Update:
@bevedere : Stappen doen we wel in Groningen maar ik zal je tip toch even bekijken. Dank voor je reactie,
Vandaag om 05.30 was ik klaarwakker. Stapte naar buiten met ene kop thee en een broodje en 15 meter verder zag ik Jan ook al buiten zitten voor zijn kamer. We zijn tegen 09.00 naar Morro Bay gereden (30 minuten) Eerst hebben we even gekeken aan de strandweg bij Sub Sea Tours ( oa whale watching, glazen bodem boot, kayak verhuur etc) op hun website staat dat ze dagelijks open zijn vanaf 09.00 en trips verzorgen. Nou mooi niet alles was gesloten. Hun buurman was aan het werk en snapte het ook niet en heeft gebeld en kreeg te horen dat Sub Sea eigenaar geen zin had en vandaag alles gesloten bleef (lekker betrouwbaar dus!)
Ik had de dag ervoor gebeld met Virg's landing en die hadden me verteld dat ze om 11.00 zouden gaan varen. Affijn jullie raden het ws al.... We kwamen in de winkel en jaja vandaag geen boottocht. Ik heb ze verteld dat ik gister had gebeld en dat mij was verteld dat we om 10.30 uiterlijk aanwezig moesten zijn, dat we een eind hebben gereden en best baalden dat het niet doorging. Het bleek dat degene die ik aan de telefoon had gehad en ons had ingeschreven voor zaterdag 11.00 ( hij was een dag in de war)
Ze hebben ons 2 vrijkaarten gegeven voor morgenvroeg.

(dan staan er al 28 mensen ingeschreven) dat scheelt ons dus 90$ dat wel, maar we waren liever vandaag gegaan. Goed het is niet anders , dan morgenvroeg maar ( als ze gaan ? want het is heftig weer op zee).
Daarna zijn we naar de Morro Rock gereden en zowaar 9 zeeotters in een groepje heerlijk op hun rug in het water in de zon! op een meter of 20 a 30 van ons af. We hebben er dik 1,5 uur naar zitten kijken en heel veel foto's gemaakt. Er zaten meerdere mensen te genieten! Owja er waren 10tallen eekhoorns op de rotsen aan het water. ! wel heel apart oa foto's gemaakt waarop samen te zien zijn : eekhoorns , Meeuw, Aalscholver en Zeeotter
TOTDAT: er komt ineens een vrouw aanlopen van zo'n 120 kilo met een zeehengel, die begint te schreeuwen en met de hengel te zwaaien en mikt vervolgens zo haar aas met lood ( een gram of 50 wel denk ik midden in de groep otters. Paniek alom in die groep en weg waren ze ( zeker 300 a 400 meter verder kwamen ze weer boven). Niemand deed wat, niemand zei wat..
Nou voor degenen die mij persoonlijk kennen (jullie weten wel hoe ik ben he

, dus ik riep : Why did you do that? Go fish somewere else.
Begint dat mens te schreeuwen : They scare away the fish i want to catch here.. Begint ze hysterisch te lachen haalt haar lood binnen en smijt het weer richting otters en daarna haalt ze de lijn binnen tot ongeveer 2 meter van de kust. Ik pak dus een hand stenen en smijt die in het water richting waar ze haar aas heeft en roep: Well im am gooing to scare the fish you wanted to catch also. Go fish somewere else!
Het mens trok zich er niets van aan. Iedereen ging weg. Wij dus ook maar. Ik roep haar nog na: well done Madamme! Great job! Later heb ik aan een groep surfers gevraagd of dat normaal was en of dat zo mocht. Wat ik al verwachte het is 100% verboden om de otters te storen. als een wildlife ranger of de politie het had gezien was ze zeker gearresteerd.
We hebben toch tot een uur of 15.00 door Morro Bay gelopen het is erg de moeite waard daar aan zee. We hebben zeker 100 roofvogels zien vliegen ( de peregrin Falcons zijn daar momenteel aan het broeden op de rots) we hebben Buizerds gezien en veel Turkey Vulture's ( kalkoengieren) hoog in de lucht soms 7 a 8 tegelijk. Aantal foto's zijn goed gelukt!
Ik heb een Morro Bay in een winkeltje een houten boot gekocht van de US Coast Guard een 110ft USCG Patrolboat. Ding is ongeveer 50 cm lang 25 hoog en 10 diep. alle details zitten erop. Het was de laatste die ze hadden (zeiden ze) (maar toen had ik hem al gekocht. Ze hebben hem keurig in een orginile doos verpakt en hij koste 60$ wat ik een koopje vind. Ik ben er erg blij mee!
We hadden vandaag trouwens tot 14.30 zeker 30 a 33 graden in de zon en tegen 15.00 trok in Morro bay alles dicht ( heel erg dicht!) dat gaat supersnel. Binnen een half uur van stralend blauwe lucht, hele dichte en dikke mist en wolken. Je kon zelfs de Rock niet meer zien! Dus zijn we naar Avila Beach gereden waar het nog stralend mooi weer was en zijn daar gebleven totdat de zon helemaal onder was gegaan .
OK dat was het eerst zo'n beetje.
Hopelijk gaat de whale watch trip straks voor ons wel door.
Owja we hebben er nog een nacht bijgeboekt hier en gaan zondagmorgen richting Vegas (binnendoor) met onderweg 1 overnachting ergens maar daar kom ik zo op terug ( Volgende post).
Groeten vanuit Pismo Beach
Harry
Baai zwaai