Tja, smaken verschillen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis linny: planning trip 25 dagen
Re: Reis linny: plannen eerste keer zuid west usa!
We waren niet ingeloot voor de Wave en hadden geen behoefte aan lange hikes. De omgeving zelf vond ik minder dan in de rest waar we zijn geweest. En Page vonden we nog 'n ongezellig dorp ook. Moab heeft wat dat betreft veel meer sfeer. En Lake Powell is ook al zo saai. Echt alleen van die RV camps, niets geen gezellige toeristische sfeer ofzo. Mij krijg je er nooit meer terug naartoe, terwijl ik, mocht ik ooit nog 'ns in de buurt komen, ik wél gelijk terug naar Monument Valley zou gaan.
Tja, smaken verschillen
Tja, smaken verschillen
Smaken verschillen inderdaad, maar om Page en de omgeving gelijk af te raden voor iemand die er nooit is geweest is weer een ander uiterste. Er is ontzettend veel te doen in de omgeving, ook voor ons een hoogtepunt van de reis, wij waren na 3 dagen nog niet uitgekeken! Wil je de drukte ontwijken kun je drukke tijdstippen vermijden/buiten het hoogseizoen reizen en je verdiepen in de minder begaande wegen.
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
In 2018 met z'n 4en!
Smaken verschillen inderdaad, vind het juist ontzettend mooi : dat water met die rode rotsen, het contrast in die verder droge woestijn. Er zijn daar veel films opgenomen en ook videoclips: viewtopic.php?f=7&t=30014&p=492603&hilit=spears+powell#p492433
We hebben de eerste keer een hele dag een boottocht gemaakt naar Rainbowbridge. Antelope Canyon was geweldig ( zal nu inderdaad wel veel drukker zijn, maar toch) Er zijn zoveel slotcanyons, hoodoo's en andere hikes in de buurt. Van de plaats zelf heb ik ook nog steeds het leuke niet van kunnen ontdekken, maar we waren de laatste twee keer op doorreis, dus ook niet veel tijd voor.
Maar een tourist trap?? Was je niet onzettend teleurgesteld door het missen van the Wave ?
We hebben de eerste keer een hele dag een boottocht gemaakt naar Rainbowbridge. Antelope Canyon was geweldig ( zal nu inderdaad wel veel drukker zijn, maar toch) Er zijn zoveel slotcanyons, hoodoo's en andere hikes in de buurt. Van de plaats zelf heb ik ook nog steeds het leuke niet van kunnen ontdekken, maar we waren de laatste twee keer op doorreis, dus ook niet veel tijd voor.
Maar een tourist trap?? Was je niet onzettend teleurgesteld door het missen van the Wave ?
Die teleurstelling had ik maanden voor vertrek al wel verwerkt.Maar een tourist trap?? Was je niet onzettend teleurgesteld door het missen van the Wave ?
Maar Antelope had ik gewoon echt meer van verwacht. Neem je speciaal de fototour, word je nog met 'n massa toeristen in die smalle claustrofobische gang gepropt. En die gids elke keer maar met zand gooien in de zonnestraal, waardoor je met 'n tijdopname juist 'n witte vlek krijgt. Zo iemand 'n fototour laten leiden sloeg dus ook al nergens op.
Heb desondanks toch nog wel 'n paar mooie foto's kunnen maken, maar de ervaring an sich vond ik teleurstellend.

Gelukkig hadden wij die gids inderdaad niet
. Ik spreek over een 3 jaar geleden in het voorseizoen en de bezoekers aantallen zijn toch explosief gestegen sinds die tijd heb ik het idee.
Bovendien hadden we ons wel met reisgidsen ed voorbereid, maar nog nauwelijks met dit forum. Onze verwachtingen lagen echt een stuk lager dan nu merk ik zelf. Alles was toen geweldig omdat het totaal nieuw was. The Wave dat was iets voor ontdekkingsreizigers en fotografen met privegidsen had ik het idee ( klopte niet, maar toch) Wat ik maar wil zeggen is dat je verwachtingen, ook die van mij, tegenwoordig ook erg hoog liggen door alle info en vooral foto's die je krijgt te zien via de media. Mijn vader zegt steeds ik hoef niet meer te gaan, ik zie het wel op de computer, met een muziekje erbij. ( niet met hem eens hoor)
Maar terug te komen op Page: er is echt wel genoeg te zien; kijk alleen maar naar deze link : http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... izona.html
Bovendien hadden we ons wel met reisgidsen ed voorbereid, maar nog nauwelijks met dit forum. Onze verwachtingen lagen echt een stuk lager dan nu merk ik zelf. Alles was toen geweldig omdat het totaal nieuw was. The Wave dat was iets voor ontdekkingsreizigers en fotografen met privegidsen had ik het idee ( klopte niet, maar toch) Wat ik maar wil zeggen is dat je verwachtingen, ook die van mij, tegenwoordig ook erg hoog liggen door alle info en vooral foto's die je krijgt te zien via de media. Mijn vader zegt steeds ik hoef niet meer te gaan, ik zie het wel op de computer, met een muziekje erbij. ( niet met hem eens hoor)
Maar terug te komen op Page: er is echt wel genoeg te zien; kijk alleen maar naar deze link : http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... izona.html
De eerste indruk van Page is inderdaad niet zo geweldig. Maar wanneer je gaat realiseren dat er heel veel moois te zien is, zie dit topic maar eens, dan is het een zeer aangename en rustige uitvalsbasis om een weekje te vullen. En Page heeft veel voorzieningen.
Misschien is het maar goed dat er mensen zijn die een nogal beperkt beeld van Page en regio hebben, dan valt er ook nog in alle rust van wonderen der natuur te genieten.
Johan
Misschien is het maar goed dat er mensen zijn die een nogal beperkt beeld van Page en regio hebben, dan valt er ook nog in alle rust van wonderen der natuur te genieten.
Johan
Na alle reacties gelezen te hebben laten we Page toch in ons programma staan maar er komen ook termen voorbij die ik even in de boekjes ga opzoeken
Arches en hoodoo's, voor een leek allemaal wat moeilijker te begrijpen hahaha maar ik leer snel bij hoor!
googlen helpt ook goed hoor en zeker wanneer je bij afbeeldingen googled; allemaal bogen en rotspilaren zie je dan voor je 
Na vele reisverslagen gelezen te hebben kom ik erg weinig scottsdale tegen. Ik ben mij er eens in gaan verdiepen en ik kom weinig tegen wat ik zou willen zien in die richting. Apache trail wellicht? Mischien dat we beter vanuit La de route naar flagstaff kunnen pakken en scottsdale laten vallen. Dan zou het er zo uit zien:
La - Twenty nine palms - Flagstaff en vanuit Flagstaff een uitsapje richting sedona en oak creek canyon en naar bijvoorbeeld petrified forest. Dit lijkt mij ook mooi. Dan zou ik dus flagstaff als uitvalbasis gebruiken voor de 2 uitstapjes naar sedona en petrified forest
Eerdere plannen waren La- Palm springs- Scottsdale - Sedona
La - Twenty nine palms - Flagstaff en vanuit Flagstaff een uitsapje richting sedona en oak creek canyon en naar bijvoorbeeld petrified forest. Dit lijkt mij ook mooi. Dan zou ik dus flagstaff als uitvalbasis gebruiken voor de 2 uitstapjes naar sedona en petrified forest
Eerdere plannen waren La- Palm springs- Scottsdale - Sedona
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij gaan scottsdal en apache trail doen in maart 
.Tipsy_1 schreef:wij gaan scottsdal en apache trail doen in maart
Kijk ,dat is mooi! Heb je ook wel eens mijn ander voorgestelde route gereden via twentynine palms naar flagstaff?
Is er iemand die op de volgende vraag antwoord heeft of dit stuk zelf wel eens gereden heeft? En is het de moeite om dit stuk dus te rijden in plaats van rechtstreeks van Monument Valley naar Flagstaff
Monument Valley - Coal Mine - Little Painted Desert - Holbrook ( overnachting)
Dag erna Petrified forest bezoeken en door naar Flagstaff of Sedona ( overnachting)
Ik heb gelezen dat er voor Little Painted Desert aan de kant van Winslow een ingang is maar is er ook een ingang aan de noord zijde dus als we vanaf Coal Mine komen?
Er zijn veel te veel keuze's te maken zeg
. Heel utigezoek maar wel erg leuk om te doen
Ik probeer zo veel mogelijk te googlen en te lezen op het forum en in boeken maar hopelijk kan iemand mij met deze vraag helpen.
Monument Valley - Coal Mine - Little Painted Desert - Holbrook ( overnachting)
Dag erna Petrified forest bezoeken en door naar Flagstaff of Sedona ( overnachting)
Ik heb gelezen dat er voor Little Painted Desert aan de kant van Winslow een ingang is maar is er ook een ingang aan de noord zijde dus als we vanaf Coal Mine komen?
Er zijn veel te veel keuze's te maken zeg
Ik probeer zo veel mogelijk te googlen en te lezen op het forum en in boeken maar hopelijk kan iemand mij met deze vraag helpen.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Little Painted Desert heeft maar 1 ingang, je kan het park bereiken via een zijweggetje dat begint aan State Route 87. Als je van Coal Mine Canyon komt en richting Holbrook gaat, dan ga je sowieso via SR 87, dus Little Painted Desert ligt al op je route. Volgens mij is het best te doen om op een dag van Monument Valley naar Holbrook te rijden, en onderweg Coal Mine Canyon en Little Painted Desert te bekijken. Ook leuk dat je op deze manier pas wat later op de dag bij Little Painted Desert aankomt, dat is echt het beste tijdstip om foto's te kunnen maken. Wij vonden Little Painted Desert erg mooi (erg rommelige parkeerplaats, maar wel prachtige badlands) en Coal Mine Canyon was zelfs nog mooier. Prima manier dus om je dag te besteden 
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
LPD zou ik wel inderdaad wat later op de dag doen, wij waren er middag op de dag en toen vielen de kleuren toch echt tegen, misschien ook wel omdat we net Coal Mine en Blue Canyon gezien hadden , maar toch. het was echt niet zo mooi als op de foto's van Henriétte en Hanz.
Bedankt voor de reacties. Het lijkt ons toch wel de moeite waard om er naar toe te rijden als ik zo lees en bekijk op fotos. Waarschijnlijk gaan we wel de kust route van La-SF laten vallen. Daar sparen we 2 nachten op uit die we weer elders kunnen plannen.
Inmiddels zijn we de overnachting hotels een beetje aan het bekijken en in yosemite vind ik het toch wel moeilijk. Op de officiele website staat ook dat er bepaalde gebieden bijvoorbeeld vorig jaar en de jaren ervoor al eind september dicht zijn gegaan. De tioga pass zijn we wel redelijk veilig mee.
Maar waar moeten we overnachten?
We hebben al 1 nachtje in de Mariposa Grove / Fish Camp om daar een tochtje te doen naar de sequia bomen.
Maar dan hebben we nog 1 nacht ter beschikking om vervolgens naar Bip Pine te rijden .
Iemand suggesties waar de overnachting kan plaatsvinden of gewoon de tweede nacht ook in Fish Camp en vanuit daar een dagtochtje maken?
het ziet er zo uit:
- SF
- Fish Camp / Mariposa Grove
- ?
- Via tioga pass naar Big pine
Maar waar moeten we overnachten?
We hebben al 1 nachtje in de Mariposa Grove / Fish Camp om daar een tochtje te doen naar de sequia bomen.
Maar dan hebben we nog 1 nacht ter beschikking om vervolgens naar Bip Pine te rijden .
Iemand suggesties waar de overnachting kan plaatsvinden of gewoon de tweede nacht ook in Fish Camp en vanuit daar een dagtochtje maken?
het ziet er zo uit:
- SF
- Fish Camp / Mariposa Grove
- ?
- Via tioga pass naar Big pine
Wij hebben 2 nachten in Mariposa overnacht (in 't Best Western), dus buiten 't park. Was 'n heerlijk gezellig klein dorpje en de hotels kosten er de helft van de camps in het park. Voor mij had in 't park slapen geen toegevoegde waarde en we waren er met de auto binnen 'n klein uurtje.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Welke gebieden waren dan in september al gesloten? Als de Tioga Pass nog open is, kun je er normaal gesproken van uitgaan dat alle andere wegen in het park ook open zijn, bij mijn weten is er niets gesloten in september, in elk geval niet waar een doorsnee toerist last van zal hebben. Misschien dat de High Sierra Camps dan sluiten?
Op weg naar Big Pine lijkt mij het handigst om in de vallei te overnachten, anders ben je toch weer een aantal keren een uur aan het rijden. Voor mij heeft overnachten in het park zeker toegevoegde waarde, vooral in september, omdat de dagen dan korter zijn en in het donker naar je hotel rijden niet prettig is.
Je kunt bij Curry Village kijken, zeker de cabins daar zijn prettig, maar wel erg snel volgeboekt (hoewel er vaak weer wat vrij komt). En de Ldoge is mooi, maar wel een stuk duurder.
Marianne
Op weg naar Big Pine lijkt mij het handigst om in de vallei te overnachten, anders ben je toch weer een aantal keren een uur aan het rijden. Voor mij heeft overnachten in het park zeker toegevoegde waarde, vooral in september, omdat de dagen dan korter zijn en in het donker naar je hotel rijden niet prettig is.
Je kunt bij Curry Village kijken, zeker de cabins daar zijn prettig, maar wel erg snel volgeboekt (hoewel er vaak weer wat vrij komt). En de Ldoge is mooi, maar wel een stuk duurder.
Marianne
Beste Linny,
Ben 25 dagen in een camper rondgeweest in hetzelfde gebied, 3 weken geleden terug gekomen. Wat wij hebben geleerd is dat het prettif is als je in de gelegenheid bent en je reis zo planned dat je nog aanpassingen kunt maken en ergens langer of korter kunt blijven en andere plaatsen kunt aandoen. Dit daar je tijdens de reis vanalles oppikt etc.
De NP's Yosemitee, Zion vonden wij geweldig. M'n deze zou ik zeker 2 dagen blijven als je van natuur en wandelen houdt. Bryce en G Canyon zijn wij 1 dag gebleven, en is in principe genoeg als je althans op die dag geen grote stukken hoeft te rijden.Ipv San Simeon (vonden wij nogal saai) was Big Sur heel leuk. Kijk maar eens.
Overigens vonden wij Page tevens heel erg tegen vallen. Antelope was leuk hoor maar....viel tegen.
Succes!
Ben 25 dagen in een camper rondgeweest in hetzelfde gebied, 3 weken geleden terug gekomen. Wat wij hebben geleerd is dat het prettif is als je in de gelegenheid bent en je reis zo planned dat je nog aanpassingen kunt maken en ergens langer of korter kunt blijven en andere plaatsen kunt aandoen. Dit daar je tijdens de reis vanalles oppikt etc.
De NP's Yosemitee, Zion vonden wij geweldig. M'n deze zou ik zeker 2 dagen blijven als je van natuur en wandelen houdt. Bryce en G Canyon zijn wij 1 dag gebleven, en is in principe genoeg als je althans op die dag geen grote stukken hoeft te rijden.Ipv San Simeon (vonden wij nogal saai) was Big Sur heel leuk. Kijk maar eens.
Overigens vonden wij Page tevens heel erg tegen vallen. Antelope was leuk hoor maar....viel tegen.
Succes!
Ik heb het nog eens bekeken maar dat ging inderdaad over de campgrounds die dan al gesloten zijn!Martin & Marianne schreef:Welke gebieden waren dan in september al gesloten? Als de Tioga Pass nog open is, kun je er normaal gesproken van uitgaan dat alle andere wegen in het park ook open zijn, bij mijn weten is er niets gesloten in september, in elk geval niet waar een doorsnee toerist last van zal hebben. Misschien dat de High Sierra Camps dan sluiten?
Marianne
We zullen nog eens kijken naar accommodaties in de vallei zelf.Curry Village hebben we ook al gezien.Wellicht kunnen we 1 dag in Fish camp en de dag erna wat duurder in de Lodge , is ook een mogelijkheid.
We zullen het maar weer eens gaan bekijken.Gelukkig hebben we nu nog vakantie anders zouden we tijd tekort komen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1626 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 13 Reacties