nu alert!
En ik weet dat de uiteindelijke afstanden veel langer zullen zijn, zeker wanneer we in de parken gaan rondrijden. Het gaat even om de afstanden die we in ieder geval minimaal af moeten leggen om naar de volgende plaats te komen.
Dit zou het moeten zijn:
1: AMS – SFO (einde ochtend) – SF
2: SF
3: SF – Yosemite (320 km, 3,5 uur)
4: Yosemite
5: Yosemite – Mammoth Lakes (via Tioga Pass)
6: Mammoth Lakes – Death Valley (320 km, 3,5 uur)
7: Death Valley – Las Vegas (240 km, 2,5 uur)
8: Las Vegas
9: Las Vegas – Springdale (Zion) (256 km, 2,5 uur)
10: Springdale (Zion) – Bryce Canyon (144 km, 2 uur)
11: Bryce Canyon – Capitol Reef (192 km, 2,5 uur)
12: Capitol Reef – Moab (240 km, 2,5 uur)
13: Moab
14: Moab
15: Moab – Monument Valley (230 km, 2,5 uur)
16: Monument Valley – Page (192 km, 2 uur)
17: Page (Lake Powell)
18: Page - Grand Canyon (216 km, 2,5 uur)
19: Grand Canyon – Kingman (288 km, 2,5 uur)
20: Kingman – Palm Springs (416 km, 4,5 uur)
21: Palm Springs – LA (192 km, 2 uur)
22: LA (Universal Studios)
23: LA – LAX (einde middag) – AMS
Heb de afstanden in miles verkeerd in de converter gegooid.. gedeeld door 1,6 ipv vermenigvuldigen..
Hoop dat ik niet meer van die miscalculaties ga maken
En ik weet dat de uiteindelijke afstanden veel langer zullen zijn, zeker wanneer we in de parken gaan rondrijden. Het gaat even om de afstanden die we in ieder geval minimaal af moeten leggen om naar de volgende plaats te komen.
Dit zou het moeten zijn:
1: AMS – SFO (einde ochtend) – SF
3: SF – Yosemite (320 km, 3,5 uur)
6: Mammoth Lakes – Death Valley (320 km, 3,5 uur)
7: Death Valley – Las Vegas (240 km, 2,5 uur)
9: Las Vegas – Springdale (Zion) (256 km, 2,5 uur)
10: Springdale (Zion) – Bryce Canyon (144 km, 2 uur)
11: Bryce Canyon – Capitol Reef (192 km, 2,5 uur)
12: Capitol Reef – Moab (240 km, 2,5 uur)
13: Moab
14: Moab
15: Moab – Monument Valley (230 km, 2,5 uur)
16: Monument Valley – Page (192 km, 2 uur)
17: Page (Lake Powell)
18: Page - Grand Canyon (216 km, 2,5 uur)
19: Grand Canyon – Kingman (288 km, 2,5 uur)
20: Kingman – Palm Springs (416 km, 4,5 uur)
21: Palm Springs – LA (192 km, 2 uur)
22: LA (Universal Studios)
23: LA – LAX (einde middag) – AMS
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie trip hoor. Wel echt heel vroeg naar Zion vertrekken, want daar zou je misschien wel eens tijd tekort kunnen komen net als in LA, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben. Je zou de dag Kingman - Palm Springs ook kunnen doortrekken naar Los Angeles.
Het is een volle reis maar inderdaad wel doenbaar. Voor zowel parken als steden zul je je moeten beperken tot de highlights, maar das niet erg. Jullie gaan een mooie trip maken! 
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Roosuithoorn
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Ik ben van plan volgend jaar van Denver naar Los Angeles of San Francisco te reizen. Als je bij http://www.drive-usa.de/ boekt hoef je geen drop-off kosten te betalen tussen Colorado en California. Dit is een bekend bedrijf waar vele forumleden al eens een auto gehuurd hebben.Geraldine5 schreef: In eerste instantie route voor ogen van Denver naar LA . echter scheelt enorm in autohuur en daarom is LA - LA beter.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
-
SusanenJermaine
- Amerika-ontdekker
Bij nader inzien hebben we onze reis toch aangepast. Omdat we geen hele grote natuurliefhebbers zijn, vinden we het 'nationaal park' gehalte toch wel erg groot in mijn eerdere plannen (veel 'rotsformaties' achter elkaar). Een combinatie tussen steden, groene natuur, meren, rotsformaties en de zee, heeft toch meer onze voorkeur vanwege de afwisseling. Vandaar dat we nu toch kiezen voor de kustroute en niet voor Moab/Arches. Daarnaast hebben we een extra dag in Las Vegas toegevoegd. We willen hier graag even relaxen en naar een aantal shows.
In mijn enthousiasme heb ik een heel goede deal kunnen sluiten voor een hotel in SF via hotwire (niet annuleerbaar). De consequenties is dat we de eerste twee nachten in SF 'moeten' doorbrengen, in plaats van aan het einde van onze reis. Een aantal overnachtingsplaatsen in parken heb ik ook al geboekt, maar deze blijven in onderstaand overzicht hetzelfde.
We moeten de vliegtickets nog boeken, maar wachten even op een goede prijs (we vertrekken op 7 september).
Onze plannen zijn als volgt:
1: AMS – SFO – SF
3: SF – Yosemite
6: Mammoth Lakes – Death Valley
7: Death Valley – Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas – Springdale (Zion)
11: Springdale (Zion) – Bryce Canyon
12: Bryce Canyon – Page
13: Page (Lake Powell)
14: Page – Monument Valley
15: Monument Valley - Grand Canyon
16: Grand Canyon – Needles
17: Needles – LA (via Palm Desert)
18: LA
19: LA (Universal Studios)
20: LA – Pismo Beach
21: Pismo Beach – Monterey
22: Monterey – SF
23: SF - AMS
Mochten jullie nog op- en aanmerkingen hebben dan hoor ik dit graag
.
In mijn enthousiasme heb ik een heel goede deal kunnen sluiten voor een hotel in SF via hotwire (niet annuleerbaar). De consequenties is dat we de eerste twee nachten in SF 'moeten' doorbrengen, in plaats van aan het einde van onze reis. Een aantal overnachtingsplaatsen in parken heb ik ook al geboekt, maar deze blijven in onderstaand overzicht hetzelfde.
We moeten de vliegtickets nog boeken, maar wachten even op een goede prijs (we vertrekken op 7 september).
Onze plannen zijn als volgt:
1: AMS – SFO – SF
3: SF – Yosemite
6: Mammoth Lakes – Death Valley
7: Death Valley – Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas – Springdale (Zion)
11: Springdale (Zion) – Bryce Canyon
12: Bryce Canyon – Page
13: Page (Lake Powell)
14: Page – Monument Valley
15: Monument Valley - Grand Canyon
16: Grand Canyon – Needles
17: Needles – LA (via Palm Desert)
18: LA
19: LA (Universal Studios)
20: LA – Pismo Beach
21: Pismo Beach – Monterey
22: Monterey – SF
23: SF - AMS
Mochten jullie nog op- en aanmerkingen hebben dan hoor ik dit graag
-
SusanenJermaine
- Amerika-ontdekker
Ik heb via de expedia de volgende aanbieding gevonden voor een retour AMS-SFO, rechtstreekse vlucht:
7-9 heen, 29-9 terug, goedkoopste hotel dat er bij staat: 785,53 voor een retour p.p.
(Ik heb via hotwire reeds een ander hotel geboekt, dus van dit goedkope hotel maak ik dan geen gebruik)
Dezelfde vlucht via KLM, kom ik op: 992,42 p.p.
Zit hier een addertje onder het gras?
Anders zou dit een super aanbieding zijn want ben de prijzen al weken in de gaten aan het houden en het is nog niet onder de 900 geweest.
7-9 heen, 29-9 terug, goedkoopste hotel dat er bij staat: 785,53 voor een retour p.p.
(Ik heb via hotwire reeds een ander hotel geboekt, dus van dit goedkope hotel maak ik dan geen gebruik)
Dezelfde vlucht via KLM, kom ik op: 992,42 p.p.
Zit hier een addertje onder het gras?
Anders zou dit een super aanbieding zijn want ben de prijzen al weken in de gaten aan het houden en het is nog niet onder de 900 geweest.
Je route ziet er mooi uit zo. Zeker als je de nadruk op steden wilt leggen dan kan het zo prima.
Mbt je tickets: wil je per se een rechtstreekse vlucht? Ik ben de jaren hiervoor steeds in september geweest en ik vloog een stuk goedkoper dan de bedragen die je noemt (zo rond de €600). Wel met een tussenstop (geen lange). Maar: als dit een bedrag is waarvan jullie denken dat het prima is zou ik gewoon boeken, zeker als je nog geen goedkopere tickets hebt gezien de laatste tijd. Ik heb niet het idee dat er een addertje onder het gras zit, Expedia is betrouwbaar
.
Mbt je tickets: wil je per se een rechtstreekse vlucht? Ik ben de jaren hiervoor steeds in september geweest en ik vloog een stuk goedkoper dan de bedragen die je noemt (zo rond de €600). Wel met een tussenstop (geen lange). Maar: als dit een bedrag is waarvan jullie denken dat het prima is zou ik gewoon boeken, zeker als je nog geen goedkopere tickets hebt gezien de laatste tijd. Ik heb niet het idee dat er een addertje onder het gras zit, Expedia is betrouwbaar
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
SusanenJermaine
- Amerika-ontdekker
Route Zion-Bryce-Kanab-Page
Ik heb een vraag over een deel van de 23-daagse rondreis die mijn vriend en ik in september gaan maken. Via een vriend hebben wij de tip gekregen om de 'White Pocket/South Coyote Buttes Combo Tour' via Dreamlandtours te doen. Het lijkt me geweldig als dit in te passen is in onze reis (wel duur, maar blijkbaar echt de moeite waard).
De relevante uitsnede van onze reis ziet er nu als volgt uit:
....
Las Vegas - Springdale
Springdale - Bryce canyon
Bryce canyon - Page
Page - Page (Varen op Lake Powell)
Page - Monument Valley
....
Hoe zou ik deze dagtour (10 uur!) het beste inpassen?
Een overnachting in Kanab zou onze voorkeur hebben omdat de opstapplaats voor de tour óf in Kanab is óf op een pick up point tussen Kanab en Page (handiger bij terugkomst).
We zouden Springdale over kunnen slaan als overnachtingsplaats en deze kunnen inzetten voor een nacht in Kanab.
Het zou dan worden Las Vegas - Bryce canyon - Kanab - Page.
Een andere optie is Las Vegas - Springdale - (via Bryce) - Kanab - Page. Hierbij overnachten we niet in Bryce, maar bezoeken deze slechts een middag.
De extra dag in Page zou ik liever niet willen opofferen omdat we echt graag een dag willen varen op Lake Powell.
Hebben jullie tips voor mij?
De relevante uitsnede van onze reis ziet er nu als volgt uit:
....
Las Vegas - Springdale
Springdale - Bryce canyon
Bryce canyon - Page
Page - Page (Varen op Lake Powell)
Page - Monument Valley
....
Hoe zou ik deze dagtour (10 uur!) het beste inpassen?
Een overnachting in Kanab zou onze voorkeur hebben omdat de opstapplaats voor de tour óf in Kanab is óf op een pick up point tussen Kanab en Page (handiger bij terugkomst).
We zouden Springdale over kunnen slaan als overnachtingsplaats en deze kunnen inzetten voor een nacht in Kanab.
Het zou dan worden Las Vegas - Bryce canyon - Kanab - Page.
Een andere optie is Las Vegas - Springdale - (via Bryce) - Kanab - Page. Hierbij overnachten we niet in Bryce, maar bezoeken deze slechts een middag.
De extra dag in Page zou ik liever niet willen opofferen omdat we echt graag een dag willen varen op Lake Powell.
Hebben jullie tips voor mij?
Laatst gewijzigd door markro op 17 jan 2015, 03:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topics betreffende dezelfde reis samengevoegd.
Reden: Topics betreffende dezelfde reis samengevoegd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Route Zion-Bryce-Kanab-Page
Sja. Ik zou dan als Page eruit halen geen mogelijkheid is Monument Valley schrappen en die een volgende reis meepakken met Moab
Je hebt in de route hoe je die nu beschrijft sowieso al erg weinig tijd voor ZIon. Ik zou dat park echt niet overslaan. Maar een middag Bryce is ook te kort. Dus qua keuze is het toch al lastig. Ik denk dat je hier gewoon zelf een keuze in moet maken. Of nog een keer terugkomen voor de andere pareltjes van het zuidwesten en dan die dreamland tour doen
Je hebt in de route hoe je die nu beschrijft sowieso al erg weinig tijd voor ZIon. Ik zou dat park echt niet overslaan. Maar een middag Bryce is ook te kort. Dus qua keuze is het toch al lastig. Ik denk dat je hier gewoon zelf een keuze in moet maken. Of nog een keer terugkomen voor de andere pareltjes van het zuidwesten en dan die dreamland tour doen
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Mijn eerste idee was ook de volle dag Page eruit, maar dat is dus niet wat je wilt.
Momument Valley ligt redelijk uit de route, dus die zou je ook makkelijk kunnen schrappen.
Of natuurlijk een dag Las Vegas opofferen....
Ik zou zelf niet zo snel Zion eruit halen. Je komt er zowieso langs op weg naar Bryce en je kan daar echt leuke hikes doen (The Narrows is toch wel mijn alltime favoriet in de categorie leuk en mooi).
Momument Valley ligt redelijk uit de route, dus die zou je ook makkelijk kunnen schrappen.
Of natuurlijk een dag Las Vegas opofferen....
Ik zou zelf niet zo snel Zion eruit halen. Je komt er zowieso langs op weg naar Bryce en je kan daar echt leuke hikes doen (The Narrows is toch wel mijn alltime favoriet in de categorie leuk en mooi).
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Route 2 hebben wij in 2011 gereden. Zie onze blog voor de verhalen. Moab, Arches, Bryce en Zion waren voor ons toch wel de toppers.
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Vito
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ga weer vloeken in de kerk, maar ik zou juist wel Springdale/Zion eruit halen 
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gezien het feit dat ze geen natuurliefhebbers zijn en er toch al geen tijd voor hadden is dat misschien ook niet zo gek.
(Maar waarom dan wel die tour?)
Marianne
Marianne
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Mijn idee was juist dat bijv. the Narrows ook leuk is als je niet zo van natuur houdt... Het is voor beginners (waar ik mezelf al wandelend ook onder schaar
) wel een leuke avontuurlijke wandeling en je kan het zo lang maken als je zelf wilt.
Groetjes Inge
-
SusanenJermaine
- Amerika-ontdekker
Ik ben aan het twijfelen wat te doen. Ik ben zelf wel een natuurliefhebber maar mijn vriend niet zo. Hij vind het wel leuk om te wandelen in de natuur, maar niet een hele vakantie lang. Vandaar de afwisseling in de reis.
Ik dacht dat een dagtour naar een heel bijzondere plek met gids juist leuk is omdat je dan echt de hele dag de natuur in gaat. Maar ik weet niet of dit afweegt tegen andere wandelingen die we zelf op de andere plekken kunnen maken. Het is ook best prijzig. Dus ben er nog niet uit! Misschien dat ik de reis toch hou zoals die was. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken.
Ik dacht dat een dagtour naar een heel bijzondere plek met gids juist leuk is omdat je dan echt de hele dag de natuur in gaat. Maar ik weet niet of dit afweegt tegen andere wandelingen die we zelf op de andere plekken kunnen maken. Het is ook best prijzig. Dus ben er nog niet uit! Misschien dat ik de reis toch hou zoals die was. Gelukkig heb ik nog even om er over na te denken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1289 Weergaves
-
Laatste bericht door Ska_Amerika
-
- 10 Reacties