Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Domenica: Dagplanning 4 weken Zuidwest USA - Tips?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Domenica: Dagplanning 4 weken Zuidwest USA - Tips?

Bericht door Martin & Marianne »

ik heb het verkeerd gezegd zie ik nu, ik bedoelde de route tussen Las vegas en Yosemite. Via Death Valley.
Met maar 1 stop zou ik de snelste route nemen, via Death valley Junction. Je moet dan voor Badwater wel een stuk heen en weer rijden. Ik zou zeker Zabriskie Point meenemen, hoewel dat midden op de dag niet zo mooi is als tegen de avond of 's morgens vroeg. Vanuit LV eerst Zabriskie Point, dan Badwater, dan Artist Drive. Als je tijd en zin hebt ook nog Devil's Golfcourse. Dan bij Furnace Creek ranch even naar het visitor center, even iets eten/drinken, en dan via de Sand Dunes bij Stovepipe Wells verder richting Lone Pine. Het Father Crowley punt is ook mooi om even te stoppen, zie mijn 2011-verslag.
Als je in Lone Pine overnachtn ipv in Bishop kun je tegen de avond of de volgende ochtend nog naar de Alabama Hills.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen Las Vegas en Bishop in 5h18m alleen in theorie via Death Valley. In de praktijk zal je al een lange dag bezig zijn met:
Las Vegas-Pahrump-Dante's View-Zabriskie Point-Devils Golfcourse-Badwater-Furnace Creek Visitor Center-Mesquite Sanddunes, Lone Pine (Alabama Hills)-Bishop (laws museum). En ik noem nu alleen maar de bekendste plaatsen.
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

Ook even aan het mee kijken
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Blitz »

Wat gaan jullie een prachtige reis maken! :thumbup:

Nog wat kleine tips:

Dag 3
Niet onderweg snel een hapje eten maar gezellig tussen de baseballfans in het stadion, echt een aanrader! Kun je gelijk in de giftshop een leuk shirt of petje kopen zodat je er helemaal tussen past.

Dag 5
Kijk even vooraf hoe het zit met file rondom San Diego, anders misschien iets eerder weg zodat je ook niet op het heetste punt van de dag in Joshua Tree bent.

Dag 7
's Avonds lekkere sushi eten bij http://www.bluebuddhasushi.com/ :wink:

Dag 11/ 12
Probeer nog een bezoek te brengen aan Canyonlands, echt een prachtig park! Misschien wel leuk met zonsondergang...

Dag 13
Misschien Little Wild Horse Canyon meepakken onderweg?
http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... anyon.html

Las Vegas
Wij vonden Freemont Street in de avond veel leuker dan 's morgens!

Dag 23
Je kunt eventueel 's avonds ook al naar Glacier Point rijden en daar lekker picknicken en genieten van het uitzicht!
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Domenica schreef:Ik heb even een vraag m.b.t. de route vanuit Las Vegas - Death Valley - Yosemite, wanneer ik via google maps bereken naar Bishop kom ik uit op 5 uur 18, terwijl Doockles het heeft over 6,5 uur. Zou iemand mij kunnen adviseren wat hiervoor de beste route is?
Ik heb de route genomen die wij gereden hadden (http://goo.gl/maps/FLpi). Dantes View hebben we toen achterwege gelaten. Wel zijn we aan Furnace Creek even de 190 rechts opgereden voor Zabriskie Point.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Zou wat dat raften betreft wel eerst informeren hoeveel water er in de rivier staat. Wij hebben indertijd in Moab ook geraft in de zomer maar er was zo weinig water dat er echt niks aan was. Niet bepaald wat je je voorstelt bij een white water raft. Zoonlief is toen van verveling uit de boot gesprongen en heeft zichzelf toen stroomafwaarts laten drijven in zijn zwemvest. Dat was nog wel aardig.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Domenica
Amerika-ontdekker

Bericht door Domenica »

Jeeeej, nog een paar dagen, wordt nu wel echt spannend hoor!!!

Vraagje voor Yeehaw (of iemand anders die het antwoord weet), in de route die jij hebt beschreven van San Diego naar Kingman via Joshua Tree N.P. staat er ook een stukje 'dipsroad' bij, maar wat houdt een dipsroad precies in?

Op google enz kan ik hier niets over vinden (alleen een dirt road en ik weet wel wat dat is).
2011: Mexico
2012: USA
2013: Dominicaanse Republiek
2014: Thailand
2014: Vietnam
2015: Canada/USA/Curacao
2016: Lanzarote
2017: Canada
2018: Gran Canaria
2019: Mallorca/Italie

Afbeelding
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Ik denk dat dit is: Afbeelding

Een weg met veel 'dips'.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je zou dit in Nederland een uitholling overdwars kunnen noemen. Kelso-Cima maar ook Kelso- Baker en Twentynine Palms naar Vidal hebben hebben heel wat "dips". Wel leuk om te rijden vind ik.... behalve als er zand(resten) in de dips liggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer