Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jo&Les: Get our kicks at Route 66 :)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jo&Les
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Jo&Les: Get our kicks at Route 66 :)

Bericht door Jo&Les »

Jaaaahoor, het is bijna zover (nog een goede 2 maanden), en we stappen in het vliegtuig.. Eigenlijk ben ik nogal laat met het plaatsen van ons reisschema op dit forum, en is praktisch alles al gepland, maar ik wil het toch graag nog even delen. Ook ben ik meteen begonnen met het vullen van onze blog, dus mocht iemand geïnteresseerd zijn in onze belevenissen tussen Chicago en Los Angeles: we vertrekken 5 september, dus lees maar raak! (zie onze blog in het onderschrift)

Tussen de onderwerpen door heb ik onze reis wel eens geplaatst, maar hierbij dan de definitieve route:

Zaterdag 05-09 Vliegen van Amsterdam naar Chicago Ill // ETA: ± 15:00 lokale tijd
Zondag 06-09 Hele dag in Chicago Ill
Maandag 07-09 Hele dag in Chicago Ill
Dinsdag 08-09 Reizen van Chicago Ill naar Bloomington Ill // ± 200 km
Woensdag 09-09 Reizen van Bloomington Ill naar Springfield Ill // ± 110 km
Donderdag 10-09 Reizen van Springfield Ill naar Saint Lous MO // ± 225 km
Vrijdag 11-09 Reizen van Saint Louis MO naar Springfield MO // ± 350 km
Zaterdag 12-09 Reizen van Springfield MO naar Tulsa OK // ± 330 km
Zondag 13-09 Reizen van Tulsa OK naar Oklahoma City OK // ± 460 km
--> we maken deze dag een omweg via Wakita OK, vanwege Les z'n passie voor tornado's en de film Twister
Maandag 14-09 Reizen van Oklahoma City OK naar Elk City OK // ± 180 km
Dinsdag 15-09 Reizen van Elk City OK naar Amarillo TX // ± 250 km
Woensdag 16-09 Reizen van Amarillo TX naar Albuquerque NM // ± 460 km
Donderdag 17-09 Bezoek aan Santa Fe NM, overnachten nog een keer in Albuquerque NM // ± 200 km
Vrijdag 18-09 Reizen van Albuquerque NM naar Gallup NM // ± 230 km
Zaterdag 19-09 Reizen van Gallup NM naar Holbrook AZ (we slapen in het Wigwam Hotel) // ± 185 km
Zondag 20-09 Reizen van Holbrook AZ naar Grand Canyon Village AZ // ± 300 km
Maandag 21-09 Reizen van Grand Canyon Village AZ naar Las Vegas NV // ± 600 km (we rijden via Oatman)
Dinsdag 22-09 Blijven in Las Vegas NV
Woensdag 23-09 Reizen van Las Vegas NV naar Los Angeles CA // ± 450 km
Donderdag 24-09 Hele dag in Los Angeles CA
Vrijdag 25-09 Hele dag in Los Angeles CA
Zaterdag 26-09 Vliegen 's middags ± 16:00u terug naar Amsterdam, zijn dan zondag 27-09 weer terug

Bijna 5000 km door 9 staten!

In Chicago, Saint Louis, Las Vegas en Los Angeles (en andere grote steden) hebben we uiteraard wat hoogtepunten op een rijtje gezet die we graag willen zien en doen, én de helikoptervlucht over de Grand Canyon is al geboekt! Per dag volgen we zoveel mogelijk de originele Route66, met hier en daar een omweg of juist niet. :D Verder gaan we vooral genieten van het 'roadtrippen' en de vele uiteenlopende landschappen waar we doorheen zullen komen. We kunnen stoppen waar en wanneer we dat willen (op slechts een paar dagen is de planning iets strakker). Op vakantie zijn we vroege vogels en benutten we meestal de dag van lekker vroeg in de ochtend, tot vroeg op de avond. 's Avonds lekker op het gemak een hapje eten, boekje lezen, misschien een duik in een zwembad als we dat toevallig aanwezig hebben bij het hotel, en kijken hoe de volgende dag er uit zal zien.

Door heel veel te lezen op dit forum en dankzij de boekjes 'EZ66 Guide for Travelers' van Jerry McClanahan en de 'Route 66 - The Mother Road Travel Atlas' van ITMB heb ik de globale route per dag uitgewerkt. Alle leuke kleine dorpjes en grappige go sees langs de Route 66 heb ik bij elkaar gezocht, met de gedachte: we zien wel waar we die dag zin en tijd voor hebben, maar we weten wat er langs de route allemaal te doen is.

We reizen overigens met de auto en slapen in hotels. De start en eindpunten per dag liggen vast, dat vonden we prettig vanwege de kostbare tijd aan de andere kant van de oceaan, maar tips, trucs, to do's en andere nuttige informatie zijn uiteraard altijd heel welkom!

Wij hebben er in ieder geval zin in.. best een beetje veel! :D
September 2015 Chicago - Los Angeles > http://joenlesopreis2015.wordpress.com
Mei/Juni 2017 Los Angeles - Las Vegas > http://joenlesopreis2017.wordpress.com
Juni 2019 New York
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Jo&Les: Get our kicks at Route 66 :)

Bericht door Mrvanilla »

Leuke reis! Wel wat druk. Persoonlijk vind ik het veel autorijden maar dat kan een keuze zijn. Wat voor tips zoek je precies? Wat zijn je plannen vanaf de 16e?
Groetjes,
Daniel
M&MgoesUSA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door M&MgoesUSA »

Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! :). Veel plezier gewenst. Ik vind 5000km nog wel te doen (wij reden 4000 km in 3 weken, met 3x4 dagen SF, LA en LV). Maar bezuinig niet op de auto, qua ruimte zal je het niet nodig hebben, wel qua comfort.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

5000 km is ook niet zoveel. Maar 5000 is de ideale route in Google Maps. Als je alle km's in de NP's, omweggetjes etc erbij optelt komen daar nog wel een paar duizend bij.
Groetjes,
Daniel
chippie777
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door chippie777 »

Lijkt mij wel een leuke reis. Over het aantal km’s: Dat is toch heel persoonlijk, het totaal klinkt veel maar als ik zo zie wat je per dag rijdt vind ik het wel meevallen. Je doet niet voor niets route 66. Ik zou zeker voor een behoorlijke auto kiezen, dat geeft net dat beetje extra comfort dat je bij zo’n reis wel graag wilt hebben. Veel plezier.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
breyntje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door breyntje »

hey, planning ziet er goed uit! idd wat veel in de auto , maar wij hadden ongeveer iets identiek en is reuze meegevallen al moet ik toegeven dat we dit jaar een paar dingen gewoon overdoen omdat we vorige keer wat meer onder tijdsdruk stonden. bv: trektochtje door de grand canyon ipv enkel maar de sightseeing punten te doen leek ons super maar de kleinste tocht duurde op zijn minst vier uren en daar was dan geen ruimte voor en dat is dan jammer... het voordeel is dat elke reis een goede leerschool is maar verder ziet jullie planning er wel meer dan ok uit. Als ik dan toch 1 tipje mag geven, hou er rekening mee, als je spreekt over de route 66, zijweggetjes en zo meer dat je er dan gewoon best even bij stilstaat dat het verre van aangenaam rijden is in het donker. Wij zijn niet snel bang en trekken goed onze plan maar in het donker , ginder ... hebben we geen 2 x gedaan . onze planning hebben we dus iets aangepast en gezorgd dat we steeds bij valavond waren waar we moesten zijn .
have fun!!!
Aricon
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door Aricon »

Leuke reis en je planning ziet er goed uit. Het zijn inderdaad veel kilometers, maar de route die je rijdt is het doel van je reis en de bezienswaardigheden liggen dan ook langs de route.
Je hebt tijd genoeg om vaak te stoppen en als je de EZ-guide volgt, kom je alle mooie punten vanzelf tegen.

Veel plezier gewenst!
Jo&Les
Amerika-ontdekker

Bericht door Jo&Les »

Bedankt voor jullie reacties! Enigszins eens Mrvanilla voor wat betreft het aantal kilometers, het zijn er ook best veel. Maar wat Aricon zegt klopt helemaal: we rijden de Route66, omdat het de Route66 is :) Voordeel is dat we beiden heel erg van autorijden houden en we in Nederland ook regelmatig lange afstanden rijden (familie ver weg enzo)..

Verder heb ik de route qua kilometers ruim berekend via de secundaire wegen die we gaan rijden en de eventuele omwegen. Natuurlijk verwachten we wel extra kilometers te maken, maar daar is wat ons betreft prima ruimte voor.

@ chippie777: we hebben voor een 'fullsize' gekozen, voor ons tweetjes lijkt ons dat ruim voldoende.. en wie weet wat voor moois we uit mogen zoeken :D

@ breyntje: bedankt voor de tip over het 'in het donker rijden'. Ons streven is om elke dag zeker in de namiddag aan te komen op plaats van bestemming. Ligt een beetje aan de lengte van de route op de dag natuurlijk, maar we zullen elke ochtend zeker rond 9u al op pad gaan. Moet dus op zich wel lukken :thumbup:
Juni 2019 New York
Jo&Les
Amerika-ontdekker

Bericht door Jo&Les »

Oh en Mrvanilla: ik heb dus al heel veel informatie gelezen op het forum, en meegenomen in de planning.. Waar we dus nog naar op zoek zijn? Ik denk vooral mooie routes/plekken langs de Route66 die minder bekend zijn, die iemand ons uit ervaring kan vertellen en die ik gemist heb in de boekjes en beschikbare informatie op het forum.

Vanaf de 16e hebben we onder andere de volgende 'to do's/see's' meegenomen in het roadbook:

- Tussen Amarillo en Albuquerque zijn veel ruïnes en enigszins vergane glorie langs de route te vinden
- In Albuquerque hebben we een soort rustpunt ingelast omdat we daar 2 nachten verblijven. Wel gelezen dat er veel mooie gebouwen zijn, giants, oude diners en winkeltjes (Route66 minded)..
- Santa Fe is leuk om een ochtendje/middagje rond te lopen, maar daarna heb je de hoogtepunten denk ik wel gezien? Of ben ik hier flink mis? De opzet is om er een volle dag naar toe te gaan, maar ik heb niet heel veel bezienswaardigheden gevonden. Vooral de spaans/mexicaanse sfeer vinden we uiteraard interessant.
- Tussen Albuquerque en Gallup willen we misschien naar de Bandera Volcano and Ice Cave, maar er zijn nog veel meer bezienswaardigheden langs de route, dus ligt een beetje aan het verloop van de dag
- Tussen Gallup en Holbrook willen we het Petrified Forest meepakken
- Noujah en daarna Grand Canyon/Las Vegas/Los Angeles.. daar redden we ons denk ik wel. Daar hebben we eerder tijd te kort natuurlijk dan over :D
Juni 2019 New York
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Twee nachten in ABQ kan op zich wel, zeker als je het bewust als rustpunt inlast. Ik vond ABQ nét een wat leukere sfeer hebben dan Santa Fe.

In ABQ kun je in Old Town nog het Rattlesnake Museum bezoeken. Wel leuk op zich, en kost slechts $5,00. Ook de Sandia Peak Tramway is wel bijzonder.

Afhankelijk van wat je wilt doen in Santa Fe is een dagje zeker wel afdoende. Old Town is mooi, en er zijn wat kerken en missieposten die de moeite zijn. Je zou in plaats van de saaie snelweg ook de Turquoise Trail van ABQ naar Santa Fe kunnen pakken. Als je van de Route 66 sfeer houd kom je hier wel aan je trekken, met gekke dorpjes als Madrid en Cerillos.

Ook Kasha Ketuwe Tent Rocks vond ik erg bijzonder. Maar dan moet je wel van een korte wandeling houden.
Groetjes,
Daniel
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Als je fan bent van Breaking Bad... in ABQ doen ze echt leuke tours langs de locaties waar Breaking Bad opgenomen werd.
Hebben we vorig jaar gedaan en vonden we echt fantastisch.
Jo&Les
Amerika-ontdekker

Bericht door Jo&Les »

Jaaaa leuk, dat zijn allemaal dingen die ik nog niet wist: rattlesnake museum, Sandia Peak Tramway, Turquoise trail, tour Breaking Bad... Dank jullie wel! :thumbup:
Juni 2019 New York
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Alexandra.v »

In ABQ kan ik het Mexicaans restaurant dicht bij de 'tram'halte (kabellift op de berg) zeker aanraden! Prachtig uitzicht op de stad! De naam ontglipt me nu echter :/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bedoel je Sandiagos's Mexican Grill?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jo&Les, misschien ben jij mijn reisverslagen al tegengekomen, zo niet, hierbij de link naar mijn verslag uit 2005 waarbij wij o.a. Albuquerque en Santa Fe bezochten: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Ook kom je er nog meer in tegen, zoals het Petrified Forest National Park en de Bandera Volcano & Ice Cave.

En voor een stukje Route 66 in Arizona, verslag uit 2007, dag 10 en 15: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Alexandra.v
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Alexandra.v »

nieuwenoord schreef:Bedoel je Sandiagos's Mexican Grill?
Ja dat is 'm!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Staat inmiddels in ons road book :thumbup:
Jo&Les
Amerika-ontdekker

Bericht door Jo&Les »

Wow, ziet er erg gaaf uit Alexandra.v! Dankje, die tip nemen we ook zeker mee :)

Markro, ik moet eerlijk zeggen dat ik zoveel gelezen heb inmiddels, dat het best wel eens kan dat ik jouw verslagen al eens gezien heb.. ik ga ze gewoon gezellig nog eens lezen! Dankje!
Juni 2019 New York
Jo&Les
Amerika-ontdekker

Bericht door Jo&Les »

Nog een leuke sunset cocktail cruise in Chicago kunnen scoren via Groupon! Over minder dan 4 weken stappen we aan boord van de 'Mystic Blue' :D
Juni 2019 New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer