Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis tomm: zuidwesten in februari

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis tomm : zuidwesten in februari

Bericht door tomm »

Bedankt voor de reacties weer!

We hebben besloten om een overnachting in Pismo Beach te doen. Hier schijnt ook een outlet te zijn, dus ook weer leuk voor m'n vriendin! ;)
The Madonna Inn ziet er erg leuk uit, maar inderdaad zijn de kamers wel wat aan de prijs. Na wat zoekwerk besloten om een nacht te boeken
in het Best Western Shelter Cove Lodge hotel. Een verwarmd zwembad, mooie kamers met uitzicht op de oceaan voor nog geen 90 euro! Zelfs nog met ontbijt ook!

En Emphy, ontzettend bedankt voor je reactie! We zijn nu je foto's aan het bekijken, en dat geeft een zeer goed beeld voor volgend jaar! Natuurlijk biedt het geen weersgarantie voor de toekomst, maar maakt ons zeker blij!
Goed om te horen dat je zo enthousiast bent over Death Valley, we zijn dan ook erg benieuwd.

Qua autohuur zijn we nog erg aan het dubben. Voorheen altijd via SunnyCars geboekt, wat uitstekend is bevallen. De tarieven zijn echter wel iets hoger dan direct bij Alamo boeken. Ook zijn de categorien wat onduidelijk:

- Kleine auto, valt weer uiteen in : AC en BC, vanaf 462, model: Chevrolet Spark of vergelijkbaar
- Comfort klasse, valt weer uiteen in: DC, CC, EC, FC, HC, vanaf 545, model: Nissan Versa of Toyota Corolla of vergelijkbaar
- Cabrio of SUV, valt weer uiteen in: DO, EK, FO, vanaf 777, model: Ford Escape of vergelijkbaar

Een SUV lijkt mij erg leuk om in te rijden, en voor 777 euro valt dit ook nog wel mee. Maar economischer is de "comfort klasse" wellicht toch beter. Ik heb echt geen idee uit welke aisle van Alamo je dan mag kiezen op de luchthaven. De vorige keren hadden we namelijk gelijk en was de economy sectie volledig leeg, waardoor we gratis geupgrade werden naar de " intermediate" categorie en kregen we een Chevrolet Impala mee. Top!
2010 - solo reis zuid-west USA + New York City
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2016 - zuid-west USA + Yellowstone
2018 - zuid-west USA
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Direct bij Alamo ? Als je Alamo US bedoelt dan zal dit normaal gezien niet hetzelfde pakket inzake verzekeringen zijn als bij een brooker van hier.

Als je richting LA gaat via de kust dan ga je beter naar de Camarillo outlet dan naar Pismo Beach, Camarillo is de grootste in de regio.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Hallo Daar Tomm

Graag gedaan hoor.

Ik ben zelf ook bezig van 22 januari tot 23 februari dus een beetje vergelijkbare data hebben we. Er zijn er volgens mij niet heel veel hier die in de winter reizen. Ik weet van Marianne in december gereisd? en van Coyote ( Dat is Roland) dat hij ook in 2012 s'winters heeft gereist we hebben elkaar toen ontmoet in Las Vegas 25 januari dacht ik en we kenden elkaar totaal niet maar het is ontzettend leuk uitgepakt. S'avonds kennisgemaakt in ons Hotel Tropicana LV en wat bijgepraat en om 22.00 afgesproken we gaan slapen

(Edit dat was een dag later we hebben eerst geradbraakt in LV en snachts nog wat gegeten en voor Roland een betere kamer geregeld :) ) was leuk maar goed nachtwerk :)

De dag daarna de wekker gaat heel vroeg af en we gaan samen naar Zion met zijn 3tjes. Was voor mij Heerlijk omdat ik niet hoefde te rijden en eindelijk eens de bijrijders stoel kon bezetten. ( Mijn kameraad Jan waarmee ik reis heeft alleen een motorrijbewijs).

We hebben een SCHITTERENDE dag gehad met zijn 3'en Zion is en blijft prachtig! helemaal als er ook sneeuw ligt! De orginele planning was om ook Bryce te doen maar hebben we niet gedaan. we zijn in Zion gebleven.

Terug in LV (erg laat ik dacht zo tegen 23.00 hebben we heerlijk gegeten en nog lekker nagepraat en wat gedronken op onze kamers in het Tropicana) Alle drie hadden we echt zoiets van Goh wat een fijne dag was dit!

Daarna zijn we weer ieders onze weg gegaan.

Ik vind het heerlijk om in januari februari te reizen! je hebt dan net kerst oud en nieuw gehad en je valt in het gat naar de lente toe. Als je dat onderbreekt met een fijne vakantie en lekker weer en je komt terug is de lente er zo maar ineens!
het is ook prachtig om te lezen dat er in NL File staat in de sneeuwblubber en alles grijs en grauw is en je zit zelf gewoon met 25 graden in de zon met een hemelsblauwe lucht ! :)

Ik vind het leuk te horen dat je wat aan mijn foto's van 2011 hebt gehad, maar die van2012 zijn veel beter.

In 2012 hadden we een 4wd Jeep Liberty en we zijn ( ja het mag niet) veel van bestaande wegen afgegaan en hebben 4wd dirt roads gereden . Oa in Death Valley naar de Hubehabe? crater en de race track. Ook hebben we een heel avontuur beleefd bij Joshua tree park waar we " even" binnendoor zijn gegaan :) 110 km... Nou dat was best heel erg heftig hoor... Op een gegeven moment zelfs met stenen een paadje gemaakt zodat we met 0,1 km per uur verder konden .....

Wij zijn toen gegaan aankomst LV-> Death Valley-> Ridgecrest 1 nacht-> Visalia en Seqoia N Park ( schitterend!!!)-> Oakhurst en Yosemite-> San Francisco->Monterey->Pismo Beach-> Joshua tree park-> Big bear City-> Lake havasu ? en Oatman-.>Las Vegas.

Ik vind mijn foto's van 2012 veel mooier dan van 2011 en ze geven ook een veel beter beeld van het weer. Ik zal proberen ze heel snel online te zetten zodat je een indruk hebt.

Aanrader misschien ? Ik heb vanwege de vakantie die we dit jaar hadden (Kuala Lumpur)-> Nieuw Zeeland en terug een goede kwaliteit dashcam gekocht ik heb 9100km op film :) dat is ongeveer 850 Gigabyte :)
Maar het is superleuk om af en toe een filmpje terug te zien!

Ik ga zeker jullie topic volgen. (ben zelf ook een topic begonnen ivm mijn reis).

Heel veel plezier toegewenst met het voorbereiden van wat ongetwijfeld een fantastische Amerika winterreis gaat worden voor jullie!

PS ik heb in 2012 een klein logboekje bijgehouden hier op het forum.
misschien heb je er wat aan -->

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=38981

PS mogelijk ken je hem al maar kijk zeker op de site van Henriette!!!!

http://www.ontdek-amerika.nl/

Wij hebben daar enorm veel aan gehad! PRACHTIGE site!

Baai Zwaai
Harry
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

:thumbup:

Afbeelding

:clap:
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

PSVwally schreef:Lees het autoverhuurtopic op dit forum eens door en kijk vooral ook naar alamo/brits, usareisen (of de engelse versie drive-usa en rentalcars.

http://www.alamo.co.uk/brits
http://www.ebookers.de/
http://www.expedia.nl/
http://www.usareisen.de
http://www.drive-usa.de/
http://www.rentalcars.com/
http://www.autoeurope.nl/
http://www.uscarhire.nl
https://www.hertz.nl/
http://www.sunnycars.nl/
Ty ik heb ook gedoe.. ik had via Rental cars.com een auto geboekt van SF naar Houston 33 dagen 631 euro.(bevestigd) Ik kreeg een mailtje om 06.00 vanmorgen vanwege one way fee =750$ exclusief tax erbij....

Ben nu bezig om te kijken hoe en wat. Bij Alama 500$ fee...

Bij National 399 Fee.

Bij Usareise.de veel duurder (250 Euro meer) en ook daar er one way fee nog eens extra dan er bovenop. (:

Ik heb een topic gemaakt over mijn aanstaande reis, ik update daarin hoe het nu verder gaat OK ?

Groet
Harry
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Autohuur, het is net als vliegtuigtickets soms koffiedik kijken. Ik kan nog niet boeken voor volgend jaar mei, maar ik wacht wel wat aanbiedingen af, die komen altijd wel.

Nog even voor Tomm over wat voor auto.
Ik had een economy car gehuurd via (geen idee welke maatschappij eigenlijk) wat neerkwam op Dollar in Miami. Ik daar de parking op, geen economy cars. Zegt zo'n vrouw die daar werkt, just pick on from this lot. Ik kon dus uit allerlei auto's kiezen. Maarja, eerste keer en helemaal alleen in een land wat ik niet ken. Dus in plaats van een SUV mee te nemen die er ook stonden nam ik een Nissan Altima Sutherline mee. Groot genoeg voor mij alleen, eigenlijk veel te groot.

Mijn 2e reis hadden we via eautohuur een dodge charger of soortgelijk bij Alamo. Kom je aan op LAX, geen van die auto's aanwezig...stond sowieso weinig soeps, behalve een Dodge Grand Caravan. Wederom, veel te groot voor in dit geval 2 man, maar goed, wederom niet de klasse die we geboekt hadden.

Vorig jaar, ook op LAX, via usareisen.de een midsize SUV. En deze keer een Jeep Compass wat volgens mij ook een midsize SUV is. Het kan dus alle kanten op.

Als je veel moet rijden in korte tijd en vooral met soms grote afstanden moet je wel de afweging maken tussen kosten en rugklachten. Over het algemeen zijn de kleinste auto's in de VS wel wat groter dan een matiz of een KA zeg maar, maar je zult de gok maar eens nemen en een krappe auto meekrijgen...
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Emphy schreef:Ik ben zelf ook bezig van 22 januari tot 23 februari dus een beetje vergelijkbare data hebben we. Er zijn er volgens mij niet heel veel hier die in de winter reizen.
Toch wel hoor, kijk maar eens naar onze blog van december 2013, met grote voorsprong onze mooiste reis in het Zuidwesten :thumbup: .
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Ontzettend bedankt voor alle reacties weer!

Met die one-way fees is het soms inderdaad te gek voor woorden wat voor hoge bedragen ze durven te vragen. Lijkt me overigens wel een leuk vakantie baantje, die auto's heen en weer rijden! ;)
Ik ga je andere topic in ieder geval ook volgen voor de verdere ontwikkelingen!

Goed om te horen dat Sequoia NP ook wel begaanbaar was toen je er was. Tijdens de vorige reis hebben we deze eigenlijk "automatisch" overgeslagen omdat er al veel sneeuw zou liggen. Nu zouden we eventueel vanaf Pismo Beach nog naar sequoia NP kunnen rijden.

Wat betreft de autohuur moet ik alles even goed op een rijtje zetten en vergelijken qua verzekeringen. Wat ik voorgaande jaren steeds had was een combinatiepakket van under 25yrs/GPS/tank benzine. Het underage en GPS pakken (heb er eentje bij de wallmart gekocht) is nu niet meer nodig, maar ik zou het wel lekker vinden om niet over aftanken na te hoeven denken. Ik zie dat ze hier als "losse" optie wel forse bedragen voor durven te vragen, hebben jullie enig idee of dit terplekke goedkoper (dan bijvoorbeeld 120 dollar!!) te verkrijgen is?
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De goedkoopste oplossing is gewoon geen fuel-option tenemen en de wagen te tanken voor je die inlevert.

Overigens wat de one way fees betreft, ze rijden die wagens echt niet zomaar terug hoor. Meer nog, ik huurde al wagens die uit een andere staat waren, leverde die in in de staat van waar ze kwamen en moest toch de one way betalen ....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
tomm
Amerika-ontdekker

Re: Reis tomm: zuidwesten in februari

Bericht door tomm »

Hallo allemaal,

Aangezien we volgende week gaan vertrekken, vond ik het wel leuk om even een update te geven!
Allereerst qua weer ziet het er allemaal goed uit voor de komende periode, zelfs in Zion ziet het er perfect uit:

San Francisco: min 11, max 18 graden
Big Sur: min 10, max 22 graden
Springdale: min 2, max 18 graden
Furnace Creek: min 13, max 25 graden
El portal: min 5, max 19 graden (zeer ongewoon voor deze tijd van het jaar)
Bryce Canyon: min -4, max 9 graden

We hebben nog niet alles definitief geboekt, maar globaal onze keuzes:

10 februari: vertrek naar San Francisco, vlucht KL0605
Grappig is dat ik gisteren een mailtje kreeg dat je nu kan bieden op business class stoelen, echter wel vanaf 360 euro p.p.! Mocht het lukken voor deze prijs 2 stoelen te krijgen is het natuurlijk alsnog een stuk goedkoper als direct een business class ticket kopen, maar we besteden dit geld vanzelfsprekend liever in de VS zelf! (wij zijn allebei ook niet extreem lang, dus qua beenruimte maakt het voor ons niks uit...)

De eerste 3 nachten verblijven we in San Francisco, we hebben via Hotwire een hotel geboekt en via de website betterbidding.com, konden we vrij zeker zijn
dat we het "Best Western Tuscan Inn" kregen, en dat voor een prijs 300 USD lager dan via de BW site zelf...
Verder hebben we alvast 2 tickets voor de early bird tour van Alcatraz Island gekocht. De rest valt nog in te delen.

Aan het eind van deze 4 dagen halen we de huurauto op. Deze hebben we uiteindelijk via sunnycars geboekt, waarvoor we een coupon kregen met een korting van 15% op de totale huurprijs. Voor 550 euro hebben we nu 19 dagen een full size geboekt. GPS heb ik zelf vorige keer gekocht, en dat scheelt nu dus weer flink!

13 februari
Via de HW1 rijden we naar Big Sur. Hier zullen we 2 nachten verblijven in het Ripplewood resort.

15 februari
We rijden vanaf het ripplewood resort naar Pismo Beach, hier blijven we 1 nacht. Overnachting in The Cove Inn (voormalig Best Western the Cove)

16 februari
We rijden vanaf Pismo Beach naar Lone Pine, eventueel rijden we via Sequioa National Forest, maar dit is afhankelijk van de daadwerkelijke reistijd ter plekke. Overnachting in Best Western Plus Frontier Motel.

17 februari
Dag in Death Valley. Overnachting in de Furnace Creek Cabins.

18, 19 februari
Las Vegas. Overnachting in The Mirage. Behalve the Strip bekijken willen we sowieso naar het Nuclear Testing Museum en ik zou eigenlijk wel in The Gun Store met een Desert Eagle willen schieten...

20, 21 februari
Zion National Park. We hadden hier het Best Western Zion Park Inn hotel geboekt. Deze is echter ook overgenomen door een andere keten en wordt momenteel verbouwd. We worden daarom gratis overgeboekt naar "The Hampton Inn and Suites"... Geen hele verkeerde deal denk ik zo.

Vanaf hier tot aan LA staat alles in "potlood", afhankelijk van de weersomstandigheden en dergelijke:

22 februari
Rijden vanaf zion NP naar torrey, hier 1 overnachting. Vermoedelijk in het Capitol Reef Resort.
We rijden via de Scenic Byway 12, we hopen Bryce Canyon met een (weliswaar wat kort) bezoek te kunnen aandoen.

23 februari
Vanaf Torrey rijden naar Monument Valley. Hier overnachting in "The View" hotel.

24, 25 februari
Grand Canyon South Rim.

26 februari
Lange dag, maar rijden vanaf de GC naar Barstow. (5:30min, maar wel 1 uur winst doordat we weer naar de pacific time zone gaan)
Overnachting in Barstow.

Optie 2 is vanaf de GC naar New Mexico rijden.

27,28 februari
Qua route onlogisch, maar we wilde Yosemite zo ver mogelijk aan het eind van de reis plannen. Met hoop op betere weersomstandigheden.
zoals eerder gezegd is het daar nu perfect weer, de Badger Pass is zelfs dicht vanwege slechte ski-omstandigheden... Hopelijk komt hier geen
ommezwaai in. Geplande overnachting is in de Yosemite View Lodge, eerdere goede ervaringen hier gehad.

1 tot 4 maart
Het einde van de trip is ook reeds geboekt. Wederom via Hotwire. We hebben gekozen voor een hotel in Annaheim, dicht bij de Disney Parken.
We verblijven 3 nachten in het Hyatt Regency Orange County hotel. Erg blij met de deal via Hotwire, iets meer dan 40% korting op de normale prijs!
Plus als voordeel dat dit hotel in z'n volledigheid al betaald is, scheelt weer op de kosten aldaar.

De planning is om sowieso 1 Disney park te bezoeken. We zijn er nog niet uit welke van de twee dit wordt. Ook zou ik graag de Warner Bros Studio tour willen doen, ik heb deze 4 jaar geleden ook gedaan en vond het erg leuk. Maar we zullen een keuze moeten maken, want we willen Venice Beach ook bezoeken, en toch eigenlijk ook wel even de toerist uithangen op de Walk of Fame. Het uitzicht vanaf Griffith Observatory is ook mooi.... Kortom nog wel wat keuzes te maken!!

We kijken erg uit naar onze reis!!!!
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
Emphy
Amerikafan

Bericht door Emphy »

Ende Tomm.

Hoe is het nu daar met je ???

Ook regen gehad in Death Valley?

Genieten Nu?
Vast wel!

Doe even Feedback Svp!

Groet van Harry.
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Inmiddels al weer 3 dagen terug van onze fantastische reis. De tijd is werkelijk waar omgevlogen!!!
Ik ben momenteel bezig met een uitgebreid reisverslag met foto's en korte stukjes over de hotels ed. waar we verbleven, zal deze zsm plaatsen.

In Death Valley hebben we geen regen gehad, het was er behoorlijk warm voor deze tijd van het jaar. Bij het lopen in de Mosaic Canyon hebben we temperaturen van boven de 30 graden gehad!

Sneeuw hebben we ook gezien, en wel in Utah. Zion NP was nog sneeuwvrij, Bryce Canyon en Monument Valley waren behoorlijk sneeuwrijk en in de Grand Canyon was het weer beduidend minder. De reis afgesloten in zonnig LA, heerlijk!

Al met al een top reis geweest, m'n vriendin vond het ook super, wat mij betreft volgend jaar weer! (mits de euro niet nog minder waard gaat worden dan de dollar, want dat merk je toch wel!)
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
leontineD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door leontineD »

Hey Tom,
Volgens mij kom je uit P en hebben we elkaar pas nog gesproken op een verjaardag, vlak voordat jullie op vakantie gingen :).

Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad! Ben benieuwd naar de verhalen! (En foto's natuurlijk :P ).
2011: Zuidwest 2013:New York, Texas
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Het heeft even geduurd, maar bij deze!!

Verslag Southwest USA in February

10-02-15: Heenvlucht KL0605 Amsterdam -> San Francisco
04-03-15: Terugvlucht KL0602 Los Angeles -> Amsterdam
Afbeelding

Overzicht overnachtingen en hotels
10-02 -> 13-02: San Francisco, Best Western Tuscan Inn
13-02 -> 15-02: Big Sur, Ripplewood Resort
15-02 -> 16-02: Pismo Beach, Inn at the Cove
16-02 -> 17-02: Lone Pine, Best Western Frontier Inn
17-02 -> 18-02: Death Valley, Furnace Creek Ranch
18-02 -> 20-02: Las Vegas, Mirage Hotel en Casino
20-02 -> 22-02: Springdale, Hampton Inn and Suites
22-02 -> 23-02: Torrey, Capitol Reef Resort
23-02 -> 24-02: Monument Valley, View Hotel
24-02 -> 26-02: Grand Canyon, Best Western Squire Inn
26-02 -> 27-02: Barstow, Best Western Desert Villa Inn
27-02 -> 01-03: El Portal, Yosemite View Lodge
01-03 -> 04-03: Anaheim, Hyatt Regency

Dinsdag 10 februari
Eindelijk is de dag aangebroken, na 4 jaar weer richting de VS!! Vroeg op om ruim op tijd op schiphol te zijn. De dag van te voren al online ingecheckt, maar het is altijd leuk om op Schiphol rond te struinen. Inchecken van de baggage was alleen mogelijk via de automaten, iets wat ik altijd wilde vermijden vanwege de naar mijn idee grote kans op fouten, maar er was geen andere mogelijkheid zo vroeg.

Na het afscheid nemen gingen we snel door de douane en kwamen uit in een bouwput. Schiphol werd flink verbouwd! Allereerst maar wat eten en drinken en kijken hoe lang het lopen zou zijn naar de gate. Dit bleek allemaal dichtbij, dus we konden lekker rustig aan doen. Het boarden zou rond 9:00 beginnen, en toen we weer bij de gate aankwamen stond er al een aardige rij.
De security check was vrij mild, de laptop moest uit de tas en zichtbaar "aan" kunnen, maar onze wandelschoenen mochten we gewoon aanhouden. Beiden door de bodyscan en daarna door naar de wachtruimte achter de glazen panelen.
De vlucht zelf verliep zonder problemen, duurde zoals verwacht zo'n 11,5 uur. Zicht boven Groenland was niet zo best vanwege bewolking, maar later boven Canada hebben we toch wel regelmatig uit het raampje gekeken! Aan boord wat films gekeken en wat proberen te slapen.

Na geland te zijn op SFO, in vrij snelle pas naar de US Customs, waar zich al een flinke rij had gevormd. Hier hebben we wel een uurtje moeten wachten, maar de eigenlijke controle was ook weer zo gebeurt. De koffers stonden al op ons te wachten en na alvast wat overbodige kledinglagen in de koffers te hebben gestopt, op zoek naar een shuttlebus naar ons hotel. Als enige aan boord van "Lorrie's Shuttle" werden we naar ons hotel "The Best Western Tuscan Inn" gebracht, een hotel dat we een aantal maanden eerder via Hotwire hadden geboekt.
We kregen een mooie kamer op de 3e verdieping toegewezen, met uitzicht op Coit Tower en het tegenover liggende parkeerdek. De kamer zelf was voor San Francisco begrippen ruim, had een badkamer met hete douche en het ontbijt zat bij de prijs inbegrepen.

Om de rest van de dag vol te maken (het was inmiddels rond 15:30) zijn we door Fisherman's Wharf gelopen en de zeehonden bij Pier 39 bekeken. Bij het San Francisco Maritime National Park hebben we de National Park pass aangeschaft (80 dollar inmiddels) en hier nog even rondgekeken. Tot slot naar het Hard Rock Cafe om te eten en daarna vroeg in bed gekropen met het oog op het vroege opstaan van dag erna. De early bird tour van Alcatraz stond namelijk op het programma!!

Afbeelding
Uitzicht vanaf onze hotelkamer

Afbeelding
Pier 39 tegen de avond

Woensdag 11 februari
De eerste dag begon met een ontbijt in het bij het hotel horende restaurant "Pescatore". Prima ontbijt met vers fruit en indien gewenst kon er nog van alles bij besteld worden qua eieren en warme gerechten. Redelijk optijd richting pier 33 gelopen vanwaar Alcatraz Cruises vertrekt. Het was nog niet erg druk en de eerste boot met medewerkers van de NPS vertrok net.

Het bezoek aan Alcatraz was weer erg indrukwekkend. Doordat er momenteel een expositie van politiek activist Ai Weiwei op het eiland is ingericht, zijn er stukken open die 4 jaar geleden in ieder geval nog gesloten zijn. Geen idee of deze stukken in de tussentijd zijn gerestaureerd en permanent open blijven, of dat ze specifiek nu open waren. Voor mij nieuwe locaties waren in ieder geval: Het ziekenhuiscomplex boven de eetzaal, klein stukje gun gallery van de main cellhouse, volledige new industries building met gun gallery. Voor mij heropend was het binnenplein, oftewel de "rec. yard" wat in 2004 open was en in 2005 gesloten vanwege instortingsgevaar.

Leuk detail is dat er tegenwoordig een ex gevangene aanwezig is, genaamd Bill Baker. Hij heeft een boek geschreven, en is een aantal dagen per week aanwezig om vragen te beantwoorden en z'n boek te signeren. Uiteraard een exemplaar gekocht en even met hem gesproken. Op m'n vraag wat hi er nou van vond dat Alcatraz in een toeristische attractie is veranderd, werd duidelijk geantwoord: It turned out pretty well for me!! En dat is natuurlijk wel waar ook, kijkend naar de rij van toeristen die zich in de boekenwinkel vormde om het boek te kopen, zullen de inkomsten niet gering zijn!

Afbeelding
Uitzicht op de Golden Gate Bridge vanaf Alcatraz

De rest van de dag wat verdere sight seeing gedaan waaronder Union Square, een rit met de cablecar, de painted ladies bekeken en een flink stuk door Chinatown gelopen. 's Avonds uiteindelijk bij AppleBees beland voor een prima maaltijd.

Donderdag 12 februari
Ik wilde erg graag het Golden Gate Park bezoeken, aangezien ik hier voorgaande keren niet aan toe was gekomen. Even uitgezocht hoe we hier het beste naartoe konden reizen (we hadden immers nog geen huurauto) en uiteindelijk met de cablecar naar union square gegaan, hier bij de Cheesecake Factory op het dakterras van Macy's gegeten en vandaar de metro naar een halte vlak bij een van de vele ingangen van het park.

Afbeelding
Geen straf om op te eten!

Afbeelding
Uitzicht over Union Square vanaf het dakterras

Lekker rondgelopen in het park en uiteindelijk bij de Chinese Tea Garden aanbeland. Hier wat gedronken, foto's gemaakt en weer langszaam terug naar de metro gelopen via Strawberry Hill. Het is een gigantisch park, erg mooi en zeker met zo'n 25 graden prima te doen. Maar ik kan me voorstellen dat je hier 's avonds liever niet rond wilt lopen...
De rest van de dag/avond besteed met shoppen en alweer de koffers inpakken voor vertrek naar de volgende bestemming...

Afbeelding
Ingang van de Chinese tuin

Vrijdag 13 februari
Vandaag vroeg op om de auto op te pikken bij het vliegveld. We hadden er eventueel ook voor kunnen kiezen de auto op te halen bij een downtown punt, maar hier was tijdens mijn eerste reis geen eigen keuze mogelijkheid, waardoor we besloten toch liever met de BART naar het vliegveld te gaan en daar uit de ruime voorraad een auto uit te zoeken. Na wat heen en weer lopen en koffers passen voor een rode toyota corolla gekozen met een lage mileage en snel de garage uitgereden richting Big Sur.

Afbeelding
Inkopen doen...

Onderweg nog gestopt bij de Walmart voor wat boodschappen en de Subway voor lunch, waardoor we rond 4:00PM de grote oceaan op zagen doemen. Het was, zeker voor februari, prachtig weer. Rond de 25 graden, een mijlenver uitzicht en diepblauwe lucht.

Afbeelding
...

We hadden 2 nachten in het Ripplewood Resort geboekt, met recht rustieke cabins tussen de sequoia bomen in. Opzich van alle gemaken voorzien, maar met name de keuken was wel erg ouderwets en zou een goede opknapbeurt niet misstaan. Ik verwacht echter niet dat dit binnenkort gaat gebeuren...

Afbeelding
De Cabin aan de big sur river

Zaterdag 14 februari
Vandaag vroeg opgestaan om de McWay Falls en een stuk van het Julia Pfeiffer Burns statepark te bezoeken. Prachtig om te zien, met name de McWay falls die je vrij gemakkelijk voorbij kan rijden.

Afbeelding
De McWay Falls, onbereikbaar vanwege Poison Oak en steile rotswanden

Na een flink stuk gelopen te hebben, doorgereden over de Highway 1 naar Lucia, wat een wat grotere stip op onze kaart had en wellicht een supermarktje zou hebben om wat eten te kunnen kopen voor de avond. In Lucia een prachtig hotel/restaurant en supermarkt gevonden waar we met een lekkere burger hebben geluncht en wat soep en brood voor de avond mee hebben genomen, genaamd "Lucia Lodge".
Toch wel een aardige tijd op het terras gezeten en van het prachtige uitzicht genoten. We overwegen dit hotel zeker ook voor een volgende keer Big Sur.

Afbeelding
Het terras van de Lucia Lodge

Op de terugweg nog even kort het Pfeiffer Big Sur statepark ingereden, maar de zon bleek al te snel onder te gaan om nog een korte route te kunnen doen. De avond in de cabin doorgebracht.

Zondag 15 februari
Vandaag vanaf het ripplewood resort naar Pismo Beach. Een rit van zo'n 120 mijl. Onderweg diverse keren gestopt om van het uitzicht te genieten, foto's te maken en te speuren naar walvissen (helaas niet gezien...). Nog een stuk gelopen in het Big Sur State Park, maar hier moesten we vanwege een weggespoeld pad dezelfde weg terug. Het bleek opeens flink mistig te zijn geworden, wat ook wel weer mooie foto's opleverde.

Afbeelding
Prachtig gezicht!

Afbeelding
De mist trekt wat weg...

Een stukje van de Salmon Creek trail gelopen, maar dit was toch wel erg pittig qua stijgen en met nog aardig wat miles te gaan besloten hier niet alle energie aan te besteden. Bij Sand Dollar Beach gestopt, waar het ook erg mistig was, maar waar desondanks toch een hoop mensen aan het zwemmen en watersporten waren.

Eind van de middag ingecheckt in het voormalige Best Western Inn at the Cove, wat momenteel een grondige verbouwing leek te ondergaan. De kamer was prima, maar het beloofde uitzicht op zee werd uitzicht op mist... Hopelijk morgen beter!

Maandag 16 februari
Vandaag de rit naar Lone Pine van ca 290 mijl. Omdat we wilde kijken of we zee otters konden zien, zijn we eerst nog een stukje terug gereden naar Morro Bay, en niet voor niets!
Afbeelding

De rit naar Lone Pine verliep verder soepel. Mooi om de overgangen te zien tussen de verschillende landschappen. Na nog wat water te hebben ingeslagen, doorgereden naar ons hotel in Lone Pine. Het Best Western Frontier Plus motel. Prima kamers voorzien van koelkast en magnetron, en een mooie ligging met de woestijn aan de ene kant en de Sierra Nevada aan de andere kant.
Als probeersel magnetron pizza's gekocht, maar dat was niet echt een succes te noemen. Laat ik zeggen, de bodem leek net zo te smaken als de kartonnen verpakking!

Afbeelding
Staalblauwe lucht, wel koud!

Dinsdag 17 februari
Vandaag een volledige dag Death Valley op de planning. Vanaf lone pine ca 2 uur rijden naar ons volgende hotel in Furnace Creek.
Voor het eerst tijdens deze trip is het koud, met vesten aan stappen we dan ook de auto in en rijden allereerst naar het Interagency Visitor's Center.
Hier kopen we een erg handige kaart waarop alle bezienswaardigheden en trails van Death Valley staan.

Via diverse vista points rijden we naar Stovepipe Wells. Hier wisselen we de vesten en lange mouwen snel om voor een korte broek en shirt en bezoeken het winkeltje om wat broodjes te kopen. Aan de balie vraag ik of de nabij liggende Mosaic Canyon te doen is met een normale auto, aangezien er via een "graded gravel road" naar de trailhead gereden moet worden.
De verkoper geeft aan dat het prima te doen is en wijst nog meer interessante trails aan in de omgeving.
We besluiten als eerst de Mosaic Canyon te bezoeken, het is inmiddels aardig warm geworden en de temperatuur tikt de 90gr fahrenheit aan (rond de 32gr!).

Het bezoek aan Mosaic Canyon is super, de weg ernaar toe zou wat meer "graded" mogen zijn, maar met de nodige butsen en beuken komen we veilig heen en weer. In korte tijd aardig wat water weggedronken, maar de stilte, de temperatuur en de verlatenheid van Death Valley heeft in ieder geval mijn hart gestolen.

Afbeelding
Mosaic Canyon

We vervolgen onze weg langs de Sand Dunes, het Furnace Creek visitor's Center en checken in bij ons hotel. De Furnace Creek Ranch is wat aan de prijs, maar is zeker een oase midden in de woestijn. Prima kamers met airco, 3 verschillende restaurants en een grote winkel.
Nadat we zijn ingecheckt vervolgen we onze weg door Death Valley langs Badwater, rijden we de Artist's drive en stoppen her en der.
Zodra het volledig donker is rijden we bij het hotel vandaan een stukje de donkerte in om te genieten van de kraakheldere sterrenhemel.

Woensdag 18 februari
Na het ontbijt richting de Ubehebe Crater gereden. Onderweg aardig wat wielrenners tegen gekomen die dit hopelijk niet in de zomer proberen!
Na een kort bezoek aan de krater naar Scotty's Castle gereden om vervolgens aan de rit naar Las Vegas te beginnen. (zo'n 2 uur rijden totaal)

Bij het uitrijden van Death Valley en Californie, zien we bordjes voor Rhyolite, een "ghost town". Na de self guided tour rijden we verder via highway 95 om via het noorden Las Vegas binnen te rijden.

We hebben twee nachten in het Mirage hotel geboekt, dit keer krijgen we een kamer op de 25e verdieping met strip view:
Afbeelding

Deze avond laat gemaakt in Las Vegas, helaas niet veel rijker, maar ook niet armer na de eerste dag vegas...

Donderdag 19 februari
Dag in Las Vegas. Hotels bekeken, wederom niet veel gewonnen, maar wel gratis via MyVegas gedineerd en ontbeten bij Cravings in het Mirage.
De weersvooruitzichten zijn goed, dus we boeken twee hotels voor een aantal dagen later: zondag 21 februari zullen we overnachten in het capitol reef resort, waarna we 22 februari doorrijden naar Monument Valley en daar overnachten in "The View" hotel.

Vrijdag 20 februari
Autorit naar het hotel in Springdale, nabij Zion. Reistijd ca. 2.5uur/160 miles.
We vertrekken wat laat vanuit Vegas, aangezien ik eerst met de auto langs het vliegveld wil. Er is inmiddels namelijk een lampje "Maintenance Required" gaan rijden. Vermoedelijk gewoon een simpelweg reminder lampje, maar ik wil niet het risico lopen straks stil te staan. Vanwege de gevaarlijke pinnen in de weg bij de rental car return, parkeer ik de auto naast de aankomsthal en loop naar de desk van alamo. Na de uitleg van het probleem loopt er iemand mee om de auto op te pikken en zo'n 15min later krijg ik 'm weer terug. Perfect geregeld!

Onderweg naar Zion wederom wat boodschappen voor de komende dagen gedaan. In Zion wordt het nog wat sneller donker, vandaar dat we besluiten de avond in het hotel rond te brengen. De hot tub en riante kamer helpen hier prima bij. We verbleven in het Hampton Inn hotel, ipv het geboekte Best Western Zion Park Inn, wat vanwege overname en verbouwingen gesloten is.

Zaterdag 21 februari
Volledige dag in Zion NP.
Afbeelding

Trails gelopen:
- Canyon Overlook Trail
- Emerald Pools, lower, middle en upper pools
- Weeping Rock
- Canyon Floor loop tot aan de Narrows gelopen

Het weer betrekt gedurende de dag iets, eenmaal in het hotel aangekomen blijkt er vanuit het Noorden een sneeuwstorm aan te komen. Balen, hebben we net de hotels voor de vervolgroute geboekt! We besluiten er maar het beste van te maken en maken ons klaar voor de volgende dag.

Zondag 22 februari
Vandaag via de Scenic Byway 12 en Bryce Canyon naar ons volgende hotel nabij Capitol Reef in Torrey.
De weersvoorspelling zijn omgeslagen en niet best, maar alle wegen zijn goed begaanbaar.

Via highway 9 rijden we door Zion richting de Scenic Byway. Hoe hoger we komen, hoe meer sneeuwvlokken er vallen. De buitentemperatuur is echter nog hoog, dus er blijft niks liggen. De rit naar Bryce Canyon gaat soepel, weinig verkeer onderweg, nog steeds wat sneeuwvlokken en het wordt steeds witter langs de kanten van de weg.
Bij Bryce aangekomen ligt er inmiddels toch wel een dik pak sneeuw, het park is geopend, maar veel viewpoints zijn dicht.
Het heeft wat bijzonders, zo in de sneeuw. We willen hier zeker nog eens terug komen als er geen sneeuw ligt, want een afdaling de canyon in, is gezien de gladheid geen optie. Na een bezoek van ca 2 uur vertrekken we verder richting onze eindbestemming. Wat nog 2,5 rijden is via de highway 12.

Afbeelding

Afbeelding

Het volgende deel van de weg lijkt steeds beter, de sneeuwval is gestopt en we dalen weer waardoor de temperatuur vanzelfsprekend ook wat is gestegen. Onderweg stoppen we bij verschillende viewpoints. We komen er achter dat het visitors center in Escalante gesloten is tot april.
Het laatste stuk van de rit gaat over Boulder mountain, de weg kronkeld de berg op en we rijden door delen van het Dixie National Forest.
De sneeuwval is inmiddels weer toegenomen en met name de laatste 20 minuten van de weg vereiste toch wel opperste inspanning om niet met een slakkengangetje alsnog van de weg te geraken...

Afbeelding
Op naar de summit...

Afbeelding
Achter de sneeuwschuiver aan

De avond afgesloten door als enige (!) te dineren in het restaurant behorende bij het hotel. Bij navraag bleek dat het sinds nieuwjaarsdag niet meer had gesneeuwd in deze delen van Utah. De nacht voor onze komst is er echter zoveel sneeuw gevallen, dat alles van de afgelopen maanden is ingehaald.

Zondag 23 februari
Rit door besneeuwd Utah naar Monument Valley. De planning om via Arches NP te rijden laten we vanwege de sneeuwval varen, als alternatief bezoeken we Natural Bridges National Monument. Hier zijn we rond 02:00PM te 6e en 7e bezoeker van de dag! Het is een klein park, maar we hebben het volledig voor ons zelf!

Afbeelding
Natural Bridge

Via de 98 en uiteindelijk highway 191 rijden we richting de staatsgrens. De laatste weg naar het hotel is ronduit slecht. Er zijn geen sneeuwschuivers geweest, de auto schaaft vanwege de low clearance met de voorbumper over de ijs/sneeuwlaag en met een slakkengang komen we op de ondergesneeuwde parkeerplaats van het hotel aan. Al slippend en glijdend parkeren we de auto, nog maar niet nadenkend over hoe we hier morgen weer vandaan gaan rijden.

Het hotel is duidelijk niet berekend op zo veel sneeuwval, overal wordt het dak sneeuw vrij gemaakt "because the structure isn't calculated at this much snow!!". WiFi doet het niet en de keuken is niet bevoorraad. We besluiten snel te gaan slapen en de wekker te zetten voor de zonsopgang.
Met een lange sluitertijd en strooilicht van het hotel maak ik nog onderstaande foto:
Afbeelding

Maandag 24 februari
De volgende ochtend is het zicht niet veel verbeterd, en na nog maar wat geslapen te hebben besluiten we te gaan ontbijten. Ook hier is de voorraad schaars, maar gelukkig klaart het ondertussen op. Voor vertrek uit onze kamer kunnen we toch nog even van het bijzondere uitzicht genieten:
Afbeelding
Uitzicht vanaf het balkon

Vanaf Monument Valley rijden we in 3,5 uur naar de Grand Canyon. Hier ligt ook sneeuw, maar de temparuur is beduidend hoger en de wegen zijn goed begaanbaar. Dit is het eerste park waar het wat drukker is met (voornamelijk Japanse) toeristen.
De North Rim is uiteraard dicht, maar opvallend aan de zuidkant is dat er aan het oosten waar we binnen komen beduidend meer sneeuw ligt ten opzichte van het westen:

Afbeelding

Afbeelding

We brengen de rest van de dag door in het park en kijken wat we de dag erna allemaal willen doen. We overnachten in het Best Western Squire Inn. Een super mooi hotel met grote kamers, nu nog inclusief ontbijt en op een korte afstand van het park.

Dinsdag 25 februari
We beginnen de dag in het visitor's center. We rijden met de auto tot aan Hermit's rest en stoppen bij de verschillende vista points. Alhoewel het ontzettend mooi is, merken we allebei dat we aan het eind van de dag het wel een beetje gehad hebben met de "grote kloof". Misschien komt het omdat we al zo veel gezien hebben, of doordat we niet al te diep de canyon in kunnen lopen, misschien komen de kleuren niet mooi uit door de sneeuw....? Of wellicht moeten we wennen aan de "drukte" van meer toeristen... ;)
Na nog wat mooie zonsondergang foto's gemaakt te hebben, gaan we richting hotel.

Afbeelding

Woensdag 26 februari
Terug naar Californie, ca 380 mijl op het programma vandaag. Geen probleem hoor, we rijden een stukje Route 66. Het weer en de temperaturen worden alsmaar beter en beter, prima.
De eindbestemming is Barstow, we bezoeken de commerciele ghost town Calico en doen nog wat inkopen bij de WalMart.
We overnachten in het Best Western Desert Villa inn. Een eenvoudig motel aan de rand van de I15. Prima bedden, dus slapen doen we wel.
De volgende dag weer een lange reisdag met als einddoel Yosemite NP.

Afbeelding

Donderdag 27 februari
Nog een reisdag vandaag van 300 miles. De tioga Pass is uiteraard nog dicht, dus rijden we via Bakersfield en Fresno naar ons hotel in El Portal, de Yosemite view lodge. Bij aankomst in het hotel blijkt dat er ook hier flink verbouwd wordt, de lobby wordt volledig vernieuwd en naar zeggen van de eigenaar staan de kamers hierna op het programma. Dat is eerlijk gezegd ook geen overbodige luxe, maar de kamers zijn met een ruime badkamer, klein keukentje en twee bedden prima voor onze 2 nachtjes.
Gezien het tijdstip gaan we niet meer het park in, maar besluiten vroeg op te staan om het park te gaan verkennen.

Vrijdag 28 februari
Volledige dag in Yosemite NP. Het is een beetje regenachtig weer, niet koud, maar wel wat somber. We lopen verschillende trails waaronder de Cook's meadow loop, lower yosemite Fall's en de mirror lake trail.

Afbeelding

Zaterdag 1 maart
De laatste lange reisdag. Yosemite -> Los Angeles. Wederom 300 mijl.
Nog steeds heerlijk om over die Amerikaanse snelwegen te rijden, weinig problemen onderweg. Eenmaal aangekomen bij het hotel (Hyatt Regency Orange County, wederom via Hotwire) nemen we de shuttlebus naar Disney Village. Hier brengen we de rest van de avond door en sluiten af met een diner bij de IHOP.

Zondag 2 maart en Maandag 3 maart
We besluiten Orange County te gaan verkennen. Er is een grote outlet in de buurt waar we aardig wat tijd doorbrengen. We gaan langs Venice Beach, wat we allebei niet echt bijzonder vinden. Tevens bezoeken we de Walk of Fame, downtown LA en Beverly Hills en afsluitend gaan we als laatste maal een burger eten bij het Hard Rock Cafe in Universal City.

Afbeelding
Venice Beach

Afbeelding
Ons laatste hotel

Dinsdag 4 maart
De laatste dag is dan toch echt aangebroken... Over de drukke I5 richting LAX en daar de huurauto aftanken en inleveren. Verloopt allemaal erg soepel, voor we het weten staan we voorbij de security in de moderne en ietwat stille Tom Bradley International Terminal. De vakantie zit er op, het was super, volgend jaar weer??

Afbeelding

Terugkijkend op een vakantie naar het zuidwesten van de USA in februari, heb ik een aantal plus en minpunten. Zou ik nog een keer gaan in het vroege voorjaar/winter? Ja, zeer zeker. Maar ik zou toch ook wel graag Bryce Canyon en met name het hele stuk in Utah ook een keer in de zomer willen zien.
Mochten we achteraf geweten de gevolgen van de sneeuwstorm weten, zouden we misschien wel de route hebben aangepast. Maar we hadden wat dat betreft ook wel pech, hadden we de reis een week eerder gestart, hadden we perfect weer gehad gedurende de hele trip. Kortom, je weet het nooit!!
We hebben deze vakantie ook wel veel geluk gehad met het weer, langs de highway one hadden we ons geen beter weer kunnen wensen. Ook in Death Valley, Las Vegas, Zion, GC, en Los Angeles hadden we zeker niks te klagen. Maar kort op een rij:

+ Veel rustiger tov hoogseizoen
+ Goedkoper tov hoogseizoen
+ Zeer goed weer in CA, AZ, NV

- Sneeuwstorm in Utah, was altijd een mogelijkheid maar kwam toch wel onverwacht. Dus -> onvoorspelbaar weer.
- Minder lang licht en daarom ook: zon weg -> koud!!!

We zijn er inmiddels al wel uit dat we komend jaar weer richting de VS willen gaan. Hoe of wat en wanneer is nog een beetje in wording, maar de meeste pijlen zijn gezet op September 2016. Uiteraard volgt er binnenkort een nieuw topic...!

Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips en adviezen die deze reis tot een succes hebben gemaakt. Mocht iemand trouwens bepaalde foto's in een hogere resolutie willen, stuur even een PB. Ik heb de foto's nu allemaal aardig verkleind om het lees- en laadbaar te houden...
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
leontineD
Amerika-ontdekker

Bericht door leontineD »

Hey Tom,

Leuk verslag! Nu krijg ik nog meer zin om binnenkort te gaan, al duurt het niet al te lang meer :) .
Onze ervaringen hoor je wel weer op een verjaardag, wellicht geeft het inspiratie ;).

Groetjes,

Leontine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi verslag!

Marianne
tomm
Amerika-ontdekker

Bericht door tomm »

Bedankt voor de reacties!
Plan is om voor de volgende reis een weblog "live" bij te houden, uiteraard zal ik hier dan ook de link plaatsen.

En Leontine, jullie vertrekken over een kleine 2 weken toch? Geniet er van in ieder geval!
Ben uiteraard erg benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen!

De volgende reis staat ook al in de planning voor September 2016, duurt nog wel even, maar dan is de voorpret extra lang ;)
2011 - zuid-west USA
2015 - zuid-west USA
2018 - zuid-west USA
leontineD
Amerika-ontdekker

Bericht door leontineD »

Dank je! Genieten gaan we zeker doen ;).
Inderdaad gaan wij over niet al te lange tijd, het schiet al op :) :).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer