Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Bericht door SonjaV »

Mooi dat jullie de Cathedral Valley Loop hebben kunnen doen.
Hoop dat het ons ook lukt.
Ik zie het wel donker in voor de Cottonwood Canyon Road of de Skutumpah Road.
Een van beide willen we volgende week doen, maar als het te zanderig wordt is dat niks.
Dan moeten we ook wat Duitsers charteren om ons los te trekken net als Kalaman.
Misschien moeten we voortijds even een klein regendansje doen zodat het niet te droog, maar ook niet te nat wordt. 8)
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

@sonja:cottonwood canyon zal wel lukken hoor, ligt beter dan cathedral valley, een heel groot gedeelte is heel smooth :thumbup:
@dude: inderdaad wij hebben veel geluk. Enige pech zo ver is die ferry die nog niet vaarde maar dat was uiteindelijk geen heel groot probleem en vandaag hebben we lee's ferry moeten overslaan: echt heel ver om, vond ik wel jammer maar ja, als het dat maar is!

ivm de omleiding van de 89: de coppermine road werd ons in het visitor center ten zeerste afgeraden... zou enkel goed zijn om stukken aan de auto te hebben? :!: :?:

Rainbow bridge was super! boottochtje was ontspannend (wel druk op het bootje hoor), maar vooral de bridge zelf, wauw!!!! ik was echt onder de indruk, was een heel bijzonder moment vond ik (wat ik totaal niet verwacht had). Een grote aanrader wat mij betreft.
Verder bezochten we ook Studhorse Point, ook zeer toffe hoodoo's.
Morgen worden we om 8u opgehaald voor CBS/white pocket tour :thumbup: ik ben benieuwd, de permit ligt al klaar bij de wandelschoenen!

foto's opgeladen, http://www.flickr.com/photos/leenvg/set ... 242244668/
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wat een dag!
We zijn met een privé gids (hadden we geluk mee!) op pad geweest naar White Pocket, Coyote Buttes South en Wire Pass (bucksin gulch), in een super jeep. (dreamland safaris triple crown tours)
Het was FANTASTISCH!!!!
Ten eerste, dit hadden we nooit zelf gekund met een rental SUV, het zand en de rotsige bodem van de dirt roads (vooral rond CBS) is zeer verradelijk, en het was al een heel avontuur met onze geoefende gids (een navajo!) over deze wegen te hotsen. Zeker nooit zelf proberen dus :!:
White Pocket was zo mooi, ik dacht dat het niet mooier kon...Tot we bij CBS kwamen (permit area, let op, er wordt hier en ook blijkbaar veel gecontroleerd, we zagen oa een helicopter die controleerde, bij de wave liep trouwens blijkbaar een ranger rond die controleerde) ... Nog meer kleur, nog meer vormen, ongelooflijk. Ik heb honderden foto's getrokken.
We zagen ook, dankzij onze gids, heel wat andere bijzondere dingen: bvb. dinosaur tracks, en ook prehistorische pijlpunten die je daar kan vinden.
Hier een foto'tje van een mooie plek
Afbeelding
Als afsluiter hebben we nog in Bucksin Gulch gewandeld, heerlijk zo'n koele narrows...
Daarna heerlijk gegeten in een restaurantje hier in Kanab.

foto's in het album :-).

Oh ja, heb vandaag gehoord van onze gids dat zeer binnenkort White Pocket allicht ook een permit gebied wordt, dit was op de meest recente guide-meeting (met de BLM) besproken...
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

voor vandaag hadden we geen hotel geboekt en uiteindelijk zijn we terecht gekomen in... Springdale bij Zion

Vanochtend toch maar eerst naar The Wave Lottery geweest (wat een gedoe toch!) en helaas geen geluk dus toch wel teleurgesteld :cry:
Daarna wat gelummeld in Kanab (en gegeocacht!) vooraleer we richting natuur trokken, eerst de paria movie set (mooi gekleurde bergen, en het kerkhof gevonden, maar de huisjes van de movieset vonden we niet?). Daarna naar de Nautilus. Een kleine wandeling en wat vonden we deze witte kurkentrekker mooi! klein, mooie omgeving, heel bijzonder vonden we. Het is hier trouwens de laatste dagen puffen met hoge temperaturen. En vandaag veel wind!!! we zijn allebei achter onze hoedjes moeten hollen :lol:
De wandeling naar de toadstool hoodoo (en zijn vriendjes) is ons ook heel goed bevallen: niet te ver, prachtige omgeving vol verrassingen :thumbup:
Omdat we vandaag later van start gegaan zijn, en de hoge temperaturen/wind besloten we toch maar niet naar Edmaiers Secret te gaan... (gisteren al zoveel mooie rotsen gezien, en morgen allicht yant flat... dus...). in de plaats kozen we voor de route richting St George via Zion. En wauw, ik was vergeten hoe mooi die route (de 89) is... ook heb ik de Canyon Overlook trail nog kunnen doen - die stond al lang op mijn wishlist. Zo begon het dus al te schemeren en vandaar dus slapen in Springdale vannacht!

Morgen op naar Vegas!

Foto's opgeladen in het flickr album
https://www.flickr.com/photos/leenvg/se ... 242244668/
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Met zo'n wind doe je toch geen hoedje op!!! :roll: :mrgreen:
Wij zijn bijna van de berg gewaaid bij de Lower Cathedral Valley Overlook.
Daar kwam opeens toch een wind opzetten dat we weg moesten duiken om niet omver geblazen te worden.
De Upper zijn we toen maar niet naartoe gegaan.
Maar de Cathedral Valley Loop was schitterend!
We zijn je naam weer op de logboekjes tegengekomen. 8)

Jammer dat de lottery voor de Wave niet gelukt is.
De huisjes van de movieset van Paria zijn een aantal jaar geleden verbrand.

We zijn benieuwd naar jullie ervaringen bij Yant Flat.
Veel plezier.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

we zijn uiteindelijk niet naar yant flat gegaan (nog eens goed gelezen en roel en cliffen is niet zo'n goed combinatie...) in de plaats daarvan hebben we onze tijd genomen voor de laatste lange rit naar Vegas en nog een korte trail in valley of fire gedaan...
en net een een oude bekende (onmoet op mijn trip naar Jordanië) ontmoet in Las Vegas en samen uit eten gegaan, ook super leuk!

groetjes vanop de 37ste verdieping van onze ongelooflijk grote mooie suite in de Signature in Las Vegas! :thumbup:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Hey Leen, ik moest van Peter zeggen dat er in de Wynn ook nog een leuke "cache" lag. Ergens in de giftshop. Hij ziet er uit als een flesje douche gel met opschrift "BAMBU shower gel lemongrass citrus" van ongeveer 230ml. ;-) Het doel van deze "cache" is hier tot in België geraken. Hij is wel niet gratis, maar bij aankomst wordt hij natuurlijk vergoed. Als ik me niet vergis is er nog een bijkomende beloning in de vorm van een goeie trappist. :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:lol:
Groetjes,
Carine
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

tof om alles mee te kunnen volgen (en zo tips mee te pikken voor mijn eigen reis in augustus :))

wat de huisjes betreft -->deze zijn afgebrand en niet meer heropgebouwd (ontdek Amerika)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Zo te lezen is de trip met Dreamland Safari tours bevallen. Virgil is natuurlijk ook een goed gids.
Veel plezier nog.
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Hoi Leen, wat leuk om alles te lezen! Ik ben altijd een beetje in de waar met de tijden, maar wij gaan nu weer vertrekken uit Springdale, we hebben twee nachten geslapen in de Desert Pearl Inn. :thumbup: :thumbup:
Volgens mij hebben we op dezelfde dag naar Toadstool gelopen, 30 april. Of was het de 29e (wat bij de foto's staat)? Wat een vreselijke wind hè? We waren compleet gezandstraald! Toevallig nog 3 Commissarissen zitten staan in het logboek? Ik heb niet gekeken... We zijn er niet helemaal naar toe gelopen, maar hebben hem wel gezien.
Veel plezier nog verder! Wij gaan vandaag naar Las Vegas, dus wie weet.....
Sabrina
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Wıı zıjn ondertussen helaas op de luchthaven dus geen cache uıt het wynn Sofıe ;-).

Toadstool hebben wıj de 29ste gedaan ıdd veel wınd.

In vegas was ons hotel super. Het bacchanal buffet ın ceasars was super, een aanrader! Het was zelfss beter dan het wıcked spoon buffet...

De tour ın de neon graveyard ıs ons wel tegenvallen, Pınball museum was sımpel maar heel leuk!

Nu op naar huıs...
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

De koffers zijn uitgepakt :cry:
Tijd voor de samenvatting van de trip.
Het album kan je hier vinden (op facebook, je mag altijd mijn facebook vriendje worden :D , maar ook niet-facebookers kunnen er aan hoor)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... ba6156d94b
Het uitgebreid verslag komt over een paar weken...

AFGELEGD
2957 mijl, waarvan honderden mijlen dirt road. We hebben veel geluk gehad met de wegcondities (vee roads pas onderhouden). en eigenlijk ook met het weer. Onze Toyota Venza heeft het uitstekend gedaan!

HOTELS
eigenlijk allemaal OK. Behalve het hotel op de luchthaven van Zaventem: de IBIS budget -> ga daar NOOIT heen, echt verschrikkelijk.
In de USA was uiteraard onze luxe suite in the Signature de topper (voor een mooie prijs) maar ook de Whispering Sands Motel in Hanksville, de Comfort Inn in Farmington, en de Courtyard in Page verdienen een speciale vermelding. :thumbup:
Het circle D motel in Esclante vonden we wat minder (hoewel nog OK), in de super 8 in Blanding waren ze bijzonder onvriendelijk, en in de Best Western Red Hills in Kanab was onze kamer niet gekuist.

HET WEER
van sneeuw en regen de eerste dag, naar heel koud weer de tweede dag, tot lenteweer, en heet zomerweer op het einde van de reis.
al bij al veel geluk gehad allicht. En uiteraard allebei verbrand!

PECH gehad?
Met de afgesloten 89 in Page helaas geen Lees Ferry...
Ook de Bullfrog ferry vaarde nog niet, maar dat hebben we goed kunnen opvangen.
en de koude in het begin van de reis was ook wel wat minder.
en natuurlijk: niet gewonnen met de on line lottery voor de Wave, en ook niet met de walk in lottery...

HOOGETEPUNTEN
Dit was een reis van hoogtepunten...
Mijn twee toppers: Blue Canyon en Rainbow Bridge
Roel 's twee toppers (behalve Las Vegas, dat is zijn grote favoriet...): Chesler Park hike en Cathedral Valley (dat vond ik ook toppers hoor)
Coyote Buttes South en White Pocket zijn zeker de mooiste gebieden die we zagen, maar dat was dan wel met een georganiseerde tour.
Speciale vermelding voor Little Wild Horse Canyon.
En dan uiteraard onze avonturen met de Volletjes: samen op zoek naar de King of Wings, dat was buiten categorie. Het was bovendien super gezellig met hen! We hebben veel gelachen (zeer belangrijk)

Geocachen in de USA vonden we bijzonder leuk, we hebben 148 caches gevonden.

Capitol Reef blijft ons bijzonder bekoren, naar het Needles gedeelte van Canyonlands willen we ook zeker nog eens terug!

WAT MINDER GOED WAS
uiteraard zoals elke reis weer wat verbeterpuntjes.
Eigenlijk was de spreiding van de activiteiten niet ideaal, de bijzondere activeiten (jeeptocht + boottocht) + de dagen vegas zaten allemaal op het einde. Niet ideaal voor de afwisseling.
Roel had liever wat meer stad en minder rotsen gehad (ik niet, maar daar moet ik de volgende keer meer rekening mee houden)
We hadden onze SUV ook beter ingeleverd bij aankomst in Vegas. Had ons tijd gespaard op de ochtend van vertrek (heel vroeg) en in Vegas is een auto wel handig, maar voor die paar kilometers hadden we goedkoper af geweest met een taxi.

Op naar het plannen van een volgende trip: dat wordt New Mexico en Texas!!!!!

Iedereen bedankt voor de vele tips!!!
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 05 mei 2013, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

We hebben met veel plezier jullie updates gelezen en foto's bekeken! :-)

The Needles is inderdaad heel mooi. Ik zou hier zeker ook nog eens naar toe willen, maar dan als het wat minder warm is. Capitol Reef heeft ons indertijd ook verrast. De Cathedral Valley loop zou ik ook wel eens willen doen.

Veel plezier met de volgende plannen al. ;-) Bij ons zal het er de komende jaren waarschijnlijk niet van komen, maar ik kijk al uit naar de reizen van anderen. :wink:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hoi Leen,

Aan wat denken jullie voor NM en Texas? Ik zoek, misschien, nog iets samen te stellen voor december as, en dus in de zuidelijke regio's. Alhoewel het ook kriebelt om Arches en Canyonlands in de winter te verkennen :wink: .

Zonder hier een verhitte discussie te ontketenen (there is no accounting for taste...), maar graag had ik nu ook eens jullie mening gehad over White Pocket tov The Wave (en gebied er rond, foto's vandaag op onze blog gezet (1 april).
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

@doocles: ik geniet ook altijd erg mee van andermans reisverslag, en dat is gratis he. bij jullie komt het USA reizen wel terug, wij zijn de eerste jaren nadat we een huis gekocht hadden ook niet zo ver op reis geweest hoor.

@kalaman: ik ga hier binnenkort een topic over openen.
grofweg dacht ik aan Housten of Dallas -> ev. via oklahoma city -> route 66 met oa cadillac ranche -> tent rocks -> bandelier -> santa fe (turquoise trail) -> white sands -> ander gebied daar in de buurt uit het boek van martres waarvan de naam me nu ontsnapt -> carlsbad caverns -> big bend NP -> hill country al tijd -> austin -> terugvlucht uit houston of dallas (de kust lijkt me trouwens ook de moeite).

en dan tja, de wave of white pocket... ik heb de wave niet gezien he, ik had ze echt graag kunnen vergelijken. nu moet ik zeggen dat ik coyote buttes south NOG mooier vond dat het al magnifieke White pocket (hoewel dat is ook al zo mooi, maar bij coyote buttes south was er nog een hoger verrassing om elke hoek gevoel). mijn foto's van CBS zijn nochtans minder mooi dan die van white pocket. Als ik jouw foto's bekijk, dan doen die mij behalve de eigenlijke wave heel erg denken aan CBS (jullie hebben de wijde omgeving bekeken he, dat doen veel mensen niet!!!!). CBS is nog veel kleurrijker denk ik (bvb mijn foto met die half roze half gele rots) maar heeft geen wave-wave. Dus ik denkd at CBS en CBN (wave) wel aan elkaar gewaagd zijn... Op basis daarvan zou ik ook gokken dat de wave allicht mooier is dan white pocket, als je ook de wijdere omgeving bekijkt. Onze gids zei wel dat de wave overrated was; het is dan ook zo' hype he... Wat mij ook fijn lijkt aan de wave is dat je het zelf kan doen, als beloning van een lange hike. Dat is toch ook superfijn.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

nog twee dingen vergeten te vermelden in mijn samenvatting (bij de pech en bij wat beter kan), die heb ik maar even aangevuld hierboven; zou onthou ik het zelf ook goed :-)
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Erg leuk om hier in Albuquerque jullie enthousiaste stukjes te lezen en de vele foto's te bekijken Leen! Straks thuis nog eens beter bekijken. Jammer voor jullie dat het er weer op zit, wij hebben nog een viertal dagen voor we weer terugvliegen.
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Tipsy_1 schreef:@doocles: ik geniet ook altijd erg mee van andermans reisverslag, en dat is gratis he. bij jullie komt het USA reizen wel terug, wij zijn de eerste jaren nadat we een huis gekocht hadden ook niet zo ver op reis geweest hoor.
't Is dat. Een mens kan niet alles willen. Al zal het huis niet de grootste impact hebben, maar wel een andere kleine (nuja, de meeste mensen zeggen dat dat niet zo klein is ;-)) verandering waardoor ik een lange vlucht de eerste jaren precies niet zo zie zitten. :lol:

Heeft het dan zo lang geduurd om je wagen af te leveren in Vegas? Wij hebben die de eerste keer binnengebracht toen we aankwamen, maar eerlijk gezegd vond ik dat een enorme tijdverspilling en heeft ons dat veel geld gekost (2x taxi). Ik vond het net heel gemakkelijk om die auto maar af te droppen en vijf minuten later op de shuttlebus naar de luchthaven te zitten.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:en dan tja, de wave of white pocket... ik heb de wave niet gezien he, ik had ze echt graag kunnen vergelijken. nu moet ik zeggen dat ik coyote buttes south NOG mooier vond dat het al magnifieke White pocket (hoewel dat is ook al zo mooi, maar bij coyote buttes south was er nog een hoger verrassing om elke hoek gevoel). mijn foto's van CBS zijn nochtans minder mooi dan die van white pocket. Als ik jouw foto's bekijk, dan doen die mij behalve de eigenlijke wave heel erg denken aan CBS (jullie hebben de wijde omgeving bekeken he, dat doen veel mensen niet!!!!). CBS is nog veel kleurrijker denk ik (bvb mijn foto met die half roze half gele rots) maar heeft geen wave-wave. Dus ik denkd at CBS en CBN (wave) wel aan elkaar gewaagd zijn... Op basis daarvan zou ik ook gokken dat de wave allicht mooier is dan white pocket, als je ook de wijdere omgeving bekijkt. Onze gids zei wel dat de wave overrated was; het is dan ook zo' hype he... Wat mij ook fijn lijkt aan de wave is dat je het zelf kan doen, als beloning van een lange hike. Dat is toch ook superfijn.
alhoewel een georganiseerde tour niet echt ons ding is ,moeten we volgend jaar dus ook eens naar CBS :wink: . En..."uiteraard" zal de gids zeggen dat een voor hen ontoegankelijk gebied "overrated" is :wink:
Het "nadeel" aan White Pocket is dat het "White Pocket" is en dan niets meer. De rit er naar toe is ook behoorlijk lang en saai en eens je daar bent heb je het op een 3-tal uur toch ook wel gezien. Wij hadden na enige tijd het gevoel van "been here, seen that...". Zoals je zelf ook zegt is The Wave eigenlijk een ganse dag een aaneenschakeling van hoogtepunten én je bent van niemand afhankelijk...behalve van The Lottery dan... :? . Wij zijn in elk geval nog ontzettend veel tijd te kort gekomen om alle mooie plekken te zien. We zijn bvb helemaal niet tot bij Fatali's Boneyard geraakt en daar heb ik nu nóg altijd veel spijt van :( . We konden het nochtans nog gedaan hebben, maar de wind was bij momenten zó sterk, en het zand zó striemend dat we genoeg acupunctuur hadden voor deze dag...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer