Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman (12/2013) : rode rotsen in de winter

Bericht door kalaman »

KOW staat inderdaad op de planning, alhoewel....niet echt in vetjes gedrukt... :( .
Door de periode en de hoogte van het plateau verwachten we eigenlijk niet echt om er naartoe te kunnen (ook de Bistis niet)...we zien wel :wink:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Het schuiven kan al beginnen...in Mexican Hat is alles dicht in die periode :cry:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Beste Rudie,

Ik ben in 2011 half nov in Zion, Bryce en de GC geweest. In Zion was het goed te doen met temperaturen rond de 12 grdn, Bryce was kouder, zo rond de 6 grdn en daar lag toen al behoorlijk wat sneeuw en aan de GC ( SR ) was het koud ( tegen vriespunt) en viel er later op de dag sneeuw.

Op dit moment is het een beetje raar weer want er is in heel lange tijd ( zo heb ik van de amerikanen begrepen die dat vertellen) niet zoveel regen gevallen. Voor december ??? Ik heb vwb het weer en andere zaken geen glazen bol.

Veel plezier alvast met de verdere voorbereiding.

Frans
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Leuk hoor, ik ga jullie weer volgen :thumbup: Die West rim trail in Zion waar Lilo over sprak lijkt me ook wel wat, ook beter te doen als het minder warm is, ze hebben daar prachtige foto's gemaakt, zie hun reisverslag.
Veel plezier met de voorbereidingen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt Ina en Frans. De voorbereiding is ook al n beetje reizen hé :wink: .
Alhoewel er voor deze reis niet zo veel voorbereiding nodig is als in april als we veel meer dirt roads en via gps-coördinaten rijden. Nu wordt het veel "braver" :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

vermits het nu toch wel écht tijd wordt om grondig met de voorbereiding van onze decemberreis te beginnen, een eerste vraag :
is Edmaiers Secret én Buckskin Gulch op 1 dag te doen? December, dus donker om 17u...
Beide kun je uiteraard zo lang rekken als je wilt, maar is het überhaupt een optie om ze beide te voorzien op 1 dag?
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Qua afstand is het wel te doen, hangt er ook wel vanaf hoe ver je in de buckskin gulch wilt stappen. Ed Maiers Secret neemt niet zo heel veel tijd in beslag. Aangezien ze allebei op dezelfde weg liggen, zou ik beginnen met Buckskin Gulch, zien hoe ver je wilt gaan en dan kan je op de terugweg met de auto beslissen of je Edmaiers nog doet. Voor Edmaier heb je zo'n 2.5u nodig ongeveer, geloof ik. Zeker als het zo vroeg donker is, zou je moeten opstaan zodra het licht begint te worden, zo heb je het meest aan je dag.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

we zullen dus beiden voorbereiden en zien waar we uitkomen met de tijd. Ook afhankelijk of we al dan niet ingeloot worden voor The Wave. Afgelopen april hebben we veel te veel tijd bij The Wave zelf doorgebracht en nu zouden we graag ook eens de ruime omgeving ervan willen verkennen.
En vooral voor BG : uiteraard ook zeer afhankelijk van het weer. Ik heb gisteren nog een verslag gelezen (Buckskin Bites Back) van 2 gasten uit SLC die aan hun decembertocht door BG danige bevriezingsverschijnselen over gehouden hebben dat ze er pas een jaar later volledig van hersteld waren :shock:
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Moonshine Wash past ook mooi in je 2e planning, als de weg er naar toe te doen is.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Die stond in april ook op het programma vermits we er langs reden op weg van Five Holes Arch naar Green River. Toen hadden we echter geen tijd meer om te stoppen en de hike te doen.
Het probleem is ook een beetje dat het niet echt "langs de weg" ligt (behalve zoals hierboven).
We zullen nog zien waar we uitkomen, maar ook nu heb ik alweer veel te veel in de planning gestopt. We weten nu al dat er weer heel wat zaken zullen sneuvelen, ook al omdat we geen zin hebben in dirt roads in het donker. Dat betekent dus dat 16u30 de limiet is om terug naar verharde weg te rijden.
Alvast bedankt voor het meedenken.
De laatste dagen check ik de road conditions van GSENM en die zien er verbazend gunstig uit. We :thumbup: dus dat het nog een maand zo blijft.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Afbeelding

de route ligt, na heel wat puzzelwerk, vast. The Wave hebben we laten vallen. Dit jaar waren we er al in april en we hebben nu gekozen voor andere plaatsen.
Het vroeg ook te veel "wat als" en "stel dat we" als we eerst de loting in Kanab zouden afwachten om de rest van de reis te bepalen.

We hebben, zoals altijd, té veel voorzien en weten nu al dat we allicht niet alles zullen kunnen doen. Maar als je van dat standpunt vertrekt maakt het eigenlijk ook niet veel uit als je achteraf iets "gemist" hebt.

De voorziene dirt roads zijn de Cottonwood Canyon Road, House Rock Valley Road, White Rocks, Marlboro Point en uiteraard...euh...onze absolute favoriet na afgelopen april : de Bisti Badlands :wink: .
Voorlopig zijn alle rapporten van de road conditions goed, al zijn we ons bewust dat dit zeer snel kan wijzigen in deze periode. We hebben ondertussen gelukkig al voldoende ervaring in deze regio om op het
laatste moment nog voor alternatieven te zorgen.

Vermits het overal zowat rond 17u donker is zullen we wel eens in het donker (moeten) rijden. Niet onze favoriete bezigheid in de VS, maar als het moet dan moet het maar...
We hebben er wel voor gezorgd dat we op deze dagen niet langs een scenic road zullen rijden als het donker is en/of langs een route die we al meerdere keren gereden hebben en het dus geen absolute noodzaak is
om die bij daglicht te rijden.
Als we echter telkens al om 17u in het hotel zouden willen zijn, dan zijn het wel heel korte reisdagen.

Monument Valley is nog niet zeker. In april hadden we al gezegd dat we het nu wel voor een tijdje gehad hadden met MV, maar deze reis gaat ook mijn oudste zoon mee en hij is er nog nooit geweest...

Angels Landing en South Kaibab Trail zal ook afhankelijk zijn van de weersomstandigheden. We zijn niet van plan om deze wandelingen te gaan doen op een ijzige of besneeuwde ondergrond.

Als er nog iemand tips heeft... :thumbup:
Laatst gewijzigd door kalaman op 15 nov 2013, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik kan de image niet zien, ben nochtans benieuwd en kijk er al naar uit om jullie reisverslag te volgen!!!
Ik hoop stiekem volgend jaar ook terug naar bisti te gaan trouwens.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Sorry Leen, blijkbaar was er iets verkeerd gelopen :? .
Nu wel zichtbaar voor iedereen?
Mocht het om één of andere reden niet lukken, onze blog is inmiddels ook aangepast.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup het is zichtbaar
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Heb je de Fisher Towers al gezien in Moab? Vind ik veel indrukwekkender dan bvb. Corona Arch.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Paul

@ Lilo : Afgelopen april hebben we inderdaad de hike van 6,7km gedaan bij de Fisher Towers (http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... -moab.html).

We hadden al enkele keren Corona Arch op de planning staan, maar omdat we altijd in april gaan en dan telkens weer de voorkeur geven aan dirt roads rond Moab viel die er telkens af.
Nu weten we totaal niet welk weer/road conditions we daar mogen verwachten en daarom zitten er geen "echte" dirt roads in de planning, vandaar dus opnieuw Corona Arch op de planning,
net als Arches trouwens waar we hopen op (een beetje) sneeuw :thumbup: .
We gaan eigenlijk ook naar Corona Arch omdat mijn zoon er dolgraag eens zou doorvliegen met zijn quadcopter :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

nog een verandering aangebracht : 23/12 en 25/12 werden herschikt.
Ondertussen ook The View geboekt in Monument Valley :thumbup: .

Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

leuk! er staan enkele dingen tussen die ik niet ken, bvb white rocks en die arch bij moab.
LWHC is zeer de moeite, hoop dat jullie deze eindelijk kunnen doen :-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

White Rocks is eigenlijk het zuidelijke gedeelte van de Wahweap Hoodoos. Die vormen 1 groot gebied vol hoodoos, alleen ligt er een berg/klif tussen en je kan dus, te voet, niet van de Wahweap Hoodoos naar de White Rocks.
Hier liggen ook de prachtige Side Step Canyon en Rainbow Valley. Maar...het blijkt bijzonder moeilijk te zijn om een plaats te vinden om van de rim er in af te dalen.
Ik probeer alsnog via een Amerikaanse vriend aan de juiste coördinaten te geraken. Mochten er forumleden zijn die er al geweest zijn...be my guest :wink:

Bijkomend (groot) probleem is dat doordat de BLM de 431 afgesloten heeft (alhoewel wij in april 2012 het toen al aanwezige bordje met "Administrative Road" niet gezien hebben :wink: )
moet je behoorlijk ver stappen. Dat zal dus, allicht door de korte dagen in december, sneuvelen :( .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

de route nog licht gewijzigd, om de eenvoudige reden dat er in deze periode geen slaapplek te vinden is in Monticello. We slapen dus in Blanding op 22 december.

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer