Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Minette: Juni 2016 Route LV-SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Minette
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Minette: Juni 2016 Route LV-SF

Bericht door Minette »

Nadat ik mijn vorig jaar had aangemeld op het forum, bleek ik de plannen van reizen naar de USA even in de ijskast te moeten parkeren. Maar nu kan ik samen met een vriendin langzaam weer gaan plannen voor een trip naar west-usa. Wij zijn allebei al een keer in het westen van USA geweest (wel los van elkaar). Dit was een soort Japanse tour :wink:
Dat wij nu beginnen voor 2016 heeft ook te maken omdat wij in (sommige)natuurparken willen overnachten.
De reis staat gepland voor juni 2016. Wij gaan met een auto, en overnachten in hotels/motels. Dat wij Las-Vegas kort aan doen is, dat wij allebei niet weg zijn van deze stad, maar wel er even willen zijn.
Wij hebben een eerste planning gemaakt:

Dag 1 Amsterdam -Las Vegas
Dag 2 Las-Vegas- Grand Canyon
Dag 3 Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Page
Dag 5 Page-Zion National Park
Dag 6 Zion National Park
Dag 7 Zion National Park- las Vegas
Dag 8 Las- Vegas - Mono lake
Dag 9 Mono Lake- Yosemite
Dag 10 Yosemite park
Dag 11 Yosemite park
Dag 12 Yosemite park - Kings Canyon
Dag 13 Kings Canyon
Dag 14 Kings Canyon- Sequoia Park
Dag 15 Sequoia Park- Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Monterey
Dag 17 Monterey- San Fransisco
Dag 18 San Fransisco
Dag 19 San Fransisco
Dag 20 San Fransisco
Dag 21 San Fransisco- Amsterdam
Dag 22 Amsterdam

Is het een realistische route? Zijn wij nog iets vergeten? Of brengen wij ergens teveel tijd door. En hebben jullie nog tips voor onderweg.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Hester & Minette Juni 2016 Route LV-SF

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Ik mis wel Bryce in jullie route, is dat bewust? Ik zou daar een dag SF voor opofferen.
En tussen Las vegas en Yosemite is de route via Death Valley mooi, met een overnachting in het park. Of rij iets verder; met 1 stop tussen LV en Yosemite zou je in Lone Pine of Bishop kunnen overnachten.
Wij waren in 2013 ook in juni in Yosemite en Sequoia; zie daarvoor ons reisverslag. Het is een prachtige periode voor die parken.

Marianne
avsboz
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Hester & Minette Juni 2016 Route LV-SF

Bericht door avsboz »

Ben het met Marianne eens dat het van LV naar Mono Lake (Lee Vinning ?) een heel eind is. Wij hebben het stuk tussen LV en Yos twee jaar gadaan en telkens één overnachting gepland in Bishop. Dat vonden we al een heel eind. Mono lake is nog zeker een uur verder.

In jullie route zou ik zeker nog een dagje Bryce NP opnemen. Tussen Page en Zion in. Dit eventueel ten koste van Seq NP of KC NP of van een dagje SF.
Grt,
Andries

2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Reis Minette: Juni 2016 Route LV-SF

Bericht door Marcopstal »

Een dag AF omzetten naar Bryce en een dagje Yosemite minder om Tussen Vegas en Mono Lake Death Valley toe te voegen. Uiteindelijk zal je dan ipv op dag 9 in de namiddag op dag 10 in de voormiddag Yosemite binnenrijden wat best nog wel voldoende tijd geeft. (wordt na de eerste aanpassing dan natuurlijk dag 10 en 11)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Minette
Amerika-newbie

Bericht door Minette »

Bedankt voor jullie reacties.
Dat Bryce er niet in staat heeft te maken dat wij dachten er te weinig tijd voor hadden. En hebben om andere parken deze laten schieten. Ik begrijp dat ik met 1 overnachting genoeg tijd heb voor Bryce. Wij hebben een reserve dag in SF. Dus dat zou mooi kunnen.

Death valley gaan we nog even verder bestuderen. eerste ogenblik leek het park ons niet zoveel. Daarom willen we er hard doorrijden :wink: Maar volgens jullie klopt ons beeld dus niet. Wij zullen binnenkort nog even broeden op dit punt.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een dag AF omzetten
AF?? Bedoel je San Francisco??
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Minette schreef: Death valley gaan we nog even verder bestuderen. eerste ogenblik leek het park ons niet zoveel. Daarom willen we er hard doorrijden :wink: Maar volgens jullie klopt ons beeld dus niet.
Dat is heel persoonlijk, het kan best dat je beeld wel klopt. Er zijn mensen die DV prachtig vinden en er zijn mensen die het vreselijk vinden. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer informatie over het park. Kijk ook eens in ons 2013-verslag; wij waren er toen eind mei. In 2011 was ik er in september, toen heb ik de gebruikelijke dingen gedaan voor een eerste bezoek.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je bv alleen de Sand Dunes bij Stovepipe Wells, Badwater, terug via Artist Point, Zabriskie Point en Dantes View zou dan ben je al een uur of 4 zoet.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Het moest inderdaad SF zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Wij hebben dit jaar zowat dezelfde plaatsen gedaan, voor Yosemite zeker Mariposa Grove niet vergeten.
In plaats van Pismo Beach zou ik Morro Bay nemen, wij hebben geslapen in Pismo en zijn s'anderdaags naar Morro gereden, het is daar echt een natuurlijk haventje met zeehonden, otters en pelikanen maar dan zonder het massa toerisme zoals in Monterrey en er zijn vanuit het haventje ook verschillende tours te doen voor weinig geld met de lokale firma, nog geen 20 man op een speciale uitgeruste boot om walvissen te gaan spotten.

Harry
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mariposa Grove is voor 2 jaar gesloten, dus dat heeft geen zin voor volgend jaar...
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Sorry, wist ik niet , wij hebben het nu in Mei gedaan.
Bedankt voor de update.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Jup, je was daarmee één vd laatsten voor het gesloten is voor een enorme opknapbeurt.
harryvb
Amerikafan

Bericht door harryvb »

Ja inderdaad, en of het mooi was ..........
Afbeelding
Minette
Amerika-newbie

Bericht door Minette »

Ik ben op de hoogte dat (helaas ) Mariposa Grove gesloten is. Een goede reden om nog een keer terug te gaan. Gelukkig gaan wij naar Sequoia Park waar wij de bomen ook kunnen bewonderen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer