Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dre: USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dre
Amerika-ontdekker

Tips voor kustroute?

Bericht door Dre »

Al weer heel wat voorbereiding gedaan en diverse hotels geboekt, veel tips al gelezen en opgeschreven voor al het moois wat onderweg te zien is en mooie routes om te rijden. Nu wil ik bezig om de kustroute uit te werken en leuke hotels te zoeken (4-persoonskamers). Dit is het plan:

Dag 24: San Diego - Los Angeles (La Jolla en wat we verder nog tegenkomen)
Dag 25: Los Angeles (Universal Studios)
Dag 26: Los Angeles (Warner Bros, Hollywood Boulevard, Walk of Fame en andere bekende plekken in LA opzoeken)
Dag 27 Los Angeles (beetje relaxen, Venice Beach of een ander mooi strand)
Dag 27: Los Angeles - Cambria
Dag 28: Cambria - Montery
Dag 29: Montery - San Francisco
Dag 30: San Franciso - Amsterdam

Is LA - Cambria goed te doen op 1 dag (we reizen per auto)? Het stuk tussen Cambria en Monterey is het mooist, dan hebben we daar een hele dag tijd voor. Wil zeker tijd maken voor Julia Pfeiffer Burns SP. Volgens mij kan je in Monterey een whalewatch tour doen. Maak je nog kans deze beesten te zien eind juli of komen ze hier alleen maar langs op doortocht? Dat kunnen we dan evt. dag 29 's ochtends plannen, hoewel er dan geen tijd lijkt te zijn voor het Bay Aquarium.
Dre
Amerika-ontdekker

Routeplanning

Bericht door Dre »

Volgens mij is de route wel op orde zo, als jullie suggesties hebben hoor ik het graag.

Dag 1 Amsterdam – San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco – Yosemite (via Merced – Mariposa - Oakhurst – Wawona). Eerst een bezoek aan Mariposa Grove en daarna door naar Yosemite Valley. (Overnachting Yosemite Lodge at the Falls)
Dag 5 Yosemite (Overnachting Yosemite Lodge at the Falls)
Dag 6 Yosemite (Overnachting Yosemite Lodge at the Falls)
Dag 7 Yosemite – Lone Pine (via Tioga Pass, Bodie en een kort bezoek aan Mono Lake). Een flinke rit volgens mij, maar we willen niet in DV overnachten en er wel ’s ochtends vroeg zijn.
Dag 8 Lone Pine – Las Vegas (via Death Valley en de Spanish Trail)
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas – Zion (via Lake Mead – Valley of Fire). In Valley of Fire een korte trail en zien of we de “Wave” kunnen vinden. (Overnachting Desert Pearl Inn, Springdale)
Dag 11 Zion (Overnachting Desert Pearl Inn, Springdale)
Dag 12 Zion – Bryce (eventueel via Red Canyon). (Overnachting BW Bryce Canyon Grand Hotel)
Dag 13 Bryce (Overnachting BW Bryce Canyon Grand Hotel)
Dag 14 Bryce – Torrey (via UT12, bezoek aan Kodachrome Basin -evt. door naar Grosvenor Arch- en Calf Creek). Misschien Devils Garden of al een korte trail in Capitol Reef. (Overnachting Austin’s Chuckwagon Motel)
Dag 15 Torrey – Monument Valley (via Capitol Reef – Hanksville –Hite Overlook - Natural Bridges – Muley Point – Moki Dugway - Valley of the Gods – Goosenecks – Mexican Hat - Monument Valley). (Overnachting cabin Gouldings Campground)
Dag 16 Monument Valley – Page
Dag 17 Page
Dag 18 Page – Grand Canyon (via Horseshoe Bend Overlook en Desert View Drive). (Overnachting Maswik Lodge)
Dag 19 Grand Canyon – Kingman (’s ochtends Hermit Road, via Route 66 –exit 139 net na Ash Fork! - naar Kingman
Dag 20 Kingman – Palm Springs / 29 Palms (via Route 66 - Topock - Needles! -, bezoek aan Oatman en Joshua Tree)
Dag 21 Palm Springs – San Diego (evt. via Corona “bezoek aan West Coast Customs”, mannen :wink: )
Dag 22 San Diego
Dag 23 San Diego
Dag 24 San Diego – LA (via La Jolla, evt. whalewatchen bij Dana Point en Laguna Beach)
Dag 25 LA (Universal Studios)
Dag 26 LA (Venice Beach)
Dag 27 LA (Warner Bros en een aantal highlights)
Dag 28 LA – Cambria
Dag 29 Cambria – Monterey
Dag 30 Monterey – San Francisco (ochtend Monterey Bay Aquarium)
Dag 31 San Francisco – Amsterdam

Vragen bij mij zijn:
Dag 15 Dit lijkt veel te druk te zijn? ‘s Ochtends zullen we eerst nog wat bekijken in Capitol Reef en een korte trail doen. Eind vd middag willen we in MV zijn, voor de zonsondergang. We kunnen natuurlijk zien hoe het loopt zo'n dag, maar dan weet ik wel graag vantevoren wat we evt. kunnen "schrappen".
Dag 16 ’s Ochtends eerst MV voor een tour. Is het echt een “saaie” route naar Page of is er nog een mooi uitstapje mogelijk? Eventueel 's middags dan al Lower Antelope Canyon, of is dat jammer van de lichtinval?
Dag 21 Ik heb eens gelezen over een mooie route van Palm Springs naar de kust, kan het zo niet terugvinden. Of is dat de Pines to Palms highway? Via Corona gaan we die zeker missen, is er nog een mooie route mogelijk?
Dag 24 Whalewatching was uiteraard al een topic over :oops: , zo kwam ik er achter dat dit ook bij Dana Point kan. Aangezien we meer tijd in San Diego en LA hebben dan langs de kustweg gaan we dit waarschijnlijk zo plannen, dan hebben we alle tijd om van Big Sur te genieten. Komen we via Laguna Beach niet "via een achterbuurt" LA binnen? Hotel bij Hollywood, ws Hollywood Orchid Suites.
Dre
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dre: USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Bericht door Dre »

America, here we come!!! Tickets en auto zijn sinds gisteren geboekt, net als de meeste hotels. Met dank aan iedereen op het forum voor alle tips, berichten en reisverslagen ed. :thumbup:
Heb me helemaal suf gelezen :D en nog een paar kleine aanpassingen gedaan in de route (overnachting in Bishop ipv Lone Pine om meer tijd te hebben voor de Tioga Road en Bodie, evt nog Mono Lake) en dag 27 vertrek uit LA, via een bezoek aan Venice Beach en omgeving door naar Santa Barbara (dat leek me net zo praktisch dan terug te rijden naar het hotel in LA, zo hebben we ook meer tijd voor de kust waar het dan hopelijk stralend weer is).
Kreeg vandaag een vd boeken van Laurent Martres binnen, prachtig boek om de route en bezienswaardigheden verder uit te werken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer