Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Freti: LA-SF juni 2013 (23 dagen)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Arjan101
Amerikafan

Re: Reis Freti: LA-SF juni 2012 (23 dagen)

Bericht door Arjan101 »

Mooie route, je bent goed op de hoogte van alle acitiviteiten in de omgeving.
Zelf wil ik ook een soort gelijke route maken vanuit SF weer terug naar SF, dus bovenstaande route kan ik goed gebruiken.

Ik vraag me alleen af of de route 'Twentynine Palms - Grand Canyon Village (Route 66 / Oatman, Grand Canyon NP)'
niet te lang is voor 1 dag. Via google maps kom ik op ongeveer 6 uur rijden?
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Wij deden in mei Monument Valley bij zonsondergang (echt één van de hoogtepunten) en sliepen daarna in Mexican Hat. Volgend dag richting Torrey ook Vally of the Gods gedaan ... en geen spijt van. De dirtroad lag een stuk beter dan de weg in MV en we zijn één andere auto tegengekomen. Echte en gevoel van vrijheid. Daarna over Mokee Dugway ... wauw.
Arjan101 schreef:k vraag me alleen af of de route 'Twentynine Palms - Grand Canyon Village (Route 66 / Oatman, Grand Canyon NP)'
niet te lang is voor 1 dag. Via google maps kom ik op ongeveer 6 uur rijden?
Is volgens mij zeker te doen ... Route 66 is vooral de rij-ervaring. Persoonlijk zou ik die dag geen overnachting vastleggen, maar kijken waar je uitkomt. Misschien raak je wel verder dan Twentynine Palms en ben je de volgende dag vroeger in Grand Canyon Village. Als je bijvoorbeeld San Diego - Needles doet, heb je de volgende dag rustig de tijd voor Oatman en een prachtig stuk Route 66 en kun je bij Grand Canyon nog wat viewpoints doen en zonsondergang meepikken.

Hoe dan ook ... mooi programma!
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Dag Arjan

Het is inderdaad een zeer lange rijdag. Het hoofddoel van zo'n dag is echter zoveel mogelijk kilometers maken zodat we op andere plaatsen wat langer kunnen blijven.
Onderweg is het de bedoeling om tussen Needles en Kingman een stukje Route 66 te doen (bezoekje Oatman en genieten van Sitgreaves Pass), lunchpauze in Kingman (+ locomotief eens bekijken en ev. kort bezoekje Route 66-museum, indien ervoor tijd is, maar dat denk ik niet) en dan in 1 ruk door naar de Grand Canyon voor de sunset en een korte wandeling.
Het is trouwens een rijdag die je in vrij veel reisverslagen terugvindt. Beter hier wat sneller doorrijden, dan te weinig tijd voor de natuurpracht in de parken en de bezienswaardigheden in de steden.
Zonder er ooit geweest te zijn denk ik dat het een vrij ambiteuze dag is, maar wel 100% te doen.
Freti
Amerika-ontdekker

Re: Reis Freti: LA-SF juni 2013 (23 dagen)

Bericht door Freti »

De reis zal jammer genoeg niet voor 2012 zijn, wel voor juni 2013. Nuja, dan duurt de voorpret nog wat langer :).
Normaal denken we te vertrekken op vrijdag 31/05/2013.

Ondertussen speel ik met de gedachte om de eerste dagen LA & SD een beetje aan te passen.
Om één of andere reden trekt San Diego mij enorm, dus zou ik daar graag nog iets meer tijd voor uittrekken. Daarom volgend voorstel:
Dag 2 (zat): LA (Universal Studios, Hollywood)
Dag 3 (zon): LA (Mulholland Drive, Beverly Hills, Venice Beach, Santa Monica) - San Diego (rond 18u vertrekken in Santa Monica, aankomen in SD rond 20u30 - ik ga ervanuit dat zondagavond één van de betere/rustigere momenten is om LA te doorkuisen)
Dag 4 (ma): San Diego (Speedboat Adventures, USS Midway, Seaport Village, Gaslamp Quarter)
Dag 5 (di): San Diego (Sea World, Old Town)
Dag 6 (woe): San Diego - Twentynine Palms (Balboa Park, Joshua Tree NP)

Hebben jullie opmerkingen omtrent deze eerste dagen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tenkoste van wat heb je deze verandering doorgevoerd? Dus wat valt weg dan?
Op zich ziet het er wel goed uit hoor.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Oorsponkelijk gingen we pas dag 4 in de voormiddag op weg naar San Diego (zou een maandagmorgen zijn dan). Nu vertrekken we dag 3 's avonds reeds... (het enige dat hier dus wegvalt is een deftige maaltijd in LA 's avonds :wink: ).
Deze aanpassing zorgt er dan voor dat ik in San Diego meer tijd krijg voor USS Midway en Balboa Park kan bezoeken.
Daarnaast hoop ik wat fileleed te vermijden door reeds zondagavond te vertrekken.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Het verandert inderdaad weinig aan het schema. Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt. Op weg naar San Diego kun je ook langs Huntington Beach. Zlef nog niet geweest, maar wel al veel goeds over gehoord/gelezen. Ook op dit forum.

Jammer dat het is uitgesteld, maar uitstel is geen afstel.

De dag dat je plant van Monument Valley naar Torrey kan ik beslist aanraden om een stop in te lassen bij Hite Overlook. Overdonderend. Hier hebben wij veel langer gezeten dan gepland. Stukje lopen, genieten van het uitzicht. Foto's nemen. Je komt daarvoor ook langs Natural Bridges (je moet er wel even een ommetje voor maken), maar achteraf gezien hadden wij hier spijt van. Het was voor ons niet echt een meerwaarde en we hadden liever wat meer tijd gehad voor Capitol Reef waar je later op de dag zult passeren.

Valley of The Gods is perfect te doen met de wagen (bij mooi weer toch), al vonden we Monument Valley wel een stuk mooier. Op het einde van Valley of the Gods de Mokee Dugway over is dan wel weer onvergetelijk.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Bedankt Cristobal.

Hite Overlook nemen we zeker mee, net zoals Goosenecks SP, Mokee Dugway & een kleine (avond)wandeling in Capitol Reef, incl. (deel van) de Scenic Drive.
Valley Of The Gods en Natural Bridges zijn nog geen zekerheid. Valley Of The Gods is nog niet zeker omdat we Monument Valley reeds doen en van Natural Bridges ben ik niet zeker of dit bezoek wel een meerwaarde in de route is. Ik heb ook nog nergens gelezen dat iemand laaiend enthousiast is over dit park... langs de andere kant is het natuurlijk zonde om er voorbij te rijden zonder eens een kijkje te nemen.
Maar waarschijnlijk moet ik toch Valley Of The Gods en/of Natural Bridges schrappen wegens tijdsgebrek.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

neem eens een kijkje op onze site 2008 gedeelte, dag 8 voor de dag van MV naar Torrey met bezoek aan eerder genoemde dingen, net als Natural Bridges. Als je niet uit de wagen gaat en even wandelen voegt het niet zo veel toe maar de derde brug is toch wel mooi om even naartoe te wandelen. Je kan er helemaal onderdoor wandelen.

Bart
Grts, Bart

Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Zeer interessante reisdag uit jouw verslag... komt grotendeels overeen met onze geplande dag. Enkel Monument Valley zullen we de dag voordien al doen. Bedoeling is wel om op het einde van onze dag wat van Capitol Reef mee te nemen (dus na Goosenecks, Valley Of The Gods (indien mogelijk), Moki Dugway, Natural Bridges & Hite Overlook). Wat zou je dan nog (realistisch gezien) kunnen aanraden op deze dag? Scenic Drive? Wandeling (vb. Hickman Bridge)?

De dag nadien zouden we eventueel Notom Bullfrog / Burr Trail doen, maar voor de rest niets meer extra in Capitol Reef.

Interessante tip ivm de 3de brug in Natural Bridges, deze staat nu op 1 genoteerd indien we een bezoekje brengen aan dit park. Bedankt!
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Hoi

Paar maand verder en ondertussen nog wat meer ingelezen.

Ik overweeg om de dag Universal Studios in LA weg te laten, wat betekent dat ik een dagje ergens anders kan inplannen. Bedoeling is om deze dag ergens in mijn huidige route in te plannen en dus geen grote omweg te maken (niet te veel extra kilometers maken dus). Momenteel zie ik 2 opties:
- dag Torrey om jeep te huren om Cathedral Valley te rijden. Ziet er fantastisch uit.
Nadeel: indien het weer niet meezit dat zitten we daar "vast" met een gehuurde jeep (op de dag zelf boeken zal waarschijnlijk te laat zijn, vandaar ik dit op voorhand zou doen).
- dag SF, zodat ik 2 volle dagen voor SF heb en de dag ervoor eigenlijk nog een halve dag kan besteden in Yosemite (Mariposa Grove)

Wat zouden jullie kiezen?
Of zien jullie nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt!
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Oei...niemand een advies te geven?
Ik weet dat het natuurlijk grotendeels een persoonlijke mening is, maar misschien is er toch een algemene tendens om zeker het één of het ander te doen....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Deze kans laat ik mij niet voorbij gaan: een extra dag Yosemite natuurlijk! Je zit er in juni als ik het goed zie? Dat is prime time, zoals je op http://www.yosemitefun.com kunt lezen. Dus maak daar optimaal gebruik van!

Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Haha Marianne toch :wink: Wat een verrassing !!

Freti, waar denk jij het meest van te houden? Zelf zou ik voor de Cathedral Valley Loop kiezen, maar dat is inderdaad een klein risico qua weer. Er zijn wel genoeg dingen te doen in CR, een erg onderschat park! Ook al omdat je de dag ervoor niet veel tijd zal hebben voor Capitol Reef, neem dat van me aan, want die route van MV naar Torrey is echt prachtig en er is veel te zien. Nog even een tip voor die dag. Als je bovenaan Moki Dugway komt, kan je meteen links afslaan richting Muley Point, over een vrij goed te berijden dirtroad (althans toen wij er waren). De uitzichten zijn prachtig aan Muley Point. Ik zou dat zeker meenemen ...

Als je meer van groen houdt dan van woestijn en gekleurde ruwe rotsen kan je idd voor Yosemite kiezen.
Het is dus erg persoonlijk.

Bart
Grts, Bart

Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Oei 1-1... dat brengt me nog niet veel verder :lol: .

Waar houden we het meest van? Goh...een groene omgeving is ons vertrouwd natuurlijk, want dat kennen we in Europa ook. Terwijl woestijn en rotsen voor ons vrij onbekend terrein zijn, maar ons ook wel aanspreken.
Cathedral Valley spreekt me eigenlijk wel meer aan vanwege het landschap, het desolate & het avontuur. Maar de onzekerheid mbt het weer en het "verplicht" huren van de jeep (met een gehuurde midsize SUV lijkt het mij niet echt aan te raden) vormen wel een nadeel. Er zijn precies inderdaad wel vele andere zaken te zien en te doen, maar weinig (muv de Scenic Drive / Capitol Gorge, dat ik eventueel de volgende dag reeds plan) dat echt hoeft.

Voegt Muley Point nog veel toe indien we daarvoor reeds Goosenecks State Park bezocht hebben?

Alvast bedankt!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Het moet ook allemaal niet te gemakkelijk zijn hé, die keuzes :P
Wij deden CVL trouwens ook gewoon met onze gehuurde SUV.
Ja, ik zou zeker een bezoekje brengen aan Muley Point. Dat is een heel ander zicht dan Goosneck SP.

Bart
Grts, Bart

Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Pff, 1 van de moeilijkste dagen om in te vullen... :wink:
Momenteel staat die dag op de agenda: Goosenecks SP - Valley Of The Gods - Moki Dugway - Muley Point - Natural Bridges - Hite Overlook - wandelingetje in Capitol Reef - Sunset Point.
Lijkt mij iets te ambitieus.
Dat ik nog niet weet of we in Torrey al dan niet een dag extra verblijven maakt het er niet makkelijker op. En de dag nadien dan nog UT-12, nog zo'n lastige dag om op te vullen wegens teveel mogelijkheden :D .
Dit deel van de reis zal pas op het einde van de voorbereiding gepland worden denk ik. Reizen is toch soms lastig :lol: .
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Iemand ervaring met moutainbiken ergens onderweg tijdens onze route?

Het is de bedoeling om ergens mountainbikes te huren en een tweetal uren te gaan rijden, niveau: beginneling.
Via google vind ik precies wel wat mogelijkheden in de buurt van Bryce Canyon & Mammoth Lakes.
Raar genoeg is het precies vaak zo dat de rental shop niet in de burut ligt van een startplaats van een mountainbikeroute...ook niet handig natuurlijk...

Alvast bedankt!
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Blijkbaar niet veel mensen met ervaring hierin :wink: .

Ondertussen er mij zelf wat in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat een aantal uren mountainbiken rondom Bryce Canyon het best in het schema past. Daves Hollow Loop start blijkbaar direct aan Ruby's Inn & dan zijn er rondom het Tropic Reservoir nog wat routes (vb. Paunsaugunt Trail), die vnl. voor ATV/OHV zijn, maar blijkbaar ook geschikt zijn om te mountainbiken (en ik verwacht dus technisch zeker niet te moeilijk).

Moutainbikes zijn te huur via Ruby's Inn. Over een helm wordt er op de website niet gesproken, maar ik veronderstel dat ze deze ook verhuren. Iemand die dit met zekerheid weet te zeggen?

Indien er iemand ervaringen heeft, mag hij/zij deze altijd delen... :wink: .

Freti
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Geen ervaring hier, en ik ben het ook nog nooit tegengekomen op het forum of in een reisverslag. Jullie zijn dus de experts straks! Ik denk dat een helm ook wel te huren is, overal waar wij fietsen hebebn gehuurd waren ook helmen te huur.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer