Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Bericht door sachasenne »

Allebei gefeliciteerd met de FTF !!
:thumbup: :thumbup: :clap: :clap:
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ziezo weer een zonnige drukke leuke dag die er op zit...
Een dikke halve dag in Arches, mooi park maar (te) druk. Uitzichten op de besneeuwde La Sal mountains maakten de plaatjes hier volledig af.
Vooral de hike naar Delicate Arch was zeer de moeite: wauw, echt zeer bijzonder.
Daarna nog meer genoten van de UT 128, wat een prachtige weg (met veel geocaches ;-) ) Onion Creek Road was een ander hoogtepunt.
En om de dag af te sluiten, wie kwam op de zelfde moment bij de Super 8 buiten als de moment dat wij er voorbij reden: jaja de Volletjes dus zijn we nog lekker en gezellig uit eten geweest als afsluiting van de dag.

(en foto's zijn toegevoegd aan het het flickr album - link hierboven)
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wow echt mooie reis zeg! En wat leuk om met z'n vieren een dagje op pad te gaan!
Het verslag van SonjaV volg ik op de voet, nu jullie foto's nog. Ik vind het ook leuk dat het 'gewone' foto's zijn, zo zie je idd meer hoe het 'echt' is. Zonder daarbij natuurlijk iets verkeerds over andere foto's te zeggen natuurlijk! :thumbup:
Nog heel veel plezier en laat de foto's maar komen!
Sabrina
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Ik ben 't helemaal eens met Sabrina hoor! Ik heb ook liever realistische fotos die je echt een idee geven hoe het eruit ziet zoals die van Leen dan al dat superbewerkte spul...
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Deze keer groetjes uit de Whispering Sands Motel in Hanksville (goed hotel trouwens :thumbup: ).

Weeral een super dag gehad!!!! Heerlijk weer, 70 graden fahrenheid op het middag uur.
Wij zijn onze dag begonnen in Canyonlands island in the sky: Mesa Arch was echt prachtig!!!! en nog lekker rustig daar ook.
Daarna de korte trail naar White Rim overlook, relax genieten van de uitzichten overal in het park.
En daarna... de trail naar False Kiva. Alleen want Roel zag het na een stukje niet meer zitten. Het was inderdaad een "grellig" pad. Amai! Steil, losse stenen, vermoeiend en duizelingswekkende afgrond. Maar de beloning was er ook naar. en kalaman, ik vond jullie namen terug in het boekje bij de kiva :-). De moeite, maar ik was toch blij toen ik weer "veilige" grond onder de voetjes had!

Na een pit stop in de leuke shop/camping beneden aan de grote weg bij Canyonlands (ook foto geniek hoor!) reden we verder richting Hanksville, waar we enorm enorm genoten hebben van de Little wild horse canyon (wat mooi!!!!!!!!!!!) en daarna ook van de avondstemming in Goblin Valley... Met de zonsondergang zijn we dan richting ons motel gereden....

Ik probeer de foto's van vandaag ook op te laden in mijn album, als mijn oogjes niet te spoedig toevallen om verder te dromen over de rode rotsen hier :wink:

Morgen trekken we naar Blanding!

groetjes,
Leen
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Ik deel jullie, oeps..."jouw", mening over de False Kiva volledig, Leen :thumbup: .
En...ik denk dat wij jouw Roel eens dringend met ons op survivalreis moeten meenemen :wink: .
Niet gaan eten in The Slickrock Grill?
pushirubiano
Amerikakenner

Dankzij jullie, Leen en Kalaman, heb ik onze route voor New Mexico en Utah -omgeving Moab- in 2014 (!) al praktisch helemaal uitgeschreven! :D
't is een verslaving... :P
Groetjes, Ilona

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Niet te snel, Ilona, er kan nog veel bijkomen tussen nu en 2014....dec 2013 (?)....april 2014... :wink: .
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

we zijn ondertussen weer twee dagen verder dus weer tijd voor update deze keer uit de Best Western Capitol Reef.
Nog altijd schitterend weer hier, niet zo warm maar wel heel zonnig!

Het hoogtepunt van gisteren was zeker de Leprechaun Canyon, tussen Hanksville en Blanding. hier hebben we enorm van genoten!!! heeeeeeeel mooi vonden we en best wel groots/spectaculair.
Verder deden we ook Burr Point (vooral een leuke dirt road), Little Egypt (leuk maar kan niet tippen aan Goblin Valley), Hogs Spring trail (heel groen, verrassend in die dorre streek), Fallen Roof Ruin en Muley Point.
Enorm genoten van de prachtige route. Enige wat toch ietwat tegenviel was de Fallen Roof Ruin (waar we wel dankzij de coordinaten van Kalaman en de Volletjes van de eerste keer juist naar toe gingen) - allicht waren mijn verwachtingen iets te hoog gespannen. Ik vond de omgeving hier minder mooi en wij hebben niet zo veel met die ruins eigenlijk :oops:

Overnacht in Blanding, en vandaag stond de Hall's Crossing-Bullfrog ferry op het programma; die vaart blijkbaar pas weer vanaf 15 mei dus zijn we via de 276 gereden naar Bullfrog (en hebben we heel veel leuke geocaches gevonden! het is trouwnes een schitterend mooie route - een aanrader en wij hebben geluk met de sneeuw die nog op de hoge toppen ligt mooi voor het contrast) en geluncht in een restaurantje met zicht op de Bullfrog marina en Lake Powell :thumbup: Daarna de Notom Bullfrog road en WAUW, dat vonden we echt prachtig zo veel kleur! vollen bak genoten!!!! en de auto ziet nu NOG vuiler, hihi (Alamo zal blij zijn met ons). In het avondlicht hebben we nog naar de Factory Butte gereden, te midden van een maanlandschap...

en ja, we zijn gaan kijken bij River Ford... we weten niet of we er door durven morgen voor de Cathedral Valley loop... het ziet er toch vrij hoog uit, zo'n 30-40 cm.... Twijfel!!!!!

Foto's (onder andere ook met Roel met zijn voetjes in de river Ford) staan bij in het Flickr album! Slaapwel!
http://www.flickr.com/photos/leenvg/set ... 242244668/
Laatst gewijzigd door markro op 25 apr 2013, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor het gemak de link naar het fotoalbum er bij geplaatst.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Leuk om zo via dit topic met jullie mee te kunnen reizen, Leen en Roel. En zo zie je maar weer hoe verschillend je sommige dingen kunt ervaren, voor ons was Fallen Roof een van de absolute hoogtepunten van 2 jaar geleden. Ik hoop voor jullie dat je de Cathedral Valley Loop kunt rijden, als het water te hoog staat zou je kunnen overwegen om bij het andere uiteinde te beginnen en ook weer te eindigen. Heen en terug, dus. Je zal dan niet de hele route kunnen rijden, dat is dan te lang, maar het is zo ontzettend mooi daar dat ook de helft van de rit enorm de moeite waard is.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik volg je volledig Henriëtte, ook wij zijn behoorlijk verbaasd dat Leen Fallen Roof Ruin niet zo goed vond. Ze heeft wel gelijk dat het uitzicht bvb niet te vergelijken is met False Kiva, maar anderzijds zie je bij Fallen Roof nog veel meer dat er hier 1000jr geleden echt gewoond werd. En dat maakte het voor ons zo "magisch" om daar enige tijd te vertoeven. Ook voor ons was dit absoluut een onvergetelijk moment. Maar zoals al zoveel gezegd : there is no accouting for taste...gelukkig maar :wink: .
Het zou wel jammer zijn mocht CV niet kunnen gereden worden. Alternatief is inderdaad om te doen zoals Henriëtte zegt. Er is wel een "klein" probleem...op die manier zitten jullie dubbel zo lang te hotsebotsen :( én....de mooiste overlooks liggen dan eigenlijk ook het verst van jullie beginpunt. Anders zie je gewoon hoe ver je kan rijden en vinden jullie dat het genoeg geweest is, dan draai je gewoon terug...
Ik zou hoe dan ook nog eens gaan kijken naar het waterpeil van de rivier. Bij de KOW heb je zelf gezien hoe snel de omstandigheden kunnen veranderen :thumbup: .
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Gaaf dat jullie de KOW hebben gevonden! Zo te zien hebben jullie heel veel plezier en heb je al diverse prachtige tochten gemaakt en beleefd. Leuk om daar wat van mee te krijgen. Geniet ze verder!
pushirubiano
Amerikakenner

Bij ons drie weken geleden (wat gaat de tijd toch snel, boohoo!) stond de River Ford ongeveer op 13 inch diep, wist een ranger te vertellen. Dat klopt dus wel aardig met die 30-40 cm diepte. Volgens hem zouden wij het met onze KIA Sportage met gemak kunnen doen en hij had gelijk, wij *vlogen* erdoorheen! :P
Groetjes, Ilona

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Leen (en anderen :wink: ) : ik heb de 2 eerste dagen van onze blog afgewerkt met oa foto's van Fremont Street en (dat zal je allicht méér interesseren) heel wat foto's van Snow Canyon én...Yant Flant. Hier zijn er ook heel wat aerial-view foto's bij genomen met de GoPro/DJI Phantom.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

hehe, wat een superdag weer!!!
De rivier is uiteindelijk toch vlot gelukt, het zag er vanaf de oever erger uit dan het was.
Cathedral Valley is echt schitterend!!!!!!!!!!!!! niet te omschrijven... heel veel foto's gemaakt (zie flickr album). De weg lag vaak wel heel rocky dus het was inderdaad zoals jullie mij al gezegd hadden hotsen en botsen :lol: bij momenten toch.
Achteraf nog genoten van de pies in de grifford home in Fruita (wat is dat toch een idyllisch plekje), een heerlijke beloning want amai het was intensief al dat genieten, mmmmmm er staat nu al pie klaar als ontbijt voor morgen vroeg.

groetjes uit Escalante! Leen
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Groetjes uit Page!
Vandaag hebben we vooral onze auto NOG vuiler gemaakt - alamo zal ons graag zien komen :oops:
Eerst 26 mijl (en weer terug) over de Hole in the Rock road voor de Pooky and Speekaboo slot canyon; hier schrokken we enorm, zoveel toeristen hadden we enkel in Arches gezien, niet zo fijn meer... we begonnen aan de wandeling: spooky was toch wel heel bijzonder alleen jammer dat Roel al in één van de eerste bochten niet meer door kon :lol: ik lachen natuurlijk.
Peekaboo is lastig om in te geraken en we hebben niet echt geprobeerd, het was er echt bijna rijtje lopen. We zijn in de plaats voor Peekaboo links de Dry Fork canyon ingelopen en tot onze verrassing was die heel lang en heel mooi (slot canyon achtig toch op zijn minst). We hebben lange tijd gevolgd tot op het einde en dan "cross country" terug gewandeld tot aan de parkeerplaats. Dat laatste was heel spannen (gps ook echt nodig hier!) en super mooi! Vele bijzondere rotsen.

Verder was een ander hoogtepunt de Cottonwood Canyon Road. Die lag goed, enkel in het begin een paar zeer slechte stukken maar bvb het stuk langs de Cockscomb lag heel goed. Volgens de mensen van het visitor center in Canonville lag de weg uitzonderlijk goed maar de komende dagen/wegen zou het veel veslechteren door los zand... Wij hebben trouwens de laatste dagen veel zand gefreten. Onze auto is echt een rode/grijze/roze stofwolk. amais! In het begin van de Cottonwood ook even per ongeluk de Skunwaptah road opgereden maar de eerste kilometers waren een redelijk drama: door het zand raakten we een steile heuvel maar net op en met een bang hartje (na eerst proberen om te rijden via een andere dirtroad maar dat was ook geen succes) terug naar beneden. De Cottonwood road lag beter, gelukkig. Zo zie je maar dat het met dirt roads toch altijd opletten is...en de mijlen daarna hebben we volop genoten van de kleuren langs de weg, vooral die candyland-regio (zo veel kleur) en het zicht op de piramides van de Cockscomb waren fantastisch mooi.

Morgen vroeg op, Rainbowbridge verwacht ons...

Slaapwel!
Leen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Slaapwel voor jullie, hier is het alweer rise and shine :wink:

In zulke extreme gevallen zou ik overigens wel de carwash eens gebruiken :mrgreen:

Paul
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

PSVwally schreef:In zulke extreme gevallen zou ik overigens wel de carwash eens gebruiken :mrgreen:
Zo lang het maar stof is maakt Alamo daar zeker geen probleem van. Wij hebben eens een auto afgeleverd waar er hopen rood stof uit de binnenkant :shock: van de deuren viel...
Na ons modderavontuur op weg naar de KOW zijn we echter wél naar de carwash geweest...onze auto woog dan ook nagenoeg het dubbele :wink: .
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Fantastisch Leen dat alles wat op jullie lijstje stond goed te doen is; nu ja, zo goed als alles.
Cathedral Valley was destijds, samen met the Wave, het hoogtepunt van onze reis, van 2009 geleden al :shock:

Ook de Cottonwood Road was knap, maar was bij ons in zeer slechte staat, waardoor ik toen maar weinig foto's gemaakt heb. Die zou ik ook nog graag eens opnieuw rijden :wink:

Veel plezier verder.
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
pushirubiano
Amerikakenner

Morgen dan een lekker dagje relaxen op de boot! :thumbup:
Ik geniet van jullie fotos, leuk om diezelfde plekjes nog eens te zien!
Groetjes, Ilona

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer