Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Fraa 2013: Denver-Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Fraa 2013: Denver-Denver

Bericht door Yeehaw »

Ik begrijp niet waarom je in Cortez wil gaan logeren en dan heen en weer rijden naar Mesa Verde. Zeker niet als je de volgende dag naar Montrose will via 550. Je kan toch ook in Mesda Verde logeren (Far View Lodge) of na Mesa verde doorrijden naar Durango?
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Fraa 2013: Denver-Denver

Bericht door Fraa »

Dude schreef:Fraa wij reden die buffalo Pass ook tussen Farmington en Chinle, net zoals Yeehaw het beschrijft. Mooie pas.
Foto's staan op onze website, 2009 gedeelte, dag 8. In mijn verslag zelf heb ik er niet veel van geschreven zie ik maar het was wel een mooie route.
Ben het trouwens met Cees eens dat je route zonder White Sands er veel beter en rustiger uitziet.
Die White Sands komen nadien wel eens op de planning :wink:

Bart
Ik heb hem er in gestoken, dat is Indian Service Route 13 als ik het dus goed versta?

White Sands zou me inderdaad teveel tijd & moeite kosten, ik zal er ooit nog wel geraken :D
Yeehaw schreef:Ik begrijp niet waarom je in Cortez wil gaan logeren en dan heen en weer rijden naar Mesa Verde. Zeker niet als je de volgende dag naar Montrose will via 550. Je kan toch ook in Mesda Verde logeren (Far View Lodge) of na Mesa verde doorrijden naar Durango?
Daar had ik ook al aan gedacht natuurlijk, maar ik had voor Cortez gekozen omdat ik Mesa Verde op een zondag ga doen. De prijs in de Far View Lodge is meer dan het dubbel van wat je in Cortez zou betalen. Het voordeel is natuurlijk wel dat je niet meer hoeft te rijden & je overnacht in het park zelf, maar ik wou de hotelprijzen vrij democratisch houden dit jaar. Op de hele route is er zelfs maar één hotel wat boven de 100€ uit komt & dat is in Chinle, de dag voordien. Door rijden naar Durango is ook een optie, de tijd om van Mesa Verde naar Durango te rijden valt nog mee zie ik.

Ik heb't aangepast, want de hotelprijzen in Durango zijn ook goed te doen.

Afbeelding

http://goo.gl/dOkWy
Reisblog: thisisfraa.be
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Fraa 2013: Denver-Las Vegas

Bericht door Fraa »

Mijn volharding heeft toch nog vruchten afgeworpen, na veel gezaag bij de baas heb ik toch 4 weken verlof gekregen uiteindelijk 8)

Gisteren een leuke vlucht gevonden, 2 september van Amsterdam naar Denver & op 23 september terug van Las Vegas naar Amsterdam.
Alle vluchten zijn met een overstap in Houston (telkens met 2u overstaptijd) & in totaal kost het me maar 552€ =)
Ik heb de route dus ook nog een klein beetje aangepast, ik ga Rocky Mountain NP toch bezoeken & ik blijf ook nog een dag langer in Zion NP.
Bijlagen
route.png
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik zie nog steeds maar 3 weken in de route.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja tuurlijk :lol:

Het probleem was dat ik dus maar 3 weken verlof kreeg & mijn baas wou daar niet vanaf wijken. Daarom dat ik dus ook een andere route koos & dat ik de vakantie op zo'n 19 dagen wou houden. Maar nu ik weer 4 weken verlof krijg, kunnen er dus een paar dagen bij, want ik heb die laatste week nog vrij om "te bekomen". Dus nee, geen 4 weken vakantie (dat was trouwens ook nooit mijn bedoeling), maar wel 4 weken verlof.

Tot nu toe heb ik dit al geregeld vandaag:

Vlucht: AMS->IAH->DEN & LAS->IAH->AMS bij United Airlines voor 552

Afbeelding

Huurauto: Midsize SUV van 02/09 tot en met 22/09 bij eautohuur (Dollar) voor 582€.
Reis/annulatie verzekering: Bij Allianz afgesloten voor 69
Eerste hotelovernachting in Denver: Motel 6 Denver Airport, 46$
roykee88
Amerika-ontdekker

Bericht door roykee88 »

Volg dit topic al vanaf het begin, omdat ik de reis via Yellowstone een erg interessante vind. Deze reis had je helemaal gepland, maar door maar 3 weken vakantie omgegooid naar een compleet nieuwe route.
Nu geef je aan dat je wel weer 4 weken vakantie hebt en ga je meteen voor het uitbreiden van de 2e route. Waarom maak je deze keuze en val je niet terug op de 1ste route?
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Goh, vooral omwille van de prijzen in Yellowstone & andere locaties eigenlijk. Je kan natuurlijk wel buiten het park verblijven bv., maar daar had ik eigenlijk weinig zin in. In het park zou ik snel aan honderden dollars zitten voor een paar overnachtingen. Toen ik dus een andere route samengesteld had was ik er ook zo mee bezig dat ik de reis dus gewoon wat verlengd heb ipv terug naar de eerste route te gaan. Ook had ik vorig jaar toch wel spijt dat ik bv in Zion NP te weinig tijd had, ik nog wel eens terug naar Moab wou wel gaan & dat ik via MyVegas toch al wat punten bij elkaar gesprokkeld heb om er een overnachting in Las Vegas uit te puren. De aanvankelijke route zal er ooit nog wel van komen, misschien eerder eentje van Seattle naar Denver, of meteen een stuk Canada er bij.

Ondertussen heb ik ook al bijna alles geboekt, op de laatste overnachting in Las Vegas na dus, die via MyVegas zal geboekt worden. Op de voorlaatste nacht in Las Vegas na heb ik trouwens alle overnachtingen onder de 100$ kunnen houden, daarom dat er een heleboel via Priceline & Hotwire geboekt zijn. Hier is nog een overzichtje. Voor duidelijkheid, de oranje gekleurde hotels moeten nog betaald worden, de groene hotels zijn al betaald. Het eerste hotel is trouwens inclusief parking voor de hele reis, daarom is het zo duur :)

Afbeelding
(klik voor groter formaat)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

vanaf 9 september zitten er redelijk wat overlappingen in met onze reis van april http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=45931.
Blijkbaar gaan er nogal wat forumleden die kant op deze zomer. Wij hebben wel 1 "nadeel"...we zijn de eerste, dus zullen wij voor up-to-date info moeten zorgen... :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooie route, weinig (of niks eigenlijk) op aan te merken :wink:
Persoonlijk zou ik er toch wat dagen bij plakken, wij nemen maar één dag rust voor we weer gaan werken :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik ben ook tevreden met de route, één ding wat misschien nog beter kan is het feit dat ik de eerste helft van de reis bijna elke dag ergens anders zal overnachten. Langs de andere kant maak ik dat weer goed in de 2de helft van de reis. Gelukkig zijn de afstanden wel beter verdeeld tov vorig jaar :)

Één dag rust is veel te weinig voor mij, ik heb echt wel een dag of drie/vier nodig voor ik terug ga werken. Waar velen in't begin van de reis last hebben van de jetlag (op een positieve manier) heb ik dat nooit aan de hand, maar na de reis heb ik er meestal wel 2x zo hard last van. Vorig jaar heeft het zelfs bijna een week geduurd voor ik terug in mijn normaal ritme zat. Ook het feit dat ik alleen reis, geen co-piloot heb, elke dag rond 6u opsta & tot 's avonds laat in de parken zit, speelt mee natuurlijk. Na 3 weken reizen heb ik dan toch nog wel die extra dagen rust hard nodig :)
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Net een Modified 2-door Jeep Wrangler gehuurd voor 16 september in Moab, tof om de Shafer Trail en andere trails mee te doen.
Inclusief CDW en tax was het 210$ bij canyonlandsjeep.com

Kijk er naar uit 8)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Goed plan die Jeep. Krijg je absoluut geen spijt van. Van benedenaf ziet Canyonlands er heel anders (lees: veel mooier) uit.
Tip: Toen ik daar was kon ik die Jeep al de avond van tevoren (zonder extra kosten) ophalen. Probeer dat ook te regelen met Canyonlands Jeep Adventures
Da's best fijn, want je krijgt van Canyonlands Jeep Adventures een routeboek mee waar diverse routes in staan en dan heb je mooi de gelegenheid om 's avonds alvast dat boek een beetje door te nemen en een route te kiezen.
Bovendien kun je de volgende ochtend lekker vroeg vertrekken vanaf je hotel zodat je die dag veel kunt doen.

Een mooie route (pak er Google Maps even bij) van Moab naar Canyonlands is:
Net voorbij de brug over de Colorado linksaf de 279 (Potash Road) . De 279 volgt de Colorado River. Tot aan de Potash fabriek is de 279 geasfalteerd.
De 279 gaat over in CR 142. Deze 142 loopt langs de verdampingsreservoirs van de Potash fabriek.
Op een gegeven moment kom je op een splitsing. Rechtsaf ga je over de 142 door naar de Shafer trail. Linksaf ga je naar Musselman Arch.
Als je dan uiteindelijk langs de Shafer Trail omhooggeklommen bent kom je op de rimroad va Canyonlands waar je nog wat viewpoints mee kunt pikken.

Terug naar Moab heb je de keus tussen de weg langs Gemini Bridges of de weg door Long Canyon.
De weg door Long Canyon is, hoe moet ik 't zeggen, niet voor beginners. hou daar rekening mee !!

Long Canyon:
Rij vanaf Canyonlands richting Moab. Ga bij de afslag naar Dead Horse Point richting Dead Horse Point (313) . Na 1,7 mijl krijg je de afslag naar Long Canyon.
Uiteindelijk kom je dan uit op de Potash Road waar je ook begonenn bent.

Gemini Bridges Road:
Rij vanaf Canyonlands richting Moab. Sla niet af richting Dead Horse Point, maar volg de 313 richting Moab.
1,5 mijl na de Dead Horse Point afslag zie je rechts de afslag naar Gemini Bridges.
Uiteindelijk kom je dan uit op Hwy 191.

Beide routes lijken niet echt lang. Toch ben je hier een hele dag zoet mee. Vooral als je ook nog naar Musselman Arch gaat.
Vraag daarom zeker na of je je Jeep de avond van tevoren kunt afhalen. Kun je lekker vroeg vertrekken uit Moab
O ja, je moet je Jeep gewassen inleveren. Als je je ooit hebt afgevraagd waarom er zoveel autowasserettes in Moab zitten ............. Daarom dus :mrgreen:

Tip: Als je met GPS rijdt, markeer dan op je gps wat punten (afslagen) op de route die je wil volgen. Fijn bij twijfelgevallen.
Andere tip: Van alle genoemde routes zijn op Youtube diverse filmpjes te vinden. Bekijk die, want dan weet je een beetje wat je kunt verwachten.
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik had bij de reservatie gevraagd om de Jeep de avond voordien al op te halen, dan kan ik de dag nadien lekker vroeg vertrekken.
Het terug brengen om 18u is wel minder, maar het gaat niet anders.

Die route ziet er mooi uit, ik heb hem even in een google map gestoken (http://goo.gl/FbcZa)
Dus via Potash Rd naar de Shafer Trail, wat viewpoints & via Long Canyon Rd weer terug. Die laatste ga ik nog eens goed bekijken, wat zijn volgens jou dan precies de gevaren aan die weg?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Fraa schreef:Het terug brengen om 18u is wel minder
Bedenk hierbij dat juist omdat iedereen om 18.00 uur terug moet zijn, jij de gelegenheid hebt om de auto 's avonds op te halen.

De Gemini Bridges route is overal goed overzichtelijk, de bodem is rotsachtig en de paden waar je overheen rijdt zijn overal breed genoeg.
De conditie van de paden is hier en daar niet best, maar ja, off-road rijden moet natuurlijk wel een beetje leuk en spannend blijven nietwaar ?
Er zitten ook een aantal gemene "trapjes" in die route waarover je naar beneden moet "hobbelen".
Bijna aan het einde van de Gemini Road zie je diep beneden je de 191 lopen en via een aantal switchbacks daal je dan af naar die 191

Long Canyon road loopt benedenlangs Dead Horse Point. In deze road zitten een paar nauwe passages en de weg is over het algemeen niet echt breed.
De Long Canyon Road biedt meer uitdagingen dan de Gemini Bridges route, is eigenlijk voor de off-road rijder leuker om te rijden, zeker bij goed weer.
De aard van Long Canyon road maakt wel dat bij slecht weer deze weg eerder onbegaanbaar is dan Gemini Bridges road.
Als je dus slecht weer treft in Moab, of het heeft de dagen voordat je daar bent veel geregend, informeer dan eerst goed naar de toestand van Long Canyon of neem het zekere voor het onzekere en pak de Gemini Bridges road.

Op bv dit filmpje krijg je een idee van Long canyon, de nauwe passages en toestand van de soms smalle weg.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja inderdaad, best op de dag zelf maar navragen hoe het met de staat van de trail is, anders kunnen er onaangename verrassingen komen :lol:

Bedankt voor alle info!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Cees, dat staat inmiddels bij ons gepland voor 7 april as :thumbup: .
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

@ Kalaman: Graag gedaan.
PS: We verwachten van jullie natuurlijk straks wel een mooie video en/of fotos van je rit door Canyonlands. :mrgreen:
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Mijn advies is om de Shafer Trail naar omlaag te rijden. Je kan meer van het uitzicht genieten. Heb hem in beide richtingen gedaan en heb meer genoten downhill.
Long Canyon maakt niet zo heel veel uit, up- of downhill.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Cees A schreef:@ Kalaman: Graag gedaan.
PS: We verwachten van jullie natuurlijk straks wel een mooie video en/of fotos van je rit door Canyonlands. :mrgreen:
die foto's zullen wel geen probleem zijn, Cees, maar die video's, dat is andere koek. Mijn zoon heeft precies niet al te veel zin meer. Ik hoop dat hij nu eindelijk de laatste 2 maakt van onze aprilreis 2012 (blijft nog over : Sedona-Jerome en Joshua Tree NP (time-lapse)). Dan "moet" hij nog beginnen aan Alaska (waar ik écht naar uitkijk) en december 2012...en binnen 2 maand zijn we opnieuw weg... Misschien zijn we wel te veel onderweg om het allemaal bij te houden... :wink: . Gisterenavond kwam ik nu ineens tot de vaststelling :shock: dat er maar 2 maand zit tussen onze rode-rotsen-trip en het Noordwesten+Canada (eind juni) en dat ik daar (op de eerste dagen na) eigenlijk nog moet aan beginnen...Help :idea:
Q-BiC schreef:Mijn advies is om de Shafer Trail naar omlaag te rijden. Je kan meer van het uitzicht genieten. Heb hem in beide richtingen gedaan en heb meer genoten downhill.
Long Canyon maakt niet zo heel veel uit, up- of downhill.
dit heb ik hier vroeger als eens van het forum in mijn "to-do" gezet, maar nu weet ik het ook niet meer, want dit is nét het omgekeerde... :
Mijn voorkeur heeft beginnen met de Potashroad langs de zoutmeren en dan omhoog via de Shäfertrail. Op de terugweg via de Long Canyon weer naar beneden. Je hebt dan steeds het mooiste uitzicht.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik wil dat inderdaad toch tegenspreken...
Trouwens, als je Shafer downhill doet, neem je eerst het moeilijkste stuk naar mijn mening. Eens je dan beneden bent en richting de potash ponds bolt, is "het ergste" achter de rug. Bij twijfelachtig weer, zou ik het zeker ook zo doen.

Aan de switchbacks heb je downhill het mooiste zicht voor jou: http://qbic.smugmug.com/Travel/Southwes ... 3&lb=1&s=A
Uphill kijk je daar altijd tegen de rotsen op. Downhill kan de chauffeur zo ook iets meer genieten (zeker aangezien Fraa alleen gaat).
(Op de rest van de route maakt het denk ik niet zo heel veel uit, richting Moab of komende van Moab, ... denk ik .... wordt hoogtijd dat ik aan de fotoserie van vorig jaar begin :p)

Long Canyon is niet zo heel lang en het laatste gedeelte is ook gewoon vlak bovenaan het plateau. Ik zou dus sowieso Shafer laten domineren bij het bepalen van de rijrichting en niet Long Canyon.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer