Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis 1 ste x USA: volgende trip
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis 1 ste x USA: volgende trip
Wij zijn nu ongeveer een maand terug van onze allereerste ervaring in Amerika ,en wat een reis was dat ,vooral de natuur en de prachtige wandelingen in de parken. De steden lag ons wat minder maar ik denk dat we dit een beetje slecht hadden ingepland om er ter plaatse alles uit te halen ,dus volgende maal gaan we beter plannen. Ik had tevens een blog aangemaakt ,maar dit is helemaal in het water gevallen door technische problemen ,zodra ik tijd heb ga ik alsnog proberen een verslag ergens te plaatsen . maar nu naar het volgende.
Gezien het succes liggen de plannen reeds op tafel voor een volgende trip ,waarschijnlijk terug in het voorjaar en terug voor ongeveer 5 weken.
Ditmaal zouden we graag parken terug doen waar we nog leuke dingen te doen hebben maar ook andere dingen meepakken.
Dus als iemand ons net als de eerste keer een start kan geven dat we verder kunnen uitwerken,heb al verschillende sites van leden gelezen maar toch.
Dit zouden we willen meepakken Los Angeles een dag of 2,Joshua Tree een groot deel van de dag, Grand Canyon via South kaibab trail naar beneden en volgende dag via bright angel trail terug naar boven,Page,Moab,Bryce,Zion,Las Vegas,Salt lake, Yellowstone,Grand Teton,Yosemite, San Francisco. Of misschien nog andere of betere dingen erin voorzien.Hopelijk hebben jullie wat ideetjes maar aangezien jullie ons vorige keer ook fantastisch hebben geholpen ,waarvoor dank zal dit nu ook wel lukken ,ben ik zeker van.
Gezien het succes liggen de plannen reeds op tafel voor een volgende trip ,waarschijnlijk terug in het voorjaar en terug voor ongeveer 5 weken.
Ditmaal zouden we graag parken terug doen waar we nog leuke dingen te doen hebben maar ook andere dingen meepakken.
Dus als iemand ons net als de eerste keer een start kan geven dat we verder kunnen uitwerken,heb al verschillende sites van leden gelezen maar toch.
Dit zouden we willen meepakken Los Angeles een dag of 2,Joshua Tree een groot deel van de dag, Grand Canyon via South kaibab trail naar beneden en volgende dag via bright angel trail terug naar boven,Page,Moab,Bryce,Zion,Las Vegas,Salt lake, Yellowstone,Grand Teton,Yosemite, San Francisco. Of misschien nog andere of betere dingen erin voorzien.Hopelijk hebben jullie wat ideetjes maar aangezien jullie ons vorige keer ook fantastisch hebben geholpen ,waarvoor dank zal dit nu ook wel lukken ,ben ik zeker van.
Re: volgende trip
Als je wilt overnachten in de Phantom Ranch, wacht dan niet te lang met een aanvraag doen, dit kan ongeveer vanaf 13 maanden van te voren.
http://www.grandcanyonlodges.com/lodging/phantom-ranch/
Wij belden in augustus 2014, voor januari 2015. Alleen op de 12e waren toen nog 3 plekken beschikbaar.
Er waren nog wel plekken genoeg om met een ezel af te dalen.
er is ook een camping, geen idee of dat in de zomermaanden ook snel vol stroomt.
http://www.grandcanyonlodges.com/lodging/phantom-ranch/
Wij belden in augustus 2014, voor januari 2015. Alleen op de 12e waren toen nog 3 plekken beschikbaar.
Er waren nog wel plekken genoeg om met een ezel af te dalen.
er is ook een camping, geen idee of dat in de zomermaanden ook snel vol stroomt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
5 weken, dus zeg een dag of 35, daar kun je een mooie trip van maken hoor. Een opzetje...
01 Naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Joshua Tree - Twentynine Palms
05 Twentynine Palms - Las Vegas
06 Las Vegas
07 Las Vegas - Grand Canyon
08 Grand Canyon (naar beneden)
09 Grand Canyon (terug naar boven) - Page
10 Page (dagje bijkomen)
11 Page - Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce
14 Bryce - Capitol Reef (via UT12)
15 Capitol Reef - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Vernal (via Ut128)
19 Vernal - Grand Teton NP
20 Grand Teton NP
21 GT - Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone
24 Yellowstone
25 Yellowstone - Salt Lake City
26 SLC
27 SLC - Ely
28 Ely - Lee Vining
29 Lee Vining - Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite - SF
32 SF
33 SF
34 SF - naar huis
35 aankomst thuis
Hou er in het voorjaar rekening mee dat je dus weer afhankelijk bent van een open Tioga Pass in Yosemite. Maar ook in Grand Teton NP en Yosemite zijn er altijd nog dingen gesloten tot memorial day en sommige passen kunnen zelfs pas in Juni open gaan.
Je zou nog wat kunnen winnen door de rit SLC richting Yosemite een lange rijdag te maken. De keuze kan ook zijn om van de GC via Page en dan eerst naar Moab te gaan en dan via Capitol Reef, Bryce en Zion naar SLC. Je kan dan vanaf daar 2 routes heen en terug nemen naar GT en vanaf Yellowstone terug naar SLC. Via Vernal kom je langs Dinosaur en Flaming Gorge door de bergen.
01 Naar LA
02 LA
03 LA
04 LA - Joshua Tree - Twentynine Palms
05 Twentynine Palms - Las Vegas
06 Las Vegas
07 Las Vegas - Grand Canyon
08 Grand Canyon (naar beneden)
09 Grand Canyon (terug naar boven) - Page
10 Page (dagje bijkomen)
11 Page - Zion
12 Zion
13 Zion - Bryce
14 Bryce - Capitol Reef (via UT12)
15 Capitol Reef - Moab
16 Moab
17 Moab
18 Moab - Vernal (via Ut128)
19 Vernal - Grand Teton NP
20 Grand Teton NP
21 GT - Yellowstone
22 Yellowstone
23 Yellowstone
24 Yellowstone
25 Yellowstone - Salt Lake City
26 SLC
27 SLC - Ely
28 Ely - Lee Vining
29 Lee Vining - Yosemite
30 Yosemite
31 Yosemite - SF
32 SF
33 SF
34 SF - naar huis
35 aankomst thuis
Hou er in het voorjaar rekening mee dat je dus weer afhankelijk bent van een open Tioga Pass in Yosemite. Maar ook in Grand Teton NP en Yosemite zijn er altijd nog dingen gesloten tot memorial day en sommige passen kunnen zelfs pas in Juni open gaan.
Je zou nog wat kunnen winnen door de rit SLC richting Yosemite een lange rijdag te maken. De keuze kan ook zijn om van de GC via Page en dan eerst naar Moab te gaan en dan via Capitol Reef, Bryce en Zion naar SLC. Je kan dan vanaf daar 2 routes heen en terug nemen naar GT en vanaf Yellowstone terug naar SLC. Via Vernal kom je langs Dinosaur en Flaming Gorge door de bergen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route van Paul (maar dan zou ik een dag SLC inruilen voor een dag Yosemite
). En ik zou na de BAT niet nog naar Page rijden, maar op zich kan dat wel. Voor inspiratie kun je ook eens naar onze reizen kijken; wij zijn ook meer van de parken dan van de steden. In 2008 deden wij onder andere Yellowstone, Moab en Yosemite. En dit jaar weer Yellowstone en Yosemite.
Je blog ziet er qua opzet goed uit, kwestie van invullen toch? Even een tip voor de interpunctie: altijd een spatie na een , of .
Marianne

Je blog ziet er qua opzet goed uit, kwestie van invullen toch? Even een tip voor de interpunctie: altijd een spatie na een , of .
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mwoah, ik denk dat na de 18 dagen natuur na Las Vegas een dagje stad/shoppen/relaxt ergens zijn waarvan je zeker weet dat er een enorme keus aan restaurantjes is ook wel lekker is.
Overigens zou ik het zelf nog wat anders doen hoor, maar dan zou denk ik het stuk tussen SLC en San Francisco sneuvelen. Ik vrees namelijk dat TS met ongeveer 5 weken er nog wat dagen af moet halen en dan moeten er echt andere keuzes gemaakt worden denk ik. En dan zou je erover kunnen denken om terug te vliegen vanaf SLC of Las Vegas en overal goed ruim de tijd te nemen.
Overigens zou ik het zelf nog wat anders doen hoor, maar dan zou denk ik het stuk tussen SLC en San Francisco sneuvelen. Ik vrees namelijk dat TS met ongeveer 5 weken er nog wat dagen af moet halen en dan moeten er echt andere keuzes gemaakt worden denk ik. En dan zou je erover kunnen denken om terug te vliegen vanaf SLC of Las Vegas en overal goed ruim de tijd te nemen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mooi dat jullie zo'n fijne reis hebben gehad.
Ga je nu ook je forumnaam (en "Aantal X V.S. bezocht") veranderen?
Ga je nu ook je forumnaam (en "Aantal X V.S. bezocht") veranderen?

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
vroeg vertrekken uit de Phantom Ranch.
Wij vertrokken tegen 6.00 uur.
Tegen 12.00 waren we boven. Wij deden toen nog een paar stops aan de Hermmit rd - alleen dat kun jij niet met je eigen auto doen, als het al wilt doen - en Dessert View dr.
Vervolgens door naar Kayenta, konden haast de auto niet uitkomen steeds, zo stijf waren de benen
Denk dat we tegen een uurtje of 5 / 6 in Kayenta waren.
Tegen 12.00 waren we boven. Wij deden toen nog een paar stops aan de Hermmit rd - alleen dat kun jij niet met je eigen auto doen, als het al wilt doen - en Dessert View dr.
Vervolgens door naar Kayenta, konden haast de auto niet uitkomen steeds, zo stijf waren de benen

-
- Amerikafan
Dit jaar hebben we de Bright Angel Trail gedaan naar beneden tot aan Indian Garden en dan terug naar boven in totaal 7u15 en alle weersinvloeden geteisterd van stekende zon tot onweer en hagel. maar superfijne ervaring.Hinko schreef:vroeg vertrekken uit de Phantom Ranch.
Vervolgens door naar Kayenta, konden haast de auto niet uitkomen steeds, zo stijf waren de benen![]()
![]()
-
- Amerikafan
Re: Reis 1 ste x USA: volgende trip
Hallo iedereen ,vooreerst nog iedereen prettig eindejaar.
Na een hele tijd stil gelegen te hebben wegens druk en ziekte hier terug een nieuwe route ,ik heb hiervoor wel wat afgekeken bij sommige en vooral bij Martin & Marianne , hopelijk is dat geen plagiaat.
Misschien is het wat veel of te zwaar ,maar hebben nog wel meer dan een jaar om alles anders te plannen tegen mei 2017.
22 mei Thuis - Los Angeles
23 mei Los Angeles - Joshua Tree NP - Twenty nine Palms
24 mei Twenty Nine Palms - Grand Canyon
25 mei G.C. afdaling tot Phantom Ranch
26 mei Phantom Ranch terug naar boven via BAT
27 mei G.C. - Las Vegas
28 mei L.V.
29 mei L.V.
30 mei L.V. - Zion
31 mei Zion
1 juni Zion - Bryce
2 juni Bryce - Capitol reef
3 juni Capitol Reef - Springville
4 juni Springville - Salt Lake City
5 juni SLC - Jackson
6 juni Jackson - colter Bay
7 juni colter Bay - Yellowstone
8 juni Yellowstone
9 juni Yellowstone
10 juni Yellowstone
11 juni Yellowstone - Idaho Falls
12 juni Idaho Falls - Ontario
13 juni Ontario - Mitchel
14 juni Mitchel - Union Creek
15 juni Union Creek - Crescent City
16 juni Crescent City - Ferndale
17 juni Ferndale - Ukiah
18 juni Ukiah - San Francisco
19 juni SF - Yosemite
20 juni Yosemite
21 juni Yosemite
22 juni Yosemite - Kings Canyon
23 juni Kings Canion - Sequoia NP
24 juni Sequoia NP
25 juni Sequoia NP - LA
26 juni LA
27 juni LA - Huis
Graag had ik hierover jullie idee omtrent deze trip ,groetjes
Na een hele tijd stil gelegen te hebben wegens druk en ziekte hier terug een nieuwe route ,ik heb hiervoor wel wat afgekeken bij sommige en vooral bij Martin & Marianne , hopelijk is dat geen plagiaat.
Misschien is het wat veel of te zwaar ,maar hebben nog wel meer dan een jaar om alles anders te plannen tegen mei 2017.
27 mei G.C. - Las Vegas
28 mei L.V.
29 mei L.V.
30 mei L.V. - Zion
31 mei Zion
1 juni Zion - Bryce
3 juni Capitol Reef - Springville
4 juni Springville - Salt Lake City
5 juni SLC - Jackson
6 juni Jackson - colter Bay
7 juni colter Bay - Yellowstone
8 juni Yellowstone
9 juni Yellowstone
10 juni Yellowstone
11 juni Yellowstone - Idaho Falls
12 juni Idaho Falls - Ontario
13 juni Ontario - Mitchel
16 juni Crescent City - Ferndale
17 juni Ferndale - Ukiah
18 juni Ukiah - San Francisco
19 juni SF - Yosemite
20 juni Yosemite
21 juni Yosemite
24 juni Sequoia NP
25 juni Sequoia NP - LA
26 juni LA
27 juni LA - Huis
Graag had ik hierover jullie idee omtrent deze trip ,groetjes
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik vind het op zich wel een mooie route.
Ik zou voor het gedeelte tussen Yellowstone en Union Creek misschien wat meer tijd uittrekken.
Je hebt daar Craters of the Moon en de mooie Sawtooth Mountains bij Stanley. Ik neem aan dat je John Day Fossil Beds bezoekt?
Kijk eens in ons verslag van 2009 en 2012 voor onze ervaringen in die hoek.
Is er een reden voor Springville? Ik zou anders in 1x naar Salt Lake City gaan.
Ik neem aan dat San Francisco bewust zo kort is?
Ik zou voor het gedeelte tussen Yellowstone en Union Creek misschien wat meer tijd uittrekken.
Je hebt daar Craters of the Moon en de mooie Sawtooth Mountains bij Stanley. Ik neem aan dat je John Day Fossil Beds bezoekt?
Kijk eens in ons verslag van 2009 en 2012 voor onze ervaringen in die hoek.
Is er een reden voor Springville? Ik zou anders in 1x naar Salt Lake City gaan.
Ik neem aan dat San Francisco bewust zo kort is?
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ha, bekende route, plagiaat mag! Nu alleen nog de spaties en komma's nog omdraaien.1 ste x USA schreef:Hallo iedereen ,vooreerst nog iedereen prettig eindejaar.

Wij hebben in Springville overnacht omdat we door een zware regenbui werden overvallen. En omdat we ook in Capitol Reef nog tijd hebben besteed.
Reserveer niets op dat stuk en kijk hoe ver je komt.
Wij hadden wel graag meer tijd gehad in Idaho, dus als julie nog ruimte hebben zou ik dat zeker proberen.
Julie zouden ook in Phoenix of in Las vegas kunnen beginnen, dat scheelt weer een dag.
En de Tioga Pass zit nu niet in de route, dat is wel jammer. Is LA een must?
Marianne
-
- Amerikafan
@ michelly ,Springville heb ik eruit gehaald en een dag extra in Mitchel gezet. San Francisco is bewust kort gehouden en zou er zelfs vantussen mogen ,maar dan moet ik wel langs een andere weg naar Yosemite natuurlijk .Craters of the moon en John Day Fossil Beds staan op het programma.
@ Martin & Marianne , de Tioga Pass hebben we dit jaar gedaan , en LA op het laatste is geen must ,dus als daarvoor een ander alternatief is dan hoor ik dat graag. Verder hoop ik dat het zowat oke is .
27 mei G.C. - Las Vegas
28 mei L.V.
29 mei L.V.
30 mei L.V. - Zion
31 mei Zion
1 juni Zion - Bryce
3 juni Capitol Reef - Salt Lake City
4 juni Salt Lake City - Jackson
5juni Jackson - colter Bay
6 juni colter Bay - Yellowstone
7 juni Yellowstone
8 juni Yellowstone
9 juni Yellowstone
10juni Yellowstone - Idaho Falls
11juni Idaho Falls - Ontario
12 juni Ontario - Mitchel
13 juni Mitchel
16juni Crescent City - Ferndale
17juni Ferndale - Ukiah
18juni Ukiah - San Francisco
19juni SF - Yosemite
20 juni Yosemite
21juni Yosemite
24 juni Sequoia NP
25juni Sequoia NP - ?
26 juni ?
27 juni ?- Huis
@ Martin & Marianne , de Tioga Pass hebben we dit jaar gedaan , en LA op het laatste is geen must ,dus als daarvoor een ander alternatief is dan hoor ik dat graag. Verder hoop ik dat het zowat oke is .
27 mei G.C. - Las Vegas
28 mei L.V.
29 mei L.V.
30 mei L.V. - Zion
31 mei Zion
1 juni Zion - Bryce
3 juni Capitol Reef - Salt Lake City
4 juni Salt Lake City - Jackson
5juni Jackson - colter Bay
6 juni colter Bay - Yellowstone
7 juni Yellowstone
8 juni Yellowstone
9 juni Yellowstone
10juni Yellowstone - Idaho Falls
11juni Idaho Falls - Ontario
12 juni Ontario - Mitchel
13 juni Mitchel
16juni Crescent City - Ferndale
17juni Ferndale - Ukiah
18juni Ukiah - San Francisco
19juni SF - Yosemite
20 juni Yosemite
21juni Yosemite
24 juni Sequoia NP
25juni Sequoia NP - ?
26 juni ?
27 juni ?- Huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe bijzonder Mitchell ook is
, ik zou daar geen twee nachten gaan zitten. Die nacht zou je ergens tussen Yellowstone en Mitchell kunnen zetten.
Verder mooie route! Eindigen in LA is prima. Een rondje Las vegas kan ook. Je kunt het van de ticketprijzen af laten hangen.
Marianne

Verder mooie route! Eindigen in LA is prima. Een rondje Las vegas kan ook. Je kunt het van de ticketprijzen af laten hangen.
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Dat zou ik ook doen. Misschien toch in Stanley? Ik vond het daar iig erg mooi.
Ik zou ook niet in Idaho Falls overnachten maar een stukje verder in Arco. Dan kun je vervolgens Craters ot Moon bezoeken (ofwel op dezelfde dag ofwel de volgende ochtend) en dan via de mooie Custer motorway met het leuke spookstadje Custer naar Stanley rijden. Zo deden wij het in 2012
Ik zou ook niet in Idaho Falls overnachten maar een stukje verder in Arco. Dan kun je vervolgens Craters ot Moon bezoeken (ofwel op dezelfde dag ofwel de volgende ochtend) en dan via de mooie Custer motorway met het leuke spookstadje Custer naar Stanley rijden. Zo deden wij het in 2012
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1602 Weergaves
-