Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis WouterjanS: SF to Denver in 2027.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis WouterjanS: SF to Denver in 2027.

Bericht door Martin & Marianne »

Devils Postpile is niet onaardig, maar ik zou niet alleen daarvoor naar Mammoth Lakes gaan. Wij hebben een bezoek eens gecombineerd met de wandeling naar de Rainbow Fall, dat was een mooie wandeling.
Maar je kunt natuurlijk prima in Mammoth Lakes ovenachten, je rijdt niet veel veel om dan. Wij hebben daar een aantal keren in de Motel6 overnacht. Maar we vonden onze overnachting in Lee Vining, in het Mono Motel, leuker. Ik zou gewoon kijken wat qua tijd en geld het beste uitkomt.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Weer even een update. Na elke dag 10x te checken ook voor de eerste twee dagen Housekeeping Camp kunnen boeken! Groot voordeel want dan kunnen we de zondag van memorial day, gewoon bij onze tent parkeren en hebben dus geen parkeerstress.

Enige probleem, de 2e nacht heb ik een riverside tent. En de rest is standaard. Maar ik heb gemaild of dat evt nog gewisseld kan worden. En anders nog even jagen op een standaard tent voor de 2e nacht. Maar al met al erg blij dat we toch in iedergeval Housekeeping hebben! Nu over een half jaartje kijken of de camping nog gaat lukken. :D
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Fijn dat je in elk geval iets hebt! Parkeren zal daar geen probleem zijn maar hou er rekening mee dat je niet naast de tent kunt parkeren.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Niet? De vorige keer kon dat wel, of in iedergeval binnen 10 meter ofzo.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Maar het is niet zo dat je pal naast de tent kunt parkeren, daar wilde ik even voor waarschuwen.
Bij ons kon dat in elk geval niet.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ik snap hem!

Ik zag vandaag trouwens dat Yellowstone alles voor june al open had staan. Dat was even schrikken. Het is nog gelukt om bij Old Faithful Lodge
een kamer te boeken voor de eerste twee nachten, en bij Roosevelt Lodge voor drie nachten daarna. Wel helaas geen kamers meer met dubbele bedden, dus iemand slaapt op een matje op de vloer :lol:

Heeft iemand tips voor een overnachting bij Grand Teton? Ik wil eigenlijk een camping boeken, maar die gaan pas open 6 maanden van te voren. En wil graag een backup plan. Ik heb naar Coltert Bay lodge gekeken maar dat is 330 dollar per dag. Wellicht zijn er goedkopere alternative buiten het park?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben 2 keer eerder een cabin gehad in Colter Bay, en dat zou mijn eerste keus zijn voor een volgend bezoek. Die zijn ook niet goedkoop, maar wel goedkoper dan de lodge. Ik vind het een fijn terrein om te verblijven en ook na het eten kun je er nog leuk wandelen langs het water. Je kunt verschillende cabins kiezen, met meer of minder bedden en/of slaapkamers en volgens mij ook met of zonder sanitair (wij kiezen dan bij voorkeur met).

Buiten het park is Jackson denk ik het meest logisch, maar dat zal zeker niet (veel) goedkoper zijn.
wouterjanS
Amerikafan

Bedoel je dan deze? Want dat is het enige wat ik kan vinden bij Colter Bay Village.

Ja Jackson is helemaal niet te betalen haha. De nacht voor Grand Teton wilde we nacht in Jackson. Maar ik heb voorlopig een backup nacht in Idoho geboekt voor 130 dollar. De rest was allemaal 300/350+
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Als er een cabin is zonder faciliteiten (en betaalbaarder zijn) zou je ook die kunnen overwegen. Wij zijn er regelmatig gestopt onderweg met de camper om alleen te douchen enzo. Schoon en prima douches !
En inderdaad, leuke plek, goeie koffie in het winkeltje ook :)
Paul
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Zou me trouwens niet druk maken om een campingplek in GT. Daar hebben we nog nooit naast gegrepen. En op Gros Ventre (nabij Jackson), ga je zeker een plek bemachtigen !
wouterjanS
Amerikafan

OH dat is fijn! Ik heb de Cabin nu maar geboekt als backup. Doen we over een half jaar de camping boeken, en dan annuleren we die weer.
Dank voor de geruststelling!

En die cabin zonder faciliteiten is niet online te boeken. alleen telefonisch? Heeft iemand daar ervaring mee? Werkt dat vanuit Nederland? Er staan ook geen prijzen bij.
wouterjanS
Amerikafan

Weer een weekje verder met boeken.
Bij Yellowstone nu toch twee nachten Roosevelt lodge kunnen boeken met twee bedden. Dus we draaien het nu om;
Oud: eerst 2 nachten Old Faithful Lodge en daarna 3 nachten Roosevelt lodge.
Nu: Eerst twee nachten Roosevelt lodge, en dan drie nachten Old Faithful lodge (Met wellicht nog 1 nacht camperen bij Canyon Campground als we dat weten te boeken)

Daarnaast drie nachten in Custer State park bij de Sylvan Lake Campground kunnen boeken voor de tent. Daar erg blij mee. We wilde eerst drie nachten in Custer zelf slapen, maar eigenlijk is dit veel leuker als uitvalsbasis. Meer in de natuur! En nog stuk goedkoper ook.

Verder nog (wat eerder in de vakantie) een nacht op de camping bij Panamint Springs Resort geboekt. Zag er alleen wat stenerig uit als ondergrond, iemand ervaring mee met die kamping?

Yosemite heeft nog teruggemaild dat ze het bij de reservering gingen zetten maar niet konden garanderen dat we vier nachten in delzelfde tent konden slapen. Dus blijf maar elke dag checken voor een standaard tent op die dag.

Enfin, tips voor boeken of overnachtingsalternatieven zijn altijd welkom!
Laatst gewijzigd door wouterjanS op 24 jun 2026, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Panamint Springs is inderdaad een harde ondergrond, maar de plekken zijn wel goed.
Leuke plek voor een overnachting.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Mocht je ook naar Badlands NP gaan, dan kan ik een overnachting op de Cedar Pass campground aanraden. Prachtige omgeving en als het kan woon dan een ranger-/vrijwilligerstalk over de sterrenhemel bij. Heel interessant, mooi en ook heeeel donker.
wouterjanS
Amerikafan

Vraagje voor Yellowstone.

Ik moet even mijn boekingen opruimen want ik heb nu allerlei varianten.

Zouden jullie aanraden:
A) 3 nachten Rosevelt Lodge> 2 nachten Old Faithful Lodge?
B) 2 nachten Rosevelt Lodge > 3 nachten Old Faithful Lodge?

We gaan sowieso eerst naar Rosevelt lodge, ook al is dat qua route onhandig, aangezien er andersom helaas geen geschikte kamers meer beschikbaar zijn (Ik blijf wel checken maar tot nu toe weinig verandering)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is best een lastige keuze. Ik zou zeggen: 2 nachten Roosevelt en 3 Old Faithful. Maar 3 nachten Roosevelt kan ook. Het is een beetje afhankelijk van wat je allemaal gaat bezoeken. Wil je de geisergebieden uitgebreid bezoeken en ook de tijd nemen om meerdere geisers uit te zien barsten is 3 nachten OF niet gek. Voor de Lamar Valley, Canyon en Mammoth Hot Springs zit je in Roosevelt niet gek.
Waar zit je ervoor en erna? En jullie gaan niet kamperen? Dan zou een overnachting tussendoor in Canyon niet gek zijn.
Wat mede je keuze kan bepalen is het aanbod aan eetgelegenheden, daarvoor zit je bij OF beter. Maar in Roosevelt vonden wij het restaurant wel erg leuk.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ja lastig in te schatten waar we liever heen gaan, meer nordelijk of meer zuiderlijk.

Het liefst zou ik inderdaad de 'middelste' nacht kamperen. Al is het alleen maar voor de ervaring om in Yellowstone te kamperen. Alhoewel met de bruine beren ik niet weet hoe veel je zou slapen haha.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou me eerder zorgen maken om de grizzlyberen. :wink: Maar ik denk dat je je echt niet druk hoeft te maken daarover, je hoort eigenlijk nooit dat er iets gebeurt op een camping. Wij hebben in 1991 een week op Bridge Bay gestaan. Toen moesten we na een paar nachten verhuizen omdat ons deel van de camping net op de beren-route lag naar Lake Yellowstone. Het wordt dus wel goed in de gaten gehouden door de rangers. De laatste keer (2017) hebben we alleen elk gezien op de camping (Canyon).
Ik zou zeker voor een overnachting op Canyon gaan. Of kijk eens of Norris weer open gaat, dat schijnt een mooie camping te zijn. Slough Creek of Pebble Creek lijken mij ook mooi, maar qua ligging iets minder handig als je al meerdere nachten Roosevelt hebt. Pebble Creek is nu nog gesloten vanwege overstromingen.
Ik zie nu dat volgend jaar alle campings via recreation.gov gaan, en niet meer via Xanterra. Wel jammer, je kon via Xanterra een jaar van te voren reserveren, nu moet je wachten tot 6 maanden van te voren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer