Ik zie dat ik het al eerder had gezegd; Bishop is niet zo handig hier. Rij je door Death Valley? Dan is Bishop niet zo gek. Maar als je niet door DV rijdt zou ik van Las Vegas naar Lee Vining rijden. Van Bishop naar Yosemite via Bodie (en waarom Mammoth Lakes?) is een erg lange dag, dat geeft je vrijwel geen tijd voor de bezienswaardigheden langs de Tioga Road.
De reden dat ik Bishop niet heb geboekt is dus die reden.. dat we misschien door rijden naar Lee Vining.
Dus van Las Vegas naar Lee Vining.. we rijden immers niet door Death Valley omdat dit niet mag, helaas!
En dan de volgende dag van Lee Vining naar Yosemite? Dat is een betere optie denk ik?
Als je niet door DV rijdt is Lee Vining handiger dan Bishop; je rijdt dan via Tonopah en niet via Bishop. Je kunt dan Mono Lake tegen de avond bekijken; rij daarvoor naar de zuidkant. Dan de volgende ochtend vroeg naar Bodie (als je dat ziet zitten met de camper). Meteen naar de Tioga Pass is ook niet gek natuurlijk. Je bent er op een zaterdag als ik het goed zie, dus het zal druk zijn bij de parkeerplaatsen langs de Tioga Road. Kijk eens hier voor ons 2006-verslag, toen deden wij dat stuk vanaf Mammoth Lakes.
We vinden het ook erg jammer dat we niet door DV kunnen met de camper.. dat riscio is ons té groot.
Misschien dat er nog een andere mogelijkheid is maar daar heb ik me nog niet in verdiept..
Tot nu toe rijden we dus van Las Vegas naar Lee Vining.. en vanuit daar richting Yosemite..
Ik zou gewoon DV vergeten. Ik weet ook niet wat je bedoelt met een andere mogelijkheid. Rij direct naar Lee Vining. Misschien kun je dan zelfs nog diezelfde dag naar Bodie. Ik had je verwezen naar ons verslag om duidelijk te maken dat je je een volle dag kunt vermaken langs de Tioga Road. Onderschat dat niet, zeker met een camper en op een zaterdag heb je daar je tijd wel nodig.
Volgens mij zitten we op dezelfde dag in Yosemite, wij komen er de 23e aan.
Ik denk ook dat we DV moeten bewaren voor een volgende trip.. niet heel naar om weer een terug te gaan denk ik!
Ik heb je verslag gelezen, allemaal denk ik erg leuk om te lezen en heb er veel tips uit gehaald!
Wij zitten 3 drie dagen op de Upper pines vanaf de 20ste!
Wij rijden van Los Angeles (Balboa RV) naar Kingman en ben er nog niet over uit hoe we dit gaan rijden.. we gaan uiteraard de route 66 rijden! De twijfel is
er om Joshua Tree ook mee te pakken. Maar dit is een erg lang stuk (ong. 6 u) Is het te doen? En hoe zouden jullie dit stuk rijden?
Voor Joshua Tree zou ik de Park Boulevard pakken, zie daarvoor de kaart op http://www.nps.gov/jotr" onclick="window.open(this.href);return false;. Je rijdt dan bij Joshua Tree het park binnen en bij 29Palms er uit.
Na lang, héééél lang twijfelen gaan we toch een helikopter tour doen over de Grand Canyon..
Dit wil ik gaan boeken bij Papillon.. nu rijden wij van Kingman naar de Grand Canyon en de volgende dag door naar Page.. welke dag kan ik het beste de vlucht boeken?
Is het verstandig om vroeg uit Kingman weg te rijden en dan door naar de helikoptervlucht of de volgende dag en daarna richting Page?
Op weg van Kingman rij je langs Tusayan, dus dan is het wel handig om het dan te doen.
Je hebt dan de rest van je bezoek de tijd aan jezelf; als je een vlucht vastlegt (of is dat niet de bedoeling?) ben je anders alleen maar bezig met de tijd in de gaten te houden.
Ik wil me vlucht inderdaad vandaag of morgen gaan vastleggen.. (hopen dat het nog kan)
En als ik op de site van Papillon kom dan druk ik op Book now.. vervolgens staan er alleen de tijden van deze week, klopt dit? Wij willen de vlucht dan op 10 juni
gaan maken.. tijd weet ik nog niet zo goed eigenlijk.. kan ik dit gewoon daaronder invullen?
Eerlijk gezegd zou ik het op de ochtend erna doen. 's Ochtends heb je een stuk minder last van turbulentie. Dan kun je als je vanuit Kingman komt gewoon de hele dag rondkijken en dan rij je echt al wel een stuk van de weg langs de richel al.
's ochtends erop eerst zonsopkomst bekijken, dan evt nog even terug het bed in en dan rond 10u de helitour. Dat vond ik echt ideaal. Dan kun je daarna gewoon je weg richting Page vervolgen en nog her en der stoppen waar je de dag ervoor nog niet bent geweest, bv bij de watchtower, wat toch wel een must stop is.
EDIT: als je onder die weektabel het aantal volwassenen en kinderen ingeeft en bij tourdate jouw datum, dan kun je kijken of er nog plek is en ook gewoon boeken met book now.
Goedeavond! Wij zijn eindelijk in Amerikaaaa en gaan morgen de kust route rijden van Monterey naar Pismo beach.. nu zag ik hier eerder ergens een hele lijst met allemaal tips voor de kust route.. alleen kan ik hem niet meer vinden.. kan iemand me helpen?
Nog volop aan het na genieten van onze geweldige reis door Amerika! Druk bezig met het maken van een fotoboek.. wat een werk!
Nu even een vraagje.. ik wil voorin mijn boek de route helemaal uitgestippeld hebben op Google Maps.. Alleen kan ik maar 10 plaatsen in voeren en we hebben er natuurlijk veel meer.. Weet iemand hier een oplossing voor?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.