Kleinschaliger, waar moet ik dan aan denken? Dat je in een halve dag de highlights gezien hebt? Ik zal je blog eens raadplegen.kalaman schreef:heel wat kleinschaliger, maar net daarom ook veel rustiger.
Vergeet zeker niet de Kolob Terrace Road te rijden (vanaf Virgin), die is gewoon schitterend.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Mrvanilla: Los Angeles - Phoenix
Re: Reis Mrvanilla: Phoenix - Las Vegas
Wij willen weer naar Bryce om het een tweede kans te geven
. Vorige keer hadden we te weinig tijd om er te wandelen (vanwege het weer), dus wellicht dat het nu een andere ervaring is.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Re: Reis Mrvanilla: Rondje Las Vegas
Het weekend weer wat zitten puzzelen en toch besloten een stukje van zuid/oost Arizona en New Mexico mee te pakken. Het is er zoals door menig gezegd het ideale seizoen voor en na wat enthousiaste verhalen toch wel benieuwd. Natuurlijk is onderstaand nog een zeer ruwe schets en kan er nog van alles veranderen.
Mocht het weer/omstandigheden in Colorado (met name rond RMNP) te slecht zijn dan wijken we uit naar de omgeving Page.
1 AMS - Phoenix
2 Phoenix - Tucson (via Apache Trail, Saguaro NP (west))
3 Tucson - Silver City (via Chiricahua NP)
4 Silver City - Alamogordo (via White Sands NM)
5 Alamogordo - Santa Fe (via ABQ en Kasha Katuwe Tent Rocks)
6 Santa Fe - Alamosa (via Taos en Great Sand Dunes NP)
7 Alamosa - Colorado Springs (via Garden of Gods, Pikes Peak)
8 Colorado Springs - Estes Park (via Seven Falls, RMNP)
9 RMNP
10 Estes Park - Grand Junction (ochtend nog voor RMNP)
11 Grand Junction - Monticello (via Colorado NM)
12 Monticello (The Needles)
13 Monticello - Montrose (via Black Canyon)
14 Montrose - Cortez (via Million Dollar Highway en Mesa Verde)
15 Cortez - Chinle (via Bisti Badlands)
16 Chinle - Page (via Canyon de Chelly, Coalmine Canyon)
17 Page (met geluk The Wave, anders Rainbow Bridge, Upper Antelope Canyon)
18 Page - Springdale (laat in de middag richting Springdale)
20 Springdale - St. George (Zion NP)
19 St. George - Las Vegas (via Kolob Canyon, Snow Canyon)
21 Las Vegas
22 Las Vegas - AMS
Nog aanvullingen, suggesties?
Mocht het weer/omstandigheden in Colorado (met name rond RMNP) te slecht zijn dan wijken we uit naar de omgeving Page.
1 AMS - Phoenix
2 Phoenix - Tucson (via Apache Trail, Saguaro NP (west))
3 Tucson - Silver City (via Chiricahua NP)
4 Silver City - Alamogordo (via White Sands NM)
5 Alamogordo - Santa Fe (via ABQ en Kasha Katuwe Tent Rocks)
6 Santa Fe - Alamosa (via Taos en Great Sand Dunes NP)
7 Alamosa - Colorado Springs (via Garden of Gods, Pikes Peak)
8 Colorado Springs - Estes Park (via Seven Falls, RMNP)
9 RMNP
10 Estes Park - Grand Junction (ochtend nog voor RMNP)
11 Grand Junction - Monticello (via Colorado NM)
12 Monticello (The Needles)
13 Monticello - Montrose (via Black Canyon)
14 Montrose - Cortez (via Million Dollar Highway en Mesa Verde)
15 Cortez - Chinle (via Bisti Badlands)
16 Chinle - Page (via Canyon de Chelly, Coalmine Canyon)
17 Page (met geluk The Wave, anders Rainbow Bridge, Upper Antelope Canyon)
18 Page - Springdale (laat in de middag richting Springdale)
20 Springdale - St. George (Zion NP)
19 St. George - Las Vegas (via Kolob Canyon, Snow Canyon)
21 Las Vegas
22 Las Vegas - AMS
Nog aanvullingen, suggesties?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Het stuk Alamogordo - Santa Fe is een hele trek. De highlights van ABQ zijn wel op een halve dag te doen (toevallig geen fan van Breaking Bad?), maar de volgende dag rijd je van Santa Fe al naar Alamosa, dus dan zou je eigenlijk ook Santa Fe die eerste dag willen doen.
Van ABQ tot Santa Fe is maar een 2u rijden, maar ik zou daar toch echt voor de Turquoise Trail kiezen, Hwy 14, in plaats van de Interstate. Een mooie weg, plus je rijdt langs leuke stadjes als Madrid. En van Santa Fe naar Taos heb je de Highroad die je kunt rijden, met kleine pueblo's en zo.
Misschien is het handiger om die dagen zo te doen:
Alamogordo - ABQ (en Kasha Katuwe)
ABQ - Taos (en Santa Fe)
Taos - Colorado Springs (met Taos Pueblo en Great Sand Dunes onderweg, en Garden of the Gods de volgende ochtend)
En als je toch in Tucson bent, is het misschien wel fijn om Tombstone ineens mee te nemen ? Dan wordt het vast weer puzzelen, maar ik vond dat in ieder geval fijn.
Edit: En oh ja. Je bent niet bang van unpaved roads ? Want Saguaro NP is eigenlijk alleen maar unpaved, behalve het allerbegin. Je kunt tot aan het Visitor Center, en niet verder. En Kolob Canyon ook, geloof ik ?
Van ABQ tot Santa Fe is maar een 2u rijden, maar ik zou daar toch echt voor de Turquoise Trail kiezen, Hwy 14, in plaats van de Interstate. Een mooie weg, plus je rijdt langs leuke stadjes als Madrid. En van Santa Fe naar Taos heb je de Highroad die je kunt rijden, met kleine pueblo's en zo.
Misschien is het handiger om die dagen zo te doen:
Alamogordo - ABQ (en Kasha Katuwe)
ABQ - Taos (en Santa Fe)
Taos - Colorado Springs (met Taos Pueblo en Great Sand Dunes onderweg, en Garden of the Gods de volgende ochtend)
En als je toch in Tucson bent, is het misschien wel fijn om Tombstone ineens mee te nemen ? Dan wordt het vast weer puzzelen, maar ik vond dat in ieder geval fijn.
Edit: En oh ja. Je bent niet bang van unpaved roads ? Want Saguaro NP is eigenlijk alleen maar unpaved, behalve het allerbegin. Je kunt tot aan het Visitor Center, en niet verder. En Kolob Canyon ook, geloof ik ?
Hoi M Kactus, heel erg bedankt voor je feedback. Ik ga het vanavond allemaal eens rustig bekijken!
Ja, deze serie heb ik wel met genoegen gevolgd, maar ik ga niet in een RV/methlab rondrijden hoorM Kactus schreef: toevallig geen fan van Breaking Bad?
Nee, daar heb ik niet zo'n erge schrik voor, als ze nog in enige goede staat zijn. Gekker dan Valley of Gods moet het bv. niet worden, dat vond ik nog net gaan met onze midsize SUV.M Kactus schreef: En oh ja. Je bent niet bang van unpaved roads ?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik weet niet of je daarin geïnteresseerd bent, maar heel wat bekende plekken van de serie zijn in het echt te bezoeken/zien. Adressen voor een tour op jezelf zijn redelijk makkelijk op het internet te vinden, maar je kunt bijvoorbeeld via de ABQ Trolley Co een Breaking Bad Tour boeken (ook een ABQ highlights tour). Dat is echt een aanrader, we hebben ons erg vermaakt! Maar ja, hoe meer je er te doen hebt, hoe meer tijd je ervoor nodig hebt, natuurlijkMrvanilla schreef: Ja, deze serie heb ik wel met genoegen gevolgd, maar ik ga niet in een RV/methlab rondrijden hoor
M Kactus schreef: En oh ja. Je bent niet bang van unpaved roads ?
Chinle is trouwens een erg kleine plaats. Ik weet niet of je altijd op goed geluk ter plekke hotels zoekt, of alles op voorhand boekt ? In en rond Chinle zou ik toch overwegen om op voorhand te boeken, zelfs buiten het seizoen. Er zijn gewoon amper motels.
In september gaan wij naar het noordwesten maar we krijgen lastminute toch de mogelijkheid om ook in mei/juni nog te gaan! Allemaal best last-minute dus ik ben druk bezig een mooie route in elkaar te zetten.
Ik heb zojuist de tickets geboekt en gekozen voor aankomst in LA en vertrek Phoenix. Niet echt ideaal voor de rest van de route maar deze deal (€525) kon ik niet laten liggen en andere tickets waren erg prijzig zo last minute.
Ik heb nu onderstaand schema bedacht waarbij ik twijfel over de begin dagen: ik zou graag Sequoia NP/Kings Canyon bezoeken. Het ligt wat lastig maar op zich kan het zo wel. Of kan ik die dagen elders beter gebruiken? Hoe zijn de weersomstandigheden zo eind mei?
Overigens zagen wij Death Valley, Zion NP en Bryce NP al eerder, vandaar de beknopte(re) tijd daar. Ik hoor graag jullie input!
23-05: Middag aankomst LAX, doorrijden tot aan Bakersfield
24-05: Bakersfield - Kings Canyon
25-05: Kings Canyon – Sequioia NP
26-05: Sequioia NP– Lone Pine (ochtend Sequioia NP, avond Alabama Hills)
27-05: Lone Pine – Las Vegas (via Death Valley en Red Rock)
28-05: Las Vegas – Zion (ochtend Vegas, middag richting Zion, Canyon Overlook Trail)
29-05: Zion – Cedar City (Ochtend Emerald Pools, middag Kolob Canyon)
30-05: Cedar City - Torrey (Ochtend Peekaboo Trail, UT 12)
31-05: Torrey – Green River (Capitol Reef NP, Goblin SP)
01-06: Green River – Rifle (Monument Canyon Trail in Colorado NM, Rifle SP)
02-06: Rifle – RMNP (Trail Ridge Road, wandeling Bear Lake)
03-06: RMNP (Fern Lake, Eland spotten bij Kawuneeche Valley)
04-06: RMNP – Colorado Springs
05-06: Colorado Springs – Alamosa (Garden of the Gods, Pikes Peak)
06-06: Alamosa – Santa Fe (Great Sand Dunes NP, Taos)
07-06: Santa Fe (Old Town)
08-06: Santa Fe – Albuquerque (Turquoise Trail, Cerillos, Madrid, Kasha Ketuwe)
09-06: Albuquerque – Alamogordo (Sandia Peak Tramway, White Sands NM)
10-06: Alamogordo – Tucson (Chiricahua NM)
11-06: Tucson (Mission San Xavier, Old Tucson Studios, Desert Museum, Sunset Saguaro NP)
12-06: Tucson – Phoenix (Apache Trail)
13-06: Phoenix - Huis
Ik heb zojuist de tickets geboekt en gekozen voor aankomst in LA en vertrek Phoenix. Niet echt ideaal voor de rest van de route maar deze deal (€525) kon ik niet laten liggen en andere tickets waren erg prijzig zo last minute.
Ik heb nu onderstaand schema bedacht waarbij ik twijfel over de begin dagen: ik zou graag Sequoia NP/Kings Canyon bezoeken. Het ligt wat lastig maar op zich kan het zo wel. Of kan ik die dagen elders beter gebruiken? Hoe zijn de weersomstandigheden zo eind mei?
Overigens zagen wij Death Valley, Zion NP en Bryce NP al eerder, vandaar de beknopte(re) tijd daar. Ik hoor graag jullie input!
23-05: Middag aankomst LAX, doorrijden tot aan Bakersfield
24-05: Bakersfield - Kings Canyon
25-05: Kings Canyon – Sequioia NP
26-05: Sequioia NP– Lone Pine (ochtend Sequioia NP, avond Alabama Hills)
27-05: Lone Pine – Las Vegas (via Death Valley en Red Rock)
28-05: Las Vegas – Zion (ochtend Vegas, middag richting Zion, Canyon Overlook Trail)
29-05: Zion – Cedar City (Ochtend Emerald Pools, middag Kolob Canyon)
30-05: Cedar City - Torrey (Ochtend Peekaboo Trail, UT 12)
31-05: Torrey – Green River (Capitol Reef NP, Goblin SP)
01-06: Green River – Rifle (Monument Canyon Trail in Colorado NM, Rifle SP)
02-06: Rifle – RMNP (Trail Ridge Road, wandeling Bear Lake)
03-06: RMNP (Fern Lake, Eland spotten bij Kawuneeche Valley)
04-06: RMNP – Colorado Springs
05-06: Colorado Springs – Alamosa (Garden of the Gods, Pikes Peak)
06-06: Alamosa – Santa Fe (Great Sand Dunes NP, Taos)
07-06: Santa Fe (Old Town)
08-06: Santa Fe – Albuquerque (Turquoise Trail, Cerillos, Madrid, Kasha Ketuwe)
09-06: Albuquerque – Alamogordo (Sandia Peak Tramway, White Sands NM)
10-06: Alamogordo – Tucson (Chiricahua NM)
11-06: Tucson (Mission San Xavier, Old Tucson Studios, Desert Museum, Sunset Saguaro NP)
12-06: Tucson – Phoenix (Apache Trail)
13-06: Phoenix - Huis
Groetjes,
Daniel
Daniel
Dat stuk rond Santa Fe ziet er inderdaad veel beter te doen uit nu. Taos en dan vooral Taos Pueblo vond ik echt wel de moeite.
Het duurde wel even voor ik de start wat kon volgen
Je gaat dus meteen naar Bakersfield, en van daaruit (of toch ongeveer) doe je dan Kings Canyon en Sequoia, en rijd je naar Lone Pine. Dat kan zeker, en in ieder geval voor Sequoia heb je daar wel tijd genoeg dan. Iets meer tijd is altijd handig, maar dat is voor alles zo. Ik vond dat je op 1 dag, inclusief het rijden van en naar, het wel kunt gezien hebben. Een leuke wandeling en een bezoek aan General Sherman. Aan Kings Canyon ben ik nog niet geweest, dus daarvan kan ik het zo niet zeggen.
Maar het ligt er wel redelijk hoog, niet vergeten dat het nog maar begin juni zal zijn. De weg naar Kings Canyon is gesloten in de winter, dus dat zou best nog wel eens het geval kunnen zijn. Ik weet niet wanneer die andere jaren open/dicht gaat, maar dat is vast op te zoeken.
Niet ver na Green River ligt er ook nog Cisco. Een spookstadje, maar niet iets als Bodie. Echt gewoon een verlaten stadje, dat bekend is door Thelma and Louise, Vanishing Point, en Johnny Cash. Da's misschien ook wel leuk. En Rifle SP ken ik niet, maar je komt ook zowat aan Golden voorbij. Dat is de begraafplaats van Buffalo Bill, met een museum eraan dat wel fijn is. En je hebt er een knap uitzicht op Denver.
Als je op 9 juni van Albuquerque naar Alamogordo rijdt, is het misschien een idee om langs Socorro te rijden? Daar is de Very Large Array. Dat is misschien iets om te bezoeken.
10 juni bezoek je White Sands en daarna ga je naar Alamogordo. En de dag erna van Alamogordo naar Tucson. Dan moet je dat stukje 3x rijden. Het is maar een kort stukje, maar wel een heel saai stuk
Als je niet 's avonds gaat wandelen in White Sands (ze hebben ook nachtwandelingen als het volle maan is, dat lijkt me heel cool), kun je misschien ineens door naar Las Cruces? Want Alamogordo zelf is nu ook niet heel bijzonder. Dan win je de volgende dag al wat.
Zo, dat zijn zowat de dingen die ik nog had opgezocht voor onze reis, en die ik niet bij jou zag staan. Wie weet, ben je er iets mee.
Het duurde wel even voor ik de start wat kon volgen
Maar het ligt er wel redelijk hoog, niet vergeten dat het nog maar begin juni zal zijn. De weg naar Kings Canyon is gesloten in de winter, dus dat zou best nog wel eens het geval kunnen zijn. Ik weet niet wanneer die andere jaren open/dicht gaat, maar dat is vast op te zoeken.
Niet ver na Green River ligt er ook nog Cisco. Een spookstadje, maar niet iets als Bodie. Echt gewoon een verlaten stadje, dat bekend is door Thelma and Louise, Vanishing Point, en Johnny Cash. Da's misschien ook wel leuk. En Rifle SP ken ik niet, maar je komt ook zowat aan Golden voorbij. Dat is de begraafplaats van Buffalo Bill, met een museum eraan dat wel fijn is. En je hebt er een knap uitzicht op Denver.
Als je op 9 juni van Albuquerque naar Alamogordo rijdt, is het misschien een idee om langs Socorro te rijden? Daar is de Very Large Array. Dat is misschien iets om te bezoeken.
10 juni bezoek je White Sands en daarna ga je naar Alamogordo. En de dag erna van Alamogordo naar Tucson. Dan moet je dat stukje 3x rijden. Het is maar een kort stukje, maar wel een heel saai stuk
Zo, dat zijn zowat de dingen die ik nog had opgezocht voor onze reis, en die ik niet bij jou zag staan. Wie weet, ben je er iets mee.
Bedankt voor je feedback!
Voor zover dat nu ingeschat kan worden ga ik het wel redden eind mei in Kings Canyon/Sequioia NP. Ik houd het in de gaten en kijk ter plaatsen wel of het gaat lukken.
Cisco zijn wij al eens geweest, dat was pas écht een spookstad
Socorro ziet er wel interessant uit, ga ik noteren.
Ik heb de overnachting in Alamogordo vervangen voor Las Cruces, scheelt inderdaad wat op en neer rijden.
Nogmaals dank!
Voor zover dat nu ingeschat kan worden ga ik het wel redden eind mei in Kings Canyon/Sequioia NP. Ik houd het in de gaten en kijk ter plaatsen wel of het gaat lukken.
Cisco zijn wij al eens geweest, dat was pas écht een spookstad
Ik heb de overnachting in Alamogordo vervangen voor Las Cruces, scheelt inderdaad wat op en neer rijden.
Nogmaals dank!
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis Mrvanilla: Los Angeles - Phoenix
Wat in Kings Canyon is, geldt ook voor de trail ridge road. Je moet daarmee wat geluk hebben dat deze op 2 juni al helemaal open is. Ze hebben de openingsdata op dit moment op 22 Mei liggen, maar net als de Tioga Pass kan deze ook nog dagdelen worden afgesloten.
Ik weet niet wat je plannen op 4-6 zijn, maar Golden is zeker een aanraden. Het museumpje stelt ivm het grote Buffalo Bill museum in Cody geen zak voor, maar het is wel een prachtige omgeving. Alleen jammer dat ze die roodwitte palen voor het graf hebben gezet qua uitzicht over omgeving. Hier staat ook de Coors fabriek waar je evt. een rondleiding kunt maken (en daarna een biertje kunt pakken).Op een aantal viewpoints langs de lariat loop heb je echt een geweldig uitzicht over Denver. Denver zelf is overigens evt. wel een bezoekje waard. Als je de 16st street mall, het state capitol en dat wat er tegenover ligt (kom er even niet op) bezoekt ben je wrs in 1.5 a 2u wel klaar.
De peaktopeak highway vanuit Estes via Nederland naar het zuiden vond ik persoonlijk wat tegenvallen, je hebt de bergen immers in je rug en de uitzichten zijn nou ook weer niet zo enorm speciaal, maar natuurlijk Nederland, maar ook bijvoorbeeld Black Hawk is toch ook een dorpje wat je daar niet zo verwacht. Net een mini las Vegas.
Ook heb je tussen Golden en Morisson het beroemde Red Rock park met het amphitheater liggen.
Ik weet niet wat je plannen op 4-6 zijn, maar Golden is zeker een aanraden. Het museumpje stelt ivm het grote Buffalo Bill museum in Cody geen zak voor, maar het is wel een prachtige omgeving. Alleen jammer dat ze die roodwitte palen voor het graf hebben gezet qua uitzicht over omgeving. Hier staat ook de Coors fabriek waar je evt. een rondleiding kunt maken (en daarna een biertje kunt pakken).Op een aantal viewpoints langs de lariat loop heb je echt een geweldig uitzicht over Denver. Denver zelf is overigens evt. wel een bezoekje waard. Als je de 16st street mall, het state capitol en dat wat er tegenover ligt (kom er even niet op) bezoekt ben je wrs in 1.5 a 2u wel klaar.
De peaktopeak highway vanuit Estes via Nederland naar het zuiden vond ik persoonlijk wat tegenvallen, je hebt de bergen immers in je rug en de uitzichten zijn nou ook weer niet zo enorm speciaal, maar natuurlijk Nederland, maar ook bijvoorbeeld Black Hawk is toch ook een dorpje wat je daar niet zo verwacht. Net een mini las Vegas.
Ook heb je tussen Golden en Morisson het beroemde Red Rock park met het amphitheater liggen.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
In Colorado zou ik iets anders rijden: (als de Trail Ridge Road open is, want met de sneeuw weten we het nu nog niet)
02-06: Rifle - Granby - Kawuneeche Valley - Trail Ridge Road - Estes Park
03-06: RMNP - regio Bear Lake
Als je in Las Cruces gaat overnachten zou je naar Mesilla kunnen gaan, daar zat Billy the Kid ooit gevangen.
http://www.roadsideamerica.com/tip/9748" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mesilla.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
10 en 11-06 zijn wel erg vol, maar op zich kan het wel met de dingen die je opschrijft.
Je tijd voor Chiricahua en omgeving is minimaal.
Er liggen daar meerdere spookstadjes: http://www.ghosttowns.com/ghosttownsusa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In 1996 bezochten wij bij Lordsburg: Shakespeare Ghost Town. http://www.shakespeareghostown.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tussen Lordsburg en Chiricahua is er ook
Steins Railroad Ghost Town: blijkbaar enkel nog te bezoeken op afspraak - http://steinsnmrailroadghosttown.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Fort Bowie National Historic Site vonden wij zeer de moeite.
Dos Cabezas (14 mijl ten zuiden van Wilcox langs AZ 186) (in 1996 woonden hier nog enkele mensen, dus een town met echte ghosts)
(in die regio zijn ook de moeite waard: Tombstone, Bisbee, Kartchner Caverns, Pima Air & Space Museum)
Groetjes,
Ingrid
02-06: Rifle - Granby - Kawuneeche Valley - Trail Ridge Road - Estes Park
03-06: RMNP - regio Bear Lake
Als je in Las Cruces gaat overnachten zou je naar Mesilla kunnen gaan, daar zat Billy the Kid ooit gevangen.
http://www.roadsideamerica.com/tip/9748" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mesilla.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
10 en 11-06 zijn wel erg vol, maar op zich kan het wel met de dingen die je opschrijft.
Je tijd voor Chiricahua en omgeving is minimaal.
Er liggen daar meerdere spookstadjes: http://www.ghosttowns.com/ghosttownsusa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In 1996 bezochten wij bij Lordsburg: Shakespeare Ghost Town. http://www.shakespeareghostown.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tussen Lordsburg en Chiricahua is er ook
Steins Railroad Ghost Town: blijkbaar enkel nog te bezoeken op afspraak - http://steinsnmrailroadghosttown.webs.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Fort Bowie National Historic Site vonden wij zeer de moeite.
Dos Cabezas (14 mijl ten zuiden van Wilcox langs AZ 186) (in 1996 woonden hier nog enkele mensen, dus een town met echte ghosts)
(in die regio zijn ook de moeite waard: Tombstone, Bisbee, Kartchner Caverns, Pima Air & Space Museum)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Ik heb Golden opgeschreven en opgenomen in de planning. Of we Denver zelf gaan bezoeken laat ik nog even open.PSVwally schreef: Ik weet niet wat je plannen op 4-6 zijn, maar Golden is zeker een aanraden. Denver zelf is overigens evt. wel een bezoekje waard. Als je de 16st street mall, het state capitol en dat wat er tegenover ligt (kom er even niet op) bezoekt ben je wrs in 1.5 a 2u wel klaar.
Ik denk ook niet dat we dit gaan bezoeken. Om dat stukje 'om' te rijden voor een bordje vind ik wat ver gaan. Thanks voor de tips in ieder geval!PSVwally schreef:De peaktopeak highway vanuit Estes via Nederland naar het zuiden vond ik persoonlijk wat tegenvallen, je hebt de bergen immers in je rug en de uitzichten zijn nou ook weer niet zo enorm speciaal
We houden de NPS site goed in de gaten en hopen dat de sneeuw zich niet meer laat zien.
Leuke tip, schrijf ik op. Net als je adviezen over zuid Arizona, waarvoor dank, Ingrid!ingrid14 schreef: Als je in Las Cruces gaat overnachten zou je naar Mesilla kunnen gaan, daar zat Billy the Kid ooit gevangen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Oh ja, en er is nog de kapel van de Air Force Cadet Academy. Een coole kapel/kerk die wel heel knap ligt. Die ligt nabij Colorado Springs, op de basis. Het is natuurlijk maar net wat je interesse wegdraagt.
Daar zou ik mijn vrouw van moeten overtuigen denk ik...
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rij je vanuit Bakersfield eerst naar Kings Canyon? Dus via de 180 het park in? Ik zou niet twee keer de 198 rijden, dus kijk even welke volgorde handig is. Waar ga je overnachten na Bakersfield?
Ik zou niet naar Cedar city gaan. Je zou op weg van Las Vegas naar Zion naar Kolob canyon kunnen gaan. En dan op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail doen. Maar misschien is dat niet sneller? (Ik heb even problemen met Google Maps, dus ik kan nu niet zien of het veel uitmaakt.) Met te weinig tijd zou ik Kolob Canyon overslaan; heb je een trail gepland daar?
Marianne
Ik zou niet naar Cedar city gaan. Je zou op weg van Las Vegas naar Zion naar Kolob canyon kunnen gaan. En dan op weg naar Bryce de Canyon Overlook Trail doen. Maar misschien is dat niet sneller? (Ik heb even problemen met Google Maps, dus ik kan nu niet zien of het veel uitmaakt.) Met te weinig tijd zou ik Kolob Canyon overslaan; heb je een trail gepland daar?
Marianne
Hoi Marianne, ja wij rijden op dag twee vanuit Bakersfield via de 180 naar Kings Canyon. Daar willen we Zumwalt Meadow wandeling doen, Roaring River Falls, General Grant en bij tijd en zin nog Big Baldy Tree. We slapen dan in Cedar Grove. Ligt meen ik aan die 180?
Dag erna bezoeken we Sequoia NP en slapen we in Three Rivers.
Cedar City ligt erg dicht bij Kolob Canyon, waar we waarschijnlijk niet echt gaan wandelen. Misschien een kleine hike als de Timber Creek Trail. Dus in de de ochtend nog Zion NP en dan na de lunch een halve dag Kolob Canyon. Dan lijkt me Cedar City het meest gunstig liggen.
De Canyon Overlook Trail gaan we waarschijnlijk niet meer doen, omdat we besloten hebben Observation Point te doen. Kan me niet voorstellen dat we daarna nog heel veel puf hebben.
Dag erna bezoeken we Sequoia NP en slapen we in Three Rivers.
Cedar City ligt erg dicht bij Kolob Canyon, waar we waarschijnlijk niet echt gaan wandelen. Misschien een kleine hike als de Timber Creek Trail. Dus in de de ochtend nog Zion NP en dan na de lunch een halve dag Kolob Canyon. Dan lijkt me Cedar City het meest gunstig liggen.
De Canyon Overlook Trail gaan we waarschijnlijk niet meer doen, omdat we besloten hebben Observation Point te doen. Kan me niet voorstellen dat we daarna nog heel veel puf hebben.
Groetjes,
Daniel
Daniel
In eerste instantie waren we van plan om vanuit Sequoia NP onderlangs naar Lone Pine te rijden, via Red Rock SP. Maar ik zou eigenlijk ook graag de Tioga Pass rijden. Toen wij twee jaar geleden Yosemite aandeden was de Tioga Pass gesloten ivm bosbranden.
In dat geval zou ik dan van Three Rivers via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes rijden. Is dat te doen? Wellicht nog een korte stop in Yosemite om de hike naar de Yosemite Falls te doen, die stond destijds droog.
In dat geval zou ik dan van Three Rivers via de Tioga Pass naar Mammoth Lakes rijden. Is dat te doen? Wellicht nog een korte stop in Yosemite om de hike naar de Yosemite Falls te doen, die stond destijds droog.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Puur qua reistijd is dat ongeveer 6 uur, dus het kan wel. En is ook erg mooi natuurlijk!
Cedar grove vonden wij erg leuk. Denk er aan dat de voorzieningen en de openingstijden daar erg beperkt zijn; wij waren er bijna te laat om er nog te kunnen eten. Zie ons 2013-verslag voor onze overnachting daar.
Marianne
Cedar grove vonden wij erg leuk. Denk er aan dat de voorzieningen en de openingstijden daar erg beperkt zijn; wij waren er bijna te laat om er nog te kunnen eten. Zie ons 2013-verslag voor onze overnachting daar.
Marianne
Oke goed te weten! Ben benieuwd. We zitten er in Memorial Day weekend, dus het zal gezellig druk zijn verwacht ik zo.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Even wat anders.
Je kunt nog naar http://www.southern-colorado-guide.com/ ... tower.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of
Colorado Gators Reptile Park (http://www.coloradogators.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Allemaal dichtbij de Great Sand Dunes
Pikes Peak is ook erg mooi! Ga je met de auto?
Je kunt nog naar http://www.southern-colorado-guide.com/ ... tower.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of
Colorado Gators Reptile Park (http://www.coloradogators.com/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Allemaal dichtbij de Great Sand Dunes
Pikes Peak is ook erg mooi! Ga je met de auto?
Ja, we hebben een Full Size SUV gehuurd.
Haha, die UFO plaats...is dat iets? Zat eerst ook te twijfelen om Roswell te bezoeken, maar ik ben er nog niet uit of dat de moeite is.
De Gator plaats lijkt me dan wel weer leuk! En Pikes Peak stond inderdaad wel op de planning, in combinatie met Garden of the Gods. Zal jullie blog eens bekijken.
Haha, die UFO plaats...is dat iets? Zat eerst ook te twijfelen om Roswell te bezoeken, maar ik ben er nog niet uit of dat de moeite is.
De Gator plaats lijkt me dan wel weer leuk! En Pikes Peak stond inderdaad wel op de planning, in combinatie met Garden of the Gods. Zal jullie blog eens bekijken.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 4928 Weergaves
-