Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Bericht door kalaman »

Fraa heeft mij een hoop typwerk bespaard, Leen :wink: .

@Fraa : over de terugweg hebben we precies 29 minuten gedaan...maar niet in het donker

:thumbup: Kurt10 en Frans
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja zolang je genoeg ziet duurt het ongeveer even lang, maar in het donker gaat het echt niet vooruit.
Constant opletten waar je je voeten zet, 2x nadenken telkens, goed kijken, etc. Better safe than sorry :)
Reisblog: thisisfraa.be
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Wat een dag weer! Heel bijzonder die sneeuw, maar hopelijk wordt het snel beter.
Ik verheug me elke dag op een verhaal, super om zo mee te kunnen leven!
En wat fijn dat jullie toch nog zo veel foto's plaatsen.
Sabrina
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Spannend zeg, de Million Dollar Highway in de sneeuw! Hopelijk is het rondom Farmington beter weer, zodat de dirtroads begaanbaar zijn. Want we willen natuurlijk wél foto's van de King of Wings zien!!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: Sabrina

@Henriëtte : we hadden gehoopt dat jouw woorden niet zo "profetisch" waren (zie onze blog...) :( :( :(
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Spannende verhalen Rudi. Heel jammer van het weer. Heb je de schoenen overigens nog moddervrij gekregen? Wat een blokken :lol:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ja hoor, Paul, gewoon laten drogen en dan afkloppen/afborstelen met een harde borstel... :wink:
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Altijd leuk om bij het opstaan 's ochtends uit te kijken naar het lezen van een nieuw verhaal! Wat was dat van afgelopen dag een spannende versie! Ik krijg er de kriebels van, je zal het maar meemaken... Hopelijk hebben jullie volgend jaar meer geluk met de KOW!
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

En ik vond het verslag van de Million Dollar Highway al spannend....... Jee wat een pech, Rudi en Tomas. En tegelijkertijd ook wat een geluk dat die Duitsers al zo vroeg naar KoW waren gereden! Als wij veel naar afgelegen gebieden gaan, nemen we een satelliettelefoon mee. Dat is duur, maar jouw verhaal heeft me er helemaal van overtuigd dat we dat toch vooral wel moeten blijven doen.

Ik zou echt hebben gewild dat mijn woorden over de slechte dirtroads wat minder 'profetisch' waren geweest. Toen ik ze schreef had ik onze reis van 2011 in gedachten, we zaten toen in hetzelfde gebied met hetzelfde weertype. Wat de 'opdroogtijd' van de dirtroads betreft: wij stonden op gegeven moment bij het begin van de totaal onbegaanbare modderpoel die de weg richting de Lybrook Badlands Overlook moest voorstellen, twee dagen later gingen we er nog eens een kijkje nemen en tot onze verbazing was de weg toen al weer helemaal droog. Het kan dus snel gaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

Hier ook het eerste wat ik doe 's morgens: check Kalaman. Wat ontzettend jammer van KOW en wat een bloedstollend verhaal. :shock: Lang leve die Duitse mensen! En idd, het is uiteindelijk maar een steen....
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zit hier met de kriebels, ik vind het een doodeng verhaal! :shock:
wij hebben over exact 8 dagen exact hetzelfde programma, en een verwittigde man en een verwittigde vrouw (in ons geval) zijn, er ja, dan 4 waard zeker?!
Ik zal al enkele alternatieven oplijsten voor tegen die tijd.... Chaco culture of zo... :?
Of de krachten bundelen met de Volletjes...
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Spannend zeg :D Ik ga in September zelf een poging wagen voor KoW, hopelijk ligt alles er dan droogjes bij :)

PS: Ik heb de routebeschrijving vertaald & deze samen met de route vanaf de 371 + de hike zelf (gpx bestand) in een zip bestand gestoken. Als iemand interesse heeft, stuur maar een PM.
Reisblog: thisisfraa.be
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

nu breng je mij weer aan het twijfelen, Henriëtte, we zitten nog altijd in Farmington bij een wolkenloze lucht... :wink: .
Maar zelfs al zijn de wegen "opgedroogd", dan blijft nog die onwaarschijnlijke blubber waar je je door moet "sleuren". Ik denk niet dat er een mogelijkheid dat we daar weeral op normaal zand zouden kunnen lopen...
Ik denk dat we dus maar straight to Albuquerque rijden en Tent Rocks NM gaan bezoeken. Dat was jullie, en anderen, blijkbaar toch ook heel goed bevallen :thumbup: .
RiaK
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Geweldige avonturen hebben jullie weer beleefd! Weersomstandigheden kunnen elke goede planning volledig in de war schoppen zo te zien, maar jullie laten je niet uit het veld slaan. Integendeel zelfs, want "every cloud has a silver lining" lijkt volledig op jou en je zoon toegeschreven :thumbup: Wat deze activiteiten in de sneeuw en modder betreft ben ik eens niet jaloers :wink:
Ik kijk uit naar verdere belevenissen rond Albuquerque, daar hopen wij over een x-aantal weken ook te belanden. Hopelijk is het daar niet zo koud en vies als de afgelopen dagen. Have fun!
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Oei Kalaman, dat was dan toch een absoluut geluk bij een ongeluk. Wel jammer dat jullie nu niet aan de KOW geraakt zijn. MAar ja, op zo'n reizen kan het altijd dat je iets niet kan doen, wat je gepland had en heel erg naar uitgezien had. Volgende keer meer geluk...

Die KKTR zullen niet tegenvallen hoor! Nog veel plezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Daar ben je goed weggekomen Rudie. Hopelijk gaat het net zo goed met je hand ! en is het vervolg van je reis wat aangenamer.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wil zeker geen spelbreker zijn maar bij KKTR moet je door eenzelfde soort bagger als het daar ook nat is :sadcry: wel iets om even rekening mee te houden.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee hoor, Rob, de 5mijl lange toegangsweg ligt sinds 2010 in asfalt.
We kunnen alvast zeggen dat dit bezoek enorm meegevallen is, én een heel waardige afsluiter was van een schitterende reis :thumbup: .
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik bedoelde de trail zelf Rudy, zeker als je de lange trail naar boven wil doen, de weg is in (ik dacht) 2010 geasfalteerd.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wij zijn ondertussen ook weer terug en net met spanning jouw blog gelezen Kalaman! Ik kan het mij zo goed indenken omdat wij voor enkele dagen ook dat weer gehad hebben: sneeuw op de UT 12 van Escalante naar Cap Reef (best wel eng bij The Summit, het hoogste deel van de weg), regen op de Hole in the Rock road (niet veel gelukkig) tijdens onze ATV-trip en winderig en KOUD in Valley of Fire :roll: En dan natuurlijk ons avontuur in mul zand bij Blue Canyon... (zie Leen's topic...)
De forummers zijn wel bezig zo dit voorjaar in the Southwest, he? :wink: :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer