Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Bericht door Doockles »

PSVwally schreef:Ander vraagje. Niet zo lekker vlak voor de vakantie, maar ik heb blijkbaar een bacterie in een van mn bovenbenen. Al een tijdje alleen dachten ze steeds dat het een geirriteerde lies/bovenbeenspier was. Nu kan ik daar zonder al te veel pijn mee lopen, maar zodra ik een voetbal hard wegtrap doet het pijn. Nu heb ik in samenspraak met de arts afgesproken om pas na de vakantie aan de medicatie te gaan (8 weken) omdat je daar blijkbaar goed ziek van kunt worden. Nu ligt mijn pijngrens ook vrij hoog, maar de vraag is hoe 'moeilijk' wandelingen als angels landing/narrows/OP zijn qua klimwerk. Nog maar even benadrukken dat ik me niet gehandicapt voel en ik omkom vd pijn, maar ik voel het zeg maar. Moet je rare bewegingen maken aan die touwen evt?
OP is "gewoon" wandelen, zonder te overbruggen moeilijkheden. Het gaat wel de hele tijd naar omhoog (en nadien naar beneden ;-)), dus dat ga je wel voelen in je spieren de dag nadien. Gewoon omdat het zo intensief dezelfde beweging is.
AL is wat meer klauteren. Naar omhoog ging wel goed, maar naar beneden vond ik het soms wat moeilijk omdat de touwen vooral voorzien zijn om naar omhoog te gaan. Ik ben wel niet zo heel groot, mijn man had er minder problemen mee. ;-) Maar het is al wel een aantal jaren geleden, dus het zit niet al te vers meer in mijn geheugen. Je vindt vast wel filmpjes op YouTube om een idee te krijgen van de moeilijkheden.
The narrows heb ik zelf niet gedaan, dus kan ik niets van zeggen.

Ik denk dat je het vooral zal moeten zien tijdens de wandeling zelf. Zowel AL als OP gaan er stukken deftig naar omhoog. Maar als dat net een beweging is die niet lastig is, lijkt me dat niet onoverkomelijk.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

nou Sofie, dat "gewoon" wandelen naar OP zou ik toch wel een beetje nuanceren :wink: . Er zitten toch wel behoorlijk pittige stukken in en de temperatuur kan er heel hoog oplopen vermits je constant tegen de rotswand aanloopt waarop de zon ook nog eens weerkaatst. We deden de hike op 31 maart en zelfs toen al was het op sommige momenten behoorlijk zweten :o . Of misschien was het wel omdat het nog in het begin van ons verlof was en alles nog moest loskomen :wink: .
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zie t ter plekke idd wel natuurlijk. Gaat in mijn geval ook niet echt over conditie, maar meer een klein, maar irritant, fysiek ongemak. Maar k zal het tijdens de holy ridge trail al wel merken of het zal gaan of niet. Nu maar weer ontopic :roll:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

kalaman schreef:nou Sofie, dat "gewoon" wandelen naar OP zou ik toch wel een beetje nuanceren :wink: . Er zitten toch wel behoorlijk pittige stukken in en de temperatuur kan er heel hoog oplopen vermits je constant tegen de rotswand aanloopt waarop de zon ook nog eens weerkaatst. We deden de hike op 31 maart en zelfs toen al was het op sommige momenten behoorlijk zweten :o . Of misschien was het wel omdat het nog in het begin van ons verlof was en alles nog moest loskomen :wink: .
Vandaar de gewoon tussen "". PSVwally vroeg naar moeilijk te overbruggen stukken ivm pijn aan het been. Bij OP moet je dus niet over rotsen klauteren en dergelijke he. :-) Het is gewoon wandelen, maar wel de hele tijd bergop en daarna bergaf. Als je trouwens op tijd vertrekt valt die zon nog goed mee hoor. In de voormiddag liggen er nog wel wat stukken in de schaduw. In de namiddag is er meer zon en is het eerste deel van de afdaling denk ik wel wat zon. Maar eens in Echo Canyon en de switchbacks kan je weer wat afkoelen. ;-) Nu zijn wij ondertussen wel wat gewoon qua hitte (de 18km wawheap hoodoo's in de vlakke zon zit nog goed in mijn geheugen) dus misschien schat ik het nu verkeerd in.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Doockles schreef: Nu zijn wij ondertussen wel wat gewoon qua hitte (de 18km wawheap hoodoo's in de vlakke zon zit nog goed in mijn geheugen) dus misschien schat ik het nu verkeerd in.
Daar zijn wij "stout" geweest en de administration road genomen en gereden tot op zo'n...half uurtje van de hoodos :wink:
Wat de rest betreft : we begrijpen elkaar :wink: .
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

de foto's zijn ge-upload op de blog van 31 maart, de wandeling naar Observation Point.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik ga meteen even kijken, weet ik wat me te wachten staat. :thumbup:

EDIT: Gezien.. Prachtige foto's! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Ems2012 op 30 apr 2013, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Super! Het doet ons ook zin krijgen om deze wandeling te maken! Alleen twijfelen we het als we het aankunnen met onze conditie (of beter: gebrek aan ...)
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Kalaman, wederom bedankt! Jouw films, foto's en verhalen hebben mij goed geholpen om mijn reis te plannen. :thumbup:
Daarbij wil ik de rest van het forum overigens zeker niet te kort doen. 8)
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Ik vind het overigens jammer dat slechts nog weinig personen deze super mooie panorama foto's van Kalaman gezien hebben:
http://www.dermandar.com/user/kalaman0032/

Echt geweldig! Ben overigens wel benieuwd hoe je deze panoramafoto's gemaakt hebt! :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt voor de mooie reacties :thumbup: .
@Jean-Paul : die werden allemaal genomen met een iPhone 4S, met de gratis app Dermandar. Sinds kort ook beschikbaar (1,79€) in HD. De GPS van de iPhone plaatst ze ook direct op de kaart en men kan ze uploaden naar de site van Dermandar. Van daaruit kunnen ze dan ingebed worden op bvb een blog. Gaat allemaal heel snel en vlot en men kan maar heel zelden zien waar de foto's aan elkaar geplakt worden. Zie bvb ook eens op onze blog van december 2012 bij Las Vegas waar er ook staan van de kamer van The Cosmopolitan.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tetouani »

Kalaman,

Even een vraagje. Ik heb een iPhone 5 waar standaard de panorama optie erbij zit. Heb ik de app dermandar die jij gebruikt dan nog nodig?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Met de panoramafunctie op de iPhone krijg je gewoon een vlakke uitgerokken, platte foto. Bij Dermandar echter kan je 360° rond gaan (je stopt wanneer je wilt) en kan je door de foto scrollen. Daardoor wordt de foto ook niet onnatuurlijk uitgerokken en behoudt hij zijn hoogte. Ik zou zeggen : probeer het gewoon eens, het is tóch gratis. Vind je het ok, dan koop je eventueel de HD functie erbij voor het schamele bedrag van 1,79€ (of iets dergelijks).
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Hey Kalaman,

Ik heb je hele reisverslag gelezen, en de foto's gezien. Echt super gaaf. Je hebt een stuk van mijn vakantie van vorig jaar nagedaan. Canyonlands, Bryce, Arches, Monument Valley, Mexican hatt, Goosenecks SP, Moki Dugway, Valley of the Gods, Fallen Roof Ruin (die ik echt niet heb kunnen vinden en dankzij een tegemoetkomende auto toch maar weer terug gereden en zij gingen toevallig ook die kant op. Wij waren echt de enigen daar de hele middag).

Over je app dermandar. Op Appstore kan ik alleen maar 1 versie van Dermandar vinden, die heet DMD Panorama en kost 1.79 Euro. Daar staat niets in van HD etc. En de gratis versie is niet te vinden. Ben best bereid om die 1.79 neer te leggen, maar wil even zeker weten dat dat m is, want de kwaliteit van jouw genomen foto's zijn verschrikkelijk mooi.

Update: Ik heb de versie van 1.79 gekocht. App werkt goed. Heb ik net even getest op kantoor. Kan niet wachten om m te testen op vakantie aanstaande maand.
Er word mij nu pas gevraagd of ik over wil gaan op de HD versie, waar ik 2 euro nog wat moet bij betalen, maar weet niet wat het verschil is. Heb jij de HD versie?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dermandar was één van mijn eerste apps en toen zeker en vast gratis. Welke foto's nu precies in HD genomen zijn weet ik niet zo goed, maar ik heb die in-app in elk geval maar gekocht tijdens onze laatste reis. Als je bvb naar de panorama's kijkt van Las Vegas (dec 2012), dan waren die zeker en vast niet in HD.
Ik vind het in elk geval een schitterende app. Soms "test" ik die wel eens door een moeilijk voorwerp (bvb een auto) bewust over 2 foto's te verdelen, maar in het eindresultaat zie je nergens ook maar 1 overgang. Knap :thumbup: . Bvb om interieurs te fotograferen is dit ook bijzonder makkelijk.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb de Dermandar app op ook Android. In 't algemeen doet ie het vrij goed qua overgangen. Als je natuurlijk in een kleine ruimte een 360 wil maken, dan wordt het moeilijker. Dan krijg je al eens vaker wat foutjes te zien :)
Reisblog: thisisfraa.be
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

kalaman. Sorry dat ik je topic vervuil over Dermandar. Ik neem aan dat jij nu de HD versie hebt en dat je laatste reis met de HD gemaakt is? Ik kan geen Panorama's vinden van Las Vegas namelijk die wel gewoon in normal mode gemaakt zijn. Ik zie alleen natioale parken etc in je dermandar map.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

geen probleem hoor. Als je kijkt bij onze blog van december 2012, dag 23 december, helemaal onderaan vind je panorama's van de kamer van The Cosmopolitan. Hier kan je duidelijk zien dat die niet in HD zijn :( .
Pas in de loop van onze laatste aprilreis kwam HD ineens beschikbaar. Dat heb ik toen ook gekocht. Ik zie op mijn VISA-uittreksel dat het op 9 april aangekocht werd. Eerst was er nog een probleem omdat DMD telkens standaard opstartte in gewone kwaliteit. Als je er dan niet aan dacht nam je gewone pano's. Pas 's anderendaags of 2 dagen later kwam er een update waardoor je nu standaard in HD opstart. Ik ben dus eigenlijk maar zeker van HD pano's, laat ons zeggen, vanaf 11 april.
tetouani
Amerikakenner

Bericht door tetouani »

Nou, dankzij jou is Dermandar 1.79 en 2 nog wat rijker.
Heb m ook maar besteld. Op de telefoon zie ik het verschil niet tussen HD en normaal, maar dat zal vast op de PC anders zijn.
de panorama van je kamer in december ziet er inderdaad wat minder mooi uit dan de omgevingen van dit jaar, maar ik denk dat dat ook komt omdat de ruimte waarin je staat te klein is om het perfect af te beelden en ook door het licht in de kamer dat niet te vergelijken is met licht van de zon.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt me i.i.g. overtuigd om OP te gaan lopen. Nu maar wel hopen dat de spierpijn meevalt en de dag erna de Navajo Trail te doen is :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer