Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
30 jun 2024, 14:49
Maar hier op het forum lees ik dat het prima kan. Wat moet ik nou geloven?
Het forum natuurlijk! :wink:
Maar serieus, kijk ook eens naar het topic over Hwy 550; daarover wordt ook gezegd dat het gevaarlijk is, terwijl de ervaringen van forumleden heel anders zijn.
En kijk anders eens met streetview. Volgens mij heb ik je dat bij de Beartooth Hwy ook al eens aangeraden. :wink:

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ik heb een filmpje op youtube van de Sitgreave pass bekeken maar kan dan moeilijk inschatten of dit smaller is dan bijvoorbeeld de Trail Ridge Road. Ik vind het er behoorlijk smal uitzien, maar kan het echt niet goed inschatten. Maar zou Nelson een leuk alternatief zijn? Dan komen we ook langs Hooverdam op weg naar de Grand Canyon.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Corv Dank je! Nelson had ik inderdaad bekeken , ziet er leuk uit, maar ik vind het op foto's toch altijd wat lastig inschatten. Oatman ziet er op foto's ook leuk uit :-)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben de Sitgreaves Pass met een 22 ft van El Monte gereden en dat was geen enkel probleem, maar jullie hebben een grotere camper. Het was in 2018 en ik kan me niet goed genoeg meer voor de geest halen of dat een probleem zou zijn. Ik heb het gevoel dat het wel zou kunnen. Jullie hebben vast geen camper die groter is dan 40 ft :lol:
Uit ons verslag:
Hierna zien we al snel de afslag naar Oatman. Route 66 is hier in niet zo'n beste staat. We rijden door kale stukken waar het af en toe licht glooit. Dat zijn vooral de washes die nu droog staan, maar waar de weg overstroomt bij een flinke bui. Voor ons, in de verte, de bergen van de Black Mountains. Aangegeven staat dat vrachtwagens e.d. boven de 40 ft. niet over de berg mogen. We zien rijtjes brievenbussen van huizen, meestal barak-achtige gebouwtjes of trailers. Er komen veel yucca's in beeld en dan gaan we de bergen in. Dit is een onverwacht prachtige weg. Staat de Independence Pass in Colorado hoog in de top 10 van engste passen in Amerika, dan zijn ze deze toch zeker vergeten. Misschien staat hij er wel in hoor, ik ken hem niet uit mijn hoofd. Niet dat Jan het eng vindt, hij vermaakt zich prima, maar de weg is smal, er is geen vangrail, ernaast is een flinke diepte en hij is bochtig. Er is zelfs een hele echte haarspeldbocht zoals wij die in de Alpen kennen. Wat mooi is het hier.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

jojostravelusa schreef:
30 jun 2024, 16:36
Wij hebben de Sitgreaves Pass met een 22 ft van El Monte gereden en dat was geen enkel probleem, maar jullie hebben een grotere camper. Het was in 2018 en ik kan me niet goed genoeg meer voor de geest halen of dat een probleem zou zijn. Ik heb het gevoel dat het wel zou kunnen. Jullie hebben vast geen camper die groter is dan 40 ft :lol:
Uit ons verslag:
Hierna zien we al snel de afslag naar Oatman. Route 66 is hier in niet zo'n beste staat. We rijden door kale stukken waar het af en toe licht glooit. Dat zijn vooral de washes die nu droog staan, maar waar de weg overstroomt bij een flinke bui. Voor ons, in de verte, de bergen van de Black Mountains. Aangegeven staat dat vrachtwagens e.d. boven de 40 ft. niet over de berg mogen. We zien rijtjes brievenbussen van huizen, meestal barak-achtige gebouwtjes of trailers. Er komen veel yucca's in beeld en dan gaan we de bergen in. Dit is een onverwacht prachtige weg. Staat de Independence Pass in Colorado hoog in de top 10 van engste passen in Amerika, dan zijn ze deze toch zeker vergeten. Misschien staat hij er wel in hoor, ik ken hem niet uit mijn hoofd. Niet dat Jan het eng vindt, hij vermaakt zich prima, maar de weg is smal, er is geen vangrail, ernaast is een flinke diepte en hij is bochtig. Er is zelfs een hele echte haarspeldbocht zoals wij die in de Alpen kennen. Wat mooi is het hier.
Ik krijg de kriebels bij het lezen van dit stukje van jullie verslag :lol: . Geen vangrail, flinke diepte....ik denk dat het Nelson wordt :lol:
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik reed in een 26ft, maar kwam ook een pickup truck met een grote caravan erachter tegen. Verder was het een hele rustige weg qua verkeer. Ik denk 10 autos tegengekomen (half maart). En wat betreft de vangrail, jullie rijden de route aan de bergkant meen ik te herinneren, dus daar zou ik me niet zoveel zorgen over maken. Alleen de parkeerplaats in Oatman is niet echt groot, kan me voorstellen dat als het echt druk is het een probleem kan zijn om een rv te parkeren.
27 States so far...
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Het is natuurlijk lastig in te schatten wat iemand fijn of vervelend vindt om te rijden met een camper. Wij rijden alle wegen met een camper die niet expliciet verboden zijn ivm tunneltjes of te krappe bochten. Soms zelfs een route waarvan de lengte aangeeft dat het net niet mag hooguit 1 ft). Amerikanen overdrijven graag met gevaarlijkste, steilste, hoogste etc. En ja, in de berge. Kunnen ze echt niet rijden 😀. Ik zou me dus om de verhalen op Engelstalige sites niet zo druk maken
Cobert
Amerikafan

Bericht door Cobert »

@jill1234 , wij hebben de Sitgreaves Pass met een 30 ft camper gereden en we hebben helemaal geen problemen ervaren.
We kwamen uit de richting van Kingman op weg naar Needles.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Cobert schreef:
01 jul 2024, 12:12
@jill1234 , wij hebben de Sitgreaves Pass met een 30 ft camper gereden en we hebben helemaal geen problemen ervaren.
We kwamen uit de richting van Kingman op weg naar Needles.
Dank je wel! Late reactie,maar we waren op vakantie :-) Nu terug en weer heerlijk verder met de voorbereidingen voor volgend jaar!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Terug van vakantie en alweer bezig met volgend jaar!
Route krijgt steeds meer vorm; paar twijfelpunten nog.

1 (wo) huis-Las Vegas
2 (do) met auto naar Death Valley, overnachting in het park
3 (vr) DV- Rhyolite-Las Vegas, overnachting hotel strip
4 (za)Camper ophalen (early bird)- Nelson Ghost Town- Kingman (Koa?)
5 (zo) Kingman- Hackberry-Seligman-Williams- Grand Canyon (Mather campground)
6 (ma) Grand Canyon- Zion
7 (di)Zion
8 (wo)Zion
9 (do) Zion-Rachel (Area 51)- Tonopah; lange rit van 550 km
10(vr) Tonopah-Goldfield-June Lake
11 (za) June Lake- Bodie- Virginia City- Lake Tahoe
12 (zo) Lake Tahoe
13 (ma) Lake Tahoe- Tioga pass- Yosemite valley
14 (di)) Yosemite valley
15 (wo)Yosemite valley
16 (do) Yosemite - Sequoia NP
17 (vr) Sequoia
18 (za) Sequoia
19 (zo) Sequoia- LA
20 (ma) LA (Six Flags)
21 (di) LA Universal
22 (wo) LA- San Diego
23 (do) San Diego
24 (vr) San Diego- NL
25 (za) aankomst NL

Paar twijfelpunten:
1) Lake Tahoe; ik lees over bizarre drukte in de weekenden en laten wij nu net in de planning in het weekend daar zijn..... toch de moeite waard, of beter skippen?
2)Zion naar Tonopah is een flinke rit; kan wel, maar niet heel ideaal. Oorspronkelijk had ik een overnachting in Valley of Fire er tussen zitten, maar gezien de hitte weet ik niet of dat wijsheid is. Tonopah zal daarentegen ook heet zijn....is er een andere betere optie als we toch een overnachting tussen Zion en Tonopah willen? Cathedral Gorge? Overnachting hoeft ook niet per se in Tonopah maar er zijn volgens mij weinig opties op de route Zion-Rachel-Tonopah-Goldfield-June Lake. Concreet: we kunnen met 1 of 2 overnachtingen van Zion naar June Lake; welke invulling aan deze route zouden jullie geven? Rachel is wel een must hier bij een paar gezinsleden vanwege wat area51 gekkigheden daar.
3) Hebben nu 3 nachten Zion en 3 nachten Sequoia; eventueel kunnen dat bij beide 2 nachten worden; zijn die 2 nachten elders harder nodig?
4) Eventueel kunnen we een dag later terugvliegen, dus dan hebben we 1 extra dag (camper leveren we wel vrijdag op dag 24 in)

Bedankt voor jullie input weer!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou het stuk naar Tonopah in een keer doen, het valt ook nog wel mee qua afstand. Ik denk dat de route van de GC naar Zion qua tijd vergelijkbaar is. Als je ruimte hebt zou ik eerder daar kiezen voor een tussenstop (North Rim? :wink: ). Ik heb niet meer alles teruggelezen. Overnacht je die eerste nacht Zion aan de oostkant? Zou niet zo gek zijn, wat zijn de tijden voor de tunnel?

Voor Sequoia zou ik zeker die 3 nachten zo houden. Gaan jullie ook naar Cedar Grove?

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ja, eerste nacht willen we rond Kanab zitten, de andere 2 bij Watchman of Zion Canyon Campground.
Hebben nu 3 nachten Sequoia en dus ook ruimte voor Cedar Grove; denk dat we daar ook 1 nacht gaan inderdaad en de andere 2 nachten op Lodgepole.
Ik ga eens kijken voor een tussenstop bij de North Rim; zou dat iets toevoegen als je net van de South Rim komt?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Iemand bekend met de Lake Tahoe shuttle? Als ik het goed begrijp rijdt er een shuttle tussen verschillende plekken aan de oost oever:
https://www.tahoetransportation.org/cat ... e-express/

Wij willen proberen 3 nachten (dat is het minimum in het weekend) op Nevada State Beach campground te staan; een shuttle die ons bijvoorbeeld bij Sand Harbor kan afzetten lijkt me heel praktisch; dan kan de camper op de camping blijven staan. Ik kan er hier alleen niks over vinden en via google vind ik eigenlijk ook niks, maar als ik op het plaatje in de link kijk dan zie Nevada State beach als halte locatie.

Omdat we 3 nachten in Lake Tahoe zullen zijn zullen we 2 ipv 3 nachten in Zion zijn, maar dat lijkt me prima. We zijn er al geweest en willen nu vooral de Narrows lopen, dat kon in 2019 niet vanwege flash flood warning.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

@Martin & Marianne : zijn jullie bekend met Sentinel Campground in Cedar Grove? Op de site van Tioga heeft Lodgepole echt heel veel reviews maar Sentinel geen 1. Komen er zoveel minder mensen in dat deel van Sequoia?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, we hebben geen ervaring met de campings in Cedar Grove, wel gezien toen we daar in de lodge overnachtten. Volgens mij liggen de campings daar allemaal prima. Ik denk dat Sentinel het dichts bij de lodge ligt. Het is inderdaad een veel minder druk deel van Kings Canyon.

Wat betreft Lake Tahoe, 3 nachten kan natuurlijk maar kijk of je die nacht niet liever ergens anders gebruikt. Ik weet niet hoeveel het kost, maar je kunt natuurlijk altijd besluiten om die 3e nacht niet daar te blijven.
jill1234 schreef:
02 aug 2024, 12:16
Ik ga eens kijken voor een tussenstop bij de North Rim; zou dat iets toevoegen als je net van de South Rim komt?
Het was eigenlijk een grapje, gezien de discussies eerder in dit topic. :wink: Ik denk dat het wel aardig is om te vergelijken, en je hebt er een mooie, ruime camping, maar je rijdt wel wat om. Ik weet niet of ik dat zou doen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

dank weer @Martin & Marianne ! Denk dat we North Rim niet doen; op zich kan 3 nachten Tahoe wel; we zouden ook nog 1 dag later kunnen terugvliegen; zaterdag in plaats van vrijdag. Hebben we vaker gedaan; man moet dan wel meteen de dag er na werken maar hij heeft daar geen moeite mee. Is meteen weer in het ritme. Dus als we dat doen hoeft de extra nacht Tahoe niet ten koste te gaan van een nacht elders.Anders inderdaad misschien het verlies voor lief nemen van die ene nacht. In plaats van Ceder Grove kunnen we ook na 2 nachten Lodgepole een nacht in Grant Grove staan en vandaar uit de scenic byway door Kings Canyon rijden; of is Ceder Grove een betere plek?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Zou het een idee zijn om na de overnachting in Tonopah niet naar June Lake te gaan maar rechtstreeks naar Lake Tahoe? En dan na Lake Tahoe via Bodie naar een camping op de Tioga Road? Daarna 3 nachten in de vallei.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat kan, het geeft je meer tijd voor de Tioga Pass. June Lake is wel leuk om te staan denk ik, dat mis je dan.
Waar zou je willen overnachten na Lake Tahoe? Langs de Tioga Road heb je Tuolumne Meadows en White Wolf. Of nog verder: Crane Flat. Maar het vervelende is dat je die op dezelfde dag moet boeken als de camping in de vallei. En dat laatste is al voldoende uitdaging. Je kunt dan ook kiezen voor iets in Lee Vining natuurlijk. Of alsnog June Lake.
Het is even spelen met afstanden en reistijden om te zien wat het beste uitkomt gegeven de dingen die je wilt doen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dat is een goeie, daar heb ik niet over nagedacht, over het tegelijk moeten boeken van die campings. Dan zien we t.z.t wel als we kunnen boeken of er nog plek is op Tuolumne Meadows; het leek mij wel handig, meer tijd voor de Tioga Pass en omdat we al 3 nachten aan Lake Tahoe staan dacht ik dat June Lake dan niet veel zou toevoegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De oostkant van de sierra's is natuurlijk erg de moeite waard. Niet alleen June Lake, maar in de omgeving kun je ook prachtig wandelen. Wij vonden bij Mammoth Lakes de wandeling naar de Rainbow Fall erg leuk, net als de Little Lakes Valley Loop iets zuidelijker (beide te vinden via onze indexpagina).
Kijk eens hoe het uitkomt met het bezoek aan Bodie, daar moet je toch zeker wel 3 uur voor rekening, incl de weg erheen.
Wij stonden in 2019 een nacht op TM. De camping vonden we niet geweldig, maar de locatie is natuurlijk prachtig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer