Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Isis: Rondje met Yellowstone

Bericht door Mrs.Bean »

wacht je nog een of twee jaar :roll: wij nog twee :cry:
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Isis schreef:Waaaa en dan moet ik nog een jaar of 2 wachten. :cry: Ik wil nu!! :D
Wel al lekker praktische info allemaal.
En alweer een camping! Soms is een eigen plek zoeken erg leuk maar een wiel uitvinden hoeft niet he?!
Net ten noorden van Woodland Park (CO) heeft de overheid een aantal kampeerplekken aangelegd waar je min of meer wild kan kamperen zonder zelf op zoek te gaan naar een geschikte plek in het wild. De plekken liggen vrij ver van elkaar (de meeste meer dan 100 meter) en zijn individueel vanaf de weg te bereiken (met de auto).
Er zijn geen faciliteiten en je kunt niet reserveren, maar er zijn ook geen kosten.

(Woodland Park is net ten westen van Manitou Springs.)
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik schat in dat we die laatste dagen wat luxe willen na al de parken en SP. Dat vinden we overigens heerlijk hoor geen herrie en veel ruimte. Dus wel dank voor het meedenken. Kunnen we ff een bakkie komen doen.. haha.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Isis schreef:Ik schat in dat we die laatste dagen wat luxe willen na al de parken en SP. Dat vinden we overigens heerlijk hoor geen herrie en veel ruimte. Dus wel dank voor het meedenken. Kunnen we ff een bakkie komen doen.. haha.
Je bent van harte welkom!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

eerst maar es afwachten hoe het met het plannen van de res gaat... 2012 of later
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

We weten pas eind sept begin okt of we gaan; dan zijn de kosten van de verbouwing helemaal duidelijk en weten we of er wat overblijft. Gelukkig staat het plan al redelijk dus dan is boeken (vroegboekkorting tot 31 okt) zo gedaan.
Toch weer aan het puzzelen... ineens dacht ik "4th July" ... Ik neem aan dat reserveren dan noodzakelijk is? Nu valt 4 juli 2012 op een woensdag, hoe zit dat met vrije dagen. Zijn de Amerikanen dan maar 1 dag vrij of meer? Zijn winkels wel open?

Wij hebben 2 opties van data die we gaan doen:
  • OF op 4 juli op weg naar Cody (reserveren niet zo moeilijk denk ik)
    OF we rijden op 4 juli in de Black Hills naar Badlands ... kun je daar eigenlijk reserveren (heb er nog niet naar gekeken).

30 jun 2012/ 3 jul Wind Cave NP (grotten) Mnt Rushmore, Crazy Horse Wind cave NP (grotten)
1 jul 2012/ 4 jul Wind cave NP boodschap Rapid City Badlands (misschien nog Minuteman NHS + 27 km)
2 jul 2012/ 5 jul Badlands NP Badlands NP (park)
3 jul 2012/ 6 jul Badlands NP via Wall & Devils Tower Keyhole State Park /KOA DT (Buffalo is +165km &1u 50m)
4 jul 2012/ 7 jul Keyhole State Park Cody
5 jul 2012/ 8 jul Cody ( Buffalo Bill museum + rodeo) Cody
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

waar wil je dan reserveren isis?
Wij kwamen destijds op zaterdagavond rond 18.00 uur aan bij de KOA in het weekend van Laborday. Zou wel erg druk moeten zijn , was het ook maar toch genoeg plek, alleen geen full hook-up maar wel stroom ( en water ??) en we stonden eigenlijk mooier dan die full hook-ups. Onder de bomen , konden een leuk kamvuurtje maken. Het was alleen een beetje druk in de douches.... maar ja die heb je ook bij je.

Wij zitten hier ook te puzzelen, wat blijft er over van onze geklus. Ik wil zo graag naar een powwow. Die van Cody kan, maar misschien zijn er ook nog wel andere plekken??
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zat gewoon te puzzelen en denken of het nodig is te reserveren, Thuul. WIj komen helaas een week na de powwow, maar dat is niet anders ik probeer al een week eerder weg te gaan (die laatste week is toch alleen boeken inleveren en rapport halen).
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Black Hills is geliefd, maar of het nu zo druk is dat je moet reserveren. En in the Badlands heb je ook wel een aantal mogelijkheden. Maar ja je kan altijd in een of ander truckersfestival of fietswedstrijd terechtkomen zoals wij half september ergens onder Yellowstone :shock:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Waah wel geinig voor foto's maar niet handig. :?
Heb je nog plannen voor een bepaalde regio? Afgezien van de financiën.
:offtopic: Wij moeten ook nog zien of we gaan maar de wil is er wel. J zei na deze vakantie.. van 4 wk vermoeiend reizen was ik meer uitgerust (eruit geweest dan nu in F rustig aan). Had ook deels met weer te maken, maar ja. Vlg jaar als we geen USA doen naar iets zuidelijks en meer zon.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

zoiets ja !! wij ook, maar we gaan eerst al in oktober :D

en inderdaad geld en waar gaan we heen??? plannen altijd, alleen wil ik er ook niet meer het hele jaar mee bezig zijn :blink:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Even de laatste planning:
Reis midwest planning
Reis midwest planning
De grijs gemaakte delen zijn eigenlijk globaal op een plek. Dus dagen in Black Hills (wel rijden hoor), dagen in Yellowstone en Moab. De grijze balken bij de afstanden zijn de dagen met relatief veel kilometers. Grijze balken in data zijn weekeinden. We hebben 2 mogelijke vertrekdagen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Isis: Rondje MIDWEST & Yellowstone

Bericht door Isis »

Ik mag al bijna HOERA zeggen want we weten bijna zeker dat we gaan in 2012!
Nu zijn er wat dingen veranderd.
We vliegen een dag eerder (op zondag 24 juni) want het vliegen op maandag is per persoon een paar honderd euro duurder dus die extra dag met de camper halen we daar ruimschoots uit. We kunnen niet een dag eerder terug want we kunnen de camper niet op zondag 22 juli inleveren. Dus we hebben een dag meer. We hebben aan het einde een overnachting in Denver omdat de vlucht al om 11.30 uur vertrekt. Dat haal je niet met wegbrengen.
Enfin er is dus een dagje extra (het blanco stuk...) Wie helpt het opvullen ik heb wel wat ideeën (georgetown treintje, maar misschien ook Sand Dunes of vanuit Moab via Mesa Verde (ipv Col NM). WIE HELPT?

Afbeelding

Graag dus suggesties voor het blanco deel. Tot Moab staat het vast wat mij betreft! Tenzij iemand zegt dat we ergens hiertussen nog iets missen.
Ik sta open voor leuke ideeën met name als je iets weet voor tieners!!!
Alvast bedankt.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Voor de reis heb ik inmiddels een paar opties open staan. Graag jullie input ervaringen zijn welkom met verschillende routes. Een dag extra is niet de wereld maar toch kun je dingen anders doen. En dus heb ik wat opties! DRIE DUS.

Het eerste is de gewone reis en dan een dag langer in Rocky Mountain NP blijven (dag 3 rondje rijden en dag 4 wandelen dag 5 vertrek naar Guernsey WY).
Zie het plaatje hieronder.
Afbeelding

In het tweede schema heb ik vanaf Moab iets anders ingebouwd. Het gaat als volgt:
dag 20 Flaming Gorge - Dinosaur NM 170 km
dag 21 Dinosaur NM - Colorado NM 240 km
dag 22 Colorado NM - Moab (Dead Horse Point SP) 180 km
dag 23 Moab (Dead Horse Point SP) (Island in the Sky) - Arches NP (Delicate Arch)
dag 24 Arches NP - Moab center (ochtendwandeling devils garden)
dag 25 Moab - Mesa Verde 185km
dag 26 Mesa Verde - Great Sand Dunes NP 338km
dag 27 Great Sand Dunes - Colorado Springs 280
dag 28 Colorado Springs - Denver Cherry Creek SP
dag 29 Denver - Denver
dag 30 inleveren dagje Denver
dag 31 vliegen (dag 32 thuis)
Ik vind dit misschien teveel van het goede hoewel ik het zand wel bijzonder vind (net als bij White Sands...) En misschien is Mesa Verde wel bijzonde rvoor de kids en je kunt leuk klimmen. Echter we hebben maar een lange middag. (2 uur vanaf Moab dan de rest van de dag). Wordt dat wat?????
Het aantal km is niet zoveel meer (200) o phet hele traject maar het lijkt ineens veel meer vooral aan het einde.

Dus maakte ik een tussenweg wel zand maar geen Mesa Verde..die volgt het bovenstaande plaatje tot en met Montrose. We slaan dan Georgetown over.... is dat heel erg (?) wat is leuker voor de pubers (aan het einde van de reis).
Dag 26 Monterose - Great Sand Dunes NP 310 km
Dag 27 Great Sand Dunes NP - Colorado Springs 280 km
dag 28 Colorado SPrings - Denver Cherry Creek 95 km
dag 29 dagje Denver 50 km
dag 30 Denver camper inleveren nog Denver dagje 40 km
dag 31 vliegen (dag 32 thuis)

Wie o wie helpt?
geronimo
Amerika-newbie

Bericht door geronimo »

hallo Isis, onze reis verliep maar voor een stukje gelijk met de jouwe. wij zijn gestart in minneapolis, south dakota van oost naar west doorgereden. gestopt in : De Smet (little house on the prairie, aanrader!!!), badlands (heel mooi , zeker doen) ticket is 7 dagen geldig. Pine ridge reservation (met wounded knee massacre site, aanrader voor de liefhebbers van de natives), Black hills ( mount rushmore, maar ook de crazy horse memorial op een 8tal mijlen van mount ruschmore, zeker doen !) verder keystone en hill city zijn 2 mooie westernstadjes. Deadwood (van de tv-serie nu op canvas, straatduels gezien en goudmijn) en langs devils tower (zeker ,zeker doen, echt waar !) naar wyoming.in buffalo zijn we naar het historische occidental hotel geweest, waar legendes als butch cassidy en sundance kid, buffalo bill en sitting bull, gelogeerd hebben; de kamers die niet geboekt zijn mag men bezoeken, hier proef je de oude sfeer werkelijk.
geslapen in story dichtbij cody. cody op zich viel wat tegen (hadden meer westernsfeer verwacht) maar het buffalo bill museum is zeker de moeite waard (1 dag) verder is er in cody dagelijks rodeo (zomer)
yellowstone is prachtig, we hebben er 3 dagen rondgereden maar altijd buiten het park geslapen (nl cody, west yellowstone en jackson) deze laatste 2 zijn heel leuke stadjes en goedkoper om te slapen dan in het park. west yellowstone ligt echt aan de west ingang (1 mijl) ticket voor de nationale parken blijven 7 dagen geldig maar nummerplaat wordt genoteerd, dit zeg ik maar omdat sommige hun jaarpas te koop aanbieden op het net maar dit lukt niet ,dus niet doen. Yellowstone kostte ons 25 $ per wagen voor 1 week, badlands 15 $/week. dus echt niet duur. verder hebben we nog hot spring bezocht (south dakota) en last but not least the mall of america in minneapolis een ongelooflijk groot shoppingcenter om de laatste koopjes te doen. we hebben altijd geslapen in vrij goedkope motels die echt heel goed meevielen. en in the little house on the prairie hadden we de mooiste B & B die je maar kunt inbeelden.
Groetjes chantal
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik heb even aan onze kinderen gevraagd wat ze het leukste vonden van het rijtje Black Canyon of the Gunnison, Mesa Verde en Great Sand Dunes.
De uitslag was voor mij niet verrassend:
Met stip op 1: Great Sand Dunes.
Dan Mesa Verde en als laatste Black Canyon of the Gunnison. Dat laatste vonden ze niet veel aan. Nou moet ik daar wel bij opmerken dat we hier alleen wat uitzichtpunten hebben bezocht.

Onze kinderen vinden Great Sand Dunes echt geweldig, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat voor alle kinderen geld :wink:

Elly
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

en waarom dan wel, ik heb altijd zoiets van dat zijn toch net de duinen maar dan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter?
maar misschien vergis ik me totaal :shock:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Great sanddunes zijn juist door hun hoogte zo indrukwekkend. Volgens mij kun je er ook vanaf sleeen. Dat is voor kinderen natuurlijk wel veel leuker.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Die duinen zijn inderdaad echt hoog, we hebben ze 2x beklommen. Het uitzicht van bovenaf is heel mooi en natuurlijk het naar beneden rennen daarna :wink:
Michel en ik zijn de zonsopgang gaan kijken wat ook weer heel mooi was. Maar het kan natuurlijk zomaar zijn dat iemand anders er niks aan vind :wink: .

Afbeelding
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik dacht eerlijk gezegd ook iets dergelijks ( hoge duinen net als bij ons aan zee :oops: ) over White Sands, maar ik ben bekeerd :mrgreen:
en ik houd wel erg van ruimte en leegte, en dan met de zonsonder/opgang. Tja. Dat is wel wat en zeker voor de kinderen. :D
Maar of ik er voor om zou rijden weet ik niet.
En Mesa Verde ervoor laten vallen zeker niet.
Maar goed ik ben ook geen puber meer, geloof ik :roll:

en mooie foto trouwens :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer