Voor de reis heb ik inmiddels een paar opties open staan. Graag jullie input ervaringen zijn welkom met verschillende routes. Een dag extra is niet de wereld maar toch kun je dingen anders doen. En dus heb ik wat opties! DRIE DUS.
Het eerste is de gewone reis en dan een dag langer in Rocky Mountain NP blijven (dag 3 rondje rijden en dag 4 wandelen dag 5 vertrek naar Guernsey WY).
Zie het plaatje hieronder.
In het tweede schema heb ik vanaf Moab iets anders ingebouwd. Het gaat als volgt:
dag 20 Flaming Gorge - Dinosaur NM 170 km
dag 21 Dinosaur NM - Colorado NM 240 km
dag 22 Colorado NM - Moab (Dead Horse Point SP) 180 km
dag 23 Moab (Dead Horse Point SP) (Island in the Sky) - Arches NP (Delicate Arch)
dag 24 Arches NP - Moab center (ochtendwandeling devils garden)
dag 25 Moab - Mesa Verde 185km
dag 26 Mesa Verde - Great Sand Dunes NP 338km
dag 27 Great Sand Dunes - Colorado Springs 280
dag 28 Colorado Springs - Denver Cherry Creek SP
dag 29 Denver - Denver
dag 30 inleveren dagje Denver
dag 31 vliegen (dag 32 thuis)
Ik vind dit misschien teveel van het goede hoewel ik het zand wel bijzonder vind (net als bij White Sands...) En misschien is Mesa Verde wel bijzonde rvoor de kids en je kunt leuk klimmen. Echter we hebben maar een lange middag. (2 uur vanaf Moab dan de rest van de dag). Wordt dat wat?????
Het aantal km is niet zoveel meer (200) o phet hele traject maar het lijkt ineens veel meer vooral aan het einde.
Dus maakte ik een tussenweg wel zand maar geen Mesa Verde..die volgt het bovenstaande plaatje tot en met Montrose. We slaan dan Georgetown over.... is dat heel erg (?) wat is leuker voor de pubers (aan het einde van de reis).
Dag 26 Monterose - Great Sand Dunes NP 310 km
Dag 27 Great Sand Dunes NP - Colorado Springs 280 km
dag 28 Colorado SPrings - Denver Cherry Creek 95 km
dag 29 dagje Denver 50 km
dag 30 Denver camper inleveren nog Denver dagje 40 km
dag 31 vliegen (dag 32 thuis)
Wie o wie helpt?