Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis SarahB: 2 weken zuidwesten

Bericht door dafkapin »

aha, je hebt het forum gevonden :thumbup:

ik denk dat je route nu inderdaad beter haalbaar is, zonder LA (maar ja, ik heb me reeds geout als geen LA-fan zijnde)

ik zou persoonlijk zelf een extra dag SF doen, is echt een mooie stad
of anders een extra dagje Yosemite, en op de eerste dag de panorama-trail wandelen (dagje vol) om dan de tweede dag de bridal veil, de tulomne grove, de valley, .... te doen met de auto

onderweg van Page naar Grand Canyon: bezoekje aan Horseshoe Bend, indrukwekkend
in Page zelf: de upper Antelope Canyon of de Lower Antelope Canyon (of doe lekker zot, en doe alletwee, al vrees ik dan een overdosis): persoonlijk zou ik de lower aanraden, ik vind die puurder, en nog nét iets ontzagwekkender, en natuurlijk veel leuker door de klimpartijen

aangezien ik weet dat je een hondenvriend bent is een bezoekje aan Best Friends Animal Sanctuary misschien ook een doe-tip
het grootste opvangcentrum van dieren in de VS en heel mooi gelegen (maar pak best een pakje kleenex mee, je houdt het niet droog): ligt zo ongeveer op de weg van Bryce naar Page

en verder kun je alles wat op de planning staat op onze blog vinden, een deel de eerste reis, Bryce en Zion de tweede reis
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Martin & Marianne schreef:Je hebt inderdaad toch ene klein stukje route 66 als je van de GC naar Phoenix rijdt.

In je tweede route heb je Las vegas tussen DV en ZIon laten vallen, dus inderdaad een dag over. Die zou ik echt gebruiken tussne yOsemite en DV, er is daar heel veel te zien onderweg: de Tioga Road met veel wandelmogelijkheden en uitkijkpunten (zie ons 2004- en 2006-verslag), Bodie, Mono Lake, het Bristlecone Pines Forest, de Alabama Hills en de Sand Dunes in DV en wellicht Mosaic Canyon. Zie daarvoor ons 2013-verslag en voor de Alabma Hills en DV mijn 2011-verslag.

Marianne
Ahja juist dat is die ene dag LV dat wegvalt dan.
Ik denk dat die route wel beter is, tenslotte aan één dagje LV (en dan nog geen volledige dag), heb je niet zo veel, en we zien LV al op het einde.

Met de resterende dag ga ik dan idd jouw tip volgen en die gebruiken tussen Yosemite en DV.

Super dat jullie zo behulpzaam zijn hier allemaal :thumbup:
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

dafkapin schreef:aha, je hebt het forum gevonden :thumbup:

ik denk dat je route nu inderdaad beter haalbaar is, zonder LA (maar ja, ik heb me reeds geout als geen LA-fan zijnde)

ik zou persoonlijk zelf een extra dag SF doen, is echt een mooie stad
of anders een extra dagje Yosemite, en op de eerste dag de panorama-trail wandelen (dagje vol) om dan de tweede dag de bridal veil, de tulomne grove, de valley, .... te doen met de auto

onderweg van Page naar Grand Canyon: bezoekje aan Horseshoe Bend, indrukwekkend
in Page zelf: de upper Antelope Canyon of de Lower Antelope Canyon (of doe lekker zot, en doe alletwee, al vrees ik dan een overdosis): persoonlijk zou ik de lower aanraden, ik vind die puurder, en nog nét iets ontzagwekkender, en natuurlijk veel leuker door de klimpartijen

aangezien ik weet dat je een hondenvriend bent is een bezoekje aan Best Friends Animal Sanctuary misschien ook een doe-tip
het grootste opvangcentrum van dieren in de VS en heel mooi gelegen (maar pak best een pakje kleenex mee, je houdt het niet droog): ligt zo ongeveer op de weg van Bryce naar Page

en verder kun je alles wat op de planning staat op onze blog vinden, een deel de eerste reis, Bryce en Zion de tweede reis
Een extra dagje SF ben ik niet zo'n fan van, ik vind enkele dagen voor de steden genoeg en zie dan liever wat meer natuur :) (misschien denk ik er anders over als ik SF in levende lijve heb gezien he, je weet nooit :mrgreen: )

Merci voor de tips!
En van dat hondenopvangcentrum had ik nog nooit gehoord... Als dat op onze route ligt, wil ik daar zeker eens stoppen ja!!
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

is de opvang waar moby zich ook voor inzet:

http://www.youtube.com/watch?v=qr_qFHF7Zr0

wij zijn ook geen fans van steden, en toch, SF hebben we allebei in ons hartje gesloten
maar hier ook zo hoor, als we een dagje stad moeten opofferen voor een dagje natuur, dan is dat helemaal niet erg
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Ik heb net nog eens naar onze data gekeken, en we zouden toch iets langer gaan, dus we zouden nog 3 dagen over hebben :mrgreen: maar die krijg ik wel ingevuld!

Als ik de juiste data weet, post ik hier nog iets, dan kunnen jullie misschien nog wat tips geven. Normaal gaan we vanavond de vliegtuigtickets al boeken (ik wil zo snel mogelijk boeken, echt een mooie prijs nu, dus vanavond MOET het echt :wink: )
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

De vliegtickets zijn GEBOEKT!!! Voor 650€ per persoon (inclusief reisverzekering enzo). Ik vond het precies een mooie prijs en durfde niet langer wachten.

Nu, ik heb dus nog een paar dagen over. We vertrekken op 13 september en komen 's avonds aan, en we vliegen terug op 30 september ('s morgens vertrekken). Hebben jullie tips waar we de overgebleven dagen (naar jullie mening) best invullen? Waar kunnen we best een dagje langer blijven? Of kunnen we ergens nog een extra bezienswaardigheid erbij nemen?

13/9 Brussel - San Francisco
14/9 San Francisco + avondtour Alcatraz
15/9 San Fransisco – Yosemite
16/9 Yosemite
17/ Yosemite – Lee Vining
18/9 Lee Vining – Death Valley
19/9 Death Valley – Zion
20/9 Zion
21/9 Zion – Bryce
22/9 Bryce – Page
23/9 Page
24/9 Page - Grand Canyon
25/9 Grand Canyon - Las Vegas
26/9 Las Vegas
27/9 Las Vegas – Brussel
28/9 ?
29/9 ?
30/9 ?

Uiteraard moeten die dagen Las Vegas verschuiven naar het einde, want daar stijgen we terug op, dus in mijn schema staan ze verkeerd. Maar dit was het schema dat ik tot nu toe had :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor San Francisco kun je wel een dag meer uittrekken. Zelf zou ik ook voor Yosemite meer tijd uittrekken, dan heb je een dag voor de Mariposa Grove en Glacier Point, een dag voor de vallei en een dag voor de Tioga road. Verder zou je voor de Grand Canyon meer tijd uit kunnen trekken als je daar wilt wandelen of voor een helikoptervlucht. Of je rijdt via Monument Valley met een overnachting daar. Of een nacht Sedona tussen de GC en Las Vegas.
Je kunt ook loten voor de Wave en mocht je een permit bemachtigen een extra dag voor Page uittrekken.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Dankje voor de tips!! We gaan er nog eens goed over nadenken :)

Zou het ook mogelijk zijn om in die 3 extra dagen naar Moab te rijden? Of wordt dat krap/te druk?
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

zelf heb ik Moab nog niet gedaan, maar ik lees toch vaak dat je daar echt je tijd voor moet nemen
als je er nog iets bij wil nemen, zou ik naar Monument Valley rijden

eigenlijk, na onze vijf reizen, zou ik gewoon zeggen, zet dat dagje ergens tussen en doe lekker chill

wat wij ook gedaan hebben in Page: een bluewaterraft (heel kalm peddeltochtje) op de Colorado-rivier, beginnende van aan de Glen Canyon Dam, tot net voor het begin van de Grand Canyon

zoals ik zei, lekker rustig vaartochtje, maar wel majestueus zo tussen die hoge wanden
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Hmm ja, Moab is mss inderdaad niet zo'n goed idee. Tenslotte is het nog altijd een VAKANTIE dus heel de tijd gehaast moeten zijn, is niet ideaal. Beter is inderdaad om ergens wat rustige dagjes tussen te zetten! Nu nog zoeken welke juist :D
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Voor de stop tussen Yosemite en Death Valley: is Lone Pine het meeste aangeraden of Lee vining?
Als ik Lee Vining neem, kan ik dan Mono Lake + Bodie bezoeken? En wat is er net te zien in Lone Pine?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lee VIning is handiger. Lone Pine ligt dicht bij Death Valley. Wij hebben vak in MAmmoth Lakes overnacht. zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag, ook voor Bodie.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Martin & Marianne schreef:Lee VIning is handiger. Lone Pine ligt dicht bij Death Valley. Wij hebben vak in MAmmoth Lakes overnacht. zie bijvoorbeeld ons 2013-verslag, ook voor Bodie.

Marianne
En een dagje extra in Lee Vining (zodat we daar een hele dag zijn) is misschien wel de moeite dan? Zowel om Bodie te doen, als Mono Lake, als Mammoth Lakes... Dan moet dat niet snel-snel omdat we daarna nog moeten verder rijden.
Of zou jij dat een beetje nutteloos vinden?
Mandijtjuh
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mandijtjuh »

Je zou Monument Valley er nu ook tussen kunnen doen.
Tussen Bryce en Page.. En misschien nog een extra dag San Francisco..
http://mandyusa2014.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zelf 2 nachten Lee VIning niet nodig vinden. Voor Mono Lake hoef je niet veel tijd uit te trekken. Bodie kost je een paar uur. In Mammoth Lakes hebben we alleen overnacht; ik weet dat je er Devils Postpile NM hebt, maar ik zou die dag liever ergens anders gebruiken. Als je bijvoorbeeld voor de GC een extra nacht uittrekt heb je tussen Page en de GC nog tijd om naar Coalmine Canyon te rijden. En het geeft je meer tijd op weg naar Las Vegas.
Als je voor een etxra nacht Lee vining gaat dan zou je naar het Bristlecone Pine Forest kunnen gaan. Zie hier voor ons bezoek. Maar in dat geval zou ik de tweede nacht in Bishop overnachten, anders blijf je heen en weer rijden.
Bezoek dan de volgende dag de Alabama Hills bij Lone Pine.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mandijtjuh schreef:Je zou Monument Valley er nu ook tussen kunnen doen.
Tussen Bryce en Page.
In dat geval; ook nog een nacht Capitol Reef! Of anders MV tussen Page en de GC.

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Mandijtjuh schreef:Je zou Monument Valley er nu ook tussen kunnen doen.
Tussen Bryce en Page.. En misschien nog een extra dag San Francisco..
Yup een dagje Monument Valley is een heel grote kanshebber idd!!

Een extra dag SF liever niet (ik weet niet waarom hoor, gewoon een gevoel...). Dan opteer ik precies liever voor een extra dagje Vegas? ALS we er een extra dagje stad bijdoen uiteraard.

Het lastige is natuurlijk dat je er nog niet bent geweest, en dus niet weet welke van de twee steden je het meeste aantrekken...
Ik zou zelf 2 nachten Lee VIning niet nodig vinden. Voor Mono Lake hoef je niet veel tijd uit te trekken. Bodie kost je een paar uur. In Mammoth Lakes hebben we alleen overnacht; ik weet dat je er Devils Postpile NM hebt, maar ik zou die dag liever ergens anders gebruiken. Als je bijvoorbeeld voor de GC een extra nacht uittrekt heb je tussen Page en de GC nog tijd om naar Coalmine Canyon te rijden. En het geeft je meer tijd op weg naar Las Vegas.
Als je voor een etxra nacht Lee vining gaat dan zou je naar het Bristlecone Pine Forest kunnen gaan. Zie hier voor ons bezoek. Maar in dat geval zou ik de tweede nacht in Bishop overnachten, anders blijf je heen en weer rijden.
Bezoek dan de volgende dag de Alabama Hills bij Lone Pine.

Marianne
Handige tips, bedankt!
In dat geval; ook nog een nacht Capitol Reef! Of anders MV tussen Page en de GC.

Marianne
Capitol Reef ken ik eigenlijk niet, dat ga ik eens opzoeken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reden vorig jaar van Monticello naar Torrey/Capitol Reef, en vandaar naar Bryce. Dat is vergelijkbaar met de route van Monument Valley naar Bryce. Zie hier en hier. De 95 is een prachtige weg! Je gaat nog tijd te kort komen. :wink:

Marianne
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Martin & Marianne schreef:Wij reden vorig jaar van Monticello naar Torrey/Capitol Reef, en vandaar naar Bryce. Dat is vergelijkbaar met de route van Monument Valley naar Bryce. Zie hier en hier. De 95 is een prachtige weg! Je gaat nog tijd te kort komen. :wink:

Marianne
Bedoel je dan deze route Marianne?

1. Brussel – SF
2. SF
3. SF – Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite – Lee Vining
6. Lee Vining – Death Valley
7. Death Valley – Zion
8. Zion
9. Zion – Monticello
10. Monticello – Capital Reef
11. Capital Reef – Bryce
12. Bryce – Page
13. Page
14. Page – Grand Canyon
15. Grand Canyon – Las Vegas
16. Las Vegas
17. Las Vegas - Brussel
18. ?
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Hmm mijn vorige route sloeg nergens op precies lol.

Marianne, wat denk je dan van deze? (Als ik jouw tips zou volgen, want dan moet ik nog bespreken met mijn vriend uiteraard)

1. Brussel – SF
2. SF
3. SF – Yosemite
4. Yosemite
5. Yosemite – Lee Vining
6. Lee Vining – Death Valley
7. Death Valley – Zion
8. Zion
9. Zion – Bryce
10. Bryce – Capital Reef
11. Capital Reef – Monticello
12. Monticello – Monument Valley