Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Pivo: per camper van Las Vegas naar San Francisco (en verder)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Pivo: per camper van Las Vegas naar San Francisco (en verder)
Dag 26: GC-LV: dit zou gaan om de camper terug te brengen maar dan heb je onderweg weinig tijd voor stops.
Je zou hier een stuk Route 66 kunnen doen tussen Seligman en Kingman (via Hackberry). Uiteraard kost deze route extra rijtijd.
Als je de volle dag GC weglaat, zou ik de volgende dag de camper terugbrengen.
Je kan dan in de ochtend van dag 26 nog even iets zien in GC en dan rustig naar LV rijden.
Indien jullie niet echt lange wandelingen gaan doen in GC dan is 1 nacht voldoende.
De weggevallen dag kan op 2 plaatsen ingevoegd worden:
mogelijkheid 1:
Yosemite-Mammoth Lakes (bezoek aan Bodie en Mono Lake)
ML - Beatty (via Lone Pine - Alabama Hills en via Death Valley)
mogelijkheid 2:
een nacht bij Capitol Reef toevoegen
Mogelijkheid 1 zou mijn voorkeur hebben.
Groetjes,
Ingrid
Je zou hier een stuk Route 66 kunnen doen tussen Seligman en Kingman (via Hackberry). Uiteraard kost deze route extra rijtijd.
Als je de volle dag GC weglaat, zou ik de volgende dag de camper terugbrengen.
Je kan dan in de ochtend van dag 26 nog even iets zien in GC en dan rustig naar LV rijden.
Indien jullie niet echt lange wandelingen gaan doen in GC dan is 1 nacht voldoende.
De weggevallen dag kan op 2 plaatsen ingevoegd worden:
mogelijkheid 1:
Yosemite-Mammoth Lakes (bezoek aan Bodie en Mono Lake)
ML - Beatty (via Lone Pine - Alabama Hills en via Death Valley)
mogelijkheid 2:
een nacht bij Capitol Reef toevoegen
Mogelijkheid 1 zou mijn voorkeur hebben.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou het zo laten. Alleen vraag ik me af of je nou wel door DV mag of niet, anders is het stuk Yosemite - Beatty - Zion 2 flinke dagen rijden achter elkaar.
Die dag Las Vegas op het einde is niets mis mee. Als je vd GC naar Las Vegas gaat en die dag heel je camper ook nog moet schoonmaken wordt 15.00 misschien wel krap aan. Je zou dag 25 al naar Kingman kunnen rijden, dan lijkt het probleem opgelost, alleen dan dus nog meer tijd in Vegas ( waar ik niets mis mee vind, genoeg te zien/beleven, vergeet ook Fremont street aan de andere kant van Vegas niet)
Dag 20 zeker Canyonlands aandoen, heel mooi park en vooral omdat je er voordat je de Grand Canyon aandoet bent denk ik een mooi voorproefje.
Die dag Las Vegas op het einde is niets mis mee. Als je vd GC naar Las Vegas gaat en die dag heel je camper ook nog moet schoonmaken wordt 15.00 misschien wel krap aan. Je zou dag 25 al naar Kingman kunnen rijden, dan lijkt het probleem opgelost, alleen dan dus nog meer tijd in Vegas ( waar ik niets mis mee vind, genoeg te zien/beleven, vergeet ook Fremont street aan de andere kant van Vegas niet)
Dag 20 zeker Canyonlands aandoen, heel mooi park en vooral omdat je er voordat je de Grand Canyon aandoet bent denk ik een mooi voorproefje.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Veel rustdagen aan de kust, het kan best hoor. Pismo is mooi strand en duinen waar je met buggys mag scheuren.
Voor camping ideeen (parken en rond Moab) verwijs ik naar onze verslagen/ plannen van 2010 en 2012.
Voor mij os Devils Garden campground in Arches wel een toppertje net als Watchman in Zion. Canyonlands np is ook prachtig je kunt daar op een first come first serve staan of reserveren op de camping van DeadHorsePoint SP.
Canyonlands vind ik bijzonderder uitgestrekter dan Grand Canyon, maar dat is persoonlijk.
Voor camping ideeen (parken en rond Moab) verwijs ik naar onze verslagen/ plannen van 2010 en 2012.
Voor mij os Devils Garden campground in Arches wel een toppertje net als Watchman in Zion. Canyonlands np is ook prachtig je kunt daar op een first come first serve staan of reserveren op de camping van DeadHorsePoint SP.
Canyonlands vind ik bijzonderder uitgestrekter dan Grand Canyon, maar dat is persoonlijk.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Dank voor jullie opmerkingen! Je gelooft het of niet, maar de originele verlofaanvraag van een van onze reisgenoten is alsnog goedgekeurd
Weg gaan nu ff aftikken of wij nu eerst de kustroute doen of niet, zodat we de camper kunnen vastleggen. Daarna toch maar eens toewerken naar een definitieve route
Ik weet nu in ieder geval wat zoal de moeite waard is en hoelang je er ongeveer voor nodig hebt om dingen goed te kunnen bekijken en ervaren.
Weg gaan nu ff aftikken of wij nu eerst de kustroute doen of niet, zodat we de camper kunnen vastleggen. Daarna toch maar eens toewerken naar een definitieve route
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Qua kosten kan ik me de eerste week met auto voorstellen. Maar zijn er andere redenen om de kustweg niet met camper te rijden. Het is heerlijk om de kust te rijden en overal onderweg te lunchen of bak koffie te nemen.
Ik verwijs naar onze 1e week in 2010.
SF is prima te doen met camper; of marin rv park staan en met de ferry overvaren, OV kaartje voor heel dag en klaar ben je. Ik kan me wel voorstellen dat je in de stad wilt zitten...
Het is maar een vraag naar jullie overwegingen.
Succes en boek voor 31 okt ivm de vroegboekkorting op de camper!!!!!!
Ik verwijs naar onze 1e week in 2010.
SF is prima te doen met camper; of marin rv park staan en met de ferry overvaren, OV kaartje voor heel dag en klaar ben je. Ik kan me wel voorstellen dat je in de stad wilt zitten...
Het is maar een vraag naar jullie overwegingen.
Succes en boek voor 31 okt ivm de vroegboekkorting op de camper!!!!!!
Wat betreft de camper: tot 15 november is er nog vroegboekkorting bij Moturis, bij de overige verhuurders tot 1 november. Succes!
Ten aanzien van de vroegboek korting: bij Cruise America geldt die korting tot 31 december. We zitten aan Cruise America 'vast' omdat we bedden nodig hebben van (meer dan) 2 meter
Voor zover ik heb kunnen zien hebben alleen de c-klasse campers van CA en Road Bear zulke lange bedden (en Road Bear is dusdanig veel duurder dat dat geen optie is).
Isis: ik neem aan dat je bedoelt dat er redenen zijn om toch met de camper de kustroute te doen ipv met de auto? Anders snap ik je opmerking niet helemaal
Ik denk alleen dat we de kustroute linksom of rechtsom sowieso met de auto moeten doen. De twee anderen hebben een week minder lang vakantie. Zij hebben dus sowieso geen tijd voor de kustroute. Dat betekent dat we óf LV-SF met de camper doen en daarna met de auto de kustroute, óf wij eerst met de auto de kustroute (LV-LA-SF) en dan in SF de camper ophalen en met z'n 4en richting LV. Hopelijk hebben we daar dit weekend duidelijkheid over. Wil graag die camper een keer vastleggen voordat de one-ways misschien in een keer 'op' zijn
Isis: ik neem aan dat je bedoelt dat er redenen zijn om toch met de camper de kustroute te doen ipv met de auto? Anders snap ik je opmerking niet helemaal
Ik denk alleen dat we de kustroute linksom of rechtsom sowieso met de auto moeten doen. De twee anderen hebben een week minder lang vakantie. Zij hebben dus sowieso geen tijd voor de kustroute. Dat betekent dat we óf LV-SF met de camper doen en daarna met de auto de kustroute, óf wij eerst met de auto de kustroute (LV-LA-SF) en dan in SF de camper ophalen en met z'n 4en richting LV. Hopelijk hebben we daar dit weekend duidelijkheid over. Wil graag die camper een keer vastleggen voordat de one-ways misschien in een keer 'op' zijn
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het was me niet helemaal duidelijk waarom je de kust met auto deed. Maar nu wel het is omdat je dan met zijn 2 bent. Nu heb je een one way of juist een rondje... ik ben ff de weg kwijt.
als je nu een one way hebt is een rondje misschien nog een overweging. Deel van de kosten heb je dan al weer terug door geen oneway kosten. Wel wat meer benzine.
Overigens begrijp ik dat ze soms one-ways afkeuren, nu zie ik dat in jullie geval/ route niet zo snel gebeuren. Die plaatsen zijn allemaal erg 'standaard'. Dit ging om route Washington - Orlando.
Mijn vraag was: wat is jouw reden om geen camper voor eerste deel te pakken.
Dit jaar is van CA de vroegboek tot 31 dec. Dat is prettig! ik heb er inderdaad ook wat over gelezen. Wij hebben van CA afgezien maar de kosten zijn een heel concrete overweging om bij hen te huren. Tel goed je inventaris na want een vriendin kreeg (per ongeluk denk ik) geen vorken mee... toch lastig.
Overigens begrijp ik dat ze soms one-ways afkeuren, nu zie ik dat in jullie geval/ route niet zo snel gebeuren. Die plaatsen zijn allemaal erg 'standaard'. Dit ging om route Washington - Orlando.
Mijn vraag was: wat is jouw reden om geen camper voor eerste deel te pakken.
Dit jaar is van CA de vroegboek tot 31 dec. Dat is prettig! ik heb er inderdaad ook wat over gelezen. Wij hebben van CA afgezien maar de kosten zijn een heel concrete overweging om bij hen te huren. Tel goed je inventaris na want een vriendin kreeg (per ongeluk denk ik) geen vorken mee... toch lastig.
Hmm, daar heb ik nog niet eens over nagedacht eigenlijk. Ik ging er van uit dat een camper met z'n 2en duurder zou zijn dan een huurauto + hotel/motels. Zou ik dat nog eens moeten narekenen, dan kunnen we overwegen om de camper niet in te leveren in SF, maar dat wij onze vrienden daar op het vliegveld droppen en doorrijden met de camper om het rondje af te maken terug naar Las Vegas. Idee! (het originele plan was dus een one-way van LV naar SF)
Flexrate van de camper zit nu op (kale prijs per nacht) 143 dollar. Dat lijkt wel erg duur met z'n 2en, maar een auto en hotel zijn ook niet gratis natuurlijk..
[edit]
Het wordt wel erg ingewikkeld om de prijs dan uit te reken doe we met z'n 4en zouden moeten betalen en het deel dat wij met z'n 2en moeten voldoen..
Stel dat we vasthouden aan de one-way van LV naar SF, zou je dan de camper houden voor zolang je in SF bent? Dit omdat de hotels daar zo laaiend duur zijn. Als we de camper direct terugbrengen zou het worden:
20 Yosemite - San Francisco - camper inleveren (is dat haalbaar bij terugbrengen voor 15:00?)
21 San Francisco
22 San Francisco - auto ophalen - Point Lobos State Reserve
Als dat niet haalbaar is wordt het:
20 Yosemite - San Francisco
21 San Francisco - camper inleveren
22 San Francisco
23 San Francisco - auto ophalen - Point Lobos State Reserve
Als het haalbaar is, is dit misschien het meest efficiënt en betaalbaar:
20 Yosemite - San Francisco - camper inleveren - drop off @ vliegveld - auto ophalen - hotel/motel dicht bij vliegveld (bv. Howard Johnson Express Inn)
21 San Francisco
22 San Francisco - Point Lobos State Reserve
Winnen we weer een dag
Flexrate van de camper zit nu op (kale prijs per nacht) 143 dollar. Dat lijkt wel erg duur met z'n 2en, maar een auto en hotel zijn ook niet gratis natuurlijk..
[edit]
Het wordt wel erg ingewikkeld om de prijs dan uit te reken doe we met z'n 4en zouden moeten betalen en het deel dat wij met z'n 2en moeten voldoen..
Stel dat we vasthouden aan de one-way van LV naar SF, zou je dan de camper houden voor zolang je in SF bent? Dit omdat de hotels daar zo laaiend duur zijn. Als we de camper direct terugbrengen zou het worden:
20 Yosemite - San Francisco - camper inleveren (is dat haalbaar bij terugbrengen voor 15:00?)
21 San Francisco
22 San Francisco - auto ophalen - Point Lobos State Reserve
Als dat niet haalbaar is wordt het:
21 San Francisco - camper inleveren
22 San Francisco
23 San Francisco - auto ophalen - Point Lobos State Reserve
Als het haalbaar is, is dit misschien het meest efficiënt en betaalbaar:
20 Yosemite - San Francisco - camper inleveren - drop off @ vliegveld - auto ophalen - hotel/motel dicht bij vliegveld (bv. Howard Johnson Express Inn)
21 San Francisco
22 San Francisco - Point Lobos State Reserve
Winnen we weer een dag
Pivo..
Je moet ook bij de camper opletten op de binnenhoogte wanneer je zolang bent: die bij CruiseAmerica zijn 2 meter en en 2.03 hoogte, bij andere campers vaak 2.08 .
Je moet ook bij de camper opletten op de binnenhoogte wanneer je zolang bent: die bij CruiseAmerica zijn 2 meter en en 2.03 hoogte, bij andere campers vaak 2.08 .
Heb ik gezien, maar ja, dan is het kiezen tussen net wel of net niet rechtop kunnen staan, of wel rechtop kunnen staan maar een bed dat 20 of 30cm te kort is 
PIVO...Wij zitten ook met lengte..vandaar dat we daar ook mee bezig zijn geweest..Man is bijna 2.00 meter, maar dat is er maar één. Wel dochter en ik 1.80. Man en ik misschien afwisselen met de kinderen de Cap-over, moet ook een ervaring zijn 
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat rekenen is een puzzeltje. Ik zou gewoon door 2 reisbureau's twee offertes laten doorrekenen. Een met auto en camper en 1 met alleen camper. Je kunt de dagen dan gewoon splitsen tussen met zijn vieren en met zijn tweeen. Reisbureaus moeten wel wat doen voor hun geld. En met je vroegboekkorting wordt die 143 euro al wat minder.. Dat scheelt iets. Enfin ik duw je nergens heen maar het was gewoon een idee.
In Geldrop staat regelmatig een 25ft van CA en ook in St Jansklooster staat er vaak een. (Travelhome en Tiogatours). Dan heb je ook een idee van de hoogte en lengte Heb je ook prijzen van Moturis en El Monte gevraagd. Die zitten beiden ook in het westen dus is dat wellicht ook een optie.
In Geldrop staat regelmatig een 25ft van CA en ook in St Jansklooster staat er vaak een. (Travelhome en Tiogatours). Dan heb je ook een idee van de hoogte en lengte Heb je ook prijzen van Moturis en El Monte gevraagd. Die zitten beiden ook in het westen dus is dat wellicht ook een optie.
Moturis en El Monte hebben geen bedden van 2 meter in hun 25-27ft campers 
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ah, ja dan houdt het op. 
Je bedoelt: Ze hebben geen bedden van 2 meter achterin, want de cap-overs zijn wel langer dan 2 meterMoturis en El Monte hebben geen bedden van 2 meter in hun 25-27ft campers
Klopt, zie het nu. Maar de El Monte C22 en C25 zijn duurder dan een Cruise America E27..
Was ik weer
Camper is geboekt! Het plan is weer een tikje gewijzigd, we blijven nu na aankomst 2 nachten in Las Vegas en halen daarna de camper op (omdat we graag Las Vegas in stijl in een 5-sterren hotel wilden doen
)
Schema is nu:
1 Vlucht Dusseldorf - Las Vegas (Vdara)
2 Las Vegas (Vdara)
3 Las Vegas - camper ophalen (early bird) - boodschappen doen - Valley of Fire
4 Valley of Fire - Zion
5 Zion (Angel's Landing wandelroute)
6 Zion - Bryce
7 Bryce - Capitol Reef
8 Capitol Reef - Arches
9 Arches
10 Arches - Canyon Land
11 Canyon Land - Monument Valley
12 Monument Valley - Page
13 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Beatty
16 Beatty - via Death Valley - Lake June
17 Lake June - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite (camping in het park)
18 Yosemite
19 Yosemite
21 San Francisco
22 San Francisco - camper inleveren - auto ophalen - Point Lobos State Reserve
23 Point Lobos State Reserve
24 Point Lobos State Reserve - Pismo Beach
25 Pismo Beach - Los Angeles
26 Los Angeles
27 Los Angeles - Las Vegas
28 Las Vegas
29 Vlucht Las Vegas - Amsterdam
Ik twijfel nog om de 1e camper dag direct door te rijden naar Zion zodat we daar een dag extra hebben (of een extra dag in Bryce/Capitol Reef/Arches).
Verder vraag ik me af of de laaaange reisdag van de Grand Canyon naar Beatty haalbaar is. We reizen niet met kinderen en vinden het niet erg om lang te rijden, maar het is wel ruim 600 kilometer geloof ik.
Schema is nu:
1 Vlucht Dusseldorf - Las Vegas (Vdara)
2 Las Vegas (Vdara)
3 Las Vegas - camper ophalen (early bird) - boodschappen doen - Valley of Fire
4 Valley of Fire - Zion
5 Zion (Angel's Landing wandelroute)
6 Zion - Bryce
7 Bryce - Capitol Reef
8 Capitol Reef - Arches
9 Arches
10 Arches - Canyon Land
11 Canyon Land - Monument Valley
12 Monument Valley - Page
13 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
14 Page - Grand Canyon
15 Grand Canyon - Beatty
16 Beatty - via Death Valley - Lake June
17 Lake June - Mono Lake - Tioga Pass - Yosemite (camping in het park)
18 Yosemite
19 Yosemite
21 San Francisco
22 San Francisco - camper inleveren - auto ophalen - Point Lobos State Reserve
23 Point Lobos State Reserve
24 Point Lobos State Reserve - Pismo Beach
25 Pismo Beach - Los Angeles
26 Los Angeles
27 Los Angeles - Las Vegas
28 Las Vegas
29 Vlucht Las Vegas - Amsterdam
Ik twijfel nog om de 1e camper dag direct door te rijden naar Zion zodat we daar een dag extra hebben (of een extra dag in Bryce/Capitol Reef/Arches).
Verder vraag ik me af of de laaaange reisdag van de Grand Canyon naar Beatty haalbaar is. We reizen niet met kinderen en vinden het niet erg om lang te rijden, maar het is wel ruim 600 kilometer geloof ik.
Hoi,
Ik wilde alleen even meegeven dat wij afgelopen zomer ook een early bird geboekt hadden bij CA in Las vegas. Wij waren uiteindelijk om 10u bij CA en gingen inderdaad pas om 16u weg. En met een C27 ipv een C30. Financieel allemaal keurig geregeld, maar toch. Wij hadden wel een nieuw model C27, met een bol dak boven de cap-over. Erg prettig. Houd er dus rekening mee dat je wellicht niet op pad kunt die eerste dag.
Veel plezier.
Ik wilde alleen even meegeven dat wij afgelopen zomer ook een early bird geboekt hadden bij CA in Las vegas. Wij waren uiteindelijk om 10u bij CA en gingen inderdaad pas om 16u weg. En met een C27 ipv een C30. Financieel allemaal keurig geregeld, maar toch. Wij hadden wel een nieuw model C27, met een bol dak boven de cap-over. Erg prettig. Houd er dus rekening mee dat je wellicht niet op pad kunt die eerste dag.
Veel plezier.
Groetjes,
Annette
Living the life in Raleigh, NC
Annette
Living the life in Raleigh, NC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De rit GC - Beatty is wel lang, je houdt erg weinig tijd over voor de grand Canyon. Als je bij Page alleen Antelope Canyon en Horseshoe bend doet zou je ook aan 1 nacht daar voldoende hebben. Je hebt dan meer tijd voor de GC en kunt de volgende ochtend op tijd vertrekken.
Waarom Beatty? Is Pahrump niet handiger? Dat is minder ver rijden vanuit de GC en je bent sneller bij de bezienswaardigheden in DV.
Marianne
Waarom Beatty? Is Pahrump niet handiger? Dat is minder ver rijden vanuit de GC en je bent sneller bij de bezienswaardigheden in DV.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4220 Weergaves
-
Laatste bericht door Old Faithful
-