Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lier88: last minute - Las Vegas-SF-LAX, hulp gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lier88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Lier88: last minute - Las Vegas-SF-LAX, hulp gevraagd.

Bericht door Lier88 »

Motel 6 heb ik meteen geboekt, bedankt voor de tip.
Ik krijg t toch benauwd hoor na t lezen van je verslagen.
Jullie zijn allemaal zo bekend in die parken/wegen..
Kan ik gewoon vertrouwen op de tom tom?
Dus als ik las vegas - death valley intik gewoon de tom tom volgen?
En verdwalen kan hopelijk niet daar?
*sorry ik ben zo onzeker!! :oops:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, je kunt beter niet op je tomtom vertrouwen. :wink: Nee, serieus, het is in de steden handig, maar vooral in de parken zit de tomtom er wel eens naast. Daar word op de NPS-site ook vaak voor gewaarschuwd. Zeker in Death Valley wil je niet een dirt road opgestuurd worden. Maar als je op de verharde weg kan er echt helemaal niets gebeuren! Het intikken van Death Valley is zeker niet voldoende, het park is veel groter dan een Nederlandse provincie.
Wij gingen in 1988 voor het eerst naar het zuidwesten. Geen internet, geen routeplanners, maar wel een goede papieren kaart en hebben nooit problemen ondervonden bij het vinden van de juiste weg. Zorg dat je naast je tomtom ook een kaart hebt, de Hallwag nr 5 is gedetailleerd genoeg. Koop hem nu alvast, ook leuk voor de voorpret.

Verder staan er voldoende borden. Zorg dat je weet welk wegnummer je moet hebben en zorg dat je weet in welke richting je rijdt (noord/zuid of oost/west). Kan echt niet misgaan.

Voor de parken vind je op de NPS-site een kaart, zie voor Death Valley op http://www.nps.gov/deva. en dan links, onder park tools. Deze kaart kun je bij het visitor center krijgen. Normaal gesproken krijg je de kaart bij de ingang van het park, maar in DV is er geen entreehokje. Volg de borden naar het visitor center (bij Furnace Creek) en neem daar een kijkje, ook voor de park-krant. Je betaalt ook hier je entree.
Je vindt op de NPS-site ook een beschrijving van verschillende routes tussen Death Valley en Las Vegas. Het maakt niet veel uit welke je neemt.

Marianne
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Als je je gps juist instelt, een duidelijk adres hebt, en je verstand erbij houdt, kun je volledig vertrouwen op een gps.
Je stelt hem in zodat hij onverharde wegen vermijdt, of tenminste waarschuwt als er onverharde wegen op je route liggen. En dan geef je het adres in. "Death Valley" is misschien niet voldoende als adres, maar als je bijvoorbeeld Furnace Creek vindt, zit je sowieso wel juist. En dan volg je de route tot waar je wilt zijn. Dat hoeft dan niet Furnace Creek te zijn in dit voorbeeld, maar kan de eerste reeks uitkijkpunten zijn van het park. Of zo.
De wegen in een park zijn erg duidelijk, je krijgt meestal een kaartje bij de ingang, en meestal zijn er toch maar enkele wegen erin. Dat wijst zich vanzelf wel uit!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

M Kactus schreef:Als je je gps juist instelt, een duidelijk adres hebt, en je verstand erbij houdt, kun je volledig vertrouwen op een gps.
Dat is NIET zo. Er kunnen altijd fouten in de kaarten zitten. Zo heb ik twee keer mijn Garmin uitgeleend en beide keren kon die de Maswik Lodge bij de Grand Canyon niet vinden. Men werd beide keren een dirt road op gestuurd. Ik heb dat aan de hand van de opgenomen tracklog kunnen checken. Ter geruststelling: dit soort fouten komt zeer zelden voor, in 99% van de gevallen brengt een GPS je wel op de juiste plaats. Het advies van M Kactus om je verstand erbij te houden is in ieder geval een goed advies.

Verder moet je goed beseffen dat een GPS domweg een route berekent aan de hand van de instellingen van het toestel, meestal de snelste route met dus een voorkeur voor de Interstates. En dat is niet altijd de route die je wilt rijden. Als je bijvoorbeeld bij Torrey (Capitol Reef) ingeeft dat je naar Springdale (Zion) wilt, dan stuurt je GPS je waarschijnlijk via Us-89, terwijl de meeste mensen via scenic Ut-12 willen rijden. Je toestel kiest die route, omdat de rijtijd 25 minuten korter is.

Mijn conclusie: Een GPS kan een nuttig hulpmiddel zijn, met name in grotere plaatsen. Het is echter geen blindengeleidehond en ik zou zeker ook een goede papieren kaart meenemen en je gezonde verstand niet uitschakelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Sinds wij met een GPS reizen (nog maar 2x) zetten wij onze bestemming wel in de GPS maar dat wilt niet zeggen dat we ook de voorgestelde route volgen.
De GPS sputtert dan wel even tegen maar na 'herberekenen' krijgen we toch de route die we zelf willen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lier88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Lier88 »

Dank jullie weg, halfwag 5 heb ik zojuist besteld. In combinatie met de tomtom moet het vast goedkomen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer