Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Bericht door Isis »

(mezelf)Ik ben langzaam al wat kleine plannen aan het smeden door van alles te lezen.
We rijden dag 2 (eerste dag met camper) Vanuit Denver naar Rocky Mountains. We moeten dan boodschappen doen en rijden dan naar Moraine. Ik wil dat niet reserveren het is immers pas 25 juni (maandag). Die dag is dan dus vol de dag erna hebben we een volle dag RMNP.
Voor Rocky Mountains NP zouden we een groot deel van de Trail Ridge Road willen rijden. De andere mooie weg gaat niet want we rijden een RV. Nu zou ik ook wel een stuk of stukje willen lopen nabij Bear Lake maar ik ben er een beetje bang voor dat dat teveel van het goede is (ook omdat we ineens zo hoog zitten). Het lijkt me zo mooi om iets mee te krijgen van de bergmeren.
Wie kan aangeven tot waar je zeker moet rijden voor de mooiste stukken weg aan de Trail Ridge Rd?
Als we dan terugrijden naar P van BearLake en dan met de bus gaan is dat wat? Welke wandeling is dan aan te raden zowel qua inspanning als qua schoonheid? Ik heb er van alles overgelezen maar het blijft lastig kiezen. Nymph Lake? Soms wordt het ook pas ter plekke duidelijk wat goed is maar als iemand kan helpen graag.
Heeft iemand praktische tips voor die wandeling RMNP (zie hierboven)?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Voor wandelingen in de buurt van Bear Lake kun je de auto het best parkeren op de Park & Ride shuttle bus parking area vlakbij Glacier Basin Campground. Daar kun je met de bus naar o.a. Bear Lake trailhead (o.a. Bear Lake, Nymph Lake) en Glacier Gorge trailhead (o.a. Alberta Falls en Mills Lake). Kijk voor hoogteverschillen van de verschillende wandelingen bijvoorbeeld op deze website.
Rij de Trail Ridge Road in ieder geval tot aan het Alpine Visitor Center. Langs deze prachtige weg zagen wij heel veel herten (elks). Bij het Visitor Center kun je een korte wandeling naar boven maken: de Alpine Ridge Trail, voor een prachtig uitzicht over de bergtoppen.
Wij hebben zelf meerdere (lange) wandelingen gemaakt in het RMNP in 2009 en 2011. Lastig te benoemen waar de mooiste wandeling is, omdat je natuurlijk zelf maar een beperkt deel ziet. Ik vond Mills Lake bijvoorbeeld een erg mooi meer, maar Bear lake was ook mooi en veel makkelijker te bereiken.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dank je Felicitas kun je ook zeggen wat te doen is als je net op grote hoogte bent? Ik zie dat Bear Lake makkelijker bereikbaar is .. is er ook een mooie en teglijk niet te moeilijke wandeling?

Over Canyonlands:
Overigens zag ik dat de camping in Canyonlands (Island in the Sky deel) dus Willow Flat niet zo ver van Mesa Arch is. Ik zie geen schaal op de kaart heeft iemand een idee hoe ver dat is? Ofwel is dat te lopen in de vroege ochtend? Als ik het zo zie lijkt het te doen maar als ik de afstanden langs de weg zie ....? :?
http://www.nps.gov/cany/planyourvisit/upload/island.pdf
Detail van kaartje (zie link)
Detail van kaartje (zie link)
Arches ga ik 14 januari reserveren.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij hebben in RMNP ook de trailridge road gereden tot aan Alpine VC. Je rijd dan een mooi stuk over toendra waar de wind hevig waait (toen wij er waren toch). Waar er elders dikke meters sneeuw lag, lag hier op het hoogste punt niets van sneeuw gewoonweg omdat de sneeuw wegwaaide. Nadien reden we tot aan de Bear Lake parking en wandelde tot aan het meer, over dikke pakken sneeuw. Je kan daar een wandeling rond het meer doen, die vrij plat leek. Wij hebben ze niet gedaan wegens die dikke pakken sneeuw. Het meer was zelfs nog bevroren voor het grootste deel. Leverde wel mooi plaatjes op. Lange wandelingen hebben wij dus niet gedaan in RMNP, vanwege de sneeuw.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van Willow Flat campground naar de parking bij Mesa Arch is 2 mijl oneway, je komt uit en thuis inclusief de trail van Mesa Arch op ruim 5 mijl.
Het is ondanks dat je over een asfaltweg loopt zeker geen vlakke wandeling,
De parking bij Mesa Arch is trouwens ruim genoeg voor flink wat auto's + meerdere campers.
Voor RMNP hadden wij dezelfde problemen als Bart (Dude) in 2003 hebben we Albertafalls, Bear Lake en de trail van Bear Lake naar de parking bij Glacier Basin gelopen.
Langs de Trail Ridge Road zeker het Alpine visitorcenter bezoeken en de alpentoendra trail doen niet zo.n lange trail maar door de hoogte wel een ademhapper.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Bij de Bear Lake trailhead kun je gelijk een wandeling maken rondom Bear Lake. Wij hebben daar (in 2009) maar een heel klein stukje van gelopen omdat we rechts af gingen naar Odessa Lake. In de buurt van Bear Lake zijn verschillende meren. Nymph Lake is het dichtste bij en verder zijn er Dream Lake, Emerald Lake en Lake Haiyaha. Wij hebben deze meren niet bezocht, omdat het de drukste trails zouden zijn van RMNP. Daarom kozen we voor langere wandelingen:
In 2009 (dag 3 van de vakantie): Van Bear Lake trailhead naar Odessa Lake, Fern Lake, Fern Falls, Fern Lake trailhead (en van daar met de bus weer terug)
In 2011 (dag 16 van de vakantie): van Glacier Gorge trailhead naar Alberta Falls, Mills Lake, Jewel Lake en Black Lake en weer terug.

In 2011 waren we al gewend aan de hoogte en ging het wandelen ons zeker beter af. Maar ook in 2009 ging het prima, maar dat kan van persoon tot persoon flink verschillen. Wij hadden toen gelukkig geen last van hoogteziekte, wel van kortademigheid...

Onze wandeling naar Black Lake in 2011 ging langs de populaire Alberta Falls. We waren vroeg vertrokken (8.30 am bij Glacier Gorge trailhead) en waren er vrijwel alleen. Op de terugweg (3.30 pm) was het daar verschrikkelijk druk. Het hangt er dus ook van af op welke tijd je bij de drukbezochte plekken bent.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dan heb ik voor RMNP in ieder geval idee wat te doen. Omdat je op die hoogte zit is een dagwandeling niet zo handig omdat we net aankomen in USA.

En Willow Flat is dan beter om ff de camper te nemen. In vroege ochtend zal het niet zo druk zijn .. denk ik.(half juli)

Nou op naar de volgende sectie: Wind Cave, Custers (Mnt Rushmore) en Badlands.
# De enige gerichte vraag die ik nu heb hoe is de dirtroad naar de Prairie dog Town in Badlands? Kan dat met een 27"?
# We zijn daar van de middag van 28 juni t/m de ochtend van 2 juli. Dus 2 halve- 3/4 dagen en 3 hele dagen. We eindigen op 2 juli bij Devils Tower in de late middag dus dan hebben we nog even. Ik overweeg om de route Van guernsey - Wind cave - Custer - Badlands - Devils Tower om te zetten in Guernsey - Badlands - Wind Cave - Custer (of deze 2 nog gedraaid) - Devils Tower...

Ik moet eerst gaan lezen in spullen die ik al heb verzameld.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

viewtopic.php?f=3&t=29730&p=502902&hilit=mesa+arch#p502902

ik heb me gisteren al een ongeluk gezocht naar bovenstaande foto. Deze mensen stonden ook op Willow flat kreeg ik later te lezen in een PBtje, dat ik natuurlijk niet meer heb. 3 km dus. Campers kunnen er prima staan. En het is dus druk daar in de ochtend. Wandelen is ook leuk hoor. Heb ik ook es gedaan van de campground aan de North Rim, ook een end. En ik was nog bijna te laat omdat ik allemaal hertjes onderweg er ook nog op wilde zetten. :shock:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Zoo mooi dat plaatje .. en dan maar hopen dat de zonsopgang ook wat is!!?? !! Bij Bryce regende het pijpenstelen.... :(
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

ahhhh daar heb ik met handschoenen, muts, sjaal en zo gestaan, 5 graden onder nul, maar mooi :D
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

brrrr nou ja koud beter dan grijs. :D
Yellowstone kan wel behoorlijk koud zijn zag ik al. Dus truien mee (of kopen :thumbup: ).
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Isis schreef:# De enige gerichte vraag die ik nu heb hoe is de dirtroad naar de Prairie dog Town in Badlands? Kan dat met een 27"?
Gemakkelijk, het is een zeer goed onderhouden gravelroad.
Onderstaande schreef is in ons verslag van dit jaar.
De SD-44 passeert halverwege een klein stukje van Badlands NP en daar heeft men de mogelijkheid om de CR-590, Sage Creek Road, noord te nemen, deze grind/gravel road is 22 mile lang en komt na eerst een stuk over private land tussen graslanden en verschillende boerderijen ook in Badlands NP uit waar men eerst de Sage Creek campground tegenkomt, deze campground heeft geen voorzieningen ook geen water en is niet geschikt voor grote campers, wat men onder groot verstaat wordt nergens aangegeven.
Als men de weg verder rijdt komt men bij Roberts Prairie Dog Town, voordat we zover zijn, ja we hebben deze weg gereden, komen we de kudde bisons die Badlands NP hun thuis noemen tegen, en flinke kudde met ook hier weer heel wat nieuwe kalfjes, ook hier stoppen we weer voor wat foto’s, we weten dat we nog naar Yellowstone NP gaan maar het is altijd maar afwachten of de Bisons daar dicht genoeg bij de weg lopen om foto’s te maken, vorige keer liepen ze veel verder het veld in.
De Prairiedogs zitten niet alleen in de eerder genoemde town maar echt overal, Roberts Prairie Dog Town heeft zich trouwens een stuk verplaatst ten opzichte van ons bezoek in 2003, toen liepen ze bijna over je schoenen zodra je uitstapte en nu zitten ze zeker honderd meter van de weg af.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij deden vorig jaar de wandeling naar Nymph-, Dream en Emerald Lake bij Bear Lake. Wij deden de hele wandeling van bijna 6 km, maar je kunt er ook voor kiezen om na het eerste of na het tweede meer terug te gaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Weer goede berichten... waarvoor dank.
We zullen dan dus gewoon kunnen kijken hoever we willen lopen.
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Snoopy »

:offtopic: Hoi Isis. Heb net pas voor het eerst je verslag van 2010 gelezen. Weet het niet zeker, maar toen ik foto's van je man zag, dacht ik: die heb ik volgens mij gezien bij Lower Antelope Canyon.... Wij hebben op woensdag 25 augustus 2010 de Lower Antelope Canyon gelopen, de tour van 09.15 uur. Theo, mijn man, kwam eenmaal boven gekomen in gesprek met een Nederlander die met zijn 2 kinderen vooruit liep, omdat zijn vrouw (blond haar) met statief achterbleef om foto's te maken. Deze vrouw (jij misschien?) hebben wij in het begin eventjes gezien. Hij zei toen tegen Theo dat zijn vrouw makkelijk 3 uur weg kon blijven in de Canyon voor het maken van foto's. We liepen met zijn allen samen bovenlangs terug naar onze campers. Ben dus erg benieuwd of jullie inderdaad op bovengenoemde datum/tijdstip de Lower Antelope Canyon gelopen hebben. Zou toch wel erg toevallig zijn en grappig dat ik daar nu pas achter kom.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

:offtopic: Dat zou goed kunnen .. klopt wel de beschrijving.
Hebben jullie ook 2 kids en hadden Road Bear camper?
Dit was oen we erin liepen...
AC start IMG_5012.jpg
Snoopy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Snoopy »

:offtopic: Ja, we hadden een Road Bear camper en geen 2, maar 3 kinderen. Heb je mijn PB ontvangen? Staat nog in mijn postvak uit ipv verzonden. Doe ik iets fout?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik ben de route aan het maken met Streets en Trips en maak per dag een routebeschrijving (die we kunnen aanhouden als leidraad). Dit zet ik in een word bestand (2) een met de kaartjes en een met de beschrijvingen. Op sommige dagen heb ik twee kaartjes omdat ik dan op voorhand een alternatief heb (langer of net anders).

Het grappige is dat ik ook meteen een beetje kan zien wat je zoal kan doen op een dag. In Yellowstone NP was ik nog niet bezig met inhoudelijke planning maar ik zie nu dat dag 1 (dag 13) zich goed leent om de Upper en lower Yellowstone falls te bekijken (artist point enzo) en dat dag 2 in Y dat dag 14 heel geschikt is om de wandeling bij Grand Prismatc spring te maken. Ik moet nog wel uitzoeken welke andere (wildlife of waterval) wandelingen we gaan /zouden willen doen.

Iemand tips hoe je die kaartjes van Streets en Trips makkelijk op een blog kan zetten. ik ben niet zo bekend met htlm codes enzo.
Overigens is het een leuk programma (en handige features met categorieen van dingen in de buurt zoeken) maar oh zo windows ... wat omslachtig soms. Ik wilde dat er een Mac versie van kwam.
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar misschien heb je nog iets aan de tips uit dit topic. Ik had gevraagd hoe iedereen zijn tips bewaarde.

Zelf werk ik nog steeds met Word, maar ik heb (nog) niet geprobeerd om kaartjes uit S&T te plakken in Word. Ik zal dit van het weekend eens doen en laat je wat weten.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat plakken in Word gaat prima hoor met die edit functie maar in mijn website zetten is wat anders.. ik zal het topic nog verder bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer