Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Teebee: LA - NP - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Teebee: LA - NP - LA

Bericht door PSVwally »

Ja, ok maar omdat ze oude bekenden willen opzoeken bij Visalia leek sequoia me in dit geval wat gunstiger liggen.
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

Is dit te zot voor Dag 9 ? http://goo.gl/maps/ji8Ex

Dag 10 wordt mogelijk eerst een rondje monument valley, en dan naar Page racen, maar ben ik dan niet te laat voor de goede uren in de lower antelope canyon ? Horseshoe zou ik met zonsondergang kunnen doen eventueel.
AfbeeldingAfbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Of dat te zot is hangt van je eigen reistempo af eigenlijk.

Ik heb op de dag dat ik van Bryce naar Moab reed over de Ut12 ook nog een korte stop gemaakt in Capitol Reef NP. Doe je dat niet en stop je alleen bij een viewpoint onderweg net na Escalante en bij bv het stuk waar je aan beide kanten van de weg een 100m afgrond hebt zitten dan kun je tegen 15u wel bij Moab aankomen en daar nog wat doen. Ik kwam iets later en ben ook eerst gaan inchecken bij het hotel, maar heb die dag toch nog redelijk wat in Arches kunnen bekijken.
Dag 9 kan je zo een halve dag kwijt zijn aan Canyonlands en Dead Horse SP. Er zijn er ook die het na enkele uren al wel gezien hebben.
Ik zou Naturel Bridges NM af laten hangen van het tijdstip waarop je daar ongeveer bent. Ik zou zeker wel de weg over de Moki Dugway rijden (261) en misschien dan ook nog een korte stop bij Goosenecks SP doen. Ik zie nu dat je daar 2 dollar entree zou moeten betalen, maar ik zou niet weten waar dat dat dan zou moeten. Ik heb daar in 2012 iig geen toegangsgebouwtje gezien. Zorg dat je iig met zonsondergang bij MV bent, die gloed op de rotsen is erg mooi.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Waar/Wat kan ik doen/zien tussen Bryce en Moab via UT12? http://goo.gl/maps/eIDkF

Ik zou rond 8am vertrekken in Bryce (Na zonsopgang in Bryce)
Devil's Garden staat al op de planning.
AfbeeldingAfbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met Capitol Reef en bijvoorbeeld Goblin Valley heb je al een volle dag.
Zie voor beide ons 2013-verslag.
Waarom Devil's Garden? Ik denk dat dat relatief veel tijd kost. Maar ik kan het niet vergelijken met Goblin Valley.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Devils Garden is al in Arches, wil je dat deze dag nog doen?

Op de UT12 heb je een aantal viewpoints. Je moet op deze route gewoon net als op de kustweg een aantal keer stoppen. Verder heb je een km of 20 voorbij Escalante een kiva koffeehouse (opletten want je rijdt er zo voorbij, ligt op een heuveltje langs de weg). Voor de burr trail road voor Boulder heb je simpelweg geen tijd. Tussen Bryce en Moab liggen ook nog Capitol Reef NP en Goblin Valley SP maar daar ga je als je Devils Garden nog moet doen die dag geen tijd voor hebben.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

PSVwally schreef:Devils Garden is al in Arches, wil je dat deze dag nog doen?
Er is nog een andere Devil's Garden.
Vijf mijl ten oosten van Escalante, aan de State Route 12 in Utah, begint als zijweg de onverharde Hole-in-the-Rock-Road. Na circa 12 mijl vind je een P-plaats en daar kan je een wandeling maken door de Devil's Garden, en erg fotogeniek plekje,
zie: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... arden.html

Paar van mijn foto's: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 27#p757627

Een bezoek hieraan, inclusief de rit heen en weer over de Hole-in-the-Rock-Road, vraagt toch minimaal wel 2 uur.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik wist wel dat er een 2e Devils Garden was, ik had alleen niet het idee dat dat deze was. Dat wist ik niet, dank voor het melden.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik snap nu waarom met coordinatiepunten gewerkt moet worden. Deze reis moet met militaire precisie afgewerkt worden, want er mag geen seconde verloren gaan. Dit is 1 van de gekste routes die ik hier voorbij heb zien komen. Veeeel teveel kilometers in korte tijd, je gaat naar een aantal parken waar je door de afstanden nauwelijks tijd voor overhoudt, ook Las Vegas en LA heb je nauwelijks tot geen tijd voor, op het totaal zitten er veel te veel lange rijdagen tussen.

En je vergeet iets cruciaals: er gaat vaak heel veel tijd zitten in het halen van een boodschapje, tanken, opzoek naar een lunchplek, tanken, even een drankje halen of kop koffie, tanken, dineren, langs een apotheek/winkel moeten rijden omdat je de pijnstillers of pleisters bent vergeten, tanken.... Kortom, je gaat onderweg meer tijd kwijt zijn.

Maar goed, misschien heb je de plaspauzes, koffietentjes, boodschappen en lunchmomentjes al ingepland en de coordinatiepunten in de route ingevoegd?

Ik denk dat de eerste route die Marianne plaatste een heel mooi alternatief is voor de jouwe. Maar vrees dat dat advies niet binnen zal komen.
Teebee
Amerikafan

Bericht door Teebee »

Oh snap Rivercola, een klein stukje van mijn neus eraf :shock: :lol:

LA (3x geweest) en Las Vegas (2x) reeds bezocht, dus die worden bewust overgeslagen, enkel als tussenstop terug naar LAX.

Ik begrijp dat er veel tijd gaat zitten in het winkelen enz. (uit ondervinding), en daarom beginnen mijn dagen meestal om 5-6am en stoppen pas 14 uur later. Daarom ben ik nu alles aan het bekijken om later knopen door te hakken. (Hoever rijden per dag, hoelang rijden, waarlangs rijden, waar stoppen, enz.) Maar ik krijg de indruk dat ik de zaken veel te optimistisch zie kwa planning, dus alle input die ik hier kan absorberen is welkom. Ik kom telkens moe terug thuis van vakantie :lol:
AfbeeldingAfbeelding
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahaha, nou ja....juist omdat jullie al vaker geweest zijn zou je verwachten dat jullie wel weten hoe het in de praktijk is (en dat alles uiteindelijk altijd langer duurt dan slechts de aangegeven reistijd op google). Aan de andere kant kennen jullie je eigen reisstijl zelf het beste.

Wat ik jammer vind, en ook een beetje onbegrijpelijk, is dat je zoveel uren in een auto gaat zitten, om dan hooguit enkele uren in Yosemite NP te kunnen zijn. En dan de dag erop weer een mega lange rit waar misschien nog net tijd is om een viewpoint in Death Valley mee te pakken. Je rijdt een erg lange route naar Moab, waar je dan weliswaar een volle dag hebt, maar gelijk de dag erop weer een lange rit, enzovoorts. Eigenlijk heb je enkel in Zion en Bryce lekker de tijd. Voor de rest is het een hoop gehaast.

Dan vraag ik me gewoon af: wat is het doel van je reis? Aan zoveel mogelijk met een hoog tempo voorbij rijden en een enkele keer iets langer de tijd hebben om een beetje te genieten van al dat moois?
Ik zou ervoor kiezen gewoon echt een wat kleinere route te doen, maar wel lekker de tijd te nemen. Ik weet natuurlijk niet wat jullie in het verleden al gedaan en gezien hebben. Maar neem de tijd voor Sequoia NP en/of Kings Canyon, en skip Yosemite. Huur lekker een blokhut daar voor 2 nachten en geniet van een paar mooie wandelingen en een relaxte avond op je veranda ofzo. Rij lekker door naar Death Valley en neem de volle dag voor dat park. Dan door naar Zion. Neem de tijd voor een lange en een korte wandeling ofzo. En laat al die kilometers zitten!

Als je dit zo doet hou je misschien nog tijd over om een paar plaatsen aan te doen die normaal gesproken niet in de standaard routes zitten. Zoals Sedona en Prescott. Allebei zo leuk! En redelijk gunstig gelegen om terug naar LA te rijden. Je hebt op zich erg veel mogelijkheden, zonder zoveel in de auto te zitten.

En wellicht hou je dan nog tijd over voor een spontane stop hier en daar :wink:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

@Teebee: Jullie reis komt nu aardig dichtbij! Hebben jullie al besloten welke route jullie gaan rijden en nog wat aan de tips in dit topic gehad?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer