Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis peter1962: Route van Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peter1962
Amerika-ontdekker

Reis peter1962: Route van Las Vegas

Bericht door peter1962 »

Dit wordt in april 2016 onze 4e camperreis, voor de 2e keer deels door dit gebied.
Aan de hand van onze eerdere ervaringen is het een rustige planning onder het mom van Less is More en willen we ook daadwerkelijk in een aantal parken een wandeling/tours/excursie doen. Andere jaren wilde we dat wel maar kwam het er niet van vanwege de tijdsdruk.
Ook kosten zaken als bodschappen doen, verkeerd rijden, foto's maken en pech (2 keer meegemaakt) e.d. altijd meer tijd dan je denkt.

In ieder plaats 2 overnachtingen, in Grand Canyon 3 nachten en nog 1 reserve dag over.
Het zou onderweg ook nog kunnen voorkomen dat 2 bestemmingen op een dag gedaan worden.
Bij aankomst in LV ('s avonds na tussenstop van 3 nachten in New York) huren 1 dag een auto om naar Death Valley te gaan (en terug.....)
Op de dag van ophalen van de camper blijven we in LV omdat je de camper vaak pas na 1300u kan ophalen en je nog boodschappen en zo moet doen. Las Vegas boeit ons niet echt (iedereen z'n eigen mening :wink: ) maar die avond kunnen we even The Strip over.
Op de dag van inleveren vliegen we gelijk naar Amsterdam

Dit is de route en we zijn (voornamelijk) geinteresseerd in plaatsen die we passeren en andere leuke/mooie/handige tips.
Las Vegas camper ophalen/boodschappen
Las Vegas - Zion NP 160 mijl
Zion NP - Angels Landing
Zion NP - Bryce NP 75 mijl
Bryce NP
Bryce NP - Capital Reef NP 115 mijl
Capital Reef NP
Capital Reef NP - Arches 150 mijl
Arches NP
Arches NP - Canyonlands/dead horse point 30 mijl
Canyonlands
Canyonlands - Monument Valley 150 mijl
Monument Valley
Monument Valley - Page 130 mijl
Page
Page - Grand Canyon 120 mijl
Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - ???? (overnachting tussen deze 2) - Hooverdam - Las Vegas 300 mijl - in 3 dagen
reservedag

Ik ben benieuwd en zie uit naar de tips en reacties
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Route van Las Vegas

Bericht door PSVwally »

Inderdaad erg rustig. Wat zijn je plannen bij de GC? Anders zou je daar nog een dag minder kunnen doen en tussen Moab en Monument Valley nog Mesa Verde of samen met je dag die je over had de million dollar highway rijden.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om meer dan een dag bij Monument Valley te blijven en ik zou die volle dag daar ook elders inzetten.

Maar verder een heerlijk rustige trip
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route van Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een hele mooie en rustige route.
Drie nachten GC is helemaal niet gek. Dan heb je ook tijd voor een ranger praatje, een diavoorstelling, etc. En om een stuk naar beneden te lopen, etc. zie daarvoor bijvoorbeeld mijn 2011- en ons 2013-verslag (ook voor andere delen van de route).
Voor MV lijkt mij een volle dag wel veel. Wil je daar een tour doen? Of een wandeling maken (er is één trail)?

Het is wat lastig om tips te geven zo; wat hebben jullie al eerder gedaan en wat niet? En waar houden jullie van?

Marianne
peter1962
Amerika-ontdekker

Re: Reis peter1962: Route van Las Vegas

Bericht door peter1962 »

Bedankt voor de reacties.
Zion, Bryce, Page, Grand Canyon hebben we al gedaan, maar onze reisgenote niet
We houden er van om inderdaad een trail te doen IN de GC en ook die bij MV
Mesa Verde is idd een goede tip, de Million Dollar Highway ken ik niet, zal eens kijken maar klinkt wel leuk......

Waar we van houden, de kleine plaatsjes, eten in locale restaurantjes niet in de grote ketens (alshoewel sommig ook lekker zijn) en de tijd nemen om rond te kijken en mensen te ontmoeten.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis peter1962: Route van Las Vegas

Bericht door Old Faithful »

Een mooie en heel rustige route.

Een tip, wellicht ten overvloede: Houd voor de camper op veel plaatsen rekening met nachttemperaturen onder het vriespunt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer