Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis roxy: augustus 2016 reis Yellowstone en stukje zuidwesten met 2 tieners

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
roxy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis roxy: augustus 2016 reis Yellowstone en stukje zuidwesten met 2 tieners

Bericht door roxy »

In 2013 zijn we in 3 weken San Francisco tot Phoenix gereden. (SF Yosemite Death Valley Las Vegas Zion Bryce Moab Page Grand Canyon Scottsdale)

Volgend jaar willen we graag terug en staat er nummer 1 op onze verlanglijst Yellowstone en Grand Teton.
Ik wil best nog een stuk Zuid Westen erbij; Bryce was uitgeregend en in Zion hebben we enkel de Narrows gestapt, dus dat is geen straf om nog eens terug te gaan. Verder willen we ook graag Monument Valley zien en Canyon de Chelly. ev Capitol Reef
Vorige keer vonden we dat we per park te weinig tijd hadden en dat willen we nu graag anders; Op het einde zouden we graag in een leuke resort verblijven om nog 2 dagen uit te rusten, voor de ratrace terug begint.

Omwille van dat resort veronderstel ik dat we best in Yellowstone beginnen. ik heb de indruk dat niet veel mensen op Jackson Hole vliegen. is dat omdat er niet zo veel keuze is aan huurwagens.

Alvast bedankt!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: augustus 2016 reis yellowstow en stukje zuidwesten met 2 tieners

Bericht door ONYX666 »

Hoi

Wij willen volgend jar augustus ongeveer hetzelfde rondje doen (ook met 2 tieners)

Ik denk dat de prijzen van tickets op jackson minder aantrekkelijk zullen zijn dan op grotere steden.

Als je in yellowstone wilt overnachtem moet je nu al boeken of eventueel wachten op annuleringen. Wij hebben 2 weken geleden 3 cabins geboekt en al moeten dchuiven met de data omdat er alveel vol was.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis roxy: augustus 2016 reis Yellowstone en stukje zuidwesten met 2 tieners

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

vorig jaar heenreis en terugreis vanuit jackson gedaan ( enkel grand teton en yellowstone) en dit jaar terugreis vanuit jackson ( las vegas - jackson). op de luchthaven zijn er minder merken huurauto's maar toch meer dan voldoende om uw gading te vinden. er zijn ook geregeld goede aanbiedingen voor vluchten naar jackson en dat je een rijdag uitspaart ( kost ook geld en je ziet/doet weinig ) telt toch ook mee. ook is jackson een superkleine luchthaven ( trouwens de enige luchthaven in een nationaal park ) waar alles heel vlug gaat wat plezierig is na een lange heenvluchtdag. voor logies is jackson zeker niet de goedkoopste plaats maar toch wel wat te vinden, zowel tussen de luchthaven en de stad ( bv flat creeck inn en elk refuge inn liggen net naast mekaar paar kilometer voor jackson) als in het drukke maar toch wel gezellige jackson zelf. en geef grand teton de tijd die het verdient.

zoals al gemeld : probeer zo vlug mogelijk te boeken voor yellowstone, je zal al moeten ,,nemen" wat er nog vrij is.

indien meer info nodig laat maar weten

Jacques
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis roxy: augustus 2016 reis Yellowstone en stukje zuidwesten met 2 tieners

Bericht door hke »

Hallo

in 2010 hebben we jullie 2013 route gereden.
In 2012 zijn wij met 2 tieners naar oa. Yellowstone en Grand Teton geweest.
Voor tips kun je ons weblog bekijken.

succes
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ik deed in 2011 een rondje Denver met Yellowstone met een tiener.
In 2012 deden wij Arizona en Utah (met Canyon de Chelly)

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (zie onderschrift)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je in Salt LAke City of Jackson begint zou je zoiets kunnen doen:

Dag 1 naar SLC
Dag 2 SLC - Yellowstone
Dag 3 Yellowstone -
Dag 4 Yellowstone
Dag 5 Yellowstone
Dag 6 Yellowstone - Grand Teton
Dag 7 Grand Teton - SLC
Dag 8 SLC - Vernal
Dag 9 Vernal - Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab
Dag 12 Moab - Capitol Reef
Dag 13 Capitol Reef - Bryce
Dag 14 Bryce - Zion
Dag 15 Zion
Dag 16 Zion - Page
Dag 17 Page - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Canyon de Chelly
Dag 19 Canyon de Chelly - Sedona
Dag 20 Sedona - Las Vegas
Dag 21 Las Vegas -

Ik heb Moab toegevoegd maar je kunt dat ook overslaan en vanuit SLC naar Capitol reef gaan. Dat geeft je meer tijd overal.

Een rondje vanuit Las Vegas kan ook:
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 Las Vegas - Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion - Bryce
Dag 5 Bryce - Capitol Reef
Dag 6 Capitol Reef - Grand Teton
Dag 7 Grand Teton - Yellowstone
Dag 8 Yellowstone
Dag 9 Yellowstone
Dag 10 Yellowstone
Dag 11 Yellowstone - SLC
Dag 12 SLC - Vernal
Dag 13 Vernal - Moab
Dag 14 Moab
Dag 15 Moab
Dag 16 Moab - Monument Valley
Dag 17 Monument Valley - Canyon de Chelly
Dag 18 Canyon de Chelly - Sedona
Dag 19 Sedona - Las Vegas
Dag 20 Las Vegas
Dag 21 Las Vegas

Het zou ook mooi zijn als je de UT95 mee kon pakken.

Marianne
roxy
Amerika-ontdekker

Bericht door roxy »

Dankjewel voor de tips.
Ik heb ondertussen Yellowstone geboekt, aan het begin van de reis, zodat ik nog wat tijd heb om me in te lezen vooraleer we de volledige route vastleggen.
Voorlopig ziet de start van de reis er als volgt uit:

dag 1: Brussel- Jackson Hole
dag 2: Jackson-GT
dag 3: GT
dag 4: GT-YS Old Faithfull
dag 5: OF
dag 6: OF-Mammoth Hot Springs
dag 7: Mammoth Hot Springs
dag 8: Mammoth Hot Springs- Lake Lodge
dag 9: Lake Lodge- Las Vegas met vliegtuig ev deze dag naar valley of fire naargelang uren van de vlucht.
dag 10: LV shopping ed
dag 11: LV richting Californië

dag 12-21: ???

dag 22: LA of San Diego -BXL

groetjes,
Annabel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat Monument Valley en Canyon de Chelly in de route moesten zitten? In je eerste bericht stond niets over Californie. Wat zou je daar nog wilen zien?

Marianne
roxy
Amerika-ontdekker

Bericht door roxy »

Ja inderdaad Marianne,
In mijn eerste post was er niks over Californie te lezen.
YS is een must voor deze reis. MV en Canyon de Chelly hebben we vorige keer links laten liggen, maar als we ze nu willen doen, komen we voor een groot stuk toch langs dezelfde parken als in 2013
En we willen wel graag een reis die toch behoorlijk verschilt van onze trip in 2013.
We willen graag een mix van natuur, mooie hikes, af en toe een stad (shopping ed) maar ook een dosis excitement voor de kids (vorige keer zijn we in SF gaan fietsen, hebben geraft in Moab, een powerboat gehuurd in Page) en we willen op het einde 2 dagen uitrusten in een mooi resort om te bekomen voor de ratrace weer begint.
Ik vind dit voor deze reis echt moeilijk omdat YS echt zo ver van alles ligt.
Als er iemand ideen heeft, al is het een totaal andere kant uit, laat maar komen .
Alvast bedankt
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

voor zover ik weet zijn er geen rechtstreekse vluchten van jackson naar las vegas, wel naar san francisco en los angeles. naar las vegas zijn er wel rechtstreekse vluchten vanaf salt lake, maar dat is dan weer een rijdag. dus : van jackson naar SF of LA is wel mogelijk en dan vanaf daar verder uitbouwen, je kan dan eventueel eindigen in las vegas.

vanaf sf via de kustroute naar la, en daar is zeker heelwat voor de kids, eventueel verder naar san diego ( om sea world, dierentuin). kan je 2 kanten uit : ofwel in 1 rijdag naar las vegas ( is te doen), ofwel via tucson richting grand canyon en las vegas.

jacques
roxy
Amerika-ontdekker

Bericht door roxy »

Hey,
Ik ga eerst verder lezen en zodra ik meer concrete plannen heb dan maak ik een nieuwe topic aan voor onze reis.
Groetjes
Roxy
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer