Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dommel: Graag reactie en tips voor route 2012
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Dommel: Graag reactie en tips voor route 2011
White Sands ligt nabij Alamogordo, Dude gaf deze plaats al aan als verblijfmogelijkheid.
Santa Fe is een erg gezellige stad. Ik weet zo niet de afstanden tussen Santa Fe en Mesa Verde..
In plaats van de Wave zijn er genoeg andere zaken. Misschien is het handig om zo te kijken wat de alternatieven zijn.
OW ja en gefeliciteerd.
Santa Fe is een erg gezellige stad. Ik weet zo niet de afstanden tussen Santa Fe en Mesa Verde..
In plaats van de Wave zijn er genoeg andere zaken. Misschien is het handig om zo te kijken wat de alternatieven zijn.
OW ja en gefeliciteerd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Reis Dommel: route 2011 maar dan in 2012!
Alle plannen in mei moeten annuleren omdat ik last had van een hernia (Balen dus!)
Maar nu ben ik in oktober naar Florida geweest en heb ik inmiddels nieuwe tickets geboekt voor het Zuidwesten in Mei/Juni 2012
De route is wel iets aangepast, we starten in San Diego en terug vanuit San Francisco.
De tickets zijn wel met twee tussenstops maar daarom erg goedkoop.
Ik ben weer helemaal gelukkig met dit fijne vooruitzicht.
Later zal ik de nieuwe route hier ook neer zetten.
Els
Maar nu ben ik in oktober naar Florida geweest en heb ik inmiddels nieuwe tickets geboekt voor het Zuidwesten in Mei/Juni 2012
De route is wel iets aangepast, we starten in San Diego en terug vanuit San Francisco.
De tickets zijn wel met twee tussenstops maar daarom erg goedkoop.
Ik ben weer helemaal gelukkig met dit fijne vooruitzicht.
Later zal ik de nieuwe route hier ook neer zetten.
Els
-
Dommel
- Amerikakenner
Reis Dommel: route 2011 maar dan in 2012!
Hier is de route zoals hij er nu uit ziet.
De tickets zijn gekocht en de auto is gehuurd. De rest is nog aan te passen.
Voor de volledigheid: ik ben in 2010 ook in het Zuid-Westen geweest en heb toen een "standaard" rondje gemaakt.
1 Dusseldorf >San Diego Auto halen, Walmart
2 San Diego Torrey Pines State Park
3 San Diego San Diego Zoo
4 San Diego >Phoenix / Scottsdale via Sonoran Desert NM, van 85 afslaan en de inmiddels verharde weg (238, Maricopa Rd) naar Maricopa nemen en dan noord naar Phoenix.
Cleveland National Forest
5 Scottsdale>Tucson Apache trail (az88), Desert Botanical Garden, Picacho Peak State Park
6 Tucson Saguaro NP west + Arizona Sonora Desert museum, Organ Pipe Cactus NM, Vliegtuigen Kerkhof en het Vliegtuig Sloopbedrijf
7 Tucson >Alamogordo White Sands
8 Alamogordo >Carlsbad Whites city Rangertalk en uitvliegen van de bats
9 Carlsbad >Santa Fe Carlsbad Caverns
10 Santa Fe
11 Santa Fe >Taos Pueblo
12 Taos Pueblo>Mesa Verde
13 Mesa Verde>Canyon de Chelly
14 Canyon de Chelly>Page hoodoos, upper en lower antilope canyon
15 Page The Wave?? Of White Pocket
16 Page>Springdale / Zion The Wave??
17 Springdale / Zion Angels Landing
18 Springdale / Zion>Las Vegas Narrows, Valley of Fire
19 Las Vegas Grand Canyon North rim
20 Las Vegas Outlet shoppen
21 Las Vegas
22 Las Vegas >Bakersfield
23 Bakersfield >Monterey Whale watch, zeeotters
24 Monterey >San Francisco
25 San Francisco Ochtend San Andreas breuklijn bij Point Reyes, middag shoppen
26 San Francisco Alcatraz
27 San Francisco>Dusseldorf
28 Dusseldorf
Er zitten wel lange reisdagen tussen vooral San Diego > Phoenix maar als we deze opsplitsen dan kost dat een nacht ergens anders in de route, dan zitten we liever 6 uur op één dag in de auto, dat is voor ons ook vakantie!
11>15 Het deel tussen Santa Fe en Page kom ik niet goed uit. Is dit te doen of beter Canyon de Chelly overslaan??
22>25 Is Bakersfield de moeite waard? Of heeft iemand een andere tip? We zijn de vorige keer in Yosemite geweest daarom willen we nu "onderlangs" richting San Francisco.
Verder zijn alle tips welkom.
Bedankt al vast voor het mee denken.
Els
De tickets zijn gekocht en de auto is gehuurd. De rest is nog aan te passen.
Voor de volledigheid: ik ben in 2010 ook in het Zuid-Westen geweest en heb toen een "standaard" rondje gemaakt.
1 Dusseldorf >San Diego Auto halen, Walmart
2 San Diego Torrey Pines State Park
3 San Diego San Diego Zoo
4 San Diego >Phoenix / Scottsdale via Sonoran Desert NM, van 85 afslaan en de inmiddels verharde weg (238, Maricopa Rd) naar Maricopa nemen en dan noord naar Phoenix.
Cleveland National Forest
5 Scottsdale>Tucson Apache trail (az88), Desert Botanical Garden, Picacho Peak State Park
6 Tucson Saguaro NP west + Arizona Sonora Desert museum, Organ Pipe Cactus NM, Vliegtuigen Kerkhof en het Vliegtuig Sloopbedrijf
7 Tucson >Alamogordo White Sands
8 Alamogordo >Carlsbad Whites city Rangertalk en uitvliegen van de bats
9 Carlsbad >Santa Fe Carlsbad Caverns
10 Santa Fe
11 Santa Fe >Taos Pueblo
12 Taos Pueblo>Mesa Verde
13 Mesa Verde>Canyon de Chelly
14 Canyon de Chelly>Page hoodoos, upper en lower antilope canyon
15 Page The Wave?? Of White Pocket
16 Page>Springdale / Zion The Wave??
17 Springdale / Zion Angels Landing
18 Springdale / Zion>Las Vegas Narrows, Valley of Fire
19 Las Vegas Grand Canyon North rim
20 Las Vegas Outlet shoppen
21 Las Vegas
22 Las Vegas >Bakersfield
23 Bakersfield >Monterey Whale watch, zeeotters
24 Monterey >San Francisco
25 San Francisco Ochtend San Andreas breuklijn bij Point Reyes, middag shoppen
26 San Francisco Alcatraz
27 San Francisco>Dusseldorf
28 Dusseldorf
Er zitten wel lange reisdagen tussen vooral San Diego > Phoenix maar als we deze opsplitsen dan kost dat een nacht ergens anders in de route, dan zitten we liever 6 uur op één dag in de auto, dat is voor ons ook vakantie!
11>15 Het deel tussen Santa Fe en Page kom ik niet goed uit. Is dit te doen of beter Canyon de Chelly overslaan??
22>25 Is Bakersfield de moeite waard? Of heeft iemand een andere tip? We zijn de vorige keer in Yosemite geweest daarom willen we nu "onderlangs" richting San Francisco.
Verder zijn alle tips welkom.
Bedankt al vast voor het mee denken.
Els
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dit is wat te veel voor een dag, de afstand Saguaro west naar Organ Pipe (ligt bij Why) is 136 mile, 2:45 uur oneway dus al 5:30 alleen voor de rit heen en weer tel daar als je de Ajo Mountain Drive (22 mile dirtroad) wil doen nog twee uur bij en je houd weinig tijd over voor andere dingen.6 Tucson Saguaro NP west + Arizona Sonora Desert museum, Organ Pipe Cactus NM, Vliegtuigen Kerkhof en het Vliegtuig Sloopbedrijf
Arizona Sonora Desert museum kan je ook wel een uur of twee voor zetten (wij zijn er meestal 3/4 dag aan kwijt)
Saguaro NP west kan je zonder hike ook wel een uur voor rekenen, met hike een uur of drie.
-
Dommel
- Amerikakenner
Op dag 5 of 7 misschien nog iets toevoegen? of wat zal ik wegstrepen?
we gaan vooral naar dit gebied voor de cactussen maar ik heb al foto's gezien van Apache trail met mooie grote cactussen er op. dus die zullen we in ieder geval zien.
Els
Ps hoe kan ik de titel aanpassen naar 2012?
we gaan vooral naar dit gebied voor de cactussen maar ik heb al foto's gezien van Apache trail met mooie grote cactussen er op. dus die zullen we in ieder geval zien.
Els
Ps hoe kan ik de titel aanpassen naar 2012?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Reis Dommel: Graag reactie en tips voor route 2012
Titel aanpassen kan je zelf niet meer na 24 uur, heb het ondertussen voor je gedaan
Als je voor mooie cactussen gaat zou ik Desert Botanical Garden in Phoenix (eigenlijk Mesa) vervangen door Boyce Thompson Arboretum SP bij Superior (langs de US-60)
Zie onze verslagen van 1999 en 2001.
http://www.robenannie.nl/reisverslag1999.html
http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html
Als je voor mooie cactussen gaat zou ik Desert Botanical Garden in Phoenix (eigenlijk Mesa) vervangen door Boyce Thompson Arboretum SP bij Superior (langs de US-60)
Zie onze verslagen van 1999 en 2001.
http://www.robenannie.nl/reisverslag1999.html
http://www.robenannie.nl/Reisverslag2001.html
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 7208 Weergaves
-