Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis bigbag : Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis bigbag : Las Vegas - Arizona - Las Vegas (Juli 2015)

Bericht door Doockles »

Persoonlijk blijf ik het ook wel wat veel vinden allemaal. Ik heb ook het idee dat je de afstanden een beetje onderschat. Vergeet niet dat je geen 120 of 130 per uur kunt rijden hé, dat er onderweg ook wel wat dingen te zien zijn en dat je altijd meer tijd ergens doorbrengt dan je op voorhand inschat. ;-)

Van LA nog helemaal naar Vegas rijden op de dag van aankomst? Pfff, dan ben je toch doodop? Dat is minstens 4 uur rijden, dus naar je gevoel kom je daar midden in de nacht toe. Dan wil je gewoon zo snel mogelijk je bed in en van Vegas zal je zelf niet veel meer zien.

Voor Zion, Bryce, Grand Canyon en Page heb je echt veel te weinig tijd. Je gaat gewoon in de auto zitten en er langs rijden en kunnen zeggen "ik ben er geweest". In Zion kan je trouwens niet zelf met je auto het park in. Je moet daar de bus pakken, dus je bent al snel enkele uren kwijt. De North Rim van de GC is trouwens ook een heel eindje rijden. Onderschat dat niet. Wij hadden al heel wat ervaring in de regio toen we naar daar gingen en ik vond het toch een serieus eindje rijden vanaf Jacob Lake. :wink: En aan de rim wil je dan ook nog wel eens de auto nemen om naar de andere uitkijkpunten te rijden natuurlijk. ;-) Het is trouwens echt wel een aanrader om daar te overnachten! De dag van Page naar Moab ben je zeker niet voor de middag weg en onderweg passeer je ook nog even langs Monument Valley, daar wil je ook toch even stoppen? Wordt wel een lange dag. Idem voor Moab-Winslow, maar dat heb ik al eens gezegd in dit topic dacht ik. :wink:

Mijn raad: vergeet Moab en voorzie extra tijd voor al dat natuurschoon dat je nu gewoon passeert. De route Marianne is trouwens ook een goede optie.
Of ook:
10 Juli: LAX -> onderweg naar Vegas (Palm Springs?)
11 Juli: onderweg naar Vegas - Las Vegas
12 Juli: Las Vegas
13 juli: Las Vegas - Springdale (Zion NP)
14 juli: Springdale
15 juli: Springdale -> Bryce (Bryce NP)
13 Juli: Bryce - Grand Canyon North Rim
14 Juli: Grand Canyon North Rim - Page
15 juli: Page
16 Juli: Page - Chinle (Canyon De Chelly)
17 Juli: Chinle - Winslow (Petrified Forest)
18 Juli: Winslow - Las Vegas
19 Juli-31 Juli: Las Vegas -> Oahu (uitrusten van de eerste vermoeiende week :mrgreen: )

Je zou ook je dag Las Vegas op het einde kunnen plaatsen.
Die dag in Page zou je dan kunnen gebruiken voor The Wave als je de loterij wint. Van Page en Kanab in het ongeveer even ver rijden naar de House Rock Valley Road dacht ik. En zonder tickets is er zeker genoeg in Page om je te vermaken (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, dam, Toadstool Hoodoo,...) Ik weet niet of de 89a al bereikbaar is richting Page, maar dat is anders ook een prachtige weg om te rijden vanaf de North Rim van de GC.
Misschien kan je in 1 dag van LA naar Las Vegas, ik heb er geen ervaring mee, dan zou je die dag ook nog ergens kunnen inplannen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer