Deze route is voor ons nu definitief.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ralphnicole: Huwelijksreis Zuidwest USA
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis ralphnicole: Huwelijksreis Zuidwest USA
Iedereen bedankt voor alle nodige info....

- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is handiger om even een linkje nar googlemaps te plaatsen.
Of een schermafdruk.
En zet hier even een schema neer van dag tot dag, een route staat of valt met de tijd die je overal voor uittrekt. Ik vind de route er wel wat ongebruikelijk uitzien.
Ik had het al eerder gevraagd maar geen antwoord gezien: liggen de tickets al vast?
Marianne
En zet hier even een schema neer van dag tot dag, een route staat of valt met de tijd die je overal voor uittrekt. Ik vind de route er wel wat ongebruikelijk uitzien.
Ik had het al eerder gevraagd maar geen antwoord gezien: liggen de tickets al vast?
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
https://maps.google.nl/maps?saddr=Aria% ... 16&t=m&z=7
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
5 Las Vegas - Grand Canyon (via hooverdam) 437 km, 4 uur 10 min.
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page 179 km, 1 uur 51 min.
8 Page - Zion 185 km, 2 uur 7 min.
9 Zion - Death Valley 469 km, 4 uur 38 min.
10 Death Valley
11 Death Valley - Sequoia 571 km, 6 uur 37 min.
12 Sequoia - Yosemite 245 km, 3 uur 12 min. (Bishop vervalt misschien i.v.m. aantal km)
13 Yosemite - San Francisco 319 km, 3 uur 28 min.
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Santa Cruz 124 km, 1 uur 34 min.
17 Santa Cruz - Monterey 68,0 km, 49 min.
18 Monterey - Santa Barbara 398 km, 5 uur 9 min.
19 Santa Barbara - Malibu 105 km, 1 uur 14 min.
20 Malibu - Los Angeles 59,2 km, 52 min.
3.561 km, 41 uur totaal

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page 179 km, 1 uur 51 min.
10 Death Valley
11 Death Valley - Sequoia 571 km, 6 uur 37 min.
12 Sequoia - Yosemite 245 km, 3 uur 12 min. (Bishop vervalt misschien i.v.m. aantal km)
13 Yosemite - San Francisco 319 km, 3 uur 28 min.
14 San Francisco
15 San Francisco
16 San Francisco - Santa Cruz 124 km, 1 uur 34 min.
3.561 km, 41 uur totaal
Laatst gewijzigd door ralphnicole op 17 sep 2013, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Hahaha dit is inderdaad wat duidelijker!!
Wat vind je er nu dan van ??
Wat vind je er nu dan van ??
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je neemt volgens deze route de Sonora Pass (de 108). Dat zal hoogst waarschijnlijk niet lukken. Zie hier de openingsdata van de passen. Jullie zijn er toch al een aantal keren op gewezen dat je onder de Sierra Nevada langs moet. (Of via de CA88.)
Dat uitstapje naar Yosemite (L) kan ook niet.
Het bezoek aan Sequoia NP kost je ontzettend veel tijd en is in deze route niet handig. Maar aangezien je niet de 108 zult kunnen rijden is het logischer om vanuit Death Valley naar Sequoia te rijden, dan naar Yosemite en dan naar SF.
Hebben jullie plannen in Flagstaff? Als je bij de GC in het park wilt overnachten kijk dan nu alvast naar de mogelijkheden. Er is altijd erg veel volgeboekt, maar er komt ook altijd erg veel weer vrij. Als je weet wanneer je er bent zou ik dat zeker vastleggen. desnoods ook de dag ervoor en erna, je kunt makkelijker annuleren dan op het laatst proberen iets te vinden.
Ik zou de dagen Zion en death Valley wat anders verdelen, met meer tijd voor Zion.
Niet zo belangrijk, maar ik zie dat je route van Page naar de GC op het kaartje via de 89 loopt. Ik weet niet hoe dat kan, ik dacht dat googelmaps dat niet deed, je zult de 89T moeten hebben.
Ik zie nu je dagplanning: hoe had je dag 12 gedacht? Van Sequoia naar Yosemite via de 395 in 1 dag? Heb je wel naar de rijtijden gekeken? Je dagplanning komt qua volgorde niet overeen met het kaartje (eerst Zion of eerst GC).
Marianne
Dat uitstapje naar Yosemite (L) kan ook niet.
Het bezoek aan Sequoia NP kost je ontzettend veel tijd en is in deze route niet handig. Maar aangezien je niet de 108 zult kunnen rijden is het logischer om vanuit Death Valley naar Sequoia te rijden, dan naar Yosemite en dan naar SF.
Hebben jullie plannen in Flagstaff? Als je bij de GC in het park wilt overnachten kijk dan nu alvast naar de mogelijkheden. Er is altijd erg veel volgeboekt, maar er komt ook altijd erg veel weer vrij. Als je weet wanneer je er bent zou ik dat zeker vastleggen. desnoods ook de dag ervoor en erna, je kunt makkelijker annuleren dan op het laatst proberen iets te vinden.
Ik zou de dagen Zion en death Valley wat anders verdelen, met meer tijd voor Zion.
Niet zo belangrijk, maar ik zie dat je route van Page naar de GC op het kaartje via de 89 loopt. Ik weet niet hoe dat kan, ik dacht dat googelmaps dat niet deed, je zult de 89T moeten hebben.
Ik zie nu je dagplanning: hoe had je dag 12 gedacht? Van Sequoia naar Yosemite via de 395 in 1 dag? Heb je wel naar de rijtijden gekeken? Je dagplanning komt qua volgorde niet overeen met het kaartje (eerst Zion of eerst GC).
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Hoi Martin,
Klopt was ik vergeten,bedankt hiervoor....
Als het goed is heb ik deze zonet aangepast kijk maar even als je wilt......jou tips zijn zeer welkom
Klopt was ik vergeten,bedankt hiervoor....
Als het goed is heb ik deze zonet aangepast kijk maar even als je wilt......jou tips zijn zeer welkom
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zeggen, lees het hele topic nog eens goed door. En doe er ook iets mee.
(Iets zegt me dat goed lezen niet je sterkste kant is.
)
En gebruik met het bepalen van de route niet vage begrippen als Yosemite National Park of Sequoia NP maar gebruik Yosemite Village en bijvoorbeeld Wuksachi Lodge voor Sequoia (jouw punt J ligt niet aan de doorgaande weg door Sequoia maar aan een weg die afgesloten is in de winter.
Koop een kaart, en kijk daar eens goed op. Het gaat echt mis als je op deze manier, en vertrouwend op een TomTom, je route probeert vast te stellen.
Marianne
(Iets zegt me dat goed lezen niet je sterkste kant is.
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal begrijpt. Je komt niet in Bishop als je van DV naar Sequoia gaat. En ook niet als je van Sequoia naar Yosemite rijdt. En dat heeft niet met het aantal kilometers te maken maar met afgesloten passen.12 Sequoia - Yosemite 245 km, 3 uur 12 min. (Bishop vervalt misschien i.v.m. aantal km)
En gebruik met het bepalen van de route niet vage begrippen als Yosemite National Park of Sequoia NP maar gebruik Yosemite Village en bijvoorbeeld Wuksachi Lodge voor Sequoia (jouw punt J ligt niet aan de doorgaande weg door Sequoia maar aan een weg die afgesloten is in de winter.
Koop een kaart, en kijk daar eens goed op. Het gaat echt mis als je op deze manier, en vertrouwend op een TomTom, je route probeert vast te stellen.
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Ohhh oke
Ik dacht dat als ik Bishop nu achterwege laat, daar nu geen rekening meer mee had.....
Ik ga het in ieder geval nog zeker rustig voor zitten,we hebben tenslotte nog even
Ik dacht dat als ik Bishop nu achterwege laat, daar nu geen rekening meer mee had.....
Ik ga het in ieder geval nog zeker rustig voor zitten,we hebben tenslotte nog even
Je trekt een complete dag uit voor een relatief klein ritje op dag 16. En herhaalt dat op dag 17 om vervolgens de dag erna het mooiste stuk er dan relatief karig af te willen raffelen.ralphnicole schreef:16 San Francisco - Santa Cruz 124 km, 1 uur 34 min.
Julia Pfeiffer Burns State Park, Big Sur, zeeolifanten bij Piedras Blancas, Hearst Castle, Cambria, Morro Bay, Madonna Inn en Solvang liggen allemaal op het stuk tussen Monterey en Santa Barbara. Alsmede het hele mooie stuk kustroute tussen Carmel en San Simeon.
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Het is een mooie route maar een beetje slecht verdeeld.
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page = 215 km, 3 u 30 rijden volgens Google (je moet langs de 89T want de 89 is afgesloten)
10 Death Valley
11 Death Valley (Furnace creek) - Sequoia (Wuksachi Lodge) = 585 km, 6 u 58 rijden
12 Sequoia - Yosemite (Village) = 271 km, 3 u 51 rijden (zeker niet via Bishop, ligt aan de andere kant van de bergen) wel via Fresno, Mariposa)
13 Yosemite
14 Yosemite - San Francisco 319 km, 3 uur 28 min.
15 San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco - Monterey
18 Monterey - San Simeon / Cambria
19 San Simeon / Cambria - Malibu
20 Malibu - LA
De volle dag Grand Canyon zou je kunnen weglaten en bijvoegen voor Bryce Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce - Zion
De volle dag voor Death Valley zou ik wel laten staan.
Jullie hebben de dag ervoor al een lange rit en de volgende dag weer naar Sequoia.
Op dag 10 zou ik dan heel vroeg vertrekken zodat je rond 14 u ten laatste in Sequoia bent.
Je hebt wel weinig tijd voor Yosemite vind ik.
De kustroute heb ik over 1 dag minder verdeeld en deze gewonnen dag bij Yosemite gevoegd.
Aangezien jullie al sequoia bomen gezien hebben in het vorige park zou ik die overslaan in Yosemite en rechtstreeks naar de vallei rijden.
Voor wat er allemaal te zien is op Highway 1 tussen Monterey en San Simeon zie hier:
http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
Groetjes,
Ingrid
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas
4 Las Vegas
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Page = 215 km, 3 u 30 rijden volgens Google (je moet langs de 89T want de 89 is afgesloten)
10 Death Valley
11 Death Valley (Furnace creek) - Sequoia (Wuksachi Lodge) = 585 km, 6 u 58 rijden
12 Sequoia - Yosemite (Village) = 271 km, 3 u 51 rijden (zeker niet via Bishop, ligt aan de andere kant van de bergen) wel via Fresno, Mariposa)
13 Yosemite
14 Yosemite - San Francisco 319 km, 3 uur 28 min.
15 San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco - Monterey
18 Monterey - San Simeon / Cambria
19 San Simeon / Cambria - Malibu
20 Malibu - LA
De volle dag Grand Canyon zou je kunnen weglaten en bijvoegen voor Bryce Canyon
6 Grand Canyon - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce - Zion
De volle dag voor Death Valley zou ik wel laten staan.
Jullie hebben de dag ervoor al een lange rit en de volgende dag weer naar Sequoia.
Op dag 10 zou ik dan heel vroeg vertrekken zodat je rond 14 u ten laatste in Sequoia bent.
Je hebt wel weinig tijd voor Yosemite vind ik.
De kustroute heb ik over 1 dag minder verdeeld en deze gewonnen dag bij Yosemite gevoegd.
Aangezien jullie al sequoia bomen gezien hebben in het vorige park zou ik die overslaan in Yosemite en rechtstreeks naar de vallei rijden.
Voor wat er allemaal te zien is op Highway 1 tussen Monterey en San Simeon zie hier:
http://www.bigsurcalifornia.org/pdf/big ... 013-14.pdf
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Hoi Ingrid,
Bedankt voor je reactie.
Zeker dit stuk langs de highway1 willen wij nog een aantal stops maken,het was zoiezo niet de bedoeling om dat met haastige spoed te doen
Maar goed wat betreft afgesloten wegen.....zou dit zelf niet hebben gezien!!
Is dit trouwens vanwege het weer in april of??
Bedankt voor je reactie.
Zeker dit stuk langs de highway1 willen wij nog een aantal stops maken,het was zoiezo niet de bedoeling om dat met haastige spoed te doen
Maar goed wat betreft afgesloten wegen.....zou dit zelf niet hebben gezien!!
Is dit trouwens vanwege het weer in april of??
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Neen niet vanwege het weer.
De weg is ... weggespoeld (landslide)
Ze hebben nu een indian route verhard en die noemt nu 89T.
Er bestaat hierover ook een topic : afgesloten highway 89
Groetjes,
Ingrid
De weg is ... weggespoeld (landslide)
Ze hebben nu een indian route verhard en die noemt nu 89T.
Er bestaat hierover ook een topic : afgesloten highway 89
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Hè guys,
Is het zo dat er in april meerdere wegen zijn gesloten bij Yosemite NP??
Zoja zouden jullie dan ook vanuit Death Valley direct richting San Francisco gaan....

Is het zo dat er in april meerdere wegen zijn gesloten bij Yosemite NP??
Zoja zouden jullie dan ook vanuit Death Valley direct richting San Francisco gaan....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, er zijn meerdere wegen gesloten. Zoals al aangegeven is de Tioga Road (de CA120) gesloten. Ook de Glacier Point Road zal nog gesloten zijn. Kijk eens op deze kaart van het park om te zien waar die wegen lopen. De vallei is normaal gesproken altijd bereikbaar.
Zie voor de mogelijkheden in april hier.
Ik zou zeker naar Yosemite gaan, tenzij er net veel sneeuw is gevallen en je sneeuwkettingen nodig hebt.
Marianne
Zie voor de mogelijkheden in april hier.
Ik zou zeker naar Yosemite gaan, tenzij er net veel sneeuw is gevallen en je sneeuwkettingen nodig hebt.
Marianne
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
USA: Countdown to shutdown.....
Zal dit gevolgen voor ons hebben ivm alle NP parken in de VS??
Zal dit gevolgen voor ons hebben ivm alle NP parken in de VS??
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
Iemand trouwens ervaring met Google maps op de ipad als navigatie in de VS? 
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Die shutdown is over, dus daar heb je geen last meer van 
Geen ervaring met google maps, maar er zijn wel mensen die andere navigatiesystemen gebruiken. Eerlijk gezegd weet ik nooit of dat nou via internet of via gps werkt. Als het via gps is, is het geen probleem om te gebruiken overigens. Maar je zou net zo goed voor $80 ofzo bij een walmart een tomtom kunnen aanschaffen. Ook kan een gewone ouderwetse kaart al wonderen doen. Buiten de steden wijst het echt allemaal zichzelf namelijk en heb je amper een tomtom nodig. In sommige dorpjes/stadjes is het makkelijk om je hotel te vinden, dat wel. In San Francisco en vooral LA vind ik het in ieder geval heel handig.
Wij zijn 2 jaar geleden ook in April geweest en toen was Glacier Point road wel open (EDIT: ik heb het even nagezocht, wij waren er 22 en 23 april), maar de weg naar Mariposa Grove was gesloten. Ook in Sequoia kan er nog sneeuw liggen.
Geen ervaring met google maps, maar er zijn wel mensen die andere navigatiesystemen gebruiken. Eerlijk gezegd weet ik nooit of dat nou via internet of via gps werkt. Als het via gps is, is het geen probleem om te gebruiken overigens. Maar je zou net zo goed voor $80 ofzo bij een walmart een tomtom kunnen aanschaffen. Ook kan een gewone ouderwetse kaart al wonderen doen. Buiten de steden wijst het echt allemaal zichzelf namelijk en heb je amper een tomtom nodig. In sommige dorpjes/stadjes is het makkelijk om je hotel te vinden, dat wel. In San Francisco en vooral LA vind ik het in ieder geval heel handig.
Wij zijn 2 jaar geleden ook in April geweest en toen was Glacier Point road wel open (EDIT: ik heb het even nagezocht, wij waren er 22 en 23 april), maar de weg naar Mariposa Grove was gesloten. Ook in Sequoia kan er nog sneeuw liggen.
- ralphnicole
- Amerika-ontdekker
https://maps.google.nl/maps?saddr=Aria% ... 14&t=m&z=7
Nog een paar weken en dan is het gelukkig zo ver.
Zoals jullie zien houden wij ongeveer deze route aan....zeker langs de highway 1 zullen er meerdere stops zijn!!
Graag zouden wij nog wat tips kunnen gebruiken wat wij zeker niet moeten vergeten om te gaan doen.
Wat raden jullie eigenlijk aan waar wij het beste kunnen overnachten,tickets voor sportevenementen ect ect.....Ook horen wij graag de beste bezienswaardigheden met deze trip
Nog een paar weken en dan is het gelukkig zo ver.
Zoals jullie zien houden wij ongeveer deze route aan....zeker langs de highway 1 zullen er meerdere stops zijn!!
Graag zouden wij nog wat tips kunnen gebruiken wat wij zeker niet moeten vergeten om te gaan doen.
Wat raden jullie eigenlijk aan waar wij het beste kunnen overnachten,tickets voor sportevenementen ect ect.....Ook horen wij graag de beste bezienswaardigheden met deze trip
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik kan het met die akelige oude google maps niet goed beoordelen, maar ik zie Flagstaff staan? Als je vanaf de Hooverdam naar de Grand Canyon rijdt is het bij Williams linksaf....je komt niet door Flaggstaff....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 2093 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties