Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis moon29: 2e keer, Las Vegas - Yellowstone - (Denver?)
lijkt me top en ook indrukwekkend inderdaad! 

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
We stonden op de weg met nog een paar auto's stil en waren aan het filmen toen ze echt aan het rennen waren richting de auto's, tijdens filmen zie je ons de autoraam nog dichtdoen
, want ze kwamen vlakbij de auto en het zijn toch wel enorme dieren (ook nog met jongen). Ook nog een buffel gefilmd die door het zand op zijn rug lag de rollen. Wel mooi om te zien.

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt weer allemaal voor de hulp!
Ik ben weer wat verder opgeschoten in mijn roadbook en kom nu aan bij de dag van Hill City naar Sheridan (kan eventueel ook nog Buffalo worden).
Is het volgende haalbaar (liefst rond 17 uur toch wel aankomen bij hotel), of moeten we dan dingen schrappen?
- rond 8 uur vertrek Hill City
- Deadwood (even rondkijken)
- spearfish canyon scenic byway
- via Aladdin (weg 24) naar Devils Tower, daar rondje omheen lopen en kijken bij prairy dog town
- hotel in Sheridan of Buffalo
Groetjes en fijn weekend allemaal!
Monique
Ik ben weer wat verder opgeschoten in mijn roadbook en kom nu aan bij de dag van Hill City naar Sheridan (kan eventueel ook nog Buffalo worden).
Is het volgende haalbaar (liefst rond 17 uur toch wel aankomen bij hotel), of moeten we dan dingen schrappen?
- rond 8 uur vertrek Hill City
- Deadwood (even rondkijken)
- spearfish canyon scenic byway
- via Aladdin (weg 24) naar Devils Tower, daar rondje omheen lopen en kijken bij prairy dog town
- hotel in Sheridan of Buffalo
Groetjes en fijn weekend allemaal!
Monique
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kon door het weer niet rondkijken in spearfish canyon. Ben er dus alleen doorheen gereden en kan niet echt zeggen dat ik het heel speciaal vond. Reken op het rondje rond Devils Tower op pure looptijd 45m tot een uur. Daar komt dus evt. wat tijd bij als je in het begin je kids op de megarotsblokken laat klimmen (kijk uit voor slangen) en een paar keer van de rots wegloopt om het uitzicht te bekijken. Normaal gesproken zou je op het eind vd middag dan wel in Sheridan moeten zijn. Bedenk je alleen wel dat je incl. de kleine omweg via Deadwood al zo'n 3u rijden moet naar Devis Tower. Het stuk tussen Devils Tower en Sheridan is niet bijster interessante snelweg.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben het ook zo gedaan. Ik moet wel zeggen dat we weinig tijd gespendeerd hebben in Deadwood en ook in Spearfish Canyon de auto niet uit zijn geweest.
We waren wel wat later op pad die dag dus als je vroeg gaat dan moet dit prima te doen zijn.
Elly
We waren wel wat later op pad die dag dus als je vroeg gaat dan moet dit prima te doen zijn.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel Paul en Elly,
Ik heb al in verschillende verslagen gelezen dat Spearfish Canyon erg mooi is, dus die wil ik toch wel graag meepikken.
Uit het verslag van Elly (bedankt! dit 2007 verslag van jullie had ik nog niet gelezen!) maak ik op dat het inderdaad moet lukken. Zeker omdat wij zo'n 2,5 uur eerder zullen vertrekken. Dat geeft ons genoeg tijd om Deadwood en de Spearfish canyon te bekijken. (als wij tenminste in laatstgenoemde wel mooi weer hebben, want lees toch wel vaak dat mensen daar regen treffen).
Ook Devil's Tower lijkt ons erg mooi.
Ik laat dan mijn overnachting maar op Sheridan staan.
Groetjes,
Monique
Ik heb al in verschillende verslagen gelezen dat Spearfish Canyon erg mooi is, dus die wil ik toch wel graag meepikken.
Uit het verslag van Elly (bedankt! dit 2007 verslag van jullie had ik nog niet gelezen!) maak ik op dat het inderdaad moet lukken. Zeker omdat wij zo'n 2,5 uur eerder zullen vertrekken. Dat geeft ons genoeg tijd om Deadwood en de Spearfish canyon te bekijken. (als wij tenminste in laatstgenoemde wel mooi weer hebben, want lees toch wel vaak dat mensen daar regen treffen).
Ook Devil's Tower lijkt ons erg mooi.
Ik laat dan mijn overnachting maar op Sheridan staan.
Groetjes,
Monique
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Ik ben inmiddels bij het uitwerken van mijn roadbook bij Yellowstone aanbeland. Ik heb al heel wat reisverslagen doorgelezen, maar kom er toch nog niet helemaal uit.
Om verder te kunnen met de indeling zou ik graag van jullie, ervaringsdeskundigen, weten of de volgende dag haalbaar is:
Cody - 120 - 308 - Red Lodge - Bear Tooth Pass - Chief Joseph Hwy- Cody - Gardiner
Of is dat te veel op 1 dag en is het beter zo:
Cody - 120 - Chief Joseph Hwy - Bear Tooth Pass en vervolgens omdraaien - Lamar Valley - Gardiner.
Aanvullende info: we hebben in totaal 4 nachten in/rond Yellowstone. Allemaal nog annuleerbaar/wijzigbaar.
Nog een andere vraag: voor welke plaatsen in Yellowstone zijn het het belangrijkst om er heel vroeg dan wel heel laat te zijn?
Alvast bedankt weer!
Groetjes,
Monique
Ik ben inmiddels bij het uitwerken van mijn roadbook bij Yellowstone aanbeland. Ik heb al heel wat reisverslagen doorgelezen, maar kom er toch nog niet helemaal uit.
Om verder te kunnen met de indeling zou ik graag van jullie, ervaringsdeskundigen, weten of de volgende dag haalbaar is:
Cody - 120 - 308 - Red Lodge - Bear Tooth Pass - Chief Joseph Hwy- Cody - Gardiner
Of is dat te veel op 1 dag en is het beter zo:
Cody - 120 - Chief Joseph Hwy - Bear Tooth Pass en vervolgens omdraaien - Lamar Valley - Gardiner.
Aanvullende info: we hebben in totaal 4 nachten in/rond Yellowstone. Allemaal nog annuleerbaar/wijzigbaar.
Nog een andere vraag: voor welke plaatsen in Yellowstone zijn het het belangrijkst om er heel vroeg dan wel heel laat te zijn?
Alvast bedankt weer!
Groetjes,
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet weer terugrijden naar Cody, dus de Chief Josep Hwy niet doen, of de tweede optie. Wij deden dat laatste in 2004.
Als je wild wilt spotten kun je dat doen bij de Lamar Valley. 's ochtends vroeg. Misschien is dan Cooke City of Roosevelt beter dan Gardiner om te overnachten. Dat geeft je ook meer tijd voor de Beartooth Hwy. Het gebied bij Old Faithful is ook prachtig - en rustig - tegen de avond of heel vroeg in de ochtend. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Liggen de overnachtingen in/bij het park als vast? Ik heb niet meer alles teruggelezen.
Marianne
Als je wild wilt spotten kun je dat doen bij de Lamar Valley. 's ochtends vroeg. Misschien is dan Cooke City of Roosevelt beter dan Gardiner om te overnachten. Dat geeft je ook meer tijd voor de Beartooth Hwy. Het gebied bij Old Faithful is ook prachtig - en rustig - tegen de avond of heel vroeg in de ochtend. Zie daarvoor ons 2008-verslag.
Liggen de overnachtingen in/bij het park als vast? Ik heb niet meer alles teruggelezen.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grote kans dat de bizons in de Lamar Valley ook overdag wel in grote getallen aanwezig zullen zijn. Ik moet zeggen dat ik niet had verwacht daar zoveel Coyotes te zien, maar ik ben erin de Lamar Valley zelfs tijdens regen 7 tegengekomen. Wil je echt de kans hebben om wolven te zien, dan zal je wrs echt tegen 5.30 of 6.00 bij wrs Slough Creek moeten zijn, maar dat is altijd maar afwachten. Een stukje verder richting Mammoth Hot Springs waar het wat bossiger wordt heb ik redelijk wat elks en herten gezien en daar heb ik ook 6 beren gezien. Zo rond Petrified Tree. Ik hoop zo dat volgend jaar het weer en het pad goed genoeg is om het blacktail plateau te rijden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ja de overnachtingen zijn als volgt:Martin & Marianne schreef: Liggen de overnachtingen in/bij het park als vast? Ik heb niet meer alles teruggelezen.
Marianne
19 Gardiner
20 Canyon
21 WY
22 WY
maar alles annuleerbaar.
ik zag van de week voor de 20e een kamer beschikbaar in OF.
maar ik wist niet of dat slim was in ruil voor Canyon.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Canyon laten staan, dat ligt mooi centraal. Old Faithful zou qua ligging mooi zijn voor de laatste nachten of laatste twee nachten.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Omdat het voor ons ivm niet standaard situatie thuis belangrijk is wel regelmatig wifi te hebben voor contact met het thuisfront, zou ik dan dus het beste de laatste nacht kunnen veranderen van West Yellowstone naar Old Faithfull. (mocht die beschikbaar komen)
Nadeel is wel dat we dan in Yellowstone iedere nacht ergens anders slapen. En ook de nachten er voor en er na, het zou er dan op neer komen dat we 8 nachten achter elkaar switchen van hotel. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat in de praktijk tegen zal vallen. Bij afgelopen reis vonden we het toch wel heerlijk dat we regelmatig ergens 2 of 3 nachten verbleven en even niet weer alles in - en uit hoefden te laden.
Dus nog fijner zou het zijn om in Yellowstone 2 x 2 nachten ergens te verblijven, maar dan zo dat we toch niet te veel steeds op en neer aan het rijden zijn.
Overigens is de website van Yellowstone Park lodges al sinds vrijdag niet bereikbaar voor boekingen.....
Nadeel is wel dat we dan in Yellowstone iedere nacht ergens anders slapen. En ook de nachten er voor en er na, het zou er dan op neer komen dat we 8 nachten achter elkaar switchen van hotel. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat in de praktijk tegen zal vallen. Bij afgelopen reis vonden we het toch wel heerlijk dat we regelmatig ergens 2 of 3 nachten verbleven en even niet weer alles in - en uit hoefden te laden.
Dus nog fijner zou het zijn om in Yellowstone 2 x 2 nachten ergens te verblijven, maar dan zo dat we toch niet te veel steeds op en neer aan het rijden zijn.
Overigens is de website van Yellowstone Park lodges al sinds vrijdag niet bereikbaar voor boekingen.....
Tsja, het is toch ook helemaal niet erg om dan een paar nachten ergens te blijven? Het zijn gewoon keuzes die je moet maken. Qua ligging is het dan wellicht niet ideaal, maar als jullie gevoel van comfort zodoende vergroot wordt telt dat toch ook voor iets? Je zult dan wat langer moeten rijden soms, maar het is niet dat je dan vier uur om hoeft te rijden. En, het is ook geen straf om door een prachtig park als Yellowstone te rijden!
Het is natuurlijk wel zo dat als je vroeg in de ochtend dieren wil spotten in de Lamar of Hayden Valley het handig is als je niet te ver daarvandaan zit. Rijden in het donker is niet al te fijn.
Het is natuurlijk wel zo dat als je vroeg in de ochtend dieren wil spotten in de Lamar of Hayden Valley het handig is als je niet te ver daarvandaan zit. Rijden in het donker is niet al te fijn.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Omdat we aan het kijken zijn of onze zoon toch nog mee kan op vakantie (lijkt er op dat er nog zelfde vliegticket te verkrijgen is), komen we er zo ook achter dat er een vlucht wat gewijzigd is in tijd.
Daardoor zullen we op Chicago niet 2 uur en 5 min overstaptijd hebben, maar slechts 1,5 uur precies.
Is dat te doen? Iemand ervaring?
Daardoor zullen we op Chicago niet 2 uur en 5 min overstaptijd hebben, maar slechts 1,5 uur precies.
Is dat te doen? Iemand ervaring?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben niet bekend op O'hare, maar 1.5uur kan overal problemen opleveren. Ik heb denk ik nog nergens 1.5u over al die controles gedaan, maar als je vliegtuig vertraging al vanuit Amsterdam vertraging heeft (of vanuit waar je ook vliegt) dan kan het wel eens erg krap worden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
We vliegen vanuit Düsseldorf.
Maar we kunnen daar weinig aan doen wel? We zouden eerst 2 uur en 5 minuten hebben en dat leek een mooie tijd.
Volgens Flugladen.de (waar we geboekt hebben) zou de tijd wel zomaar nog een keer kunnen wijzigen en is het haalbaar anders bieden ze het niet aan.....
tja....
Maar we kunnen daar weinig aan doen wel? We zouden eerst 2 uur en 5 minuten hebben en dat leek een mooie tijd.
Volgens Flugladen.de (waar we geboekt hebben) zou de tijd wel zomaar nog een keer kunnen wijzigen en is het haalbaar anders bieden ze het niet aan.....
tja....
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je het niet haalt dan zullen ze je daar op een andere vlucht overboeken.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Onze zoon gaat nu toch ook mee op vakantie!
Gelukkig hebben we voor hem dezelfde vlucht kunnen boeken. Helaas wel erg prijzig, maar waren de laatste 2 stoelen, dus we durfden niet langer te wachten.
Dan is nu de vraag, moet ik alle hotelboekingen aanpassen?
Die zijn nu gedaan voor 2 volwassenen + 1 kind (dan 16 jaar).
Daar komt dus onze dan 18 jarige zoon bij.
Sommige kamers had ik gekozen voor een Kingbed + slaapbank, dus die moet ik zeker wijzigen.
Maar wat ik me afvraag: daar waar ik toch al 2 queenbedden heb geboekt, zou het daar nodig zijn om onze zoon extra aan te melden? Meestal betaal je toch voor de kamer en niet voor het aantal personen?
En zou ik dat dan het beste bij hotels.com/booking.com kunnen doen, of rechtstreeks bij het hotel?
Ik hoop niet dat ik moet annuleren en opnieuw boeken want de prijzen liggen nu een stuk hoger.
Groetjes,
Monique
Gelukkig hebben we voor hem dezelfde vlucht kunnen boeken. Helaas wel erg prijzig, maar waren de laatste 2 stoelen, dus we durfden niet langer te wachten.
Dan is nu de vraag, moet ik alle hotelboekingen aanpassen?
Die zijn nu gedaan voor 2 volwassenen + 1 kind (dan 16 jaar).
Daar komt dus onze dan 18 jarige zoon bij.
Sommige kamers had ik gekozen voor een Kingbed + slaapbank, dus die moet ik zeker wijzigen.
Maar wat ik me afvraag: daar waar ik toch al 2 queenbedden heb geboekt, zou het daar nodig zijn om onze zoon extra aan te melden? Meestal betaal je toch voor de kamer en niet voor het aantal personen?
En zou ik dat dan het beste bij hotels.com/booking.com kunnen doen, of rechtstreeks bij het hotel?
Ik hoop niet dat ik moet annuleren en opnieuw boeken want de prijzen liggen nu een stuk hoger.
Groetjes,
Monique
- butterfly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Volgens mij kun je bij booking.com bijna nooit 3 volwassenen en 1 kind opgeven per kamer, terwijl dat in hotels in Amerika meestal geen probleem is ( misschien omdat dat zo in hun systeem werkt?). Ik heb mij voor volgend jaar ook al afgevraagd of ik voor mijn oudste zoon zal sjoemelen met zijn leeftijd (zou maar om 1 locatie gaan). Terplekke is mij volgens mij nog nooit gevraagd naar de id van de kinderen.
Ik zou desbetreffende hotels denk ik een mail sturen dat jullie andere kind ook meegaat en of dat mogelijk is in de gereserveerde kamer. (lijkt mij idd bij 2x queenbedden geen probleem moeten opleveren) en dit dus niet via booking.com doen.
Ik zou desbetreffende hotels denk ik een mail sturen dat jullie andere kind ook meegaat en of dat mogelijk is in de gereserveerde kamer. (lijkt mij idd bij 2x queenbedden geen probleem moeten opleveren) en dit dus niet via booking.com doen.
N.a.v. jouw vragen over Yellowstone, lees ik weer een stukje over jouw topic.
Ik ben heel erg benieuwd naar je verslag en jouw roadbook.
Ik kan daar zeker veel tips uit halen voor onze reis in 2016, al reizen wij met een camper, net als afgelopen jaar.
Ik ben heel erg benieuwd naar je verslag en jouw roadbook.
Ik kan daar zeker veel tips uit halen voor onze reis in 2016, al reizen wij met een camper, net als afgelopen jaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6790 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 11 Reacties