Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vimo: Reisschema advies

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anonymous123

Re: Reis vimo: Reisschema advies

Bericht door Anonymous123 »

De eerste autoverhuur prijzen zie ik ook al voorbij komen: 30 dagen voor 1057 voor een SUV bij Alamo via autoeurope.nl
Anonymous123

Graag zou ik even een advies krijgen over een hotel in San Francisco.
Aangezien wij onze auto pas ophalen op het moment dat we San Francisco verlaten en de prijzen in San Francisco ongeveer de minst leuke vinden van de hele vakantie, ben ik op het idee gekomen om misschien wel rond het vliegveld te blijven(dicht bij een BART).
We verblijven 5 dagen in San Francisco, en vinden het op zich wel prima om dit ook met het openbaar vervoer te doen.

Hoe lang ben je onderweg met de BART en zijn er ook passen voor meerdere dagen om aan te schaffen, ipv elke dag een nieuw vervoersbewijs aan te schaffen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al op http://www.bart.gov gekeken? Daar kun je alles vinden wat je zoekt. Er staat ook een routeplanner op.
De kaartjes werken op dezelfde manier als bij ons, je hoeft dus niet elke keer een nieuw kaartje aan te schaffen, maar je kunt je pas meerdere dagen gebruiken als er voldoende saldo op staat.

How to Use BART Tickets
Children 4 and under ride free but everyone else must have a ticket. BART tickets are like debit cards with stored value. All BART stations have automatic ticket vending machines that accept nickels, dimes, quarters and $1 coins, as well as $1 $5, $10 and $20 bills. You can also use credit and debit cards in select machines.

When you enter BART, insert your ticket into the fare gate and it will be returned to you. Use the same ticket when you exit. The correct fare will be automatically deducted and tickets with remaining value will be returned. If your ticket has too little value, a sign on the fare gate will read "Underpaid: Go to Addfare." A nearby Addfare vending machine will tell you how much additional fare you must add to your ticket to exit the BART system.

Bron: http://www.bart.gov/tickets?new

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 okt 2016, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous123

Uiteraard naar gekeken, maar als het openbaar vervoer net zo is als in Nederland ;)
Daarom zocht ik naar ervaringen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je vroeg niet naar ervaringen maar naar prijzen en tijden. Die kun je op die site vinden.
Het OV in Nederland werkt heel goed, wat bedoel je precies?

Marianne
Anonymous123

Het OV in Nederland goed? haha, uhu!!
Sorry, ervaringen ook gewenst ;)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Geen ervaring met het openbaar vervoer in San Francisco, daar kan ik je niet mee helpen. Een auto vind ik persoonlijk onmisbaar daar. De makkelijkste manier om de diverse toeristische attracties te bezoeken zoals Lombard Street, 49-mile drive, Golden Gate Bridge etc.

In 2008 verblijven wij tijdens onze trip ook een aantal nachten in hartje San Francisco en hebben toen ook een dag een fiets gehuurd. Misschien een idee? Ons is dat toen heel goed bevallen. Heerlijke fietstocht gemaakt door San Francisco, de Golden Gate Bridge overgefietst en via Sausalito met boot (incl. fietsen) terug naar San Francisco gevaren.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Anonymous123

Fietstocht is zeker de bedoeling, maar toch bedankt voor het meedenken! :)
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Wij hebben in San Francisco gewoon gebruikt gemaakt van het openbaar vervoer incl. cable car. Ging prima. De auto hadden we niet nodig. Wel handig om je er voor die tijd even in te verdiepen. En vragen kan natuurlijk ook altijd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben de BART een paar keer gebruikt, en ook bus en Cable Car. Dat ging altijd vrij vlot. Bij de Cable Car was het soms te lang aanschuiven en dan kozen we voor de bus.
Anonymous123

Iemand ervaring met AirBnB in Yosemite West?
Redelijk mooie prijzen, voor een kleine condo, maar wel goed gelegen als ik zo kijk(35 minuten naar Glacier Point).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Yosemite West ligt niet gek, ongeveer vergelijkbaar met El Portal wat de afstand tot de vallei betreft.
Wij hebben er ook naar gekeken, maar we zitten goedkoper in de lodge.

Marianne
Anonymous123

Mensen ervaringen met whale watching in San Diego? Hoe is dit bevallen?
Anonymous123

Wat is jullie ervaring met vanuit Mammoth Lakes naar Scotty's Castle te rijden, naar het zuiden toe en dan halverwege te overnachten buiten Death Valley.
Prijzen van 250 per nacht vind ik net even iets te gortig, dus dan verkies ik liever, bijvoorbeeld, Beatty! Om de volgende dag weer Death Valley in te gaan om de weg naar het zuiden te vervolgen. Volgens mij kom ik dan redelijk bij alle plekken die interessant zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hoe zou je dan precies willen rijden? Via Big Pine en de 168? Dan mis je wel het westelijk deel van het park en bijvoorbeeld de Alabama Hills bij Lone Pine. Je zult sowieso heen en weer moeten rijden als je in Beatty overnacht. Wat wil je allemaal bezoeken in Death Valley?
Je zou voor een overnachting ook naar Panamint Springs of Stovepipe Wells kunnen kijken. In SPW heb je kamers voor 140 dollar excl tax, Panamint Springs rond de 100 dollar. Lone Pine is ook een mogelijkheid, maar dan hou je wel minder tijd over voor DV. Wij deden dat in 2015, zie hier voor het verslag van die dag.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

vimo schreef:Wat is jullie ervaring met vanuit Mammoth Lakes naar Scotty's Castle te rijden, ...
Ter info (misschien al bekend bij jou):
Scotty's Castle is CLOSED until further notice due to flood damage, and is not likely to re-open to the public until 2019.

Bron NPS-website: https://www.nps.gov/deva/learn/historyc ... castle.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Goede aanvulling. Ik weet ook niet of alleen de route werd bedoeld - dat is wel mogelijk dacht ik - of een bezoek aan Scotty's Castle zelf.

Overigens zijn in april in dit topic alle mogelijkheden rondom DV ook al uitgebreid besproken. :wink:

Marianne
Anonymous123

Ahhh nog bedankt voor de antwoorden. We hebben het inderdaad al eerder over DV gehad.
Persoonlijk heb ik helemaal niet zoveel met DV, maar omdat ik 2 mensen meeneem die het nog niet gezien hebben wil ik er toch even wat aandacht aan besteden.
Dus ik denk inderdaad dat ik maar even kijk rond Panamint Springs of SPW, alleen van de laatste krijg ik alleen maar foutmeldingen dat de site niet gevonden is.

Ondertussen:
Auto geboekt: 30 dagen voor 753 euro
Vliegticket geboekt: 755 euro per persoon(rechtstreeks KLM)
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

vimo schreef:Mensen ervaringen met whale watching in San Diego? Hoe is dit bevallen?
Geen ervaring met Whale watching in San Diego, wel in Dana point en New port beach. Afhankelijk van het seizoen, kun je dat wel Whales tegenkomen, maar Monterey Bay is een meer zekere omgeving. Daar zul je nagenoeg altijd Whales zien. Dana Point heeft Dave's Dolfin safari, je vaart op een grote Catamaran, dat is al een belevenis op zich!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

vimo schreef: Dus ik denk inderdaad dat ik maar even kijk rond Panamint Springs of SPW, alleen van de laatste krijg ik alleen maar foutmeldingen dat de site niet gevonden is.
Vreemd. Kijk je naar deze site: http://www.deathvalleyhotels.com ?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer