De koffers zijn uitgepakt
Tijd voor de samenvatting van de trip.
Het album kan je hier vinden (op facebook, je mag altijd mijn facebook vriendje worden

, maar ook niet-facebookers kunnen er aan hoor)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... ba6156d94b
Het uitgebreid verslag komt over een paar weken...
AFGELEGD
2957 mijl, waarvan honderden mijlen dirt road. We hebben veel geluk gehad met de wegcondities (vee roads pas onderhouden). en eigenlijk ook met het weer. Onze Toyota Venza heeft het uitstekend gedaan!
HOTELS
eigenlijk allemaal OK. Behalve het hotel op de luchthaven van Zaventem: de IBIS budget -> ga daar NOOIT heen, echt verschrikkelijk.
In de USA was uiteraard onze luxe suite in the Signature de topper (voor een mooie prijs) maar ook de Whispering Sands Motel in Hanksville, de Comfort Inn in Farmington, en de Courtyard in Page verdienen een speciale vermelding.
Het circle D motel in Esclante vonden we wat minder (hoewel nog OK), in de super 8 in Blanding waren ze bijzonder onvriendelijk, en in de Best Western Red Hills in Kanab was onze kamer niet gekuist.
HET WEER
van sneeuw en regen de eerste dag, naar heel koud weer de tweede dag, tot lenteweer, en heet zomerweer op het einde van de reis.
al bij al veel geluk gehad allicht. En uiteraard allebei verbrand!
PECH gehad?
Met de afgesloten 89 in Page helaas geen Lees Ferry...
Ook de Bullfrog ferry vaarde nog niet, maar dat hebben we goed kunnen opvangen.
en de koude in het begin van de reis was ook wel wat minder.
en natuurlijk: niet gewonnen met de on line lottery voor de Wave, en ook niet met de walk in lottery...
HOOGETEPUNTEN
Dit was een reis van hoogtepunten...
Mijn twee toppers: Blue Canyon en Rainbow Bridge
Roel 's twee toppers (behalve Las Vegas, dat is zijn grote favoriet...): Chesler Park hike en Cathedral Valley (dat vond ik ook toppers hoor)
Coyote Buttes South en White Pocket zijn zeker de mooiste gebieden die we zagen, maar dat was dan wel met een georganiseerde tour.
Speciale vermelding voor Little Wild Horse Canyon.
En dan uiteraard onze avonturen met de Volletjes: samen op zoek naar de King of Wings, dat was buiten categorie. Het was bovendien super gezellig met hen! We hebben veel gelachen (zeer belangrijk)
Geocachen in de USA vonden we bijzonder leuk, we hebben 148 caches gevonden.
Capitol Reef blijft ons bijzonder bekoren, naar het Needles gedeelte van Canyonlands willen we ook zeker nog eens terug!
WAT MINDER GOED WAS
uiteraard zoals elke reis weer wat verbeterpuntjes.
Eigenlijk was de spreiding van de activiteiten niet ideaal, de bijzondere activeiten (jeeptocht + boottocht) + de dagen vegas zaten allemaal op het einde. Niet ideaal voor de afwisseling.
Roel had liever wat meer stad en minder rotsen gehad (ik niet, maar daar moet ik de volgende keer meer rekening mee houden)
We hadden onze SUV ook beter ingeleverd bij aankomst in Vegas. Had ons tijd gespaard op de ochtend van vertrek (heel vroeg) en in Vegas is een auto wel handig, maar voor die paar kilometers hadden we goedkoper af geweest met een taxi.
Op naar het plannen van een volgende trip: dat wordt New Mexico en Texas!!!!!
Iedereen bedankt voor de vele tips!!!