Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.
Dank je! Ik ga kijken naar die wandelingen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-expert
We neigen er naar Lake Tahoe te laten vallen; het ligt niet helemaal lekker op de route en we hebben gelezen dat het er heel druk is in de zomer en dat er op de stranden veel mensen met muziekboxen zijn ; niet helemaal wat wij zoeken. Routeversie 989894:
1 naar Las Vegas
2 met huurauto naar Death Valley, overnachten in The Ranch at Death Valley
3 met huurauto terug naar Las Vegas
4 camper ophalen -Valley of fire - Lake Mead Recreation Area
5 Lake Mead-Oatman-Kingman
6 Kingman- Hackberry-Seligman-Williams- Grand Canyon
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon- Zion
9 Zion
10 Zion
11 Zion- Rachel (area 51)
12 Rachel - June Lake
13 June Lake
14 June Lake-Bodie- Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite- Sequoia NP
18 Sequoia NP
19 Sequoia NP
20 Sequoia -LA
21 LA (Sixflags)
22 LA (Universal)
23 La- San Diego
24 San Diego
25 terugvlucht
26 thuis
Nog iets aan doen of goede keuze zo? Bryce, Page, Monument Valley, San Francisco en highway 1 slaan we dit keer bewust over.
1 naar Las Vegas
5 Lake Mead-Oatman-Kingman
6 Kingman- Hackberry-Seligman-Williams- Grand Canyon
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon- Zion
9 Zion
10 Zion
11 Zion- Rachel (area 51)
12 Rachel - June Lake
13 June Lake
14 June Lake-Bodie- Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite- Sequoia NP
18 Sequoia NP
19 Sequoia NP
20 Sequoia -LA
21 LA (Sixflags)
22 LA (Universal)
23 La- San Diego
24 San Diego
25 terugvlucht
26 thuis
Nog iets aan doen of goede keuze zo? Bryce, Page, Monument Valley, San Francisco en highway 1 slaan we dit keer bewust over.
Ik wacht gewoon nog een stuk of 87 nieuwe routes af voordat ik een mening ga geven
-
- Amerika-expert
haha, ik snap jou. Het is onze 4e camperreis, je zou denken dat knopen doorhakken wat betreft de route steeds makkelijker wordt. Nou nee
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik het goed zie zet je nu die extra dagen allemaal in het eerste deel in. Dat lijkt mij wat veel tijd voor dat stuk. Je zou wel verder kunnen rijden dan Kingman denk ik. Tot aan Williams zeker, en dan kan 1 nacht GC voldoende zijn. Het zal overal aardig heet zijn op dat eerste stuk.
Een extra nacht June Lake lijkt me dan niet gek. Dan kun je Bodie vanuit June Lake doen zodat je een volle dag hebt voor de Tioga Road.
Marianne
Een extra nacht June Lake lijkt me dan niet gek. Dan kun je Bodie vanuit June Lake doen zodat je een volle dag hebt voor de Tioga Road.
Marianne
nou, ga ik me toch laten verleiden tot wat opmerkingen:
wij zijn eens in mei van Bryce (hadden we nachtvorst) naar VoF gereden en waren te laat voor een campingplek (toen nog first come first serve). Terecht gekomen op één van de campings bij Lake Mead (ik dacht Echo Bay). Nou dat was goed voor een ongeplande stop, maar niet meer. Daar trouwens in de nacht weggesmolten (van -6 in Bryce naar +36 bij Lake Mead ). Ik zou de dus de eerste nacht gewoon bij AtlAtl boeken en daar blijven. Ook heet, maar met een mooi uitzicht... Ik zou dus die eerste dag camper ophalen, boodschappen doen, auto terugbrengen naar de airport en dan rustig aan naar VoF.
De dag erna eens met Marianne. Rij wat verder door en probeer tot Williams te komen. Zoveel leuker dan Kingman. Als je al naar Oatman gaat zu ik de slinger via Hackman vergeten. We hebben die omweg via r66 eens gedaan, maar vonden een stop bij Seligman uiteindelijk voldoende... De dag/nacht die je dan uitspaart door maar 1 nacht GC te nemen zou ik in juli ook ergens in de bergen nabij June Lake plakken.
Dan de route van Zion naar June Lake. Ja, die is natuurlijk lang, maar ik zou toch zo ver mogelijk proberen te komen. Nu stop je in het midden zodat je aan zowel dag 11 als dag 12 niks meer hebt. Ik zou dag 11 dus nog langer rijden maken en dan op 12 al wat leuks doen nabij June Lake, Mono Lake etc. Ik zie dat er een RV park is in Tonopah, ruim 1,5 uur verder dan Rachel. Dan hou je op dag 12 tijd over voor iets leuks ! Of ga je in Rachel UFO en Aliens kijken ?
Paul
wij zijn eens in mei van Bryce (hadden we nachtvorst) naar VoF gereden en waren te laat voor een campingplek (toen nog first come first serve). Terecht gekomen op één van de campings bij Lake Mead (ik dacht Echo Bay). Nou dat was goed voor een ongeplande stop, maar niet meer. Daar trouwens in de nacht weggesmolten (van -6 in Bryce naar +36 bij Lake Mead ). Ik zou de dus de eerste nacht gewoon bij AtlAtl boeken en daar blijven. Ook heet, maar met een mooi uitzicht... Ik zou dus die eerste dag camper ophalen, boodschappen doen, auto terugbrengen naar de airport en dan rustig aan naar VoF.
De dag erna eens met Marianne. Rij wat verder door en probeer tot Williams te komen. Zoveel leuker dan Kingman. Als je al naar Oatman gaat zu ik de slinger via Hackman vergeten. We hebben die omweg via r66 eens gedaan, maar vonden een stop bij Seligman uiteindelijk voldoende... De dag/nacht die je dan uitspaart door maar 1 nacht GC te nemen zou ik in juli ook ergens in de bergen nabij June Lake plakken.
Dan de route van Zion naar June Lake. Ja, die is natuurlijk lang, maar ik zou toch zo ver mogelijk proberen te komen. Nu stop je in het midden zodat je aan zowel dag 11 als dag 12 niks meer hebt. Ik zou dag 11 dus nog langer rijden maken en dan op 12 al wat leuks doen nabij June Lake, Mono Lake etc. Ik zie dat er een RV park is in Tonopah, ruim 1,5 uur verder dan Rachel. Dan hou je op dag 12 tijd over voor iets leuks ! Of ga je in Rachel UFO en Aliens kijken ?
Paul
-
- Amerika-expert
Wij vonden Hackberry vorige keer wel wat hebben, Seligman ook. Oatman nog niet geweest en willen we nu echt graag toevoegen. Maar 1 nacht minder op dat stuk kan inderdaad; die kan ik dan bij June Lake zetten. Maar ik twijfel ondertussen toch weer of het niet jammer is om Lake Tahoe te laten vallen. Ik word een beetje gek van mezelf
En overnachten in Rachel was mijn man zijn idee ineens; leek hem wel wat hebben. Maar wat je zegt; ik rij liever ook die dag een stuk verder door zodat je de dag er na nog wat leuks kan doen, anders zit je 2 dagen in de auto (camper)
En overnachten in Rachel was mijn man zijn idee ineens; leek hem wel wat hebben. Maar wat je zegt; ik rij liever ook die dag een stuk verder door zodat je de dag er na nog wat leuks kan doen, anders zit je 2 dagen in de auto (camper)
-
- Amerika-expert
Net maar de tickets geboekt, wilden het kunnen afstrepen. Nog eens alle tips de revue laten passeren en toch gekozen voor vliegen op LA (met dank aan Marianne voor deze tip)
9 juli Dusseldorf-London-Los Angeles
1 augustus San Diego- London- Dusseldorf.
3744 euro voor 4 volwassen tickets, inclusief ruimbagage. Nog nooit zoveel betaald. Snel vergeten
Maar nu kunnen we dus concreet de route gaan invullen; eerste paar dagen in LA dus een auto en dan van LA via Death Valley (1 overnachting) naar Las Vegas waar we de camper ophalen.
9 juli Dusseldorf-London-Los Angeles
1 augustus San Diego- London- Dusseldorf.
3744 euro voor 4 volwassen tickets, inclusief ruimbagage. Nog nooit zoveel betaald. Snel vergeten
Maar nu kunnen we dus concreet de route gaan invullen; eerste paar dagen in LA dus een auto en dan van LA via Death Valley (1 overnachting) naar Las Vegas waar we de camper ophalen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De camperhuur ligt al vast dacht ik? dan heb je toch geen tijd voor een paar dagen LA? Of vlieg je nu eerder? Zo niet, dan verandert in onderstaand schema alleen maar iets op dag 1.
1 naar Las Vegas (wordt LA)
Ik vind de ticketprijzen helemaal niet gek trouwens, ik zie veel duurdere voorbijkomen.
Marianne
1 naar Las Vegas (wordt LA)
Ik vind de ticketprijzen helemaal niet gek trouwens, ik zie veel duurdere voorbijkomen.
Marianne
-
- Amerika-expert
we vliegen woensdag naar LA en halen zaterdag de camper op in Las Vegas
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dus zoals hierboven staat. Je schreef echter 'eerste paar dagen LA' . Maar je hebt dan maar 1 nacht LA toch?
wo naar LA
do LA - Death Valley, overnachten in The Ranch at Death Valley
vr DV - Las Vegas
za camper ophalen -Valley of fire - Lake Mead Recreation Area
Marianne
wo naar LA
do LA - Death Valley, overnachten in The Ranch at Death Valley
vr DV - Las Vegas
za camper ophalen -Valley of fire - Lake Mead Recreation Area
Marianne
-
- Amerika-expert
nee, idee is:
woensdag: vliegen naar LA, aankomst 13.30
donderdag: universal
vrijdag: LA-Death Valley
zaterdag- Death Valley-Las Vegas, in de middag camper ophalen, overnachting op Oasis Las Vegas
zondag: Las Vegas-route 66- Grand Canyon
Maar we kunnen ook een dag later de camper ophalen, dat is nog aan te passen.
woensdag: vliegen naar LA, aankomst 13.30
donderdag: universal
vrijdag: LA-Death Valley
zaterdag- Death Valley-Las Vegas, in de middag camper ophalen, overnachting op Oasis Las Vegas
zondag: Las Vegas-route 66- Grand Canyon
Maar we kunnen ook een dag later de camper ophalen, dat is nog aan te passen.
Leuke eerste dagen !
Ik raad aan om je hotel bij Universal zoveel mogelijk naar het noorden te nemen zodat je de dag erna makkelijk (en met niet zoveel files) de stad uit kan rijden... Wij sliepen in februari bij Best Western Plus Poppy in Lancaster: prima hotel aan de snelweg, uurtje van Universal. Dan ben je de volgende dag bijtijds in DV.
Ik raad aan om je hotel bij Universal zoveel mogelijk naar het noorden te nemen zodat je de dag erna makkelijk (en met niet zoveel files) de stad uit kan rijden... Wij sliepen in februari bij Best Western Plus Poppy in Lancaster: prima hotel aan de snelweg, uurtje van Universal. Dan ben je de volgende dag bijtijds in DV.
-
- Amerika-expert
Hebben we een volle dag in DV nodig? Mijn idee was om een hotel in de buurt van Ronald Reagan library & museum te pakken; dit museum vrijdagochtend te bezoeken en dan de rit naar DV te maken; daar zouden we dan rond 17 uur aan komen, bij the Ranch at Death Valley. Even zwemmen, eten en dan de bezienswaardigheden bezoeken. De volgende ochtend hebben we daar ook nog tijd voor, hoeven pas begin middag in LV te zijn. Maar als dit te krap is doen we het Ronald Reagan museum als we aan het einde van de reis weer in LA zijn.paulr schreef: ↑23 sep 2024, 18:52Leuke eerste dagen !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou inderdaad nog wel iets in LA kunnen doen. Maar ik denk niet dat je na het eten nog veel kunt zien in Death Valley. Ik zou voor de zonsondergang naar Zabriskie Point gaan. Hou er rekening mee dat de zon al ruim voor de officiële zonsondergang achter de bergen verdwijnt.
De volgende ochtend zou je heel vroeg naar Badwater kunnen rijden en dan via Artist Drive weer terug. En dan ontbijten.
Het is niet nodig en ook tegen de forumregels om bovenliggende berichten volledig te quoten.
Marianne
De volgende ochtend zou je heel vroeg naar Badwater kunnen rijden en dan via Artist Drive weer terug. En dan ontbijten.
Het is niet nodig en ook tegen de forumregels om bovenliggende berichten volledig te quoten.
Marianne
Volgens mij is het 5 uur rijden van LA naar DV. Onderweg een lunch-stop, Mesquite Sand Dunes en inderdaad, na het eten de zonsondergang bij Zabriskie. Dan is de dag al gauw om... zéker nadat je de dag ervoor er ook al een vermoeiende dag Universal op hebt zitten. De volgende dag is Badwater, Artist Palette én Dante's View zónder stops en dan door naar LV (maar je moet naar Henderson) óók al ruim 4 uur rijden...
Mijn dochter en ik deden in februari zoiets als Marianne voorgesteld heeft: Sand Dunes en Badwater op aankomstdag (komende vanaf Lancaster). Zabriskie voor het ontbijt (zonsopgang), na ontbijt wandeling Red Cathedral vanaf Golden Canyon, daarna Dante's View en in de loop middag waren we LV voor een outlet . En daarna naar de Sphere voor U2, was een lange dag !
Mijn dochter en ik deden in februari zoiets als Marianne voorgesteld heeft: Sand Dunes en Badwater op aankomstdag (komende vanaf Lancaster). Zabriskie voor het ontbijt (zonsopgang), na ontbijt wandeling Red Cathedral vanaf Golden Canyon, daarna Dante's View en in de loop middag waren we LV voor een outlet . En daarna naar de Sphere voor U2, was een lange dag !
-
- Amerika-expert
Ik ben overtuigd! Ronald Reagan museum doen we aan het einde van de reis; bedankt! Dan gaan we vrijdagochtend na het ontbijt al naar DV en dan wil ik alle viewpoints meenemen behalve Dante's View; die willen we dan op weg naar Las Vegas meenemen.
Is het mooier om bij Ridgecrest richting DV te rijden, of bij Lone Pine? Lone Pine is wat om, maar als die route veel mooier is heeft dat de voorkeur.
Is het mooier om bij Ridgecrest richting DV te rijden, of bij Lone Pine? Lone Pine is wat om, maar als die route veel mooier is heeft dat de voorkeur.
Via Ridgecrest vond ik wat minder. Via Lone Pine mooier, maar weet niet of ik het de omweg waard zou vinden. Wel een leuk koffie tentje in Lone Pine met goede espresso . Kost je een uurtje extra denk ik…
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij reden in 2008 van Furnace Creek via Ridgecrest naar LA. Zie hier voor ons verslag.
In 2011 reed ik met mijn zus van LA naar Furnace Creek via Lone Pine en de Alabama Hills. Dat was in september, dus het was vroeg donker. Zie hier voor het verslag.
Furnace Creek ziet er ondertussen wel heel anders uit.
Marianne
In 2011 reed ik met mijn zus van LA naar Furnace Creek via Lone Pine en de Alabama Hills. Dat was in september, dus het was vroeg donker. Zie hier voor het verslag.
Furnace Creek ziet er ondertussen wel heel anders uit.
Marianne
Lijkt mij ook geen verkeerd tarief. Via welke site heb je geboekt en met welke maatschappij vlieg je? Moet je dan wellicht ook van luchthaven wisselen (bijvoorbeeld van Heathrow naar Gatwick oid)?
Zelf zit ik ook bijna iedere dag naar gunstige prijzen te kijken voor vluchten op en van Las Vegas (12 juli heen en 15 aug terug). Voor 4 personen inclusief bagage kom ik bij een directe KLM vlucht uit op ca. EUR 4.800 ,= (geen stoel reservering). Die prijs is de afgelopen weken in ieder geval niet omlaag gegaan. Zit te kijken naar Düsseldorf, maar ook Brussel of Frankfurt.
Wellicht moet ik ook maar gewoon boeken en er verder niet meer naar omkijken...Het is wel lekker rechtstreeks en met gunstige tijden. Is ook wel wat waard.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 2571 Weergaves
-
Laatste bericht door nmeijers
-
- 5 Reacties