Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis AroundA: route - 28 dagen Zuid-West Amerika
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis AroundA: route - 28 dagen Zuid-West Amerika
Marianne geeft hierboven toch al wat dingen aan?? Zowel voor wat je er allemaal kan doe als voor de campgrounds....
Je moet echt ook zelf wat keuzes maken, want veel panklaarder kan je het niet krijgen qua tips.
Nogmaals, kijk ook op www.ontdek-amerika.nl voor een duidelijke nederlandse site over wat je allemaal in de parken kan doen.
Je moet echt ook zelf wat keuzes maken, want veel panklaarder kan je het niet krijgen qua tips.
Nogmaals, kijk ook op www.ontdek-amerika.nl voor een duidelijke nederlandse site over wat je allemaal in de parken kan doen.
Of op de website van AllesAmerika! Staat een prachtig artikel over SeKi op! 
Groetjes,
Daniel
Daniel
Super. We gaan 2 dagen Sequao op Lodegpole campground.
Verder ben ik nog benieuwd naar dit stukje:
6 Cambria - Sequoia
7 Sequoia
8 Sequoia - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
11 Bishop - Death Valley
12 Death Valley - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Zion
Wat is handig voor de korte tijd in Death Valley? Moeten we erg vroeg weg uit Bishop om vanuit daar nog iets te hebben aan Death Valley, of raden jullie iets anders aan? Ik vind het ook zonde om zo kort bij Mammoth Lakes/Bishop te zijn, anders pas alleen het donker....
Hele schema is nu :
1 AMS SF
2 SF
3 SF
4 SF - Monterey
5 Monterey - Cambria
6 Cambria - Sequoia
7 Sequoia - Sequoia
8 Sequoia - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop (Convict lake)
11 Bishop - Death Valley
13 Las Vegas
14 Las Vegas -Zion
15 Zion
16 Zion - Bryce
17 Bryce Canyon - Torrey (Capitol reef)
18 Torrey - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Monument Valley
22 Monument Valley - Page
23 Page
24 Page Grand - Canyon
25 Grand Canyon - Palm Springs
26 Palm Springs - LA
27 LA
28 LA
29 LA AMS
Verder ben ik nog benieuwd naar dit stukje:
6 Cambria - Sequoia
7 Sequoia
8 Sequoia - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop
11 Bishop - Death Valley
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Zion
Wat is handig voor de korte tijd in Death Valley? Moeten we erg vroeg weg uit Bishop om vanuit daar nog iets te hebben aan Death Valley, of raden jullie iets anders aan? Ik vind het ook zonde om zo kort bij Mammoth Lakes/Bishop te zijn, anders pas alleen het donker....
Hele schema is nu :
1 AMS SF
2 SF
3 SF
4 SF - Monterey
5 Monterey - Cambria
6 Cambria - Sequoia
7 Sequoia - Sequoia
8 Sequoia - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth Lakes/Bishop (Convict lake)
11 Bishop - Death Valley
13 Las Vegas
14 Las Vegas -Zion
15 Zion
16 Zion - Bryce
17 Bryce Canyon - Torrey (Capitol reef)
18 Torrey - Moab
19 Moab
20 Moab
21 Moab - Monument Valley
22 Monument Valley - Page
23 Page
24 Page Grand - Canyon
25 Grand Canyon - Palm Springs
26 Palm Springs - LA
27 LA
28 LA
29 LA AMS
Laatst gewijzigd door AroundA op 29 feb 2016, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ron Notenboom
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik weet niet waar je na Bishop overnacht, maar wij zijn afgelopen augustus na het ontbijt en eerst nog een bezoekje aan de bakkerij van Eric Schat richting Death Valley gereden en hebben daar in de middag nog diverse bekende plekken kunnen bekijken en een stop gemaakt bij Stovepipe Wells. Onze overnachting was overigens in het park bij Furnace Creek.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Plan is om te overnachten bij Convict lake campground. En de volgende dag naar Furnace Creek Inn and Ranch Resort (Death Valley)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan in september nog behoorlijk heet zij in DV, dus je zult er gene lange wandelingen maken. Voor de viewpoints heb je voldoende tijd zo. Ik was er in 2011 in september, kijk eens in mijn verslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden met 1 overnachting. Wat zou je in Mammoth Lakes en Bishop willen doen?AroundA schreef: Wat is handig voor de korte tijd in Death Valley? Moeten we erg vroeg weg uit Bishop om vanuit daar nog iets te hebben aan Death Valley, of raden jullie iets anders aan? Ik vind het ook zonde om zo kort bij Mammoth Lakes/Bishop te zijn, anders pas alleen het donker....
Je zou nog langs de Alabama Hills kunnen rijden, zie ook daarvoor mijn 2011-verslag en ook ons 2015-verslag.
Marianne
wat we in Mammoth Lakes en Bishop willen doen weten we nog niet.
We overnachten 1 nachtje op Convict lake campground en we komen vanuit Yosemite. Daarna door naar Death Valley.
Weet niet of er dan nog veel tijd is om dingen te bezoeken daar
We overnachten 1 nachtje op Convict lake campground en we komen vanuit Yosemite. Daarna door naar Death Valley.
Weet niet of er dan nog veel tijd is om dingen te bezoeken daar
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niets doen in ML en Bishop. Voor dingen langs de route en in DV had ik al naar onze verslagen verwezen. Heb je die al eens bekeken? Dan krijg je toch een goed idee van wat er mogelijk is?
Waar wil je in DV overnachten? Naar Furnace Creek is het 3,5 uur rijden, dus je hebt echt wel de tijd om iets te gaan doen onderweg.
Marianne
Waar wil je in DV overnachten? Naar Furnace Creek is het 3,5 uur rijden, dus je hebt echt wel de tijd om iets te gaan doen onderweg.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan in Bishop even langs Eric Schats bakery gaan. Wel druk, maar prima eten.
Route-tips/handigheden (naast gebruik navigatie)
Wij gaan v.a. eind augustus 4 weken met de auto en een tent de onderstaande route rijden
. Veel inspiratie en tips uit dit topic gehaald. Onze hele route hebben we klaar en overnachtingen vastgelegd. Ook hebben we een TOMTOM-kaart gekocht die we natuurlijk altijd kunnen gebruiken.
Alleen kan ik me voorstellen: de TOM TOM brengt je niet altijd over de mooiste stukken. Om mooie stukken niet te missen ivm navigatie, of soms gewoon "handig" te rijden heb ik de vraag:
Wie kan ons helpen met wat "route tips" over hoe te rijden van het ene naar het andere park - zodat we dit ook in de gaten kunnen houden naast de navigatie en/of navigatie juist even af moeten zetten. (Indien we niet afwijken rijden we in principe "gewoon" op navigatie - van ene naar andere adres)
Route
Van SF naar Monterey - Aandachtspunt: Big sur?
Van Monterey naar Cambria - Aandachtspunt: via 17 Mile drive? / Highway 1
Van Cambria naar Sequoia
Van Sequoia naar Yosemite
van Yosemite naar Mammoth Lakes/Bishop - Aandachtspunt:Tiago pass?
Van Bishop naar Death Valley
Van DV naar Las Vegas
Van Las Vegas naar Zion
Van Zion naar Bryce
Van Bryce Canyon naar Torrey (Capitol reef)
Van Torrey naar Moab
Van Moab naar Monument Valley
Van Monument Valley naar Page
Van Page naar Grand Canyon
Van Grand Canyon naar Palm Springs
Van Palm Springs naar LA
Specifiek denk ik nu na over:
van Sequoia naar Yosemite
Tioga Pass (makkelijk te vinden?)
17 mile drive
Highway 1
Note mod: Ik heb je topic samengevoegd met je bestaande reistopic. Naar mijn mening kunnen jouw vragen prima in je bestaande reistopic.
Alleen kan ik me voorstellen: de TOM TOM brengt je niet altijd over de mooiste stukken. Om mooie stukken niet te missen ivm navigatie, of soms gewoon "handig" te rijden heb ik de vraag:
Wie kan ons helpen met wat "route tips" over hoe te rijden van het ene naar het andere park - zodat we dit ook in de gaten kunnen houden naast de navigatie en/of navigatie juist even af moeten zetten. (Indien we niet afwijken rijden we in principe "gewoon" op navigatie - van ene naar andere adres)
Route
Van SF naar Monterey - Aandachtspunt: Big sur?
Van Monterey naar Cambria - Aandachtspunt: via 17 Mile drive? / Highway 1
Van Cambria naar Sequoia
Van Sequoia naar Yosemite
van Yosemite naar Mammoth Lakes/Bishop - Aandachtspunt:Tiago pass?
Van Bishop naar Death Valley
Van DV naar Las Vegas
Van Las Vegas naar Zion
Van Zion naar Bryce
Van Bryce Canyon naar Torrey (Capitol reef)
Van Torrey naar Moab
Van Moab naar Monument Valley
Van Monument Valley naar Page
Van Page naar Grand Canyon
Van Grand Canyon naar Palm Springs
Van Palm Springs naar LA
Specifiek denk ik nu na over:
van Sequoia naar Yosemite
Tioga Pass (makkelijk te vinden?)
17 mile drive
Highway 1
Note mod: Ik heb je topic samengevoegd met je bestaande reistopic. Naar mijn mening kunnen jouw vragen prima in je bestaande reistopic.
Laatst gewijzigd door AroundA op 09 aug 2016, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het mooiste stuk van de Highway is pas na Monterey.
Zion - Bryce, via de Ut 9 en Ut 89. Na de tunnel komend uit Zion stop voor een leuke korte trail, de Canyon Overlook Trail,
En absoluut rijden, vergeet de rest maar, deze moet je rijden
Bryce - Torrey. Ut 12 (verplichte kost, zie oa http://www.scenicbyway12.com/
Zion - Bryce, via de Ut 9 en Ut 89. Na de tunnel komend uit Zion stop voor een leuke korte trail, de Canyon Overlook Trail,
En absoluut rijden, vergeet de rest maar, deze moet je rijden
Bryce - Torrey. Ut 12 (verplichte kost, zie oa http://www.scenicbyway12.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wijst zich allemaal vanzelf, ook zonder navigatie. Koop ook een kaart (Hallwag nr 5 en 6 of haal gratis kaarten bij een AAA-kantoor als je ANWB-lid bent), en gebruik in de parken de kaart die je bij de ingang krijgt.
De Tioga Pass is niet te missen. bedenk dat er maar heel weinig wegen zijn, dus je kunt niet makkelijk verkeerd rijden. Hier vind je de kaart van Yosemite; daarop zie je de Tioga Pass (de CA120), en de CA41 die je neemt as je van Sequoia (Kings Canyon) naar Yosemite rijdt. Je kunt dan onderweg naar Glacier Point.
Pak er eens een kaart bij of bekijk jullie route of googlemaps en zoom in; je zult zien dat je vrijwel nergens meerdere mogelijkheden hebt om van A naar B te komen.
De kustweg is een uitzondering; daar moet je opletten dat je de 1 neemt en niet de 101. Let op de borden daar, en niet op je navigatie.
En Big Sur ligt na Monterey, niet tussen SF en Monterey.
Voor bijna al jullie routes kun je ook in ons 2013-verslag kijken naar de kaartjes.
Marianne
De Tioga Pass is niet te missen. bedenk dat er maar heel weinig wegen zijn, dus je kunt niet makkelijk verkeerd rijden. Hier vind je de kaart van Yosemite; daarop zie je de Tioga Pass (de CA120), en de CA41 die je neemt as je van Sequoia (Kings Canyon) naar Yosemite rijdt. Je kunt dan onderweg naar Glacier Point.
Pak er eens een kaart bij of bekijk jullie route of googlemaps en zoom in; je zult zien dat je vrijwel nergens meerdere mogelijkheden hebt om van A naar B te komen.
De kustweg is een uitzondering; daar moet je opletten dat je de 1 neemt en niet de 101. Let op de borden daar, en niet op je navigatie.
En Big Sur ligt na Monterey, niet tussen SF en Monterey.
Voor bijna al jullie routes kun je ook in ons 2013-verslag kijken naar de kaartjes.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Je navigatie is vooral handig in de steden, bijvoorbeeld om rechtstreeks naar je hotel te rijden. Daarbuiten heb je die niet per se nodig.
Een goede kaart is naar mijn mening sowieso onmisbaar. Je navigatie kan je in de steek laten of niet de route berekenen die je wilt rijden. Op veel kaarten staat ook aangegeven welke wegen scenic zijn.
Gebruik meerdere bestemmingen per dag, als je toch je navigatietoestel voor de hele route wilt gebruiken. Bijvoorbeeld: Als je van Bryce naar Torrey zeker wilt weten dat de route op het toestel via Ut-12 gaat, kies dan een plaats aan die weg- bijvoorbeeld Escalante - als eerste bestemming. Daar aangekomen kies je vervolgens Torrey als bestemming. In sommige toestellen is dit niet nodig en kun je meerdere bestemmingen in één route opgeven.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Een goede kaart is naar mijn mening sowieso onmisbaar. Je navigatie kan je in de steek laten of niet de route berekenen die je wilt rijden. Op veel kaarten staat ook aangegeven welke wegen scenic zijn.
Gebruik meerdere bestemmingen per dag, als je toch je navigatietoestel voor de hele route wilt gebruiken. Bijvoorbeeld: Als je van Bryce naar Torrey zeker wilt weten dat de route op het toestel via Ut-12 gaat, kies dan een plaats aan die weg- bijvoorbeeld Escalante - als eerste bestemming. Daar aangekomen kies je vervolgens Torrey als bestemming. In sommige toestellen is dit niet nodig en kun je meerdere bestemmingen in één route opgeven.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Dank voor de tips. Nemen we mee
ten aanzien van Page is dit ons plan:
dag 1 Monument Valley -> Page
dag 2 Page
dag 3 Page -> Grand Canyon
Ons lijkt het het handigst om Lower Antylope canyon op dag 2 van Page te doen (rond 9:00) en dan door te rijden naar Horse Shoe Bend in de middag.
Jullie nog andere tips wat handig is ten aanzien van deze planning rondom Page?
ten aanzien van Page is dit ons plan:
dag 1 Monument Valley -> Page
dag 2 Page
dag 3 Page -> Grand Canyon
Ons lijkt het het handigst om Lower Antylope canyon op dag 2 van Page te doen (rond 9:00) en dan door te rijden naar Horse Shoe Bend in de middag.
Jullie nog andere tips wat handig is ten aanzien van deze planning rondom Page?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan bv de horseshoe bend ook makkelijk op dag 1 doen als je vanuit MV komt.
Dat doorrijden naar de horseshoe bend vanaf Antelope Canyon is ook maar een 10tal kilometer. Je kan makkelijk beide (zeker als je de lower doet) op een ochtend doen.
Ik zou dus de horseshoe bend op dag 1 doen, dag 2 beginnen met antelope canyon en dan de rest vd dag rond het meer toeven
Dat doorrijden naar de horseshoe bend vanaf Antelope Canyon is ook maar een 10tal kilometer. Je kan makkelijk beide (zeker als je de lower doet) op een ochtend doen.
Ik zou dus de horseshoe bend op dag 1 doen, dag 2 beginnen met antelope canyon en dan de rest vd dag rond het meer toeven
Of de boottour naar de achterkant van Antelope Canyon maken, erg mooi, zeker rond sunset! Over sunset gesproken: Wahweao Lookuit is een schitterende plek hiervoor, met mooie views over Lake Powell.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Thanks. Ik lees op diverse fora dat Horseshoe bend "between 1pm and 3pm" het mooist is qua licht, zeker voor foto's. Mogelijk is dat te halen vanuit Monument Valley, dat moeten we daar kunnen kijken.PSVwally schreef:Je kan bv de horseshoe bend ook makkelijk op dag 1 doen als je vanuit MV komt.
Anders kunnen we die beter combineren na de Lower Canyon (vroeg beginnen) dan om 11:30 bij horseshoe bend. En dan in de namiddag de Sunset boottour bij Antelope Canyon of Wahweao Loukout
Ons plan is nuMartin & Marianne schreef:Het wijst zich allemaal vanzelf, ook zonder navigatie. Koop ook een kaart (Hallwag nr 5 en 6 of haal gratis kaarten bij een AAA-kantoor als je ANWB-lid bent), en gebruik in de parken de kaart die je bij de ingang krijgt.
Marianne
Dag 1 Yosemite - vallei bezoeken, tunnel view (uitzichtpunten met auto)
Dag 2 Yosemite - Panorama trail incl. glacier point
Dag 3 Yosemite - rijden via de tioga pass naar Bodie,Mono lake sunset,overnachten in Mammoth Lakes (oh ridge campground)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal misschien best, maar het is op zoveel plekken mooi dat je echt niet overal op de mooiste momenten kunt zijn. Zo is Monument Valley ook op zn mooist tijdens zonsondergang en zonsopkomst.Thanks. Ik lees op diverse fora dat Horseshoe bend "between 1pm and 3pm" het mooist is qua licht, zeker voor foto's.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de PT gaat lopen hoef je op dag 1 inderdaad niet langs Glacier Point te rijden (hoewel de wandeling naar Taft Point wel leuk is om te doen). Heb je de bus naar GP gereserveerd?
Tunnel view doe je met de auto, en daarna eventueel Bridalveil Fall, maar verder zijn er maar weinig punten die je met de auto zult bezoeken. Je ziet onderweg naar de camping al veel van de vallei. voorbij Tunnel view en Bridalveil Fall heb je op een gegeven moment links een parkeerplaats aan de Merced river; een mooie plek om te picknicken.
Voor Horseshoe Bend zou ik niet speciaal op een bepaald tijdstip gaan; het is altijd mooi. Maar het is makkelijk te doen vanuit MV. Wij hebben ook al eens de Lower Antelope Canoyn vanuit MV gedaan; toen waren we ook nog op tijd voor het mooiste licht daar.
Marianne
Tunnel view doe je met de auto, en daarna eventueel Bridalveil Fall, maar verder zijn er maar weinig punten die je met de auto zult bezoeken. Je ziet onderweg naar de camping al veel van de vallei. voorbij Tunnel view en Bridalveil Fall heb je op een gegeven moment links een parkeerplaats aan de Merced river; een mooie plek om te picknicken.
Voor Horseshoe Bend zou ik niet speciaal op een bepaald tijdstip gaan; het is altijd mooi. Maar het is makkelijk te doen vanuit MV. Wij hebben ook al eens de Lower Antelope Canoyn vanuit MV gedaan; toen waren we ook nog op tijd voor het mooiste licht daar.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 3191 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-